Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Vooralsnog ben je gewoon een persoon en moet je beginnen met 'Ik vind...' Laatst gewijzigd op 18-11-2005 om 11:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Geef een gek een vuurwapen en hij schiet mensen overhoop. Geef kansloze arme ongeschoolde mensen 'God' en ze hebben een grote kans geindoctrineerd te raken omdat dat het enige in hun leven is (en het is wel zo makkelijk voor de leiders omdat het volk zoet is en een simpel en tevreden bestaan leidt) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maak je maar geen zorgen, er is geen dwang in de Islam. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoel dat je weinig opschiet met volhouden dat iets berust op een foutieve interpretatie, want als iedereen die interpretatie aanhangt en de 'juiste' interpretatie wordt bijv. alleen nog door een paar hooggeleerde enkelingen bedreven, dan moet je er gewoon van uitgaan dat die religie in de praktijk een andere vorm heeft gekregen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Een reactie op dit topic dus zodra ik hier uit ben. ![]()
||
![]() |
Citaat:
je had namelijk ook kunnen antwoorden met (als je het eens bent met de stelling, wat ik in jouw geval zo zou zijn): Ja, ben ik mee eens, want als je de tv aanzet, krant open slaat of iets anders, zie je alleen maar aanslagen van extremistische moslims. Waardoor het lijkt dat alle moslims zo zijn. En niet met een reply over hoe goed jij jouw geloof vind. Want dat heb je in feite gedaan ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat bij deze stelling absoluut niet hoeft. Je had dus op 1000 andere manieren kunnen reageren. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder: internet is niet geschikt voor zaken die stembuigingen vereisen om de grap of nuance te zien, doet het gewoon niet, na een vergelijkbare opmerking over de 'koranjugend' ontspoorde al een topic.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast heb ik ook problemen met het op basis van de geschiedenis beoordelen van een godsdienst. Net zoals je niet kunt zeggen dat Duitsers moordlustig zijn op basis van het Hitlerregime, kun je niet zeggen dat christenen of moslims moordlustig zijn op basis van kruistochten of veroveringen van Mohammed. Wat er in de geschiedenis gebeurd is, is erg genoeg, dat ontken ik niet, maar het is belangrijk om, als je over dit soort onderwerpen denkt iets toe te voegen te hebben, naar de hedendaagse stand van de religie te kijken en niet naar het grijze verleden. Dit alles is natuurlijk slechts mijn bescheiden mening.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een ander 'gevaar' is het soort mensen dat denkt dat het mogelijk is om een bepaald geloof 'te ontdoen van culturele invloeden', lees: het geloof 'terugbrengen naar zijn zuivere vorm'. Die mensen hebben er (in het algemeen) niets van begrepen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 19-11-2005 om 09:41. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Islam wordt door de media in een slecht daglicht gesteld! irritant | 1 | 17-11-2005 15:01 |