Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van Dan Brown en zijn boeken?
Ik vind het super kick en heb alle boeken! 1 3.85%
Ik vind het wel geinig 7 26.92%
Ik heb er niets mee, maar ook niets op tegen 9 34.62%
Ik vind het maar baggerboeken! 9 34.62%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2007, 23:23
jckosten
jckosten is offline
Na The Da Vinci Code en Angels and Demons te hebben gelezen (de twee verhalen met Robert Langdon als hoofdrolspeler) ben ik meteen doorgegaan en heb ik de andere twee boeken van hem (Deception Point en Digital Fortress) ook gekocht. Ik heb de boeken in het Engels gelezen, aangezien ik van Engels houd en ik vind dat je boeken in de originele taal moet lezen als je dat kan, want dan gaat de schrijfstijl niet verloren door soms slechte onduidelijke vertalingen.

Ik ben er recent achtergekomen dat Dan Brown aan een nieuw boek bezig is, wat tot nu toe The Solomon Key heet...Dit zou het derde boek moeten zijn dat ook Robert Langdon in de hoofdrol heeft. Ik kan niet wachten tot het boek uitkomt! Dit zal overigens nog wel een flinke tijd kunnen duren, er is voor zover ik weet nog geen publicatiedatum en hij is er voor zover ik weet zelfs nog mee bezig, dus het wachten zal lang en moeilijk zijn. Gelukkig kan ik me tot die tijd nog bezighouden met de overige twee boeken (die helaas niet over Robert Langdon gaan) en nog wat boeken van Ludlum.

Ik wil trouwens de mensen die ook van plan zijn Dan Brown te gaan lezen of een keer kennis willen nemen van The Da Vinci Code even een waarschuwing sturen: Als je optimaal van het verhaal wil genieten moet je NIET NIET NIET de film kijken. Lees gewoon eerst het boek. Dit zeg ik, omdat in de film alles zo wordt vereenvoudigd en er zoveel interessants wordt weggelaten, dat het gewoon ten opzichte van het boek pure bagger is. Mocht je je hier niets van aantrekken, lees gewoon eerst het boek en kijk dan daarna de film, dan verpest je het ook niet voor jezelf. Ik weet dat niet iedereen dezelfde film- en boekensmaak heeft maar ik denk dat jullie me achteraf dankbaar zullen zijn...

Wie is er nog meer fan van Dan Brown???!?!

Laatst gewijzigd op 13-06-2007 om 17:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2007, 07:17
Verwijderd
de film lezen?

ach ja er is iets voor de zeggen dat hij de massa aan het lezen krijgt maar ik kan er geen zak mee. het is voor mij lectuur , niets meer en niets minder.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 09:46
Uice
Uice is offline
Ik vond The Da Vinci Code wel een vermakelijk tussendoortje, maar heb geen behoefte meer van de beste man te lezen. Als je na het lezen van Brown's andere boeken nog steeds aan het wachten bent raad ik je aan De slinger van Foucault van Umberto Eco te lezen, om te zien waar Brown zijn inspiratie vandaan haalt.
Oud 13-06-2007, 17:29
jckosten
jckosten is offline
@ moya: ge-edit ... het is idd geen echte literatuur, maar daar hou ik ook niet zo erg van....

@Juice: ik zal dat boek eens opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 10:15
Alwien
Alwien is offline
Leuk voor tussendoor. Ik heb the Da Vinci Code, Bernini mysterie en Juvenalisdilemma gelezen en ach, dat las wel lekker door. Literair niet heel hoogstaand, maar op zich wel leuk om eens te lezen, ik was vooral gecharmeerd van bepaalde contexten, kunst en het Vaticaan en zo.
Oud 14-06-2007, 16:11
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
wel lachen maar ook vooral niks meer. echt van die vakantieboeken die je leest om wat te doen te hebben.
Oud 14-06-2007, 16:11
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik vond deception point trouwens wel echt bagger, dat sloeg als een tang op een varken of een lul op een drumstel.
Oud 14-06-2007, 22:07
D_Darko
D_Darko is offline
Ach, zo'n gigantische anticlimax is ook wel eens leuk.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 14:02
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
D_Darko schreef op 14-06-2007 @ 23:07 :
Ach, zo'n gigantische anticlimax is ook wel eens leuk.
hahaha daar zit wellicht wat in
Oud 15-06-2007, 16:37
Nona
Nona is offline
De DaVinci code vond ik mooi om te lezen, en met interessante feitjes (en dan bedoel ik de echt historische feitjes, want die zitten er ook in). Het Bernini Mysterie vond ik ook leuk, vooral omdat ik Rome er heel erg in herkende van toen ik er geweest was en die herinnering was meteen weer levendig. Plus natuurlijk een intrigerend verhaal.

Digital Fortress vond ik echter een grote teleurstelling: ik had het boek na 40 pagina's door en heel de spanning was eraf. Geef me dan maar een complot dat je als lezer niet kúnt ontrafelen, dan een complot dat je per ongeluk door hebt en dan moet je nog de rest van het boek door, wachtend tot de schijnbaar geniale hoofdpersonen het ook door hebben. Echt jammer.

Delta Deceptie heb ik nog niet gelezen, maar puur uit nieuwsgierigheid ga ik dat wel doen.

Ik zou het nieuwe boek wel willen lezen. Het is weer een Langdon-verhaal, en tot nu toe vond ik die dus wel goed. Reden te meer om me er aan te wagen.
Oud 15-06-2007, 22:18
Verwijderd
Delta Deceptie is wel een goed boek, beter dan het Juvenalis Dilemma (digital fortress), die vond ik de slechtste.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 12:00
Hugdahl
Hugdahl is offline
Ik heb nog geen van zijn boeken gelezen, dus kan er inhoudelijk weinig over zeggen, behalve dan 'ik heb er niks op tegen'. Ik vind alleen die boektitels die allemaal op elkaar lijken (Da Vinci Code, Bernini mysterie en Juvenalisdilemma) behoorlijk irritant.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 16:22
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Wat melkt hij zijn boeken uit, zeg. Ik vond het Bernini-mysterie best interessant maar dit? Neen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 14:55
jckosten
jckosten is offline
Citaat:
Hugdahl schreef op 16-06-2007 @ 13:00 :
Ik heb nog geen van zijn boeken gelezen, dus kan er inhoudelijk weinig over zeggen, behalve dan 'ik heb er niks op tegen'. Ik vind alleen die boektitels die allemaal op elkaar lijken (Da Vinci Code, Bernini mysterie en Juvenalisdilemma) behoorlijk irritant.
ja dat is wel waar, zijn boeken lijken sowieso aardig op elkaar maar voor mij is dat best fijn want ik vind ze erg goed!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 21:39
Hugdahl
Hugdahl is offline
Ja, als je ervan houdt is het natuurlijk alleen maar goed dat die boeken op elkaar lijken.
Ik lees ook nog steeds graag de Donald Duck, ondanks dat die verhaallijnen meestal ook wel iets van elkaar weg hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2007, 10:35
jckosten
jckosten is offline
Citaat:
Hugdahl schreef op 17-06-2007 @ 22:39 :
Ja, als je ervan houdt is het natuurlijk alleen maar goed dat die boeken op elkaar lijken.
Ik lees ook nog steeds graag de Donald Duck, ondanks dat die verhaallijnen meestal ook wel iets van elkaar weg hebben.
hehe prachtige vergelijking
Met citaat reageren
Oud 24-06-2007, 22:22
Sade
Sade is offline
Heb ze allemaal gelezen, vind het Bernini Mysterie (of Angels and Demons) tot nu toe de beste. Het zijn inderdaad makkelijk leesbare boeken voor tussendoor. Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe.
Oud 25-06-2007, 09:36
Ieke
Ieke is offline
Ach wel aardig tussendoor. Ik heb De DaVinci code en Het Bernini Mysterie gelezen op vakantie omdat ik geen boeken meer had die ik nog niet gelezen had. Het is best vermakelijk, maar dat ik het zelf zou kopen? Ondanks dat ik dat wel snel en veel doe nee. 1 keertje is leuk, maar ik heb niet het idee van ik moet en zal nu nog een boek van hem lezen. Maar als iemand die 'voor mijn neus' houd dan lees ik het wel.

Citaat:
Hugdahl schreef op 17-06-2007 @ 22:39 :
Niks mis met de Donald Duck. Soms is de geniaalheid groot.
Oud 28-06-2007, 23:42
docent
docent is offline
Dans boeken zijn slecht geschreven, maar wel spannend.
Oud 30-06-2007, 11:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hugdahl schreef op 16-06-2007 @ 13:00 :
Dat is alleen in de vertalingen zo. De originele titels verschillen meer van elkaar.
Oud 02-07-2007, 11:45
homehapero
homehapero is offline
ik heb alleen de da vincicode gelezen tijdens de examens omdat ik iets nodig had om te lezen maar dat niet te veel van mijn intellect zou vragen . Ik vond het niet opzienbarend maar ook niet slecht. Wat je hem wel moet nageven is dat het onmogelijk is om het boek weg te leggen omdat hij zo met de verhaallijnen speelt...
Overigens heb ik respect voor de man: je moet het maar kunnen als niet-geniale schrijver met een eigenlijk niet erg geniale verhaallijn (een hoop semi-historische 'feiten') zo enorm veel boeken verkopen...
Oud 02-07-2007, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 30-06-2007 @ 12:41 :
Dat is alleen in de vertalingen zo. De originele titels verschillen meer van elkaar.
Die vertaalde titels worden natuurlijk expres zo veranderd omdat het volk dan meer geneigd is nóg zo'n boek te lezen. Kijk maar naar al de Brown-kloons: 'het Jeruzalem-vraagstuk', 'Het Caravaggio Mysterie', 'het Mickey Mouse-geheim'. enz. enz.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten