Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Dan Brown en zijn nieuwe boek op komst?!?! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1595758)

jckosten 12-06-2007 23:23

Dan Brown en zijn nieuwe boek op komst?!?!

Na The Da Vinci Code en Angels and Demons te hebben gelezen (de twee verhalen met Robert Langdon als hoofdrolspeler) ben ik meteen doorgegaan en heb ik de andere twee boeken van hem (Deception Point en Digital Fortress) ook gekocht. Ik heb de boeken in het Engels gelezen, aangezien ik van Engels houd en ik vind dat je boeken in de originele taal moet lezen als je dat kan, want dan gaat de schrijfstijl niet verloren door soms slechte onduidelijke vertalingen.

Ik ben er recent achtergekomen dat Dan Brown aan een nieuw boek bezig is, wat tot nu toe The Solomon Key heet...Dit zou het derde boek moeten zijn dat ook Robert Langdon in de hoofdrol heeft. Ik kan niet wachten tot het boek uitkomt! Dit zal overigens nog wel een flinke tijd kunnen duren, er is voor zover ik weet nog geen publicatiedatum en hij is er voor zover ik weet zelfs nog mee bezig, dus het wachten zal lang en moeilijk zijn. Gelukkig kan ik me tot die tijd nog bezighouden met de overige twee boeken (die helaas niet over Robert Langdon gaan) en nog wat boeken van Ludlum.

Ik wil trouwens de mensen die ook van plan zijn Dan Brown te gaan lezen of een keer kennis willen nemen van The Da Vinci Code even een waarschuwing sturen: Als je optimaal van het verhaal wil genieten moet je NIET NIET NIET de film kijken. Lees gewoon eerst het boek. Dit zeg ik, omdat in de film alles zo wordt vereenvoudigd en er zoveel interessants wordt weggelaten, dat het gewoon ten opzichte van het boek pure bagger is. Mocht je je hier niets van aantrekken, lees gewoon eerst het boek en kijk dan daarna de film, dan verpest je het ook niet voor jezelf. ;) Ik weet dat niet iedereen dezelfde film- en boekensmaak heeft maar ik denk dat jullie me achteraf dankbaar zullen zijn...

Wie is er nog meer fan van Dan Brown???!?!

moya. 13-06-2007 07:17

de film lezen?

ach ja er is iets voor de zeggen dat hij de massa aan het lezen krijgt maar ik kan er geen zak mee. het is voor mij lectuur , niets meer en niets minder.

Uice 13-06-2007 09:46

Ik vond The Da Vinci Code wel een vermakelijk tussendoortje, maar heb geen behoefte meer van de beste man te lezen. Als je na het lezen van Brown's andere boeken nog steeds aan het wachten bent raad ik je aan De slinger van Foucault van Umberto Eco te lezen, om te zien waar Brown zijn inspiratie vandaan haalt.

jckosten 13-06-2007 17:29

@ moya: ge-edit ;)... het is idd geen echte literatuur, maar daar hou ik ook niet zo erg van....

@Juice: ik zal dat boek eens opzoeken.

Alwien 14-06-2007 10:15

Leuk voor tussendoor. Ik heb the Da Vinci Code, Bernini mysterie en Juvenalisdilemma gelezen en ach, dat las wel lekker door. Literair niet heel hoogstaand, maar op zich wel leuk om eens te lezen, ik was vooral gecharmeerd van bepaalde contexten, kunst en het Vaticaan en zo.

Tonsillitis 14-06-2007 16:11

wel lachen maar ook vooral niks meer. echt van die vakantieboeken die je leest om wat te doen te hebben.

Tonsillitis 14-06-2007 16:11

ik vond deception point trouwens wel echt bagger, dat sloeg als een tang op een varken of een lul op een drumstel.

D_Darko 14-06-2007 22:07

Ach, zo'n gigantische anticlimax is ook wel eens leuk. ;)

Tonsillitis 15-06-2007 14:02

Citaat:

D_Darko schreef op 14-06-2007 @ 23:07 :
Ach, zo'n gigantische anticlimax is ook wel eens leuk. ;)
hahaha daar zit wellicht wat in

Nona 15-06-2007 16:37

De DaVinci code vond ik mooi om te lezen, en met interessante feitjes (en dan bedoel ik de echt historische feitjes, want die zitten er ook in). Het Bernini Mysterie vond ik ook leuk, vooral omdat ik Rome er heel erg in herkende van toen ik er geweest was en die herinnering was meteen weer levendig. Plus natuurlijk een intrigerend verhaal.

Digital Fortress vond ik echter een grote teleurstelling: ik had het boek na 40 pagina's door en heel de spanning was eraf. Geef me dan maar een complot dat je als lezer niet kúnt ontrafelen, dan een complot dat je per ongeluk door hebt en dan moet je nog de rest van het boek door, wachtend tot de schijnbaar geniale hoofdpersonen het ook door hebben. Echt jammer.

Delta Deceptie heb ik nog niet gelezen, maar puur uit nieuwsgierigheid ga ik dat wel doen.

Ik zou het nieuwe boek wel willen lezen. Het is weer een Langdon-verhaal, en tot nu toe vond ik die dus wel goed. Reden te meer om me er aan te wagen.

Krummeltje 15-06-2007 22:18

Delta Deceptie is wel een goed boek, beter dan het Juvenalis Dilemma (digital fortress), die vond ik de slechtste.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe!

Hugdahl 16-06-2007 12:00

Ik heb nog geen van zijn boeken gelezen, dus kan er inhoudelijk weinig over zeggen, behalve dan 'ik heb er niks op tegen'. Ik vind alleen die boektitels die allemaal op elkaar lijken (Da Vinci Code, Bernini mysterie en Juvenalisdilemma) behoorlijk irritant.

Fayelinde. 16-06-2007 16:22

Wat melkt hij zijn boeken uit, zeg. Ik vond het Bernini-mysterie best interessant maar dit? Neen.

jckosten 17-06-2007 14:55

Citaat:

Hugdahl schreef op 16-06-2007 @ 13:00 :
Ik heb nog geen van zijn boeken gelezen, dus kan er inhoudelijk weinig over zeggen, behalve dan 'ik heb er niks op tegen'. Ik vind alleen die boektitels die allemaal op elkaar lijken (Da Vinci Code, Bernini mysterie en Juvenalisdilemma) behoorlijk irritant.
ja dat is wel waar, zijn boeken lijken sowieso aardig op elkaar maar voor mij is dat best fijn want ik vind ze erg goed! :)

Hugdahl 17-06-2007 21:39

Ja, als je ervan houdt is het natuurlijk alleen maar goed dat die boeken op elkaar lijken. :)
Ik lees ook nog steeds graag de Donald Duck, ondanks dat die verhaallijnen meestal ook wel iets van elkaar weg hebben. (y)

jckosten 18-06-2007 10:35

Citaat:

Hugdahl schreef op 17-06-2007 @ 22:39 :
Ja, als je ervan houdt is het natuurlijk alleen maar goed dat die boeken op elkaar lijken. :)
Ik lees ook nog steeds graag de Donald Duck, ondanks dat die verhaallijnen meestal ook wel iets van elkaar weg hebben. (y)

hehe prachtige vergelijking ;)

Sade 24-06-2007 22:22

Heb ze allemaal gelezen, vind het Bernini Mysterie (of Angels and Demons) tot nu toe de beste. Het zijn inderdaad makkelijk leesbare boeken voor tussendoor. Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe.

Ieke 25-06-2007 09:36

Ach wel aardig tussendoor. Ik heb De DaVinci code en Het Bernini Mysterie gelezen op vakantie omdat ik geen boeken meer had die ik nog niet gelezen had. Het is best vermakelijk, maar dat ik het zelf zou kopen? Ondanks dat ik dat wel snel en veel :bloos: doe nee. 1 keertje is leuk, maar ik heb niet het idee van ik moet en zal nu nog een boek van hem lezen. Maar als iemand die 'voor mijn neus' houd dan lees ik het wel.

Citaat:

Hugdahl schreef op 17-06-2007 @ 22:39 :
Niks mis met de Donald Duck. Soms is de geniaalheid groot. (y)

docent 28-06-2007 23:42

Dans boeken zijn slecht geschreven, maar wel spannend.

Uice 30-06-2007 11:41

Citaat:

Hugdahl schreef op 16-06-2007 @ 13:00 :
Dat is alleen in de vertalingen zo. De originele titels verschillen meer van elkaar.

homehapero 02-07-2007 11:45

ik heb alleen de da vincicode gelezen tijdens de examens omdat ik iets nodig had om te lezen maar dat niet te veel van mijn intellect zou vragen :). Ik vond het niet opzienbarend maar ook niet slecht. Wat je hem wel moet nageven is dat het onmogelijk is om het boek weg te leggen omdat hij zo met de verhaallijnen speelt...
Overigens heb ik respect voor de man: je moet het maar kunnen als niet-geniale schrijver met een eigenlijk niet erg geniale verhaallijn (een hoop semi-historische 'feiten') zo enorm veel boeken verkopen...

MetalliCat 02-07-2007 14:00

Citaat:

Juice schreef op 30-06-2007 @ 12:41 :
Dat is alleen in de vertalingen zo. De originele titels verschillen meer van elkaar.
Die vertaalde titels worden natuurlijk expres zo veranderd omdat het volk dan meer geneigd is nóg zo'n boek te lezen. Kijk maar naar al de Brown-kloons: 'het Jeruzalem-vraagstuk', 'Het Caravaggio Mysterie', 'het Mickey Mouse-geheim'. enz. enz.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.