Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2011, 21:19
Batave
Batave is offline
Nav http://forum.scholieren.com/showthre...9#post31519399
Citaat:
Er is een verschil tussen tienergrillen en deze fascinatie. Als je 10 posters van Jan Smit op je kamer heb hangen, al zijn CD's heb en naar al zijn concerten gaat is dat nog geen verafgoding, dit wel...
Waarom geldt dit dan niet als een tienergrill? Met alle respect denk ik dat maar weinig "Little Monsters" over een jaar of 10-15 zo in de Lady GaGa wereld zitten. Verafgoding komt bijna bij alle tieners voor, tenminste naar mijn ervaring. Op die leeftijd willen we allemaal iemand zijn en door naar een bekend extravagant figuur te kijken modelleren wij ons daarnaar en geven wij voor een tijd onze identiteit vorm. Ik zie niet hoe Lady GaGa een uitzondering is.
Oud 10-04-2011, 21:40
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Nav http://forum.scholieren.com/showthre...9#post31519399

Waarom geldt dit dan niet als een tienergrill? Met alle respect denk ik dat maar weinig "Little Monsters" over een jaar of 10-15 zo in de Lady GaGa wereld zitten. Verafgoding komt bijna bij alle tieners voor, tenminste naar mijn ervaring. Op die leeftijd willen we allemaal iemand zijn en door naar een bekend extravagant figuur te kijken modelleren wij ons daarnaar en geven wij voor een tijd onze identiteit vorm. Ik zie niet hoe Lady GaGa een uitzondering is.
Verschil tussen Jan Smit en GaGa is natuurlijk wel dat zij schijt aan alles heeft, en dat kan heel stoer zijn voor tieners, die graag ook een beetje meer schijt zouden willen hebben aan wat anderen vinden en denken. Jan Smit blijft gewoon het ideale schoonzoontype, waardoor de 'aanbidding' van Jan Smit ook meer op uiterlijk gericht is, en niet op zijn innerlijk ofzo. Anyway, Lady GaGa is iemand waar onzekere tieners met problemen naar op kunnen kijken, en als voorbeeld kunnen nemen. Dat dit misschien niet helemaal 'gezond' is, ach, als deze tieners zich daardoor beter gaan voelen over zichzelf en daardoor hun puberteit doorkomen, who cares? Zolang ze geen plastisch chirurgie gaan doen om écht op haar te lijken...

Dus nee, Lady GaGa is geen uitzondering, maar door alle sociale media van tegenwoordig is zij wél veel meer in het nieuws dan vroeger Madonna en kennen jonge meiden van een jaar of 5/6 haar al.
Oud 10-04-2011, 21:47
Batave
Batave is offline
Dat was op het hoogtepunt van Madonna ook wel zo.
Oud 10-04-2011, 23:54
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
ik heb een lang verhaal en zal het maar even vertellen.

Nu, de tijd na het concert voel ik me eigenlijk volkomen K*T, maar vraag me niet waarom. Als ik foto's zie, sterker nog alleen als ik haar naam hoor, word ik verdrietig en voel ik me.... niet echt, nou ja... het valt niet uit te leggen... Ik word stil en vaak moet ik huilen. Ik heb het idee dat ze iets met me doet. Ze heeft me geholpen maar nu... She ate my hart... Ik heb eigenlijk het idee dat ik.... ik weet het niet... Soms vraag ik me af, zoals veel échte fans, dat ik meer voor haar voel. Op een punt is dat zo, ze is meer voor me dan zomaar een zangeres, maar het is niet zo dat ik écht verliefd ben. Ik krijg een soort van buikpijn, maar ik accepteer en vind het goed dat ik niet bij haar kan zijn. Zo is het goed. Maar nu ik naar het concert ben geweest ligt mijn leven een beetje overhoop. Zoals ik al zei, ik kan niet meer normaal aan haar denken zonder heel emotioneel te worden. Ik kan geen lied meer luisteren zonder naar de tekst te luisteren en als het ware te voelen wat zij voelt. Ik kan geen videoclips meer bekijken zonder haar geweldige lach te bewonderen... (zie "Just Dance" 2:38 min.) Ik kan geen "Lady GaGa-sites" meer bekijken zonder te denken.... dat ik nooit een kans maak... geen kans om haar ooit te zien. Terwijl dat nu toch echt mijn grootste wens is.... Ik weet even niks meer. Alleen dat ik me echt rot voel. Ze heeft me gelukkig gemaakt. Nu maakt ze me iets te gelukkig, zo gelukkig dat het vervelend word... Snap je hem nog?
Nou ja... Dankje voor het lezen!
En zo zitten er nog wel meer van zulke posts tussen dat topic geloof ik. Dat vind ik ook nogal extreem, maar ik denk niet dat dat per see aan lady gaga ligt meer aan de pubertijd/identiteitscrisis, wat veel die hard fans hebben. Niet alleen van lady gaga hoor, gewoon die hard fans in het algemeen, lady gaga heeft er daar nou eenmaal veel van. Maar de obsessie van dit meisje gaat inderdaad wel een beetje ver.

Verder denk ik ook dat die lady gaga hype wel overwaait. Maar je hebt altijd wel wat mensen die er wel in blijven hangen of zichzelf gek maken. Stan is daar een voorbeeld van.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 11:44
Verwijderd
Ah daantjer de jonge padawan. Niet al te diep op in gaan is mijn advies.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 08:21
Verwijderd
Citaat:
[Tekst]
En zo zitten er nog wel meer van zulke posts tussen dat topic geloof ik. Dat vind ik ook nogal extreem, maar ik denk niet dat dat per see aan lady gaga ligt meer aan de pubertijd/identiteitscrisis, wat veel die hard fans hebben. Niet alleen van lady gaga hoor, gewoon die hard fans in het algemeen, lady gaga heeft er daar nou eenmaal veel van. Maar de obsessie van dit meisje gaat inderdaad wel een beetje ver.

Verder denk ik ook dat die lady gaga hype wel overwaait. Maar je hebt altijd wel wat mensen die er wel in blijven hangen of zichzelf gek maken. Stan is daar een voorbeeld van.
Wow, deze obsessie gaat inderdaad wel een beetje erg ver. Achja, veel pubers hebben wel een voorbeeld en die grote obsessie gaat meestal wel over, ik denk niet dat die hype nog jaren en jaren en jaren gaat blijven hangen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 08:47
me-nu
me-nu is offline
Ik denk dat het gewoon natuurlijk is dat kinderen in iemand geobsedeerd zijn. Dat versnelt hun vorming.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 10:00
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik denk dat het gewoon natuurlijk is dat kinderen in iemand geobsedeerd zijn. Dat versnelt hun vorming.
Hoezo dat?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 11:38
Verwijderd
Citaat:
ik snap dit eigenlijk ook wel hoor. Soms kijk je gewoon enorm tegen iemand op. Of tegen iemand zijn karakter bijvoorbeeld. Als je dat een beetje goed te pakken hebt kan ik me wel voorstellen dat iemand zich te erg hecht aan een ander. Of het nou een beroemd persoon is of niet maakt darin niet veel uit denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 15:33
*oma*
*oma* is offline
Ik kan me wel een beetje herkennen in het verhaal van ladygagafan. Toen ik een jaar of 12 was, was ik helemaal gek van the Backstreet Boys en spaarde ik daar alles van. Maar gelukkig is het over gegaan, want op een gegeven moment werd het gewoon vervelend...
Oud 12-04-2011, 18:10
me-nu
me-nu is offline
Citaat:
Hoezo dat?
Ehm nou kijk, eigenlijk om dezelfde reden dat baby's en kleine kinderen alles imiteren. Door na te doen leren ze. Dat zit er denk ik bij pubers gewoon ook nog een beetje in dat ze iemand eerder als een voorbeeld voor zichzelf zien. Die behoefte om te imiteren komt toch door de spiegelneuronen of lul ik nou maar wat uit mijn nek? Het klinkt voor mezelf in ieder geval wel logisch
Met citaat reageren
Oud 12-04-2011, 18:41
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Oud 12-04-2011, 18:50
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Oh ja, ik heb al een paar keer uitgelegd waarom ik zo'n grote fan ben, en daarom zal ik eeuwig fan blijven, misschien niet zo erg als nu, maar ik ben haar eeuwig dankbaar!
Oud 12-04-2011, 19:23
Batave
Batave is offline
Citaat:
Oh ja, ik heb al een paar keer uitgelegd waarom ik zo'n grote fan ben, en daarom zal ik eeuwig fan blijven, misschien niet zo erg als nu, maar ik ben haar eeuwig dankbaar!
Misschien klinkt dit wel heel flauw, maar ik denk dat je over een paar jaar terugkijkt en moet lachen.
Oud 12-04-2011, 21:20
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
In tienertijd is eeuwig (ik heb echt eeuwen op je zitten wachten) niet veel langer dan één, hoogstens 2 jaar...
Oud 12-04-2011, 21:24
Batave
Batave is offline
Citaat:
In tienertijd is eeuwig (ik heb echt eeuwen op je zitten wachten) niet veel langer dan één, hoogstens 2 jaar...
Het lijkt me aannemelijk dat ze voor altijd fan zal blijven van Lady GaGa, maar niet zoals nu, meer casual.
Oud 13-04-2011, 15:20
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Dat denk ik ook wel. Ik luister nooit meer naar the Backstreet Boys, volg ze niet meer, weet ik veel wat. Maar twee jaar terug had ik kaartjes gekregen voor een concert van ze van mijn lieve vriendinnetjes. Toen ze opkwamen was ik ineens weer 14
Reageren

Regels voor berichten