Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2010, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zin in Lowlands
Ik ook.

Na The National, Beach House en Marina & the Diamonds luister ik nu weer fijn Yeasayer, en zo krijg ik er steeds meer zin in!
Advertentie
Oud 01-08-2010, 16:41
Verwijderd
nummertje!!
Verwijderd
Citaat:
Ik ook.

Na The National, Beach House en Marina & the Diamonds luister ik nu weer fijn Yeasayer, en zo krijg ik er steeds meer zin in!
Ik zag het in je last.fm ja mss moet ik dat ook maar even gaan doen
Carn
Carn is offline
@sann:

nope, ga volgende week naar Sziget en pak er nog wat dagen chillen @ Balatonmeer achter; en verder is Lowlands niet zo mijn ding.
Verwijderd
@Pip: Staat er nu.
Verwijderd
@Rivka:

Toch wordt er over drugsverslaving niet zo gedaan als over anorexia. De meeste mensen vinden mensen met anorexia zielig, maar junks losers. Terwijl het toch grotendeels hetzelfde soort probleem is. Dat vind ik vrij hypocriet.
Verwijderd
Citaat:
@sann:

nope, ga volgende week naar Sziget en pak er nog wat dagen chillen @ Balatonmeer achter; en verder is Lowlands niet zo mijn ding.
oh ja sziget was het Tof. Waarom niet je ding?
Oud 01-08-2010, 16:42
Verwijderd
Citaat:
@Rivka:

Toch wordt er over drugsverslaving niet zo gedaan als over anorexia. De meeste mensen vinden mensen met anorexia zielig, maar junks losers. Terwijl het toch grotendeels hetzelfde soort probleem is. Dat vind ik vrij hypocriet.
Ik vind drugsverslaafden doorgaans geen losers. Jij wel?
Oud 01-08-2010, 16:43
Verwijderd
Bijna Summer Darkness

Overigens ben ik het wel met Pip eens.
Verwijderd
Citaat:
Dat ze daar een docu over maken ipv de bankrekening van Jaspers volstorten voor non-TV.
Ze zijn er! Ik zag eens een aflevering van iets Brits, het ging over mensen met verschrikkelijk obesitas, die een maand of wat gingen mee-leven met de bosjesmannen. Fan-tas-tisch. ''Neeheheheh, ik lust echt geen aardwortelpap '' Ook zijn er van die probleemkinderen die in de jungle worden gedropt en zo, om via respect voor de natuur weer respect voor zichzelf en hun medemens te krijgen of zo. Mooie drama's krijg je dan, zeer mooi.

@ Pip. Ik ben het vaak zat met Kazet eens.

@ Kazet: ik vind zware drugsverslaafden even (niet) zielig als zware anorexiapentiënten. In fact heb ik er in 99,9% van de gevallen geen gevoel bij, maar ik kan er niet tegen als er onjuistheden worden gescandeerd.
Verwijderd
Citaat:
Een weinig overtuigende cop-out. Maar ik vind drugsverslaafden niet zielig, ofzo, nee.
Oud 01-08-2010, 16:44
Verwijderd
En over de hardheid en gevoelloosheid van Kazet; ik kan het niet anders zien dan hard en gevoelloos en bovenal zwaar kortzichtig wat hij hier allemaal zegt hoor. Het spijt me zeer. En ja, dat raakt me persoonlijk in dit geval, omdat ik anorexia ken, dicht bij me in de buurt. En dan begin jij (pip) over een anti-Kazethouding. Het zou fijn als hij eens wat minder een anti-houding had.
Oud 01-08-2010, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Bijna Summer Darkness

Overigens ben ik het wel met Pip eens.
jippie!
Oud 01-08-2010, 16:45
Verwijderd
Citaat:
@ Kazet: ik vind zware drugsverslaafden even (niet) zielig als zware anorexiapentiënten. In fact heb ik er in 99,9% van de gevallen geen gevoel bij, maar ik kan er niet tegen als er onjuistheden worden gescandeerd.
Het gaat er bij mij toch niet in dat jij hetzelfde kijkt naar drugsverslaafden als naar anorexiapatiënten, dan overschat je jezelf toch.
Verwijderd
Mijn oma is doodgegaan aan kanker, ik voel me ook niet persoonlijk aangesproken als iemand kanker zegt.
Carn
Carn is offline
Citaat:
oh ja sziget was het Tof. Waarom niet je ding?
hmm, de line-up spreekt me zelden aan, ik vind het prijstechnisch gezien een enorme hype (om maar niet te spreken over alles wat je er constant over hoort), en als het even kan ga ik naar een festival waar er minder Nederlanders zijn zodat ik iig nog n beetje een 'vakantiegevoel' heb. Een van de redenen dat Sziget voor mij ook steeds minder leuk wordt omdat de toestroom van Nederlanders echt buitenproportioneel begint te raken .

Natuurlijk is elk festival leuk als je met vrienden bent; maar voor wat men gemiddeld voor 3 dagen Lowlands kwijt is kan je dus ook 9 dagen in Hongarije zitten.
Oud 01-08-2010, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Het gaat er bij mij toch niet in dat jij hetzelfde kijkt naar drugsverslaafden als naar anorexiapatiënten, dan overschat je jezelf toch.
Het gaat er wel om, want jij neemt mij niet serieus omdat je veronderstelt dat ik ana's zielig vind en drugsverslaafden losers. Anders zou je mijn punt wel snappen, gok ik zo.
Oud 01-08-2010, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Ik eigenlijk wel. En ik zal je zeggen waarom; eenieder weet van zichzelf of hij/zij verslavingsgevoelig is. En als je dat niet weet maar verteld wordt door een arts of een andere professional (om wat voor reden dan ook) kun je twee dingen doen: dat accepteren en er bikkelhard aan gaan werken óf je laat de boel de boel op een heerlijke zelfdestructieve, fatalistische manier. Natuurlijk kun je fouten maken en op je bek gaan wanneer je besluit het eerste te doen; maar er zijn er genoeg die voor de tweede optie gaan.

En helaas kan ik je te kennen geven dat een zéér direct familielid voor de tweede optie gekozen heeft óndanks alle steun die (onder andere) ik 'm gegeven heb. En dan ben je een volbloed loser.
Oud 01-08-2010, 16:47
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ze zijn er! Ik zag eens een aflevering van iets Brits, het ging over mensen met verschrikkelijk obesitas, die een maand of wat gingen mee-leven met de bosjesmannen. Fan-tas-tisch. ''Neeheheheh, ik lust echt geen aardwortelpap '' Ook zijn er van die probleemkinderen die in de jungle worden gedropt en zo, om via respect voor de natuur weer respect voor zichzelf en hun medemens te krijgen of zo. Mooie drama's krijg je dan, zeer mooi.
hehe nice dat mag ik dan weer wel. Maar goed, ik denk dat veel toekomstige problemen in de kiem te smoren zijn door een fatsoenlijke opvoeding. Niet dat ik daar veel verstand van heb maar volgens mij zijn in veel van dit soort situaties de ouders nog wel het meest verantwoordelijk voor alle problematiek.
Oud 01-08-2010, 16:48
Verwijderd
Citaat:
En over de hardheid en gevoelloosheid van Kazet; ik kan het niet anders zien dan hard en gevoelloos en bovenal zwaar kortzichtig wat hij hier allemaal zegt hoor. Het spijt me zeer. En ja, dat raakt me persoonlijk in dit geval, omdat ik anorexia ken, dicht bij me in de buurt. En dan begin jij (pip) over een anti-Kazethouding. Het zou fijn als hij eens wat minder een anti-houding had.
Mens, voel je toch niet de hele tijd zo aangevallen.
Oud 01-08-2010, 16:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
En helaas kan ik je te kennen geven dat een zéér direct familielid voor de tweede optie gekozen heeft óndanks alle steun die (onder andere) ik 'm gegeven heb.
Enigszins herkenbaar. En op een gegeven moment moet je dat dan ook accepteren en loslaten ipv tegen beter weten iemand proberen te helpen waar je zelf dus blijkbaar weinig resultaat mee hebt geboekt.
Oud 01-08-2010, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Mijn oma is doodgegaan aan kanker, ik voel me ook niet persoonlijk aangesproken als iemand kanker zegt.
Trek dan wel een goede vergelijking! Mijn opa en mijn andere opa binnenkort en ik voel me wel persoonlijk aangesproken als iemand zegt dat het hun eigen schuld is dat ze kanker kregen, of er niet van genezen, of wat dan ook.
Oud 01-08-2010, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Ik eigenlijk wel. En ik zal je zeggen waarom; eenieder weet van zichzelf of hij/zij verslavingsgevoelig is. En als je dat niet weet maar verteld wordt door een arts of een andere professional (om wat voor reden dan ook) kun je twee dingen doen: dat accepteren en er bikkelhard aan gaan werken óf je laat de boel de boel op een heerlijke zelfdestructieve, fatalistische manier. Natuurlijk kun je fouten maken en op je bek gaan wanneer je besluit het eerste te doen; maar er zijn er genoeg die voor de tweede optie gaan.

En helaas kan ik je te kennen geven dat een zéér direct familielid voor de tweede optie gekozen heeft óndanks alle steun die (onder andere) ik 'm gegeven heb.
Dat is naar.

Maar je vraagt je dan niet af waaróm mensen voor de tweede optie gaan? (en ik zeg bewust niet 'ervoor kiezen', want ik denk ook dat veel mensen er allesbehalve bewust in staan).

Overigens vind ik dit geen vergelijking met anorexia hoor, ik vraag me af of mensen die anorexia ontwikkelen bewust bij zichzelf te raden gaan of ze verslavingsgevoelig zijn.
Verwijderd
Citaat:
hmm, de line-up spreekt me zelden aan, ik vind het prijstechnisch gezien een enorme hype (om maar niet te spreken over alles wat je er constant over hoort), en als het even kan ga ik naar een festival waar er minder Nederlanders zijn zodat ik iig nog n beetje een 'vakantiegevoel' heb. Een van de redenen dat Sziget voor mij ook steeds minder leuk wordt omdat de toestroom van Nederlanders echt buitenproportioneel begint te raken .

Natuurlijk is elk festival leuk als je met vrienden bent; maar voor wat men gemiddeld voor 3 dagen Lowlands kwijt is kan je dus ook 9 dagen in Hongarije zitten.
Ja ik snap het, opzich eens hoor Maar lowlands is elk jaar weer zo fantastisch dat ik dat soort bedenkingen dan maar weer opzij zet
Verwijderd
Citaat:
Trek dan wel een goede vergelijking! Mijn opa en mijn andere opa binnenkort en ik voel me wel persoonlijk aangesproken als iemand zegt dat het hun eigen schuld is dat ze kanker kregen, of er niet van genezen, of wat dan ook.
Precies dit.
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Mens, voel je toch niet de hele tijd zo aangevallen.
Mens, denk toch eens na voor je wat zegt.
Oud 01-08-2010, 16:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja ik snap het, opzich eens hoor Maar lowlands is elk jaar weer zo fantastisch dat ik dat soort bedenkingen dan maar weer opzij zet
oww zeker hoor, als iemand me nu een gratis kaartje zou geven dan zou ik zeker gaan en ook wel lol hebben
Oud 01-08-2010, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Enigszins herkenbaar. En op een gegeven moment moet je dat dan ook accepteren en loslaten ipv tegen beter weten iemand proberen te helpen waar je zelf dus blijkbaar weinig resultaat mee hebt geboekt.
Dit is waar, maar dat maakt het niet minder pijnlijk. En al helemaal niet attentionwhorig of hoe anorexia-mensen ook allemaal genoemd worden.
Oud 01-08-2010, 16:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dit is waar, maar dat maakt het niet minder pijnlijk. En al helemaal niet attentionwhorig of hoe anorexia-mensen ook allemaal genoemd worden.
Nou ja, dat verschilt natuurlijk per persoon hoe 'pijnlijk' het is, de een staat daar wat meer bij stil dan de ander. En dat maakt die ene persoon niet minder of beter
Oud 01-08-2010, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Kanker kun je niet genezen door zelf een beslissing te maken.
Oud 01-08-2010, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, dat verschilt natuurlijk per persoon hoe 'pijnlijk' het is, de een staat daar wat meer bij stil dan de ander. En dat maakt die ene persoon niet minder of beter
Dat zeg ik ook niet.
Carn
Carn is offline
toch altijd fascinerend dat er mensen zijn die de moeite nemen om dit soort dingen uit te typen:
http://www.azlyrics.com/lyrics/daftp...dtheworld.html
Verwijderd
Citaat:
Anorexia ook lang niet altijd Maar dat schijn jij niet te willen begrijpen.
Verwijderd
Citaat:
Dat is naar.

Maar je vraagt je dan niet af waaróm mensen voor de tweede optie gaan? (en ik zeg bewust niet 'ervoor kiezen', want ik denk ook dat veel mensen er allesbehalve bewust in staan).
Als ik dát zou weten had ik hier niet zitten posten op dit moment maar had ik ergens op Saint Tropez gezeten in één van mijn 4 kolossale jachten, bij wijze van spreken

Eigenlijk denk ik zelfs ook wel dat ze er deels bewust voor gaan, hoor. Dat kan niet anders. Als je lichamelijke verslaving achter de rug is en je bent niet bereid om een battle of mindgames met jezelf aan te gaan -- want dát is het hoor, niet meer en niet minder -- want "ach er is toch al zoveel verloren gegaan, nu maakt het ook niet meer uit" dan is het toch iets anders dan er niet bewust voor kiezen.

Citaat:
Overigens vind ik dit geen vergelijking met anorexia hoor, ik vraag me af of mensen die anorexia ontwikkelen bewust bij zichzelf te raden gaan of ze verslavingsgevoelig zijn.
In deze zin is het verschil niet echt groot; ook iemand met anorexia weet verdomd goed dat hij/zij iets doet wat niet normaal en/of gezond is; regardless van wat de spiegel zegt of hoe dun/dik ze zich vindt.
Verwijderd
Citaat:
toch altijd fascinerend dat er mensen zijn die de moeite nemen om dit soort dingen uit te typen:
Verwijderd
En nu ga ik eten maken. Ja, dat voelt een beetje dubbel nu
Oud 01-08-2010, 16:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat zeg ik ook niet.
Ik zeg ook niet dat jij dat zegt.
Oud 01-08-2010, 16:56
Verwijderd
Citaat:
hehe nice dat mag ik dan weer wel. Maar goed, ik denk dat veel toekomstige problemen in de kiem te smoren zijn door een fatsoenlijke opvoeding. Niet dat ik daar veel verstand van heb maar volgens mij zijn in veel van dit soort situaties de ouders nog wel het meest verantwoordelijk voor alle problematiek.
Oja, nurture is bijna alles, in de meeste gevallen, maar jammer genoeg zijn veel mensen niet zo heel goed in staat hun kinderen goed op te voeden. Levert leuke tv op though.

Oh shit ik moet om zeven uur eten op tafel hebben staan en heb nog geen boodschappen gedaan en oooh miepmiepmiep! Doei!
Oud 01-08-2010, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Anorexia ook lang niet altijd Maar dat schijn jij niet te willen begrijpen.
Natuurlijk wel, het blijft fysiek mogelijk om te eten, net zoals een junk altijd kan beslissen geen drugs meer te gebruiken. Dat vereist wel wilskracht, want je moet dan de kracht hebben om tegen je lichaam in beslissingen te maken.
Verwijderd
Citaat:
Toch is het een betere vergelijking dan die Pip maakte. Bovendien is veel kanker te voorkomen door in je leven bepaalde beslissingen te maken, maar dat is weer een andere zijstraat.
Verwijderd
Citaat:
Oud 01-08-2010, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk wel, het blijft fysiek mogelijk om te eten, net zoals een junk altijd kan beslissen geen drugs meer te gebruiken. Dat vereist wel wilskracht, want je moet dan de kracht hebben om tegen je lichaam in beslissingen te maken.
Je leest geloof ik niet eens wat ik schreef. Het niet-eten is een symptoom. Door het symptoom weg te nemen is de ziekte nog niet weg, dat moet je toch weten.
Oud 01-08-2010, 16:58
Verwijderd
Citaat:

Zou die ook echt alles uitgetypt hebben of 100 x CTRL V hebben gedaan?
Oud 01-08-2010, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Als je de discussie hiermee was begonnen was ik het met je eens geweest. Vind ik een heel andere insteek dan 'aandachttrekkerij'. Je kunt de ziekte overwinnen door wilskracht, maar dat maakt het niet geen ziekte imo.
Verwijderd
Citaat:
Je leest geloof ik niet eens wat ik schreef. Het niet-eten is een symptoom. Door het symptoom weg te nemen is de ziekte nog niet weg, dat moet je toch weten.
Dat maakt niet uit. Ook bij een junk die clean wordt blijft de verslavingsgevoeligheid. Het symptoom is het enige probleem.
Carn
Carn is offline
hehe nou ja, dat is mij nog even om het even, maar men kon net zo goed "x 25" oid er bij plakken
Oud 01-08-2010, 17:00
Martiño
Martiño is offline
Goedenavond!
Verwijderd
Citaat:
Als je de discussie hiermee was begonnen was ik het met je eens geweest. Vind ik een heel andere insteek dan 'aandachttrekkerij'. Je kunt de ziekte overwinnen door wilskracht, maar dat maakt het niet geen ziekte imo.
Ach, semantiek.
Verwijderd
Misschien een slechte vergelijking maar ik probeerde ermee te zeggen dat men zich niet persoonlijk aangesproken hoeft te voelen als elmer bijv zegt dat hij anorexia meisjes aandachtshoeren vindt, dat je dat dan meteen op je eigen leven betrekt.
Ik kom er niet helemaal uit met uitleggen.
Oud 01-08-2010, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Goedenavond!
Hoi martin
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten