Na The Da Vinci Code en Angels and Demons te hebben gelezen (de twee verhalen met Robert Langdon als hoofdrolspeler) ben ik meteen doorgegaan en heb ik de andere twee boeken van hem (Deception Point en Digital Fortress) ook gekocht. Ik heb de boeken in het Engels gelezen, aangezien ik van Engels houd en ik vind dat je boeken in de originele taal moet lezen als je dat kan, want dan gaat de schrijfstijl niet verloren door soms slechte onduidelijke vertalingen.
Ik ben er recent achtergekomen dat Dan Brown aan een nieuw boek bezig is, wat tot nu toe
The Solomon Key heet...Dit zou het derde boek moeten zijn dat ook Robert Langdon in de hoofdrol heeft. Ik kan niet wachten tot het boek uitkomt! Dit zal overigens nog wel een flinke tijd kunnen duren, er is voor zover ik weet nog geen publicatiedatum en hij is er voor zover ik weet zelfs nog mee bezig, dus het wachten zal lang en moeilijk zijn. Gelukkig kan ik me tot die tijd nog bezighouden met de overige twee boeken (die helaas niet over Robert Langdon gaan) en nog wat boeken van Ludlum.
Ik wil trouwens de mensen die ook van plan zijn Dan Brown te gaan lezen of een keer kennis willen nemen van The Da Vinci Code even een waarschuwing sturen: Als je optimaal van het verhaal wil genieten moet je NIET NIET NIET de film kijken. Lees gewoon eerst het boek. Dit zeg ik, omdat in de film alles zo wordt vereenvoudigd en er zoveel interessants wordt weggelaten, dat het gewoon ten opzichte van het boek pure bagger is. Mocht je je hier niets van aantrekken, lees gewoon eerst het boek en kijk dan daarna de film, dan verpest je het ook niet voor jezelf.

Ik weet dat niet iedereen dezelfde film- en boekensmaak heeft maar ik denk dat jullie me achteraf dankbaar zullen zijn...
Wie is er nog meer fan van Dan Brown???!?!