Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2011, 16:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, wat een onduidelijkheid Queasy. Je kunt toch wel kort uitleggen waarom je dat hebt gedaan, zodat wij niet 70 bladzijden met Archonts gehuil over hints over zijn naam en weetikveel hoeven door te spitten. Kleine moeite, lijkt me.
Oud 20-01-2011, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Dus er staat in ieder geval een wolf hiertussen:
Röps
VeGs
Mr.Mark
Geel
Twinkebel
Queasy
Kijk hier heb ik wat aan, al dat zwakke gelul de hele tijd.

Tijd om deze mensen te scannen.
Oud 20-01-2011, 17:31
Verwijderd
Ik dacht niet dat Geel slecht was. Ik dacht gewoon dat het een domme opmerking was en als hij dan geen dorpeling is, dan is hij mogelijk verrader en dat vond ik gewoon te gevaarlijk ivm de leerling. Daarom ben ik random gaan stemmen omdat ik niet veel anders wist. Blijkbaar vond men dit verdacht. Later zag ik ook in dat mijn stem meer nut zou hebben als ik onder dott of michelangelo ging staan. Ik heb toen gekozen voor dott.
Oud 20-01-2011, 17:48
VeGs
VeGs is offline
Sorry: lange en warrige post, vrees ik

Rops heeft al een mooie poging gedaan, maar ik ga even alles opnieuw af, ook om het voor mezelf op een rijtje te zetten.
En het staat in spoilers ivm de lengte...

Allereerst: Michelangelo

Spoiler

Goed, nu ga ik mijn conclusies op een rijtje zetten. Hierbij is het van belang om er rekening mee te houden dat niemand wist dat Queasy eigenlijk op Dott gestemd had! Daar kan een verrader of wolf zich flink op verkijken! En dat vind ik zelf wel heel belangrijk om mee te nemen.

De stand topic: hoe de stand is in de hoofden van wolven/verraders die niet op de hoogte zin van Queasy's stem en afgaan op het topic.
De stand Queasy: hoe de stand daadwerkelijk is met Queasy's stem er bij (en is dan de uitkomst van gelijkspel mogelijk)

Welke opties houden we dan over:

Spoiler

Dat zijn voor mij de mogelijke opties. Nu de waarschijnlijkheid.

Spoiler

Tot hier heb ik geprobeerd om puur logisch te redeneren wat er gebeurt kan zijn.
Dat is niet direct een beschuldiging naar betreffende personen.

Wat ik dan zelf denk, aan de hand hier van, en wat er verder in het topic gezegd is, is dat de verrader wel degelijk op Michelangelo heeft gestemd, en dat we deze kunnen vinden onder Dott.

Verder mijn gedachten:
1. Queasy: hierboven al eerder uitgelegd. Doordat zij haar stem pas bekend maakte na de uitslag, heeft ze niet alleen Dott gered, maar haar ook vrij gesproken.
Het kan ook zijn dat Queasy wel verrader is, maar Dott geen wolf. Dan haalt Queasy deze manoeuvre uit om iedereen onder Dott van wolfzijn verdacht te maken.
Nadeel: ze wordt zelf ook verdacht. Daarbij (!) en dat lijkt vergeten te worden, gaf ze wel al vóór de uitslag aan dat ze misschien naar Dott zou wisselen. Dus in dat opzicht is haar wissel minder verdacht. Bovendien verdenk ik Dott nog niet zo sterk van wolfzijn.
Wolf: niet waarschijnlijk. Gevaarlijke actie om dan met die stemwissel aan te komen.
2. Geel: geeft aan Michelangelo niet te vertrouwen, maar stemt toch op Dott. Opvallend. Probeerde al eerder mensen verdacht te maken (namelijk Dott, Mutant en ik), maar theorie daarover is niet sterk (geeft later ook toe dat het meer zoeken is)
Weet niet goed wat ik van hem moet vinden. Speelt zich nogal in de kijker en dat ik gevaarlijk, maar vind zijn theorieen en manier van spelen ook apart. Hij gaat continu niet mee met zijn eigen verdenkingen. (Eerst mutant ipv Dott, later Dott ipv Michelangelo).
3. Rops: als verrader strategisch als eerste bij Dott op een moment dat deze nog geen stemmen heeft. Is Dott wolf, kan het een hint zijn. Is Dott geen wolf, dan misschien in positie om andere spelers te kunnen coveren? Kon niet voorzien dat iedereen ineens voor Dott zou gaan. Maar komt verder wel oprecht over; heb nog geen vreemde redenaties gezien.
Als wolf: veilige positie. Staat nog niemand bij.
4. MrMark: moeilijk om iets van te zeggen. Als hij verrader of wolf is, is het niet waarschijnlijk dat Dott wolf is. Dan had hij beter een ander kunnen kiezen. Vind zijn verhaal over lijstjes wel oprecht overkomen. Tot nu toe minst verdacht.
5. Twinkebel: zelfde verhaal. Als hij verrader of wolf is, is Dott waarschijnlijk geen wolf, want te gevaarlijk om dan nog bij haar te gaan staan. Ben er nog niet uit of zijn keuze om bij Dott te gaan staan veilig is, of juist riskant. Net als bij MrMark pleit voor hem dat hij niet voor een veilige plek bij een losse speler ging staan. Nog te weinig info.

Spelers onder Michelangelo:
- Momenteel niet verdacht; moet eerst blijken dat er een wolf onder Dott staat.
- Eventueel Dott wolf. Pleit tegen haar: de wisseling van de verrader kan een reddingsactie zijn. Pleit voor haar: het aantal mensen dat op haar wilde stemmen. Zo groot is de kans niet dat je direct een wolf hebt, tenzij Geel's theorie waar is. Maar die vind ik zelf weer vergezocht.
Momenteel zie ik Dott niet echt als verdachte.

Ik neig nu het meest naar Geel, omdat hij eerder ook al mensen verdacht liep te maken en omdat hij consequent mensen verdenkt en toch op andere stemt. (Stemt eerst op Mutant-verrader en niet op Dott-wolf-verdachte, en later alsnog op Dott, terwijl hij daar Michelangelo niet vertrouwt, en achteraf wel roept 'dat hij gelijk had')

Citaat:
voor mij zijn vegs en geel op dit moment het meest verdacht, in die volgorde. geel vanwege zijn verraderbenoemingen na slechts een post of 10 maar dit kan gewoon het 'openenen' van het spel zijn. en vegs verdedigt in het begin actief andere spelers... waarom?
Ik verdedig altijd spelers en mezelf als ik een verdachtmaking crap vind. Dan maar het risico dat ik het voor een wolf opneem per ongeluk. Maar als je dat soort verdachtmakingen laat gaan onder het motto 'diegene moet zelf maar reageren', dan vliegen spelers die zich niet zo goed kunnen verwoorden er standaard uit.
Oud 20-01-2011, 17:53
Verwijderd
Wow
Oud 20-01-2011, 17:57
Verwijderd
Wow, ja.
Ik vind het een goede gedachtegang, maar ik denk dat je een mogelijkheid vergeet: dat Queasy zelf wolf is en de andere wolven dus al eerder op de hoogte zijn van haar wissel. Wat voor consequenties dat zou hebben en hoe waarschijnlijk dat is, durf ik niet goed te zeggen, dus daar ga ik nu over nadenken; maar ik wilde het toch al even noemen.
Oud 20-01-2011, 18:37
Verwijderd
Bedankt voor het op een rijtje zetten van alles. Ik heb het vermoeden dat Quesay niet voor niets gewisseld heeft en dit waarschijnlijk gedaan heeft om Dott te redden. Hierbij verdenk ik Dott ervan wolf te zijn. Geel lijkt me dan weer wel betrouwbaar, ondanks dat hij in het begin meteen bovenop 'verradersposts' sprong.

Ik heb het idee dat ik niet zo goed kan verwoorden wat ik denk, maar ik zal morgen nog een poging doen.
Oud 20-01-2011, 19:28
Geel
Geel is offline
Citaat:
Het is Archont wel gelukt om anderen te overtuigen van zijn onschuldigheid haha, de wolven hebben hem zelf gekozen. Maar het is nu wel jammer van de leerling, toch kan niet niet snel slechter dan archont als bad-guy.
Ja, ik weet hoe het gaat klinken, maar dit vind ik een typische wolvenpost. Mr.Mark meent te zeker te weten dat de wolven Michelangelo over Dott hebben gekozen. Natuurlijk is het zo, het kan niet anders. En juist daarom is het feit dat hij hier noemt wat de wolven gedaan hebben à la 'ik weet hoe de wolven denken, o ja, ik ben zelf geen wolf' erg verdacht. Ik heb de wolven (bijv. toen ik spelleider was) dit heel vaak zien doen.

O ja, ik vind VeGs ook steeds verdachter worden. Ze zegt dat ze niet begrijpt waarom ik niet gestemd heb op wie ik verdacht vond. Alsof ik op mensen stem die ik niet verdacht vind...
Ik heb al uitgelegd waarom ik op Mutant stemde ipv op Dott.
Ik heb op Dott gestemd ipv op Michelangelo omdat ik mijn voorgevoel (van dat er iets niet klopte omdat MA dus zo anders speelde) niet vertrouwde. En ik wilde niet verdacht worden door te gaan switchen.

Ow VeGs, en je vergeet te reageren op deze post van mij:

Spoiler

Ik weet dat de meeste mensen de bovenstaande theorie niet waarschijnlijk zullen vinden, maar ik wil zeggen dat deze scenario('s) prima plaats gevonden kunnen hebben. Vergeet neit dat er 4 wolven zijn en een verrader. Dat maakt de stemlijstjes nogal verraderlijk. O ja, mensen zoals Queasy maken de lijstjes ook verraderlijk. solly!

Mijn hoofdverdachten op dit moment: Mr.Mark en Dott (willekeurige volgorde) en daarna VeGs.
Oud 20-01-2011, 19:32
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ja, ik weet hoe het gaat klinken, maar dit vind ik een typische wolvenpost. Mr.Mark meent te zeker te weten dat de wolven Michelangelo over Dott hebben gekozen. Natuurlijk is het zo, het kan niet anders. En juist daarom is het feit dat hij hier noemt wat de wolven gedaan hebben à la 'ik weet hoe de wolven denken, o ja, ik ben zelf geen wolf' erg verdacht. Ik heb de wolven (bijv. toen ik spelleider was) dit heel vaak zien doen.
Ik wees alleen even op de ironie dat de wolven Michelangelo kozen terwijl hij evilziener was. Nu kan het nog wel zijn dat Dott ook slecht is maar ik vond het gewoon grappig omdat Michelangelo maar bleef hameren op info enz. terwijl hij eigenlijk gewoon slecht was.
Wordt dat nu al als verdacht aangezien? Jeetje
Oud 20-01-2011, 19:35
Verwijderd
Oh het is wolventijd, niet? Kijken of we wijzer worden uit hun vraatzucht.
Oud 20-01-2011, 20:08
Spelleider
Spelleider is offline
Hoofdstuk 3: een onverwacht bezoek
Na de aanvaring tussen Dott en Absinthe waren er een aantal dingen veranderd in het huis. Allereerst was de relatie tussen de twee meiden danig bekoeld. Al meteen toen Absinthe terug kwam uit het ziekenhuis had ze tegen Dott gesist: ‘Vanaf nu is het oorlog.’ Dott had alleen maar op een pesterig toontje ‘oehhhh’ gezegd en de jongens hadden ‘girl fight, girl fight!’ gejoeld. Als er iets is waar iedere man opgewonden van raakte dan was het een gevecht tussen twee meisjes. Helaas voor hen viel dat uiteindelijk erg tegen want na een paar dagen waren er nog geen haren uitgetrokken of shirtjes kapotgescheurd. Absinthe had namelijk alleen maar op de bank gelegen met haar linkerborst in het verband. Van de dokter moest ze minstens twee weken rust houden omdat anders de hechtingen in haar borst zouden kunnen opengaan. En als dat zou gebeuren dan was er een grote kans dat haar nieuwe silicoon ook zou openspringen. Een andere verandering die was opgetreden betrof Absinthes status in het huis. Ze merkte al vrij snel dat twee toch het ideale aantal was wat borsten betrof. Ze merkte dat haar rechterborst heel wat minder aandacht genereerde bij de mannelijke helft van het huis nu het tweelingzusje daarvan tijdelijk niet beschikbaar was omdat deze helemaal ingepakt zat in het verband en iedere aanraking haar enorm veel pijn bezorgde. Ze kon nog steeds wel jongens overhalen om dingen voor haar te doen zoals drinken halen en dergelijke door even haar rechterborst te ontbloten, maar ze merkte toch dat het effect verminderd was.
Op dat moment kwam Sweetsmile paniekerig de kamer binnen. ‘Absinthe, mag ik alsjeblieft alsjeblieft jouw lippenstift lenen? De mijne is helemaal op’ ‘Natuurlijk’ zei Absinthe terwijl ze haar lippenstift uit haar beautycase viste (die zolang Absinthe niet van de bank af kon binnen handbereik stond, je wist immers nooit wanneer je hem nodig had). Absinthe keek wel enigszins verbaasd toen ze Sweetsmile haar lippen zag stiften. Absinthe droeg alleen maar verleidelijke kleuren en ze had Sweetsmile nog nooit lippenstift zien dragen. Verder viel het haar op dat Sweetsmile haar mooiste jurkje had aangetrokken terwijl ze normaal gesproken nooit veel aandacht aan haar uiterlijk besteedde en zich altijd als een jongen kleedde. ‘Wat is er aan de hand?’ vroeg Absinthe toen ze haar nieuwsgierigheid niet langer kon bedwingen. Sweetsmile werd knalrood. Ze voelde zich duidelijk betrapt. Mr Mark, die aan de andere kant van de kamer aan het gewichtheffen was, gaf antwoord. ‘Haar lover komt langs’ zei hij met een grijns. Sweetsmile werd nog roder en vluchtte de kamer uit. ‘Lover?’ zei Absinthe verbaasd. ‘sinds wanneer heeft het lelijk eendje een lover?’ ‘Hij bedoeld Geel, de studieadviseur’ verduidelijkte Furby Feeder. ‘Ze is al sinds het eerste jaar hoteldebotel op hem. Hij komt straks langs om over onze studievoortgang te praten.’ Meteen brak er paniek uit in de huiskamer. Mutant en Repelsteel begonnen luid vloekend de horloges die uitgestald op tafel lagen in een doos te proppen. Ze hadden niet verteld hoe ze aan de uurwerken waren gekomen maar iedereen nam aan dat het niet op een legale manier was geweest. Het was namelijk een publiek geheim dat Mutant en Repelsteel zich regelmatig bezig hielden met dingen die het daglicht niet konden verdragen. Repelsteel verstopte de doos met horloges achter de bank en even later hoorden ze de twee jongens rommelen in de keuken. Kennelijk waren de horloges niet de enige zaken die Geel niet mocht zien.
Etmakas was ondertussen stilletjes de kamer uit geslopen. Mutant en Repelsteel waren niet de enigen die niet zaten te wachten op de komst van Geel, Etmakas was er ook niet zo blij mee, zij het om een heel andere reden. Haar cijfers waren namelijk tot een dieptepunt gezakt de laatste paar maanden, en ze wist vrij zeker dat ze een stevige uitbrander zou krijgen omdat ze al in een eeuwigheid haar huiswerk niet had gemaakt. Het was tijd om haar geheime wapen in te zetten. Etmakas was een mooie meid met een bescheiden B-cup. Iets waar normaal gesproken niets mis mee was, maar niet als je in hetzelfde huis woonde als een seksbom zoals Absinthe, die haar compleet overschaduwde (letterlijk en figuurlijk). Etmakas had dan ook haar kans gegrepen toen Absinthe geblesseerd was geraakt, want na Absinthe was zij veruit het mooiste meisje in het huis. Sweetsmile besteedde immers weinig aandacht aan haar uiterlijk, Furby Feeder liep altijd rond in het hondenpak dat ze droeg voor haar werk (ze was mascotte bij een voetbalclub) en Dott had geen tanden en een houten been, en lets face it, dat maakt iemand niet superaantrekkelijk. Etmakas’ borsten mochten dan niet heel bijzonder zijn, haar sterke punt lag op een ander vlak: ze had namelijk een bubblebutt waar Kim Kardashian jaloers op zou zijn. Normaal gesproken legde ze daar niet teveel de nadruk op, want in tegenstelling tot Absinthe hield ze niet zo van 24/7 kwijlende kerels om haar heen. Ze wist haar unieke talent echter wel te gebruiken als het nodig was. Daarom deed ze nu de strakste spijkerbroek aan die ze had zodat haar kont er mooi in uitkwam en ging ze op weg naar haar nietsvermoedende prooi: in dit geval Sabir96. Zonder te kloppen liep ze zijn kamer binnen. Hij zat te gamen. ‘Sabir, maakt deze broek me dik?’ vroeg ze met haar verleidelijkste glimlach terwijl ze een rondje om haar as draaide. Ze had meteen het gewenste effect. Sabir96 zat met open mond naar haar kont te staren en keek helemaal niet meer naar zijn scherm. Op het scherm verschenen al snel bloedspatters en de woorden GAME OVER. Ze tijgerde over de bank naar Sabir96 toe (waarbij ze erop lette dat ze haar bubblebutt nog wat extra omhoog duwde). ‘Ik moet waarschijnlijk van school af binnenkort’ begon ze ‘En dan kan ik nooit meer bij je langs komen.’ ‘Waarom dan?’ stotterde Sabir96, zijn blik nog steeds op haar kont gericht. ‘Ik snap helemaal niets van natuurkunde’ zei Etmakas. ‘Ik kan professor Kazets uitleg nauwelijks volgen. Als ik nog meer onvoldoendes haal dan wordt ik van de opleiding af gegooid, en dan kan ik hier ook niet meer blijven wonen.’ Ze omhelsde het stormtrooper-harnas dat Sabir96 in zijn kamer had staan. ‘Ach was er maar een stoere man zoals deze hier die me kon helpen met mijn huiswerk’ Sabir96 lichtte op. ‘Ik kan je wel helpen!’ zei hij enthousiast. ‘Ik ben een kei in natuurkunde!’ meteen haalde Etmakas een boek tevoorschijn en gaf dat aan Sabir96. ‘Dankjewel lieverd’ zei ze verleidelijk terwijl ze hem een zoentje op zijn wang gaf. Sabir96 begon meteen te schrijven terwijl ze handenwrijvend zijn kamer uit liep. Dat had ze weer mooi geregeld.
Op dat moment ging de bel. Sweetsmile rende als een bezetene naar de deur. ‘Hij is hier hij is hier hij is hier’ zei ze opgewonden tegen zichzelf. Haar opwinding maakte plaats voor teleurstelling toen ze de deur open deed. Het was niet Geel die voor de deur stond, maar twee agenten. ‘Goeiedag meisje’ zei de vrouwelijke agent. ‘Mijn naam is agent VeGs, en dit is agent Rode Panda. Mogen we even binnen komen?’ ‘Ja whatever’ zei Sweetsmile weinig enthousiast. De agenten liepen de kamer binnen en iedereen keek op van wat ie aan het doen was. ‘Wat moeten die juten hier?’ vroeg Mr Mark. ‘Weet ik veel’ zei Sweetsmile. Op dat moment kwamen Mutant en Repelsteel de kamer binnen met een doos vol wietplanten. ‘Shit!!!’ vloekte Mutant toen hij de agenten zag. Meteen lieten ze de doos vallen en zette ze het op een lopen. De agenten keken even verbaasd maar toen ze de inhoud van de doos zagen gingen ze achter de beide jongens aan. ‘Deur dicht!!’ riep Mr Mark ze nog na.
Mutant en Repelsteel hadden een kleine voorsprong maar verloren snel terrein omdat ze totaal geen longinhoud hadden vanwege hun regelmatige geblow. ‘Opsplitsen!’ hijgde mutant. Repelsteel knikte en rende linksaf. Hij sprong over een hekje en rende dwars door de tuin van Twinkebel en Little Phoebe heen. Twinkebel keek hem verbaasd na terwijl hij de planten aan het sproeien was. Hij keek nog verbaasder toen hij VeGs ook over zijn hekje zag springen. Repelsteel probeerde ondertussen over de schutting te klimmen die Twinkebels tuin scheidde van die van Dingaantouwtje en Batave, maar VeGs was net iets sneller. Ze rukte de blower van de schutting af en wierp hem tegen de grond. Repelsteel stribbelde nog even tegen maar werd al snel in de boeien geslagen.
Rode Panda was ondertussen Mutant achterna gegaan. Mutant was de tuin van Daboman en Queasy in gerend en had zich verstopt in het tuinhuisje. Rode Panda liep behoedzaam door de tuin heen. Hij had de puber niet over de schutting zien klimmen, dus hij wist dat hij zich ergens verstopt had. Met getrokken pistool begon hij de tuin te doorzoeken. Mutant had ondertussen een schep gevonden in het tuinhuisje en sloop van achteren naar de agent toe. Rode Panda hoorde een takje kraken achter zich, maar voordat hij zich kon omdraaien sloeg Mutant hem met de schep tegen zijn hoofd aan. De agent viel op de grond en er begon zich een bloedplas te vormen die het gras rood kleurde…

1) Dott
2) Mr. Mark
3) Etmakas
4) Rode Panda (dorpeling)
5) Little Phoebe
6) Twinkebel
7) Batave
8) Michelangelo (evilziener)
9) SweetSmile
10) Queasy
11) Sherlock
12) Dingaantouwtje
13) BrightBlue
14) Geel
15) Furby Feeder
16) Absinthe
17) Repelsteel
18) Mutant
19) Sabir96
20) Rops
21) Daboman
22) VeGs

Blauw is opgehangen
Rood is opgegeten
Roze is gestorven uit liefdesverdriet
Groen is neergeschoten door de jager

Rode Panda is opgegeten en hij was slechts een dorpeling. De dorpelingen mogen morgenavond wraak nemen. Ze kunnen stemmen tot morgenavond 20:30.
Mijn (Eye of Sauron dus) eerste verhaal vandaag, hopelijk konden jullie het waarderen
Oud 20-01-2011, 20:13
Sherlock
Sherlock is offline
Raar, Rode Panda had alleen een gevaar voor de wolven kunnen zijn als hij met een van zijn vergezochte redenen toevallig een wolf zou beschuldigen en dan moet hij ook nog iedereen met zich mee zien te sleuren.

Misschien opgegeten uit irritatie? Zoals ik al zei is het een rare keuze vooral voor een eerst eetronde
Oud 20-01-2011, 20:15
twinkebel
twinkebel is offline
Oke, zuur voor RP.. maar beter een dorpeling dan een functie lijkt me..
Oud 20-01-2011, 20:20
Verwijderd
Hmm, niet veel duidelijkheid, maar Spelleider, ben ik gemuteerd naar man ofzo?
Oud 20-01-2011, 20:21
Daboman
Daboman is offline
Hmm, allicht opgegeten voor een wijzend vingertje naar LP ofzo. Zo raar vind ik het niet, nu kunnen de wolven LP verdacht maken.
Oud 20-01-2011, 20:22
Verwijderd
Vreemd trouwens, ik had verwacht dat theorie-spuiende mensen zouden opgevreten worden. Wraak voor het een of ander, heeft RP een punt met zijn LP kakwolf () of irritatie zoals Sherlock zegt.

Oh en wat Dabo zegt.
Oud 20-01-2011, 20:25
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Hmm, niet veel duidelijkheid, maar Spelleider, ben ik gemuteerd naar man ofzo?
oeps
Oud 20-01-2011, 20:25
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Hmm, allicht opgegeten voor een wijzend vingertje naar LP ofzo. Zo raar vind ik het niet, nu kunnen de wolven LP verdacht maken.
Dan zullen de wolven newbies zijn want RP en LP maken elk spel en zelfs buiten het spel zulke opmerkingen richting elkaar. Daar maak je niemand verdacht meer mee.

En daarnaast is het wel heel erg obvious
Oud 20-01-2011, 20:26
Verwijderd
Ik eis een herschrijving!!! Nee hoor, verhaal is mooi, laat maar gewoon gaan.
Oud 20-01-2011, 20:34
Verwijderd
Ik had verwacht dat iemand opgegeten zou worden die theorieën hadden die naar een wolf leidden. Maarja, eigenlijk is het ook wel slim geweest om Rode Panda op te eten, omdat wij daar helemaal geen informatie uit kunnen halen. (Voor zover ik het door heb.) Ik weet nog niet wie ik morgen ga stemmen, maar ik blijf Dott toch verdacht vinden.
Oud 20-01-2011, 20:38
Sherlock
Sherlock is offline
[QUOTE=SweetSmile;31291096]Maarja, eigenlijk is het ook wel slim geweest om Rode Panda op te eten, omdat wij daar helemaal geen informatie uit kunnen halen. (Voor zover ik het door heb.)[QUOTE]
Een nutteloze speler kun je beter op laten hangen dan je eetronde er aan te verspillen, geen slimme zet dus
Oud 20-01-2011, 20:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vreemde keuze inderdaad, maar ook wel logisch. Misschien denken de wolven dat ze mij zo in de spotlights zetten om zijn eeuwige kakwolf uitspraken. Ik hoop dat niemand hierin trapt (om bovengenoemde reden dat het wel heel obvious is).
Oud 20-01-2011, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Een nutteloze speler kun je beter op laten hangen dan je eetronde er aan te verspillen, geen slimme zet dus
Dat snap ik niet helemaal. De wolven zouden toch best als doel kunnen hebben om in het begin zoveel mogelijk dorpelingen (of andere good-guys) op te eten zonder de rest van de dorpelingen informatie te geven. Of denk ik nu helemaal verkeerd?
Oud 20-01-2011, 20:44
Verwijderd
Hm. Maar RP zei gisteren toch ook dat hij niet zo'n zin meer had? Dan kan het dus sympathiek gegeten zijn, of het was angst voor Soija, omdat die had aangekondigd eerste reservespeler te willen zijn.
En verder zóu het een hint naar LP kunnen zijn, maar dat is, zoals gezegd, wel érg obvious. Of reverse reverse, enzo, maar blugh. Volgens mij zijn er betere aanknopingspunten voor de volgende ronde.
Oud 20-01-2011, 20:51
Röps
Röps is offline
Best een opvallende keuze - *hier stond wat Absinthe ook zei, over Soija* En niemand uit het Archont-rijtje dus, die lijken me niet zo waarschijnlijk als wolf (ook Dott niet en die komt toch weer vaak terug in de verdenkingen)
Oud 20-01-2011, 20:52
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Toch vind ik Geel erg verdacht spelen, alsof hij alles maar als veracht ziet, de meest vergezochte theoriën. Voor mij komt dat over alsof hij té graag duidelijk wil maken dat hij onschuldig is en dat vind ik verdacht.

Maar het blijft een beetje gissen, ik stem op Geel vanwege gebrek aan beter. Updates van morgen kan ik niet meenemen want ik ben er morgen niet.
Oud 20-01-2011, 20:54
Verwijderd
Oh ik ga morgen wel lezen, maar ik ga even een herinnering in mijn telefoon zetten om te stemmen, want ik heb bezoek.
Oud 20-01-2011, 20:57
Verwijderd
Inderdaad een rare keuze.

Ik ga morgen sowieso kijken onder het rijtje van dott.
Ik heb nu nog bijna geen theorie. Mr. Mark speelt wel erg fanatiek en ik heb hem al meerdere namen horen noemen. Ik hou hem dus in mijn gedachten.
Oud 20-01-2011, 20:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Absoluut (Ik bedoel natuurlijk Absinthe ) heeft een punt ja. Had ik nog niet aan gedacht.

Denk trouwens persoonlijk dat Geel goed is en gewoon een domme opmerking maakte. Misschien om te kijken of hij ermee weg kon komen ofzo.
Maar hij is voor mij niet meer verdacht.

Ik vind wel dat Queasy een beetje vreemd doet. Of dat haar wolf maakt, weet ik nog niet.
Oud 20-01-2011, 21:00
Verwijderd
Absoluut? Ben ik dat?
Oud 20-01-2011, 21:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Sorry, mijn automatische verbeteraar heeft soms rare dingen
Oud 20-01-2011, 21:06
Geel
Geel is offline
Citaat:
Toch vind ik Geel erg verdacht spelen, alsof hij alles maar als veracht ziet, de meest vergezochte theoriën. Voor mij komt dat over alsof hij té graag duidelijk wil maken dat hij onschuldig is en dat vind ik verdacht.

Maar het blijft een beetje gissen, ik stem op Geel vanwege gebrek aan beter. Updates van morgen kan ik niet meenemen want ik ben er morgen niet.
Je mag op me stemmen wat je wil, maar denk niet dat ik onschuldig wil over komen. Ik heb nergens zelfs gesuggereerd dat ik onschuldig ben omdat ik veel mensen verdenk. Ik heb zelfs soort van toegegeven dat me dit verdacht maakt. (En, nee, ik zeg niet dat het me verdacht maakt zodat jullie denken 'ow, hij zet zichzelf in de spotlights, dus hij zal wel goed zijn'. Ik zeg het omdat het gewoon zo is).

Ik stem morgen hoogstwaarschijnlijk op Mr.Mark of Dott.
Oud 20-01-2011, 21:08
Verwijderd
Iemand had tussen LP's en mijn post net nog een andere post. Wie was dat en waarom is die weg?
Oud 20-01-2011, 21:13
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Best een opvallende keuze - *hier stond wat Absinthe ook zei, over Soija* En niemand uit het Archont-rijtje dus, die lijken me niet zo waarschijnlijk als wolf (ook Dott niet en die komt toch weer vaak terug in de verdenkingen)
Wacht eens, dit doet me aan iets denken. Volgens mij is het namelijk zo, dat als het gelijkspel is, de wolven heel erg gaan pushen om ook de ander op te hangen. Want die is makkelijker verdacht te maken.
Oud 20-01-2011, 21:15
Röps
Röps is offline
Ben nog eens die stemmenwijzigingen richting Dott nagegaan... voor mij komt Mr.Mark daar toch wel als verdacht uit gegeven de manier waarop het ging.

Citaat:
Ik stem ook op Geel, ik heb het zo eens doorgelezen. Natuurlijk zijn het nauwelijks ècht harde aanwijzingen maar een gelijkspel moeten we zeker voorkomen.

Ik kan trouwens vrijdag de hele dag niet reageren, ik zeg het nu alvast even maar ik ga dan de hele dag skieën. Om 2:15 weg van huis en 's avonds laat ben ik weer terug dus vandaar .
Die stem zou een 6e stem op Geel geven.

Vervolgens blijkt Queasy niet op Geel te gaan stemmen, dus zijn het er opeens nog maar 5.

Dan is er wat gepush dat Mark op Dott zou moeten stemmen, en dat doet ie

Citaat:
Ik vind dat het te makkelijk voor de wolven is om een gelijkspel uit te lokken. Maar ik las het net nog even door en ik ben het wel eens met de post van VeGs op de vorige pagina.
http://forum.scholieren.com/showthre...4#post31285864

Ook klopt wat ik typte niet helemaal met mijn vorige post waarin ik zei dat het beter was om de verrader later op te hangen (als de leerling is verbruikt aan een goodguy het liefst) zodat we zijn posts kunnen nakijken op toespelingen naar specifieke personen.

Ik switch naar Dott omdat VeGs een goed punt maakt. Het is de enige hint richting een wolf en als Geel toch een verrader mocht zijn hebben we de leerling aan de verrader verspilt en dat zou zonde zijn.

Nu dus definitief: Ik stem op Dott.
Het wordt hierdoor 3-Mutant, 3-Dott, 4-Geel.
Theorie*: doordat Queasy haar stem weghaalde, was Geel stemmen opeens niet zo handig meer. Bijvoorbeeld doordat er al een (mede-?)wolf bij Geel stond en Geel dus op papier maar 3 stemmen zou hebben terwijl het er 5 leken.

In die zin vind ik dus de switch van Mr. Mark verdacht.

Aangezien Twinkebel nog niets wist van Queasy's stem, zou ik het minder logisch vinden als hij als wolf zijn stem bij Dott zou zetten - bovendien was het zo laat dat de verrader daar ook neit echt meer de boel zou kunnen redden.

Maar mijn stem zal zoals het er nu naar uit ziet naar Mark gaan, al is de dag van morgen nog lang. En er gaat nu vast een wolf roepen dat het mij wel goed uitkomt ofzo, wat misschien ook wel zo is aangezien ik in dat rijtje sta, maar ik heb niets te verbergen en post dus gewoon wat ik denk.

* mocht er wat kloppen van die theorie, dan stond er dus oorspronkelijk nog een andere wolf in het Geel-rijtje.
Oud 20-01-2011, 21:27
Batave
Batave is offline
Oeh, Kazet-cameo , maar jammer van de dorpeling. Ik had al een beetje verwacht dat de wolven iemand zouden kiezen die niet te veel aanwijzingen kon leveren en aangezien RP er ook uit wilde. Mjah, mjah, ik denk niet dat hier iets achter te zoeken valt.
Oud 20-01-2011, 21:39
Batave
Batave is offline
Overigens vind ik Geel heel agressief spelen en inderdaad vergezochte theorieën hebben. Ik denk dat ik op hem stem morgen.
Oud 20-01-2011, 21:55
Geel
Geel is offline
Citaat:
Oh het is wolventijd, niet? Kijken of we wijzer worden uit hun vraatzucht.
Wanneer kom jij met theorieën? Je hebt alleen maar van die loze posts of posts waarin je zegt dat je het nog even aan gaat zien.

Edit: +

Het is misschien niet zo raar dat Mutant niet veel theorieën post, aangezien meer mensen dat niet doen. Maar mij valt Mutant toch meer op niet alleen omdat ik haar in de eerste ronde een rare opmerking vond maken (ja, i know, moet ik zeggen ) maar ook omdat ze naar mijn gevoel tè veel probeert om te laten weten dat ze er nog wel is, en toch post ze niet echt een echte theorie.
Oud 20-01-2011, 22:20
Sherlock
Sherlock is offline
Aggresief spelen is meestal de tactiek van de wolfsbane en die moet je er niet uit gooien in een hangronde.

Zelf heb ik nog niet echt een verdachte dus ik zie morgen wel!
Oud 20-01-2011, 23:52
Dott
Dott is offline
hmm, aparte keuze.. ook een veilige keuze voor de wolven gezien RP idd over het algemeen alleen naar LP wijst.
Ik ga morgen alles nog wel ff bekijken.. tot nu toe nog niet heel zwaar verdachte dingen gezien.
Oud 21-01-2011, 02:08
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
He jakkes, wat een on-boeiende uitslag. Ik hoopte op iets waarop eindelijk de theorieën een beetje logischer zouden loskomen, maar aan Rode Panda heb je écht niks. Maar ik ben nu niet nuchter meer dus ik ga morgen eens even voor mijn stem zitten
Oud 21-01-2011, 07:36
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Inderdaad een rare keuze.

Ik ga morgen sowieso kijken onder het rijtje van dott.
Ik heb nu nog bijna geen theorie. Mr. Mark speelt wel erg fanatiek en ik heb hem al meerdere namen horen noemen. Ik hou hem dus in mijn gedachten.
Mr. Mark speelt altijd heel erg fanatiek. En dat is vet lastig. Want vorige ronde was hij dorpeling en speelde hij ongeveer het zelfde als nu, dus ik denk zelf dat hij onschuldig is maar dat kan natuurlijk nog veranderen.

Mensen ik vind het moeilijk, aangezien ik niet echt mensen heb ik die ik verdenk, alleen iedereen die onder dott staat + dott zelf verdenk ik niet. Edit: Lekker wakker ben ik weer. Ik bedoelde natuurlijk dat ik deze mensen niet verdenk:

Michelangelo
15. Daboman
23. Etmakas
24. Mutant
25. Dott

Die onder Michelangelo.

Oh en ik maak een stemlijstje, maar ik maak een stemlijstje vanaf het verhaal, als je het ervoor hebt doorgegeven geef je maar een gil!

Edit: oeps, lekker wakker ben ik weer.
Oud 21-01-2011, 07:48
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Je mag op me stemmen wat je wil, maar denk niet dat ik onschuldig wil over komen. Ik heb nergens zelfs gesuggereerd dat ik onschuldig ben omdat ik veel mensen verdenk. Ik heb zelfs soort van toegegeven dat me dit verdacht maakt. (En, nee, ik zeg niet dat het me verdacht maakt zodat jullie denken 'ow, hij zet zichzelf in de spotlights, dus hij zal wel goed zijn'. Ik zeg het omdat het gewoon zo is).

Ik stem morgen hoogstwaarschijnlijk op Mr.Mark of Dott.
Waarom Dott? Sorry hoor maar ik vind het best verdacht, de mensen die op Dott stemmen. Aangezien haar stem wel echt moest zijn in de hangronde. Bovendien, ik zit dus even na te denken he, de wolven moesten kiezen tussen Dott en Michelangelo. Waarom hebben ze voor Michelangelo gekozen toen het gelijkspel was? Er zijn best veel mogelijkheden. Of Dott is zelf een wolf- maar dat is zeer onwaarschijnlijk, kijk maar naar het stemlijstje van hangronde 1. Of Dott is geen wolf- maar dit vind ik heel raar. De keuze van de wolven vind ik sowieso merkwaardig van de hangronde. Waarom hebben ze Dott niet opgehangen? Michelangelo had sowieso niet lang geleefd! Dus dat snap ik niet helemaal.

Maargoed, mijn stem zal gaan naar iemand die onder Dott staat, ik ga alleen nog even bedenken wie.
Oud 21-01-2011, 07:52
Bright Blue
Bright Blue is offline
Stemlijstje Hangronde 2

Geel
1. Mr. Mark

Stemlijstje hangronde 1

Oh he er heeft nog maar 1 iemand gestemd.
Oud 21-01-2011, 08:14
Verwijderd
Ik vind de keuze van de wolven helemaal niet zo merkwaardig. Michelangelolerochont heeft in eerdere spellen laten zien dat hij een gevaarlijke speler is die tegenstanders ongenadig dood weet te sabelen. De wolven wisten alleen dat hij geen wolf was - de kans dat hij goed was, was heel groot, en ik denk dat de wolven gewoon het risico niet wilden nemen dat hij tegen hun zou zijn. Dat maakt Dott in mijn ogen helemaal niet verdacht. Ik snap überhaupt niet waarom ze verdacht is - ik vind, bijvoorbeeld, Geel en Queasy veel verdachter.
Om eens mijn gedachten over hen (hun?) te laten schijnen:
Geel vind ik vooral verdacht door zijn manier van spelen. Hij valt alles aan wat beweegt - waarom? Misschien is hij wolfsbane, zoals Sherlock zegt, maar ik vind ook dat hij op een bepaalde manier steeds maar weer duidelijk wil maken hoe onschuldig hij is. Hier bijvoorbeeld, met zijn 'dat kan me de kop kosten in de eetronde'. En volgens mij heb ik dit spel al drie keer gepost dat ik van dat soort uitspraken niet houd, dus het zal een beetje overbodig zijn om nu weer te melden, maar dat soort mensen zet ik toch hoger op mijn verdachtenlijstje. Bovendien ben ik het met Vegs eens dat hij niet precies mee lijkt te gaan op degenen die hij eerder zei te verdenken. Als hij gewoon had gestemd op degene die hij zei ernstig te verdenken (Michelangelolerochont), was het nog geen gelijkspel geworden, en dat wilde hij voorkomen. Maar goed, als hij goed is, had hij natuurlijk niet kunnen voorzien welke stemmen vals waren en zo, dus dat lijkt me niet zo'n heel sterk argument. Ik zal dan ook niet op hem stemmen deze ronde, omdat ik Queasy meer verdenk dan hem.
Ja, Queasy. Ze post vreemd. In deze post geeft ze aan Mr.Mark te wantrouwen - maar waarom? Omdat hij te fanatiek speelt en te veel namen noemt? Wel, fanatiek spelen, dat doet hij altijd. En wat dat namen noemen betreft: vindt ze Geel dan niet verdacht? Die noemt veel meer namen. Ik vind het een rare onderbouwing. En deze post natuurlijk: daar houd ik niet van, even flink duidelijk maken hoe goed je wel niet bent. En dan hier - ik weet het niet, maar ik vertrouw deze post niet. Ik kan niet zeggen in welk zinsdeel het hem zit, maar, vrouwelijke intuïtie misschien?
Wat me het meeste niet zint aan Queasy, is dat ze zo laat heeft verteld dat ze haar stem gewisseld had. Waarom? Welk onzuiver doel kan dat dienen? Wat zou kunnen, is dat ze wolf is, niet liegt over haar stem, maar wel de wolven van tevoren in had gelicht. Dan zouden zij voorkennis hebben en konden ze snel in de goede rijtjes gaan staan. De wolven zouden dan uit Dotts rijtje weg zijn gegaan - maar dat is niet gebeurd. Waarschijnlijk heeft de verrader dan iets gedaan wat de wolven niet verwachtten: dat zou een aanknopingspunt kunnen zijn voor onze zoektocht naar de verrader.
Hoe dan ook, ik stem op Queasy. Nu moet ik weg.
Oud 21-01-2011, 10:13
Verwijderd
Nu weet ik zeker wie een wolf is.

Mja, 't is niet zo erg enzo, leven in de maag van LP
Oud 21-01-2011, 10:24
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Ik vind de keuze van de wolven helemaal niet zo merkwaardig. Michelangelolerochont heeft in eerdere spellen laten zien dat hij een gevaarlijke speler is die tegenstanders ongenadig dood weet te sabelen. De wolven wisten alleen dat hij geen wolf was - de kans dat hij goed was, was heel groot, en ik denk dat de wolven gewoon het risico niet wilden nemen dat hij tegen hun zou zijn.
Ja, hier sta ik achter. In tegenstelling tot BB denk ik dat er een geringe kans dat de wolven dachten: "Oh, Michelangelo wordt er de volgende ronde toch wel uitgestemd" eerder dan: "Michelangelo kan een groot gevaar zijn dus beter doen we veilig"

Citaat:
Dat maakt Dott in mijn ogen helemaal niet verdacht. Ik snap überhaupt niet waarom ze verdacht is - ik vind, bijvoorbeeld, Geel en Queasy veel verdachter.
Om eens mijn gedachten over hen (hun?) te laten schijnen:

Geel vind ik vooral verdacht door zijn manier van spelen. Hij valt alles aan wat beweegt - waarom? Misschien is hij wolfsbane, zoals Sherlock zegt, maar ik vind ook dat hij op een bepaalde manier steeds maar weer duidelijk wil maken hoe onschuldig hij is. Hier bijvoorbeeld, met zijn 'dat kan me de kop kosten in de eetronde'. En volgens mij heb ik dit spel al drie keer gepost dat ik van dat soort uitspraken niet houd, dus het zal een beetje overbodig zijn om nu weer te melden, maar dat soort mensen zet ik toch hoger op mijn verdachtenlijstje. Bovendien ben ik het met Vegs eens dat hij niet precies mee lijkt te gaan op degenen die hij eerder zei te verdenken. Als hij gewoon had gestemd op degene die hij zei ernstig te verdenken (Michelangelolerochont), was het nog geen gelijkspel geworden, en dat wilde hij voorkomen. Maar goed, als hij goed is, had hij natuurlijk niet kunnen voorzien welke stemmen vals waren en zo, dus dat lijkt me niet zo'n heel sterk argument. Ik zal dan ook niet op hem stemmen deze ronde, omdat ik Queasy meer verdenk dan hem.
De agressieve speelstijl heeft hij tot nu toe volgens mij elk spel gehad. Als iemand iets zegt wat om te gooien is tot 'domme actie' of 'verdacht' dan springt hij er bovenop en meestal heeft Geel als eerste 'ruzie'. Overbodig, omdat er een grote kans is dat zowel Geel als de 'tegenstander' allebei van de goede partij zijn. Dit is mijns inziens dan ook grote tijdsverspilling omdat de wolven dan lekker achteruit gaan hangen terwijl wij elkaar lopen af te schieten. Jammer, maar niet zozeer "verdacht" imo.

En ik begrijp van je dat je niet van dit soort posts houdt, maar ik zie dit net zo goed een dorpeling doen, die denkt dat hij misschien de aandacht ongewild naar zich toetrekt. Ik vind deze argumentatie daarom prima, maar eerder als doorslaggevende onderbouwing en niet als hoofdargument.

Citaat:
Ja, Queasy. Ze post vreemd. In deze post geeft ze aan Mr.Mark te wantrouwen - maar waarom? Omdat hij te fanatiek speelt en te veel namen noemt? Wel, fanatiek spelen, dat doet hij altijd. En wat dat namen noemen betreft: vindt ze Geel dan niet verdacht? Die noemt veel meer namen. Ik vind het een rare onderbouwing. En deze post natuurlijk: daar houd ik niet van, even flink duidelijk maken hoe goed je wel niet bent. En dan hier - ik weet het niet, maar ik vertrouw deze post niet. Ik kan niet zeggen in welk zinsdeel het hem zit, maar, vrouwelijke intuïtie misschien?
Wat me het meeste niet zint aan Queasy, is dat ze zo laat heeft verteld dat ze haar stem gewisseld had. Waarom? Welk onzuiver doel kan dat dienen? Wat zou kunnen, is dat ze wolf is, niet liegt over haar stem, maar wel de wolven van tevoren in had gelicht. Dan zouden zij voorkennis hebben en konden ze snel in de goede rijtjes gaan staan. De wolven zouden dan uit Dotts rijtje weg zijn gegaan - maar dat is niet gebeurd. Waarschijnlijk heeft de verrader dan iets gedaan wat de wolven niet verwachtten: dat zou een aanknopingspunt kunnen zijn voor onze zoektocht naar de verrader.
Hoe dan ook, ik stem op Queasy. Nu moet ik weg.
Ik ben het voor het grootste deel eens met deze beredenering. Het enige wat ik erop aan te merken heb is dat Queasy wel vaker eerst post/doet, en dan pas denkt. Voor een weerwolfspel zeer irritant. Stel ze is goed, dan nog werkt het in alsnog in ons nadeel omdat de duidelijkheid een beetje te wensen overlaat. Ik stem op Queasy.
Oud 21-01-2011, 10:37
Verwijderd
Ik ga mee voor Queasy. Het is waar dat ze niet altijd even handig speelt, maar we weten inmiddels ook dat ze zo vaak makkelijk ermee wegkomt, en zo was ze dus al een keer geliefde en bleef ze er steeds in. Net als met Bright Blue bijvoorbeeld, die vorige keer wolf bleek en waar ik steeds maar niet op stemde omdat ik dacht 'ze speelt altijd een beetje dom'.

Queasy it is dus.
Oud 21-01-2011, 10:43
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
ik ga vanavond nog wat uitgebreider alles doorlezen om tot een stem te komen. op dit moment nog geen prime suspects, maar iedereen die op dit moment fel tegen dott is, is in mijn ogen verdacht. of ik zie duidelijk aanwijzingen over het hoofd, maar in mijn ogen is zij nu toch wel (in ieder geval voor even ) verdachte af...

mijn aandacht zal vooral gaan naar iemand in het dott-lijstje. als ik vanavond niet tegen spannende ontdekkingen aanloop, zal ik waarschijnlijk mee gaan op queasy.
Oud 21-01-2011, 11:02
Daboman
Daboman is offline
Pfff, ik zie door de bomen het bos niet meer. Of eigenlijk andersom; door het bos zie ik de bomen niet meer. In ieder geval ga ik op iemand uit het Dott rijtje stemmen, dat dan weer wel. Maar ik ben op zoek naar overlap in al deze theoriën. Bijv iemand die en in het rijtje van Dott staat, en zich verdacht gedraagt.

Citaat:
He jakkes, wat een on-boeiende uitslag. Ik hoopte op iets waarop eindelijk de theorieën een beetje logischer zouden loskomen, maar aan Rode Panda heb je écht niks. Maar ik ben nu niet nuchter meer dus ik ga morgen eens even voor mijn stem zitten
Ook wel een opvallende post. Meestal zijn het de wolven die zeggen dat je niets uit een eetronde kan concluderen. Lekker makkelijk je sporen uitwisselen enzo.

Regels voor berichten