Oud 04-12-2004, 15:36
stampertjuh
stampertjuh is offline
perongeluk, het was nog rauw van binnen maar ik keek te laat. Wat nu ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2004, 15:57
Verwijderd
Ik denk dat je een beetje ziek kan worden. Misselijk oid. Denk niet dat het echt schadelijk is aangezien het maar een klein beetje is, dat je binnen hebt gekregen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 15:58
Verwijderd
ow als je het zeker wilt weten, zoek even op www.google.nl
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:00
Verwijderd
oke heb zelf maar even gekeken, was ook nieuwsgierig:

Salmonella
Salmonellabacteriën komen voornamelijk voor in vlees, kip, eieren en rauwe melk. De gevolgen van een voedselvergiftiging met deze bacteriën zijn diarree, braken en koorts. De symptomen treden 12 tot 36 uur na het eten op. Vooral jonge kinderen, ouderen en zieken zijn zeer gevoelig voor de Salmonellabacterie. Zij moeten dus extra voorzichtig zijn. Salmonellavergiftiging is te voorkomen door vlees en rauwe (niet gepasteuriseerde) melk door en door te verhitten, eieren goed hard te koken of te bakken (de eierdooier moet gestold zijn) en geen rauwe eieren in desserts te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:08
perfectme
perfectme is offline
Je zou geen kip meer durven eten als je weet wat er allemaal wordt ingespoten om het lekker en sappig er uit te laten zien
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 04-12-2004 @ 17:08 :
Je zou geen kip meer durven eten als je weet wat er allemaal wordt ingespoten om het lekker en sappig er uit te laten zien
kip is het enige vlees dat ik graag eet (uhm at)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:57
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
hoeveel, beste stamper ?

een hapje of een pond?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:02
Verwijderd
Als het niet veel was, zou ik me geen zorgen maken. Voor de zekerheid kan je nu veel gaan drinken, water oid, dat kan wel helpen te voorkomen dat je er ziek van wordt. Word je er toch ziek van, dan heb je iig genoeg vocht tot je genomen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:12
Verwijderd
Nederlandse kippen zijn goed gecontroleerd buitenlandse kippen daarentegen....
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:20
Endomychus
Endomychus is offline
Citaat:
per piacere schreef op 04-12-2004 @ 18:12 :
dat wil niks zeggen, je kunt hier ook net zo ziek van worden. Maar als het om zo'n klein stukje gaat is de kans natuurlijk erg klein
Oud 04-12-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Endomychus schreef op 04-12-2004 @ 18:20 :
dat wil niks zeggen, je kunt hier ook net zo ziek van worden. Maar als het om zo'n klein stukje gaat is de kans natuurlijk erg klein
ja och, ik denk dat iedereen wel eens iets eet wat niet gaar is. Maar om daar nu gelijk bang van te worden. Een salmonella besmetting hoeft natuurlijk niet
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 20:54
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
per piacere schreef op 04-12-2004 @ 18:12 :
God, sinds ik die reportage heb gezien (het ging over Nederlandse en Belgische kipverwerkingsbedrijven), moet ik geen kip meer hebben.
Er word water, zouten, chemisch stuf allerhande in de geslachte kippen geinjecteerd
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 11:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het eten van een beetje rauwe kip, daar ga je niet dood van. Salmonella wordt sowieso een beetje overdreven. Jaren geleden zat het er veel in en was het inderdaad niet goed om rauwe stukjes te eten. Tegenwoordig valt dat allemaal best mee.

Salmonella nestelt zich echter niet alleen in kip, maar ook in andere soorten vlees en gevogelte.
Oud 05-12-2004, 11:34
Jolt
Jolt is offline
Schuurt de maag.
Oud 05-12-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 04-12-2004 @ 21:54 :
God, sinds ik die reportage heb gezien (het ging over Nederlandse en Belgische kipverwerkingsbedrijven), moet ik geen kip meer hebben.
Er word water, zouten, chemisch stuf allerhande in de geslachte kippen geinjecteerd
och ik heb al zoveel reportages gezien, ook over hoe ze koeien en kalveren en andere vee behandelen bij markten en transporten

ik ben ook niet voor bio industrie maar goed, wat kan ik er tegen doen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:51
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
per piacere schreef op 05-12-2004 @ 12:39 :
och ik heb al zoveel reportages gezien, ook over hoe ze koeien en kalveren en andere vee behandelen bij markten en transporten

ik ben ook niet voor bio industrie maar goed, wat kan ik er tegen doen.
De behandeling heb ik niet gezien, enkel wat ze met het vlees doen om het er sappiger en lekkerder uit te laten zien
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-12-2004 @ 12:23 :
Het eten van een beetje rauwe kip, daar ga je niet dood van. Salmonella wordt sowieso een beetje overdreven. Jaren geleden zat het er veel in en was het inderdaad niet goed om rauwe stukjes te eten. Tegenwoordig valt dat allemaal best mee.

Salmonella nestelt zich echter niet alleen in kip, maar ook in andere soorten vlees en gevogelte.
aan het eten van rauwe kip kan je wel dood gaan. Ik ken iemand die ze bijna hadden opgegeven nadat ze op een markt kip had gegeten wat blijkbaar nog niet goed gebraden was. Ze heeft het net aan gehaald en heeft er ruim een jaar last van gehad.
Uiteraard maakt het daarbij wel uit hoe groot de portie is die je binnenkrijgt en hoe gevoelig je ervoor bent.

Maar niet voor niets moet je altijd je mes en snijplank heel goed schoonmaken nadat je kip hebt gesneden.
Oud 05-12-2004, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 05-12-2004 @ 14:01 :
aan het eten van rauwe kip kan je wel dood gaan. Ik ken iemand die ze bijna hadden opgegeven nadat ze op een markt kip had gegeten wat blijkbaar nog niet goed gebraden was. Ze heeft het net aan gehaald en heeft er ruim een jaar last van gehad.
Uiteraard maakt het daarbij wel uit hoe groot de portie is die je binnenkrijgt en hoe gevoelig je ervoor bent.

Maar niet voor niets moet je altijd je mes en snijplank heel goed schoonmaken nadat je kip hebt gesneden.
Ik ken ook iemand die bijna dood is gegaan aan het eten van rauwe kip (of het was eend, ik dacht kip), dat was op een braderie. Hij voelde zich die avond niet lekker, na het eten van dat vlees dus, en ging met zijn ouders naar huis. De volgende dag hoorde mijn moeder dat hij in het ziekenhuis lag en dat hij vermoedelijk niet lang meer had Hij was toen 12, hij had de hele nacht overgegeven en hele erge diarree, op een gegeven moment gaf hij bloed op en kreeg hij hele erge koorst. Toen raakte hij buiten bewustzijn en werd hij aan de beademing gelegd. Gelukkig is alles toch nog goed gekomen, hij heeft er wel een darmstoornis aan overgehouden, geloof ik. Waarschijnlijk was het vlees wat hij had gegeten én rauw én niet meer goed houdbaar, een enorm nest met bacteriën natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 14:26
Jolt
Jolt is offline
Citaat:

uhm kruis besmetting heet dat. Als je met hetzelfde mes de kip ook de groenten snijd, dus de samonella bacterie gaat dan ook in de groenten zitten.

Daarom gewoon de kip als laatste snijden. En zorgen dat hij stront gaar is
Oud 05-12-2004, 15:22
MB
MB is offline
salmonnella kun je echt flink ziek van worden, mijn vader heeft het een keer gehad.

Die had 4 dagen lang heeele hoge koorts en kon geen eten binnenhouden, was geen pretje.

Ik zou gewoon ff langs de huisarts gaan en vragen of hij je daarvoor kan onderzoeken ofzo
Oud 05-12-2004, 21:38
stampertjuh
stampertjuh is offline
Ik ben nog niet ziek geworden maar het kan dus wel nog (36 uur is nog niet voorbij )
maar dat word ik toch niet ik had maar 2 happen op. Maar het was wel van de Aldi dus ik weet niet of het wel zulk goed gecontroleerde kip was
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 22:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
Jolt schreef op 05-12-2004 @ 15:26 :
uhm kruis besmetting heet dat. Als je met hetzelfde mes de kip ook de groenten snijd, dus de samonella bacterie gaat dan ook in de groenten zitten.

Daarom gewoon de kip als laatste snijden. En zorgen dat hij stront gaar is
je kan het ook eerder snijden maar dan je snijplank en mes gewoon heel goed schoonmaken (desnoods met warm water). Of gewoon een nieuw mes en snijplank pakken als je die hebt. Ik was het altijd gewoon even goed af.
Ik ben btw op vakantie een keer heel ziek geworden van een tosti. Waarschijnlijk hebben ze die op een snijplank gelegd waar ze kip op hadden gesneden.

@Andijvie: die persoon die ik kende heeft er ook een groot darmprobleem aan over gehouden. Is nu (3 jaar nadien) nog altijd bezig met herstellen van darmoperaties etc. Gelukkig is 't btw bij die jongen van jou goed gekomen!

@Stampertjuh: volgens mij maakt het niet uit hoe gecontroleerd het is. Rauwe kip bevat sowieso heel veel bacteriën. Je moet ook altijd je vlees doorsnijden als je het gebraden hebt en kijken of het niet rood is van binnen.
Oud 10-12-2004, 02:43
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
perfectme schreef op 04-12-2004 @ 21:54 :
Geniale reportage was dat. Wát een smerige zooi. Je zag de chemo-drab echt uit die kipfiletjes spuiten toen die (geheime)cameraman erin kneep. Al die vage supplementen. Geheimzinnigdoenerij over wat er precies ingespoten wordt. Volledig geheime mengseltjes. En ook nog zodanig genetisch gemanipuleerd dierlijk materiaal, dat men met DNA-tests niet meer kan achterhalen van welk dier die supplementen van oorsprong waren.
Ranzige business.
Oud 10-12-2004, 06:53
Verwijderd
Okee. Ik weet het nu zeker. Internetten bij het ontbijt is niet gezond... (denk hier een groene 'ik-ga-bijna-oven-m'n-nek'-smilie)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 11:34
sinaasappeltje>
sinaasappeltje> is offline
doesnt matters

ik had gister een beschimmelde mini magdalena
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2004, 14:58
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:

Er zullen vast wel mensen heel vatbaar voor zijn, maar als er echt zoveel salmonella in die kip gezeten heeft,weet je in ieder geval waar je je kip niet meer moet halen...
Oud 14-12-2004, 09:36
finkelstien
finkelstien is offline
keuringsdienst van waarden met de kopkippen..hihi..lekker hoor, zo'n scharrelkip
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:28
Verwijderd
ik denk dat je dood gaat
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 13:50
DvoorA
DvoorA is offline
grote kans op salmonella...sla de pijnstillers maar vast in
Oud 16-12-2004, 17:30
tictactoe
tictactoe is offline
net goed
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:52
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Roxane schreef op 14-12-2004 @ 23:28 :
ik weet zeker dat je dood gaat
Oud 19-12-2004, 02:51
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
DNMB schreef op 15-12-2004 @ 14:50 :
grote kans op salmonella...sla de pijnstillers maar vast in
Ach, niet elke kip is een salmonella-bom.
En daar komt nog bij dat mensen vrij hardnekkige wezens zijn. De meesten kunnen wel een paar bacterietjes hebben.
Oud 19-12-2004, 16:23
Verwijderd
die komt hier nooit mer terug XD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten