Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2008, 11:05
Porcelain
Porcelain is offline
Vrienden!

Het is mij een waar genoegen om, nu de Paasdagen voorbij zijn, de winnaar van deze historisch georiënteerde wedstrijd bekend te maken. Slechts drie van jullie mogen plaatsnemen op de felbegeerde verhogingen in het midden van het DOrPsplein, de rest gaat direct door naar het schavot, daar wij aannemen dat zij na deze schandalige nederlaag toch niet door willen leven en hen bij wijze van troostprijs een gratis onthoofding aanbieden door internationaal ToPbeul Geert Bulders, geen dank jongens, geen dank.

Met twee stemmen is op nummer 3 terechtgekomen en heeft daarmee de titel van haar gedicht waargemaakt:
‘Onder Groten’
geschreven door Elysea!

Op de tweede plaats, met vier stemmen:
‘geen geschiedenis’
van den vos Reynaerde!

En dan nu die felbegeerde roodfluwelen stoel op dat met bladgoud ingelegde denkbeeldige hoog boven de normale DoPpers (uitgezonderd natuurlijk de forumbazen, die zelfs te goddelijk zijn om zich aan jullie te tonen) verheven podium. Met een minieme meerderheid van vijf stemmen op het allerlaatste moment, mag ik een applausje voor:
‘Bekentenis’
geschreven door Elfe!

Gefeliciteerd!

De poll + Einduitslag, schrijvers en gedichten bij elkaar:

Gedicht 1: Nostalgie - Sporadica - 0 stemmen
Gedicht 2: Onder Groten - Elysea - 2 stemmen
Gedicht 3: Bij een uitvinder op zolder - Alwien - 1 stem
Gedicht 4: geen geschiedenis - Reynaert - 4 stemmen
Gedicht 5: Lady afarensis - Elysea - 1 stem
Gedicht 6: Eugène - Sketch - 1 stem
Gedicht 7: Bekentenis - Elfe - 5 stemmen
Gedicht 8: ‘In spin, de bocht..’ - Vogelvrij - 1 stem

p.s. Wat een verschrikkelijke speculaties heb ik gedaan

Laatst gewijzigd op 25-03-2008 om 19:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2008, 12:05
Lavender
Lavender is offline
Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 12:09
Elfe
Elfe is offline
Gefelicidopt Elysea en Reynaert!

Ik schaam me er bijna voor dat mijn gedicht de meeste stemmen kreeg.
Oud 25-03-2008, 15:59
elysea
elysea is offline
van hetzelfde, elfe.

mm, ik vond dit een hele vage wedstrijd. en vreemd dat het steeds mijn titels waren waar iedereen over struikelde. 5 had namelijk eerst geen titel, maar ik dacht dat het niet duidelijk genoeg was. en bij 2 bedacht ik later dat de titel duidelijker had moeten zijn, met een toevoeging van (ode aan Darwin) ofzo.

en waar zijn alle dopveteranen? niet zeiken over de teloorgang van dop als je het zelf niet eens probeert, hé, sukkeltjes

Laatst gewijzigd op 25-03-2008 om 15:59. Reden: HEE DAT RIJMT BIJNA ZELFDE-ELFE
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 16:17
Elfe
Elfe is offline
He, eigenlijk wil ik al heel lang Elef heten in plaats van Elfe. Ik vind Elfe echt ontzettend lelijk

Waar rijmt Elef op, afgezien van lef, klef, bef?
Oud 25-03-2008, 16:59
elysea
elysea is offline
tweelef.

ok, die was flauw.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 17:20
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ik vond het een schitterende wedstrijd, en heb menig maal gepoogd een gedicht te verzinnen, maar het leverde niets vruchtbaars op. Dus ja, ook ik kan zeuren over de teloorgang, de schuld ligt bij het opdrogen van mijn blijkbaar niet onuitputtelijke inspiratiebron!

Toch heb ik genoten van de gedichten, waarmee ik winnaars en niet-winnaars allen feliciteer.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Gefeliciteerd hoor

Ben alsnog wel tevreden met mijn stem, ik sluit me ook wel aan bij het commentaar dat ik ervoor kreeg.
Oud 25-03-2008, 18:15
Alwien
Alwien is offline
Iedereen gefeliciteerd!

En wat was ik blij met mijn ene stem
Oud 25-03-2008, 18:34
Porcelain
Porcelain is offline
Mijn hoofd ging helemaal langs deze wedstrijd heen, echt superjammer want ik had heel graag mee willen doen, het was mijn thema . Er moet snel een nieuwe komen, misschien kan ik nog wel meehelpen bedenken , laatste en zo. En dan doe ik wel mee.

Waar is Reynaert? Kom je 2e prijs voor je pareltje eens ophalen.

En Elfe, waarom heet je dan eigenlijk Elfe? Elef lijkt een afkorting van Elephant .
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:48
elysea
elysea is offline
Citaat:
En Elfe, waarom heet je dan eigenlijk Elfe? Elef lijkt een afkorting van Elephant .
HEE ik was de elifant
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:52
Reynaert
Reynaert is offline
Ik ben er wel hoor. Je mag dan veel fout gegokt hebben Porcelina, maar die van mij had je wel meteen door. Wat verraadde het?

Elfe en elysea van harte gefeliciteerd! Wat ik me wel afvroeg bij je gedicht Elfe, waar voor jou de link met het thema precies ligt? Ik heb het maar wat abstract geïnterpreteerd maar dan nog kon ik het niet echt koppelen aan het thema geschiedenis.

Verder kon ik helaas niet becommentariëren omdat ik zelf meedeed, maar ik vind het wel grappig om te lezen hoe sommigen hun eigen gedichten hebben beoordeeld.

En tot slot wil ik nog even iedereen bedanken die op me gestemd heeft, heel hartverwarmend allemaal .
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:58
Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
Ik ben er wel hoor. Je mag dan veel fout gegokt hebben Porcelina, maar die van mij had je wel meteen door. Wat verraadde het?
Ja

... hoe het gedicht eruitzag, de opbouw, de woordkeus, hoe het in mekaar stak, plus dat dat postmoderne op allerlei manieren was uitge- en verwerkt, ik zou niet weten wie anders op die manier nog een gedicht schrijft. Zoals ik zei: mijn systeem riep Reynaert. Je hebt de kritieken gelezen? Heb ik/hebben we nog wat essentieels gemist? Ik ben benieuwd naar je reactie.

En hahaha ik zei over Eugene dat Sketch het wel geschreven kon hebben maar dat ik die nooit zo suf heb zien rijmen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 19:38
Reynaert
Reynaert is offline
Ja natuurlijk heb ik gelezen wat men ervan vond, en er waren wel dingen die ik verwonderlijk vond. Zoals dat Vogelvrij niet doorhad dat de titel ook de beginregel was, dat Sporadica het aantal keer 'maar' ging tellen, dat de functie van 'maar' i.r.t. het onderwerp dus niet duidelijk was, dat het afbreken van regels zo moeizaam was voor sommigen, dat elysea en jij het heel graag concreet wilde hebben, welke valerie en welke en welke en dat je dat zelfs ging opzoeken... Maar wel leuk dat de meningen zo verdeeld waren! En wat betreft dat essentiële moet je het zelf maar even uitzoeken vrees ik, ik ga niet alles uitleggen

Laatst gewijzigd op 25-03-2008 om 20:02.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 19:46
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Citaat:
Iedereen gefeliciteerd!

En wat was ik blij met mijn ene stem
Die heb je van mij! Ik heb zonet alles nog eens doorgelezen, en ik weet nog dat ik een relatief uitgebreid verslagje had getypt, maar die is blijkbaar verloren gegaan? Och, mijn internet en mijn verstrooidheid er nog eens bij, dat kan gebeuren. In ieder geval, ik hield van je gedicht.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 20:23
Elfe
Elfe is offline
Citaat:
Wat ik me wel afvroeg bij je gedicht Elfe, waar voor jou de link met het thema precies ligt? Ik heb het maar wat abstract geïnterpreteerd maar dan nog kon ik het niet echt koppelen aan het thema geschiedenis.
Geschiedenis - histoire - verhaal. Het is eigenlijk de geschiedenis (het verhaal) van een meisje. Alles juist heel letterlijk nemen.

Maar eigenlijk schrijf ik ook nooit zoiets, het was nogal een 5-minuten-probeersel omdat ik perse aan deze wedstrijd mee zou doen.
Oud 25-03-2008, 20:29
Elfe
Elfe is offline
Citaat:

Ooit - heel lang geleden - had ik iets met elfjes. Maar nu al heel lang niet meer. Elef is een anagram van Elfe, net zoals Leef. Alleen daarom.
Oud 25-03-2008, 20:56
CSN
CSN is offline
Gefeliciteerd^veel!!!

En kun je je naam niet laten veranderen? (ik weet niet wat de regels precies zijn slecht hhm) Dat zou je PRIJS kunnen zijn
Oud 25-03-2008, 21:09
elysea
elysea is offline
Citaat:
dat elysea en jij het heel graag concreet wilde hebben
ja het punt was, ik vond je gedicht heel fijn, en buiten de context zou ik het het beste hebben gevonden, maar de geschiedenis was zo vaag. en ik zat nog zo te hopen op dingen als porce's heksengedicht (kippenpootjes) en gezweetwel's kaspar hauser-gedicht en csn's historische figuren-collectie..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 23:09
Sporadica
Sporadica is offline
gefeliciteerd winnaars!

Hoewel ik zielig genoeg de enige ben met nul stemmen, ben ik overwegend zeer tevreden met het commentaar . Daar heb je wat aan.
Oud 26-03-2008, 01:00
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
En hahaha ik zei over Eugene dat Sketch het wel geschreven kon hebben maar dat ik die nooit zo suf heb zien rijmen.
ja nou hoor

Dat komt omdat ik Regina Spektor op de achtergrond hoorde toen ik schreef en toen bleef het maar in mijn Hooft.
10 punten en een troostprijs voor degene die het liedje raadt

Ohja GEFELICITEERD Elfe en Reynaert en mijn marloes!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 08:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ja natuurlijk heb ik gelezen wat men ervan vond, en er waren wel dingen die ik verwonderlijk vond. Zoals dat Vogelvrij niet doorhad dat de titel ook de beginregel was, dat Sporadica het aantal keer 'maar' ging tellen, dat de functie van 'maar' i.r.t. het onderwerp dus niet duidelijk was, dat het afbreken van regels zo moeizaam was voor sommigen, dat elysea en jij het heel graag concreet wilde hebben, welke valerie en welke en welke en dat je dat zelfs ging opzoeken... Maar wel leuk dat de meningen zo verdeeld waren! En wat betreft dat essentiële moet je het zelf maar even uitzoeken vrees ik, ik ga niet alles uitleggen
Ik schijn jouw gedichten nooit door te hebben Maar mijn gedicht was juist eigenlijk titelloos maar iedereen had de eerste regel als titel bedacht, dus dat is gewoon een verwarrend punt. Alsnog gefeliciteerd hoor
Oud 26-03-2008, 08:59
Alwien
Alwien is offline
Citaat:
Die heb je van mij! Ik heb zonet alles nog eens doorgelezen, en ik weet nog dat ik een relatief uitgebreid verslagje had getypt, maar die is blijkbaar verloren gegaan? Och, mijn internet en mijn verstrooidheid er nog eens bij, dat kan gebeuren. In ieder geval, ik hield van je gedicht.
Huh? Ik kan me jouw reactie helemaal niet herinneren, wel dat (dacht ik) Lavender op mij heeft gestemd. Heb ik stiekem twéé stemmen?
In ieder geval, leuk dat jij het (ook) mooi vond.
Oud 26-03-2008, 09:30
Halogeen
Halogeen is offline
gefeliciteerd winnaars~!
Oud 26-03-2008, 11:57
elysea
elysea is offline
Citaat:
10 punten en een troostprijs voor degene die het liedje raadt
oedipus ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2008, 13:09
Reynaert
Reynaert is offline
Elfe, elk verhaal is natuurlijk in zekere zin een 'geschiedenis', was dat echt de enige link met het thema?

elysea, jammer dat het zo vaag bleef voor je, maar dat is ook wel iets dat intrinsiek is aan postmodernisme denk ik.

Als het helpt mag je mijn stem trouwens hebben Sporadica, ik heb er toch niks mee gedaan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 13:50
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
oedipus ??
Jij mag niet meedoen, jij hebt al een prijs
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 17:22
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Citaat:
Huh? Ik kan me jouw reactie helemaal niet herinneren, wel dat (dacht ik) Lavender op mij heeft gestemd. Heb ik stiekem twéé stemmen?
In ieder geval, leuk dat jij het (ook) mooi vond.
Oei, ja, dan had je er waarschijnlijk twee. Wat ik bedoel; ik heb gestemd, maar mijn reactie is verloren. Dus mijn stem telt niet mee.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 19:22
Verwijderd
gefeliciteerd allen, en sorry dat ik het toch nog heb laten afweten!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2008, 20:16
Sporadica
Sporadica is offline
Citaat:
Als het helpt mag je mijn stem trouwens hebben Sporadica, ik heb er toch niks mee gedaan.
haha. Dat was niet helemaal mijn punt.
Maar over jouw maar-en, ik vind ze als middel wel goed in je gedicht, de herhaling van hetzelfde woord stoorde mij alleen. Zouden synoniemen iets aan je gedicht of zijn boodschap afdoen?
Oud 27-03-2008, 22:58
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Gefeliciteerd hoor
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 11:05
Verwijderd
Ik dacht toch écht dat ik hier gepost had
Anyways,

Gefeliciteerd winnaars!

En iedereen (inclusief de fb's/ikzelf dus) volgende keer (weer) meedoen <3 ik vind dat er maar snel nog een wedstrijd moet komen zoals porce zegt
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 15:50
Neko*
Neko* is offline
Inderdaad gefeliciteerd, winnaars! En is het een idee om de volgende wedstrijd in paren een gedicht in te sturen? Omdat het enthausiasme om met iemand samen te schrijven zo groot blijkt te zijn.
Oud 30-03-2008, 19:02
Porcelain
Porcelain is offline
Dat is wel een leuk idee, maar dan krijgen we zo weinig gedichten. Plus dan weet iedereen meteen welke van wie is ('zullen wij samen een gedicht schrijven?' 'nee ik ben al met ****')
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 08:33
Neko*
Neko* is offline
Nee, je weet dan alleen wie met wie is, niet van welk paar welk gedicht is.. Maar je hebt wel gelijk met de weinige gedichten dan. Hmm, jammer. Het leek me juist wel een leuk idee.
Oud 31-03-2008, 22:31
Sketch
Sketch is offline
Het zou ook best dom zijn om te zeggen met wie je dan bent. 'ik ben al met iemand anders' is toch al voldoende.
Maar het aantal gedichten is inderdaad een probleem. Je zou dan vooraf een topic moeten openen waar mensen zich kunnen aanmelden, tot je genoeg hebt voor een redelijke wedstrijd. oid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten