![]() |
Islam wordt door de media in een slecht daglicht gesteld!
Mee eens of niet mee eens!
uitleg stelling Met de stelling eens: Islam is eigenlijk niet zo slecht maar wordt heel erg overdreven door de media --> argumenten/voorbeelden waarin dat naar voren komt Niet met de stelling eens: Islam is slecht kijk maar naar theo van gogh en aanslagen e.d. Graag met argumenten het is voor een betoog :o ! alvast bedankt :) |
Nee, ik vind dat de islam juist heel mild wordt behandeld vanuit de media, net zoals alle andere barbaarse en gevaarlijke religies, zoals het christendom.
|
Islam is de Ware religie, en elke negatieve bericht hierover is er een te veel.
|
Citaat:
Vooralsnog ben je gewoon een persoon en moet je beginnen met 'Ik vind...' |
Citaat:
|
Citaat:
Geef een gek een vuurwapen en hij schiet mensen overhoop. Geef kansloze arme ongeschoolde mensen 'God' en ze hebben een grote kans geindoctrineerd te raken omdat dat het enige in hun leven is (en het is wel zo makkelijk voor de leiders omdat het volk zoet is en een simpel en tevreden bestaan leidt) |
Islam is misschien heel goed voor islamieten, maar omdat het doel van de islam is zoveel mogelijk mensen islamitisch te maken, omdat dat immers goed voor ze zou zijn, is het toch geen goede godsdienst voor niet-islamieten.
|
De mensen die een godsdienst (en niet een aantal aanhangers daarvan) gevaarlijk vinden, moeten zichzelf laten nakijken.
|
Citaat:
Maak je maar geen zorgen, er is geen dwang in de Islam. |
Citaat:
|
Er moet in die godsdienst wel een kiem zitten van wat een aantal aanhangers kan gebruiken als inspiratie om tot hun (ook gewelddadig) radicalisme te geraken.
|
Enigzins zeker, maar ik denk niet dat dat bewust gebeurt. Er is gewoon een 'omg-moslim!'-sfeer. En ik word er moe van.
Dat neemt niet weg dat er natuurlijk problemen zijn. |
Sorry, maar ik kan even niet meer helder nadenken.
|
Want?
|
Ik ben zojuist onheus bejegend. Via PM. :|
|
Ik vind wel dat het voornamelijk aan de media en het kabinet te wijten is dat de woorden 'Marokkaan', 'moslim' en 'terrorist' synoniemen voor elkaar geworden zijn. (n)
|
^
En allochtoon. (y) |
Het woord 'allochtoon' heeft echt een enorme begripsverschuiving ondergaan. Betekende het eerst gewoon 'buitenlander', later werd het een eufemisme voor 'gastarbeider', daarna een paraplubegrip voor 'alles met de Nederlandse nationaliteit maar met een niet-Westerse achtergrond' en tegenwoordig inderdaad simpelweg 'radicaal' of 'strenge islamiet'.
|
Ik denk dat de media wel een erg eenzijdig beeld schetsen van de Islam. De Islam is veel breder en uitgebreider dan alleen dat deel dat voornamelijk in de media naar voren komt, namelijk de fundamentalistische/ultra-orthodoxe islam. Er zijn ook binnen de Islam vele vrijzinnige stromingen, stromingen die juist naastenliefde prediken etc. etc. etc.
Mephistopheles heeft zeker een punt als hij zegt dat religies regelmatig verkeerd uitgelegd worden. Een religie verketteren om de manier waarop zij uitgelegd wordt, is echter onzinnig en veel te kort door de bocht. |
Citaat:
Ik bedoel dat je weinig opschiet met volhouden dat iets berust op een foutieve interpretatie, want als iedereen die interpretatie aanhangt en de 'juiste' interpretatie wordt bijv. alleen nog door een paar hooggeleerde enkelingen bedreven, dan moet je er gewoon van uitgaan dat die religie in de praktijk een andere vorm heeft gekregen. |
Citaat:
|
Citaat:
Een reactie op dit topic dus zodra ik hier uit ben. :) |
Citaat:
je had namelijk ook kunnen antwoorden met (als je het eens bent met de stelling, wat ik in jouw geval zo zou zijn): Ja, ben ik mee eens, want als je de tv aanzet, krant open slaat of iets anders, zie je alleen maar aanslagen van extremistische moslims. Waardoor het lijkt dat alle moslims zo zijn. En niet met een reply over hoe goed jij jouw geloof vind. Want dat heb je in feite gedaan :) |
Het lijkt me duidelijk dat ik Islam de Ware godsdienst zie, net zoals Mephostophilis het gevaarlijk en barbaars vind. Echter loost iedereen zijn kritiek op mij. :confused:
|
Citaat:
Wat bij deze stelling absoluut niet hoeft. Je had dus op 1000 andere manieren kunnen reageren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verder: internet is niet geschikt voor zaken die stembuigingen vereisen om de grap of nuance te zien, doet het gewoon niet, na een vergelijkbare opmerking over de 'koranjugend' ontspoorde al een topic. |
Citaat:
|
Religie is bullshit, het zijn altijd excuses
Is het niet voor de djihad dan wel voor de dood, ik zal hierna nog een fijner leven hebben *JOEPIE* :nono: Religie is wel gevaarlijk want het kan dus een excuus zijn om iemand te doden. Check the history: Dood alle heidenen! Zij verpatsen ons geloof! Sorry??? Als je moordzuchtig bent kun je het ook gewoon zeggen hoor! Om terug te komen op de Islam, idd gewoon een excuus voor de djihad en niet gevaarlijk maar bullshit!!! Alle mensen die mee doen aan die freeky kamikaze shit zijn gek ik hun hoofd! Opgefokt door geestelijk zieke mensen. Maar dat is mijn mening |
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast heb ik ook problemen met het op basis van de geschiedenis beoordelen van een godsdienst. Net zoals je niet kunt zeggen dat Duitsers moordlustig zijn op basis van het Hitlerregime, kun je niet zeggen dat christenen of moslims moordlustig zijn op basis van kruistochten of veroveringen van Mohammed. Wat er in de geschiedenis gebeurd is, is erg genoeg, dat ontken ik niet, maar het is belangrijk om, als je over dit soort onderwerpen denkt iets toe te voegen te hebben, naar de hedendaagse stand van de religie te kijken en niet naar het grijze verleden. Dit alles is natuurlijk slechts mijn bescheiden mening. |
Ach joh, als er morgen ineens een gereformeerde het in zijn hoofd haalt balkie om te leggen omdat hij niet gereformeerd is (ik zeg maar iets) dan zijn zij weer de gebeten hond.
Het probleem zit hem op dit moment gewoon in het feit dat er naar verhouding meer gemoord en geterroriseerd wordt uit naam van Allah en het nog een "hot item" is. Laten we niet vergeten dat tot nog niet zo lang geleden de katholieken en protestanten elkaar in Ierland nog altijd aan het uitmoorden waren. Dit probleem krijg je vooral als er mensen zijn die hun geloof als enige waarheid zien (En ook als enige waarheid accepteren) en dan toevallig toegevoegde regeltjes als "ongelovigen hebben geen rechten" ofzo maar wat graag ten uitvoer brengen. |
Islam is opzich niks mis mee. Als ze hem maar goed interperteren. En men elke regel gelijksteld. Want eigenlijk is het een geloof van liefde voor de medemens enzo en dat doe je niet door de medemens om te leggen omdat hun het niet met je eens bent.
Dan leg je de islam verkeerd uit en veracht je je god. Terwijl ze het in zijn naam doen. Omdat ze geloven dat een onbekend iets hun zegt dat je mag moorden... Ben niet gelovig dus zo kijk ik erop. Moslims die zich aan de koran houden zijn over het algemeen wel goede mensen :D |
Citaat:
|
mee oneens, maar er zijn mensen die het wel erg bont maken: theo van gogh, die meisjes die vermoord werden op de bamboeheuvel, 11/9...
|
Citaat:
Een ander 'gevaar' is het soort mensen dat denkt dat het mogelijk is om een bepaald geloof 'te ontdoen van culturele invloeden', lees: het geloof 'terugbrengen naar zijn zuivere vorm'. Die mensen hebben er (in het algemeen) niets van begrepen. |
Citaat:
|
Helemaal mee eens. En niet alleen media, ook sites en aantal boeken.
Islaam keurt terrorisme af, en niet alle moslims gedragen zich volgens de regels van islaam. Het beeld dat we krijgen van Islaam is fout en de dingen die gezegd moeten worden, worden niet gezegd... De waarheid kun je alleen vinden door ernaar te zoeken... |
Wie zegt dat alle kritiek op de islam per definitie verkeerd gerichte kritiek op terreur of geweld is?
Strikt een leer aanhangen die niet verandert en dus uit de tijd raakt en daarmee het contact met de werkelijkheid verliezen is iets waarop ik even hard kritiek zal leveren als iemand die vanuit diezelfde leer geweld gebruikt. Beiden zijn met de nodige nuance (hoewel ik het niveau "1 moslimterrosist =/= alle moslims zijn terroristen" zo vanzelfsprekend vind dat ik het niet expliciet ga noemen) heel terechte vormen van kritiek. |
Nee, er werd verteld dat Mohammed B. Theo had vermoord en ja, het was een moslim.
Er werd verteld dat er in Londen aanslagen zijn gepleegd, inderdaad door moslims. Er wordt niet verteld dat alle moslims slecht zijn of dat de islam slecht is, het zijn slechts feiten. Daarbij zijn het niet alleen de slechte dingen die moslims doen die in de media komen :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
jouw sig is cool :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|