![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Wel even volhouden bij de huisarts, allebei. Artsen nemen dit soort probleempjes niet altijd even serieus. Niet weggaan voordat alles goed is onderzocht. Waarschijnlijk is het inderdaad niets ergs, maar als het dat wel is, moet je er op tijd bij zijn. En als ik jullie beschrijvingen lees, geloof ik wel dat jullie er wel op tijd bij zijn.
|
![]() |
|
![]() |
nou ik weet het niet hoor...
dat rode ding heb ik al poosje, misschien wel half jaar ofzo....je ziet hem ook niet zo gauw zitten aan de zijkant/onderkant van je been. Maar nou dat ik laatste tijd erg in heb lijkt het alsof hij van kleur veranderd... en nu lees ik op een website dit: Melanoma Melanoma is de meest gevaarlijke vorm van huidkanker die er bestaat. Melanoma is een zeer kwaadaardige vorm van huidkanker en wordt veroorzaakt door zonnebrand in de vroege jaren van ons leven. Het ontwikkelt zich in slechts weken tot maanden. Wanneer het onbehandeld blijft kan het zich verspreiden door de rest van het lichaam en zo een nog serieuzere en meestal fatale vorm van kanker ontwikkelen. Melanoma uit zich als een nieuw of al bestaand plekje, sproet of moedervlek die van --kleur--, grootte of vorm --verandert--. Het heeft over het algemeen gesproken een onregelmatige omtrek en een paar kleurgradaties. De preventie tegen deze vorm van huidkanker is het voorkomen van zonnebrand. Zelfs milde zonnebrand kan de ontwikkeling van een melanoma in gang zetten. ZONNEBANK LIG IK DUS OOK NIET MEER ONDER!! ik weet niet wat ik meot doen, ik bedoel moet ik nu vandaag al naar dokter gaan of eerst afspraak maken (dus dan kan ik pas over 4 dagen ofzo terecht) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maa je zegt dat je em misschien al wel een half jaar hebt, en in dat stukje info staat dat het, als het onbehandeld blijft, het zich verspreidt, dus misschien moet je ff kijken of je meer va zulke moedervlkejes hebt... Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken, en als ie er al een half jaar zit, dan maken 4 dagen -denk ik- ook niet heel veel uit. Succes! |
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor je advies, ik laat me ma belen als ze thuis is, vanavond laat dus dat wordt maandag bellen en dan kan ik vast die week terecht.
Ja ik weet echt niet hoelang ik heb hem maar zeker meer dan 3 maanden, ik durf bijna te zeggen een half jaar. Maar verspreid het dan op de huid zodat er meer van die dingen merkbaar zijn of innerlijk?? Als het innerlijk is dan zie je het niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij een melanoom isa het van groot belang dat de afwijking in een zo vroeg mogelijk stadium ontdekt wordt. In een vroeg stadium is deze vorm van huidkanker meestal uitstekend te genezen. In een later stadium ontstaan uitzaaiingen, die een groot gevaar zijn voor de gezondheid
bron maar is ook niet echt een antwoord op je vraag... Maar een beter antwoord kon ik ff niet vinden, kijk anders es hier |
![]() |
|
![]() |
mn ma had een melanoom
Bij haar was het ontstaan uit een moedervlek, die moedervlek werd opeens een beetje rood en 'glazig' en er kwam ook een soort van korstje op. ik moet nu om de drie maanden/half jaar ook op controle over het algemeen krijg je een melanoom pas als je al wat ouder bent.. dus ik zou me niet meteen heel erg ongerust gaan maken als ik jullie was.. Het komt ook niet in je familie voor of wel? Ben je vaak verbrand vroeger? Bij mij hebben ze ook al een moedervlek weg gesneden maar hij was goedaardig.. En ik was al helemaal ongerust omdat het bij mij in de familie zit Een melanoom kan zelfs voorkomen in je neus of in je slokdarm dus het kan ook echt op hele rare plaatsen.. maar je moet er gewoon allemaal niet teveel over nadenken... Koppie op... ga naar de dokter en waarschijnlijk ben je achteraf blij.. en gerustgesteld.. |
![]() |
|
![]() |
als een melanoom uitzaait dan zijn er kankercellen in je lymfeklieren terecht gekomen en daardoor in je bloed.
Je bloed komt in al je organen dus daarom kan een melanoom ook zo gevaarlijk zijn. Je organen kunnen er door worden aangetast. Ook kan je er andere melanomen bij krijgen want het bloedd stroomt ook door de rest van je huid. Hoop dat dit een antwoord is op je vraag? maar ga nou niet meteen van het ergste uit, want ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen |
![]() |
|
![]() |
ja ik hoop het hoor...mijnes is wel rood en glad (glazig), geen kortstje.
Maar draai het om: WAT MOET HET ANDERS ZIJN, een felrode pukkel zomaar??? in me familie kwam het niet echt voor ofzo en veel verbrand valt ook wel mee zekr niet op me dijbeen waar die zit want daar zat altijd broek over |
![]() |
|
![]() |
Ik ben gister bij de dokter geweest, hij zei dat ie er niet ongerust over was, maar hij wou hem er wel wegsnijden als ik dat wilde. Ik heb het nog maar net dat ie rood en glazig is, maar nu ik dat lees over melanoma ben ik toch weer een beetje ongerust. Ik denk dat ik em er binnenkort maar laat wegsnijden dan zit ik daar tenminste niet mee.
Maar ik denk dat het niet melanoma bij mij is, ik ben halfbloeds en heb dus redelijk veel pigment in mn huid, daardoor verbrand ik (bijna) nooit. Vroeger zeker niet, tussen mn 11e en 14e zwom ik nogal vaak en toen verbrande ik lichtelijk, maar niet dat ik er last van had. De dokter zei dat ie er niet ongerust over is dus dan vertrouw ik dat maar
Laatst gewijzigd op 04-08-2002 om 13:00. |
![]() |
|
![]() |
met glazig bedoel ik een soort met vocht gevuld achtig 'doorschijnende' moedervlek...
nouja zo ziet het er ongeveer uit... maar het kan ook zijn dat bij jou gewoon een haarzakje ontstoken is... of dat je en pukkeltje hebt of een schuurplekje... als ik je zou kunne helpen zou ik het doen... ik heb al zoveel melanomen gezien dat ik onderhand een halve dermatoloog ben ![]() maarre nogmaals... kop op en ga niet meteen denken dat je het ergste hebt! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het was inderdaad een ontstoken haarzakje |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |