JustADreamer |
10-04-2011 21:40 |
Citaat:
Batave schreef:
(Bericht 31519618)
Nav http://forum.scholieren.com/showthre...9#post31519399
Waarom geldt dit dan niet als een tienergrill? Met alle respect denk ik dat maar weinig "Little Monsters" over een jaar of 10-15 zo in de Lady GaGa wereld zitten. Verafgoding komt bijna bij alle tieners voor, tenminste naar mijn ervaring. Op die leeftijd willen we allemaal iemand zijn en door naar een bekend extravagant figuur te kijken modelleren wij ons daarnaar en geven wij voor een tijd onze identiteit vorm. Ik zie niet hoe Lady GaGa een uitzondering is.
|
Verschil tussen Jan Smit en GaGa is natuurlijk wel dat zij schijt aan alles heeft, en dat kan heel stoer zijn voor tieners, die graag ook een beetje meer schijt zouden willen hebben aan wat anderen vinden en denken. Jan Smit blijft gewoon het ideale schoonzoontype, waardoor de 'aanbidding' van Jan Smit ook meer op uiterlijk gericht is, en niet op zijn innerlijk ofzo. Anyway, Lady GaGa is iemand waar onzekere tieners met problemen naar op kunnen kijken, en als voorbeeld kunnen nemen. Dat dit misschien niet helemaal 'gezond' is, ach, als deze tieners zich daardoor beter gaan voelen over zichzelf en daardoor hun puberteit doorkomen, who cares? Zolang ze geen plastisch chirurgie gaan doen om écht op haar te lijken...
Dus nee, Lady GaGa is geen uitzondering, maar door alle sociale media van tegenwoordig is zij wél veel meer in het nieuws dan vroeger Madonna en kennen jonge meiden van een jaar of 5/6 haar al.
|