Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
(offtopic : ik weet niet alleen wat ik wil, ik doet het ook. Maar ik heb dan ook vreselijk veel geluk gehad.)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ga leren in de trein, echt ideaal ![]() Je komt op plaatsen waar je anders nooit zou komen en het leert echt relaxed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Over het onderwijs zou ik nog liters gal kunnen spuwen, maar dat bespaar ik jullie maar (ik volg zelf een van de zwaarste richtingen in België, ASO 5WetenschappenWiskunde (3 uur fysica, 3 uur chemie, 3 uur biologie, 2 uur aardijkskunde waarvan 1 uur fysische aardrijkskunde (behoort hier op school ook tot de wetenschappen), en 7 uur wiskunde) daarvoor 4 jaar Latijn met zware wiskunde, zware wetenschappen en zelfs een jaar Oud-Grieks, als ik me niet vergis komt dat overeen met VWO in Nederland (ik kan mis zijn). Zeker geen makkelijke richting, volgens velen een van de beste richtingen omdat je daarna nog alle kanten opkan (talen, wetenschappen, ...) maar ik zie weinig heil in deze opleiding, omdat je van bepaalde dingen geen basis hebt (bv. huishoudkunde, economie, ...) en bij andere vakken ga je ver buiten de basis die je eigenlijk niet nodig zal hebben (Pascal bij informatica bv.). Om het even duidelijk te maken: mijn studiekeuze staat al 4 jaar vast, ongeveer: ik ga informatica doen, omdat ik daarmee al zo'n goeie 11 jaar bezig ben (sinds mijn vijfde, steeds meer kennis opgedaan).
||
Citaat:
![]() ![]() Tip: maak een schema voor jezelf. Maandag leer je deze bladzijden, dinsdag doe je die opdrachten, woensdag vat je dat samen... Etcetera. Niet te veel op één dag inplannen, want je schema moet wel haalbaar zijn. Anders houd je je er toch niet aan en kom je op zo'n slippery slope terecht waarbij je steeds minder gaat doen. En vooral: houd je aan je eigen schema!!!
||
Citaat:
Bedoel je dat het msnen/ pc'en wellicht vluchtgedrag is voor het niet bezig (hoeven) gaan met schoolwerk? Wat voor een studie doe je? Waardoor krijg je het idee dat je het voor je ouders moet halen?Hoe hoog zijn de eisen naar jouw gevoel? Wat vind je zelf van je studie? (vragenbombardement)
||
![]() |
Citaat:
ik studeer iets in Rotterdam. iets met organisaties aan de erasmus universiteit. ik weet niet hoe dat idee er gekomen is, maar het is er wel. de eisen van hun? niet heel hoog. gewoon realistisch. studie halen. binnen zes jaar (anderhalf jaar van nu) want ik heb al wat verspeeld. maar ik loop verder achter dan ze deneken. ik lieg dus. mijn studie is interessant op het moment dat ik ermee bezig ben. maar dat ben ik dus niet/nauwelijks.
||
![]() |
Citaat:
"ik doe morgen wel wat meer"
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Die motivatie uit zich in het interessant vinden en het gevoel hebben dat je het kunt. Je geeft zelf al aan dat je het wel interesseert zodra je bezig bent. Hoe zit het met het gevoel van kunnen? Verder kan ik je alleen maar aanraden om eerlijk te zijn over hoe je bezig bent. Ook naar je ouders toe; waar ben je bang voor? Anderen kunnen je er wellicht bij helpen/ stimuleren.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar het wel een stap in de goede richting, klamp je daar maar aan vast ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied #116 Verwijderd | 500 | 05-05-2011 08:50 | |
De Kantine |
Saai #1087 Verwijderd | 500 | 23-08-2010 15:07 | |
Studeren |
Welke kant moet ik op gaan denken? Alfa/Bèta Verwijderd | 55 | 25-06-2006 23:20 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Dienstplicht dcorsen | 28 | 16-06-2003 17:07 | |
Psychologie |
down door school? sander50 | 22 | 18-11-2002 10:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
*grijp naar lekkers* angel_undercover | 15 | 05-02-2002 16:42 |