Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Columnwedstrijd?
Ja, lijkt me leuk. 24 80.00%
Nee, vind het niks. 4 13.33%
Het kan me niks schelen. 2 6.67%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2004, 09:48
Ieke
Ieke is offline
In dit topic en in deze op BZ is er het voorstel gedaan voor een coumnwedstrijd. Maar nu wil ik toch even duidelijk hebben hoe de belangstelling ligt, vanwege een aantal orginasitorische zaken.
Dus stem en geef je mening. Poll loopt tot 11 april. Mocht je ideën hebben zijn ze altijd welkom.
Oud 27-03-2004, 11:17
Shitonya
Shitonya is offline
goed idee
Oud 27-03-2004, 11:36
Reynaert
Reynaert is offline
Nee, ik heb er geen belangstelling voor. Daarbij komt dat één wedstrijd per keer mij wel voldoende lijkt, zeker omdat er toch al behoorlijk wat gelezen 'moet' worden als men wil stemmen bij de verhalenwedstrijd. Als daar dan ook nog een heleboel columns bijkomen wordt het iets te veel van het goede, misschien schrik je er zelfs lezers (en dus belangstelling) mee af.
Oud 27-03-2004, 11:55
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Renard schreef op 27-03-2004 @ 12:36:
Nee, ik heb er geen belangstelling voor. Daarbij komt dat één wedstrijd per keer mij wel voldoende lijkt, zeker omdat er toch al behoorlijk wat gelezen 'moet' worden als men wil stemmen bij de verhalenwedstrijd. Als daar dan ook nog een heleboel columns bijkomen wordt het iets te veel van het goede, misschien schrik je er zelfs lezers (en dus belangstelling) mee af.
Dat denk ik ook, maar door de jury bij de verhalenwedstrijd zal het wel wat minder lezen worden.
Er zijn ook andere mogelijkheden, het hoeft niet zo vaak gedaan te worden of je kan de verhalenwedstrijd een keertje vervaningen door een columnwedstrijd.
Oud 27-03-2004, 13:01
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Ieke schreef op 27-03-2004 @ 12:55:
(...)of je kan de verhalenwedstrijd een keertje vervaningen door een columnwedstrijd.
Dat lijkt me een goed alternatief. Dan zouden we het gewoon als een soort 'thema' kunnen rekenen, zodat we niet een heleboel dubbel werk hebben met een verhalenwedstrijd én een columnwedstrijd.
Oud 02-04-2004, 11:16
Rareman2
Rareman2 is offline
Het lijkt mij wel een leuk idee! Hoe het precies gedaan zou moeten worden; daar heb ik niet echt een idee voor. Maar als het doorgaat zal ik zeker eens kijken om mee te doen!
Oud 02-04-2004, 15:59
sublime
sublime is offline
lijkt me leuk!
Oud 02-04-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 27-03-2004 @ 10:48 :
orginasitorische
Offtopic: (Het leest (en schrijft overigens ook ) echt onmogelijk. )

Ik ben voor.
Oud 02-04-2004, 16:18
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-04-2004 @ 17:01 :
Offtopic: (Het leest (en schrijft overigens ook ) echt onmogelijk. )
Offtopic: ik raakte helemaal in de war en kwam er ook totaal niet uit
Oud 02-04-2004, 16:45
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik ben zelf niet zo'n column-liefhebber eigenlijk.
Columns moet ik tegenkomen zeg maar, of de schrijver ervan moet ik al zo geweldig vinden dat ik het bij voorbaat ga lezen.
Een column-wedstrijd naast een verhalen-wedstrijd vind ik in elk geval een slecht idee en om en om doen, hmmm, dat weet ik nog niet zo goed, want dan gaat er wel heel veel tijd tussen de ene soort wedstrijd en de andere soort wedstrijd zitten en dat vind ik dan toch ook wel weer heel erg jammer...
(wanneer starten we eigenlijk een topic over het thema van de eerste verhalenwedstrijd met thema?)
Oud 02-04-2004, 16:47
sublime
sublime is offline
dat jij niet dol bent op columns zegt niets over of het een goed idee is of niet; verhalen en columns zijn totaal verschillende genres, dus twee verschillende wedstrijden lijkt me prima.. zou het wel om en om doen, anders wordt letteren een en al wedstrijd...
Oud 02-04-2004, 17:18
Verwijderd
Inderdaad. Aparte wedstrijden voor verhalen en columns die door elkaar heenlopen zullen niet goed te doen zijn. Als we een beetje een fijne columnwedstrijd willen hebben, moeten we net als wat we met de verhalenwedstrijd willen doen: een roelerende jury die bepaalde teksten afkeurt. Ik betwijfel al of we voor de verhalenwedstrijd alleen al genoeg jury zullen vinden. Laat staan dat we twee van die wedstrijden hebben. Afwisselen lijkt mij dus wel een goed plan.

LUH-3417
Oud 02-04-2004, 17:55
Ieke
Ieke is offline
Voorlopig is mijn plan om het een keertje te proberen en zo dus eens zien of het aanslaat. Ik wil het iig nu nog niet als thema hebben in de verhalenwedstrijd. Er zijn voor die laatste nog heel wat plannen op stapel en ik wil daarmee met de wedstrijd van 1 juni gaan draaien en dan moet er even geen comumnwedstijd in georganiseert worden.
Ik wil eigenlijk gewoon en losse columnwedstrijd gaan draaien, puur ook om te kijken hoe de belangstelling ligt en hoe we het het beste kunnen doen.
Oud 02-04-2004, 19:31
Charlottetje
Charlottetje is offline
@ sublime: dat ik het niet zo heb op columns is inderdaad geen argument om zo'n wedstrijd dan maar meteen niet te doen, dat heb ik ook niet gezegd, meen ik en anders was mijn formulering totaal fout.
Waarom ik toch gezegd heb dat ik het niet zo op columns heb, is, omdat er gevraagd werd of er belangstelling voor was. Als het overgrote deel er net zo over zou denken als ik (wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen) zou dat waarschijnlijk toch betekenen dat er nog eens een keertje extra over nagedacht zou worden of zo'n wedstrijd wel een goed plan zou zijn.
Ik heb het in het algemeen niet op te veel wedstrijden, zeker niet te gelijk, maar zoals Ieke natuurlijk ook al zei moet je wel weten of het aanslaat en stel dat het dat helemaal niet gaat doen en je daar een verhalenwedstrijd voor opgeofferd hebt, dat kan natuurlijk ook niet...
Maar goed, ik heb gewoon mijn mening gegeven, en ik had het idee dat daar ook om gevraagd werd, wat daar verder mee gedaan wordt merken we vanzelf wel, toch?
(sorry als ik niet zo aardig over kom, dat is niet mijn bedoeling, bij voorbaad mijn excuses)

Charlotte
Oud 03-04-2004, 14:06
sublime
sublime is offline
hmja, sorry mijn fout.. te snel gelezen het kwam op mij even over alsof je het geen goed idee vond omdat columns jou niet aanspreken... maar ik ben tot inkeer gekomen

maar mss is zo'n wedstrijd juist wel leuk als columns je over het algemeen niet zo aanspreken, omdat je een heleboel verschillende soorten naast elkaar krijgt? iedereen schrijft zoiets toch anders... - bovendien kijk jij er dan natuurlijk extra kritisch tegenaan
Oud 03-04-2004, 14:48
Charlottetje
Charlottetje is offline
Die wedstijd moet er ook gewoon komen hoor
Ik zit alleen meer met de frequentie ervan en hoe in 'samenwerking' met de verhalenwedstrijd.
(bij spunk.nl zitten ook wel een aantal aardige columnisten, maar die ben ik bij toeval tegengekomen... Ik en mijn toeval ook...*zucht*)

Charlotte
Oud 04-04-2004, 14:24
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Ik doe mee!
Oud 04-04-2004, 14:25
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja leuk!
Er is een verhalenwedstrijd, dus waarom ook niet een columnwedstrijd. Die worden hier ook gepost.

Oud 04-04-2004, 15:50
Flshman
Flshman is offline
Hoewel ik bang ben voor de grote hoeveelheid inzendingen (arme jury ) lijkt het me leuk om te proberen. Wel graag in plaats van de verhalenwedstrijd dan, na de volgende die na de eerstvolgende komt
Oud 04-04-2004, 15:56
Charlottetje
Charlottetje is offline
Na de juni-eerste-met-een-thema verhalenwedstrijd dus?!
Oud 04-04-2004, 15:59
Flshman
Flshman is offline
Exact!
Oud 04-04-2004, 16:00
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 04-04-2004 @ 16:56 :
Na de juni-eerste-met-een-thema verhalenwedstrijd dus?!
Dat lijkt me geen goed idee. In juni wil ik met de nieuwe systemen van de verhalenwedstrijd gaan draaien en het lijkt me niet handig om dan een columnwedstrijd te draaien. Ik wil hem dus los houden om het een keertje te proberen.
Oud 04-04-2004, 16:01
Flshman
Flshman is offline
hm, zit ook wel wat in ja. Misschien is het dan beter om het een keer tussendoor te doen.
Oud 06-04-2004, 12:39
Blondfun
Blondfun is offline
Doen!
Oud 06-04-2004, 13:09
Verwijderd
Ik vind het idee van Renard wel goed... maar ik denk dat Ieke het eerst even los moet proberen inderdaad, anders wordt het helemaal zo'n zooitje cq gestress cq moeilijkheid... en dat willen we dr niet aandoen, toch?
Advertentie
Oud 06-04-2004, 20:22
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-04-2004 @ 14:09 :
Ik vind het idee van Renard wel goed... maar ik denk dat Ieke het eerst even los moet proberen inderdaad, anders wordt het helemaal zo'n zooitje cq gestress cq moeilijkheid... en dat willen we dr niet aandoen, toch?
Lief
Ik wacht nu nog even op een pmmetje van mijn collega en als we het eens zijn kom ik met het wedstrijd idee.
Oud 07-04-2004, 22:26
luckyleo
luckyleo is offline
Lijkt me wel een redelijk puik plan en zo te lezen is de publieke opinie er ook voor.
Oud 08-04-2004, 11:19
Verwijderd
Waarom zou het zo'n probleem zijn om juryleden te vinden?
Zeker als het roelerende juryleden zijn lukt dat best, denk ik.
Oud 08-04-2004, 11:50
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 12:19 :

Ja, gewoon van verschillende leeftijd, maar wel een minimum leeftijd natuurlijk en ook man en vrouw, wel zo eerlijk.
Lukt makkelijk...
Oud 08-04-2004, 14:11
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2004 @ 12:19 :
Vastwel, maar ik wil eerst proberen hoe het bij de verhalenwedstrijd werkt en bekijken hoe de belangstelling hier ligt.
Ik heb een pm van mijn zeer gewaardeerde collega gehad en we geen op zeer korte termijn een wedstrijd inzetten. Er komt een nieuw topic over met regels ect. (vanavond is mijn bedoeling)

Regels voor berichten