![]() |
Ban-topic
Yo,
Ik word schijtziek van die M&M-topics waarin opheldering gevraagd wordt over een ban. Bovendien is er veel verwarring over bans. Wie is er nu wel geband, en wie niet? Op veel andere fora bestaan er 'ban-topics'. Topics waarin de forumbazen aangeven wie er geband zijn, voor hoe lang en de reden. Misschien een idee voor s.com? |
Er bestaat een status, maar die werkt helaas niet goed genoeg. Verder is dit wel een discussie die echt al zovaak langs geweest is: we geven geen informatie over bans van anderen, dus ook op die manier niet.
Verder vinden sommige mensen het leuk om met zo veel mogelijk nicks in die lijst te komen. We hebben geen trek in een soort famelijstje. Daarbij is het zo dat de banduur kan worden aangepast, dus het ook weinig zin heeft om te posten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is en blijft spannend om te zien wie er in de ban zit, of online is. :D
Ook al ontgaat mij het nut hiervan. :o |
Ik denk ook dat wat meer openheid hierover de zaak zéér ten goede zou komen. Uiteraard alleen de hoofdnick van de persoon in kwestie vermelden, zodat er geen eer te behalen valt (voor zover dat eer te noemen is natuurlijk) met meerdere nicks.
Het zou jullie in ieder geval een hoop gezeur schelen en het forum wat duidelijker/doorzichtiger maken. Dat kan ik principe nooit kwaad natuurlijk. :o Al begrijp ik ook wel dat een ban doorgaans een optelsom is, en je dus met het aanwijzen van een enkele overtreding scheve gezichten kunt krijgen: waarom hij geen ban en ik wel? (y) |
Citaat:
Heerlijk open staan voor ideeën? Er wordt niet gezegd als er iemand gebanned wordt en als je er naar vraagt of wat dan ook hangt er ook al snel een ban aan je broek. Heerlijk overzichtelijk ja. |
Citaat:
|
Citaat:
Het bespaart je een hele berg troep op M&M :) |
Citaat:
Zulk soort topics verbieden bespaart ook een hoop troep op M&M |
Citaat:
Die status heb ik meer niet dan wel voorbij zien komen. Jammer dat dat systeem zo slecht werkt, maar tot het gaat werken zullen die bantopics/banpm's/etc blijven denk ik.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie zegt overgens dat er juist niet meer topics komen? Nu is er zo af en toe eens een topicje van waarom/tot wanneer is .... gebanned? Krijg je straks topics van: Ik vind het belachelijk dat ... gebanned is. En dan nogsteeds de waarom vraag, in verschillende mogelijkheden. Ik geloof niet zo in ter voorkomimg van topics. Daarbij zijn het er ook niet zoveel. Met name als iemand uit een bepaald groepje gebanned is en zijn of haar vriendjes het nogal stom vinden en dan maar een beetje gaan lopen zieken. |
Citaat:
Er is toch niet voor niets een verbod op het openen van topics over gebande leden? Dan zullen er niet meer topics komen als mensen er een waarschuwing/ban op krijgen (denk ik).Vragen over gebande leden kunnen toch alleen toegestaan worden in dat specifieke topic? Mits het dringende/belangrijke vragen zijn? |
Citaat:
Wat is een brandende/dringende vraag die je echt moet stellen over de ban van een ander? |
Citaat:
Ik vind het gemakszuchtig om iedere keer te zeggen dat het jullie probleem niet is. Je bent niet voor niet forumbaas toch? Alleen omdat jullie forumbazen er geen last van hebben betekent niet dat andere leden er ook geen last van hebben. Brandende vragen kunnen optreden als forumbazen geen email terug sturen. |
Citaat:
Ik wil best wat moeite doen om dat soort dingen checken zodra jullie de moeite nemen om het forum een beetje normaal te laten draaien. |
Citaat:
Het forum draait prima, check je internetconnectie. Maargoed, ik ben opzich wel voor de suggestie. Dan heb je geen gezeik meer met 'Verbannen Lid' wat toch niet werkt. En natuurlijk alleen vaste leden die verbannen zijn. Iemand met 10 topics/posts die allemaal spam zijn, hoeft niet in die topic te komen natuurlijk. |
Citaat:
En als je eerst even verder kijkt dan je neus lang is. Citaat:
Citaat:
Je had het over zoutloze opmerkingen? You'll take the cake I guess? |
Citaat:
Het forum draait normaal :| |
Citaat:
En inderdaad, als je vervolgens de reden van de ban er niet bijzet gaan mensen vragen waarom iemand geband is en als we het er wel bijzetten gaan mensen klagen dat iemand te snel, te lang of juist te kort geband is of zeggen ze 'vier maanden geleden was er iemand voor hetzelfde vergrijp geband en kreeg een minder lange ban. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gebande leden kunnen dat inderdaad vragen, maar het kan zijn dat dat door omstandigheden niet mogelijk is. Het komt overigens ook voor dat fb'ers niet eens terugmailen. |
Het is voor ons ook heel overzichtelijk wie er geband is. Wij hebben namelijk een banman. Een ban op dit forum is een zaak tussen de gebande forummer en de mods. Andere leden hebben daar niets mee te maken. Als ze geïnteresseerd zijn in de banmotivering dan kunnen ze dat aan de gebande persoon zelf vragen. Die krijgt namelijk een banmail.
Natuurlijk kan het wel eens voorkomen dat een banmail niet duidelijk is in de ogen van de gebande forummer. Het kan ook wel eens gebeuren dat een + niet (meteen) terugmailt of in het geheel niet. Dat zijn ook mensen met een leven die niet 24/7 met bans bezig zijn. Om daarvoor nu een heel systeem met banoverzicht voor de leden in het leven te roepen, dat zie ik niet bepaald zitten, temeer omdat het anderen dan de gebande forummer helemaal niet aangaat. |
Citaat:
|
Citaat:
échter. Dát een user geband is, is altijd publiek, er wordt over gepraat op de subfora waar de desbetreffende gebruiker het meest zit en natuurlijk is het ook zo dat er vaak op M&M door derden opheldering gevraagd wordt (Zie topics Master HJ bv), de reden krijgen ze dan wel niet, maar altijd een bevestiging dat er gebanned is. Dan houdt het punt "Een ban is een zaak tussen Mods en Users" het niet lang vol. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja, op zich is er goede reden waarom geen mededelingen over bans worden gedaan. Ik snap ook eigenlijk niet waarom mensen die over andersmans ban topics openen op M&M dit niet via PM of mail kunnen doen.
|
Citaat:
Daar gebruik ik MSN niet voor. Beetje scheiding forum/privé leven is wel op z'n plaats. |
Ik vind de regel die er nu is vrij duidelijk. Je word gebanned en als je het daar niet mee eens bent stuur je een mailtje terug naar degene die jou je banmail heeft gestuurd en dan krijg je een antwoord. Hier moet je het mee doen. Daar heeft de rest van het forum niet zo gek veel mee te maken lijkt mij.
Ik snap eigenlijk niet dat jullie uberhaupt nog op dit soort topics in gaan. Zo krijg je nooit duidelijkheid over het beleid en blijven er mensen over dit soort dingen zeiken. |
Citaat:
|
Citaat:
En ik vind het fijn om overzicht te hebben :p |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat hij gebanned is, is dus duidelijk |
Citaat:
Sim-pel. |
Citaat:
Er wordt voorbijgegaan aan mijn punt dat ik de reden niet hoef te kennen maar het makkelijk vind om te weten dát een user geband is. Het interreseert me echt geen ene moer wáárom. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21. |