Oud 14-01-2005, 00:17
Petrus
Petrus is offline
Ik vroeg me af.. is een forumleven voor sommige mensen zo 'aanwezig' dat zij hier(voor/door) ook het leven zouden kunnen willen laten? Zelfmoord dus?
Oud 14-01-2005, 00:19
Sartre
Sartre is offline
ik kan het me niet voorstellen.
Oud 14-01-2005, 00:33
Verwijderd
Nee, dat geloof ik niet, misschien als jeje echte leven en het forum leven gaat vermengen. Maar anders lijkt het me wel ver gezocht.
Ik geloof wel dat het forum voor mensen een vlucht van hun eigen leven kan zijn.
Oud 14-01-2005, 02:05
Stefanie
Stefanie is offline
Het is mogelijk, maar moeilijk voor te stellen.
Oud 14-01-2005, 03:04
Verwijderd
Nee. Ik zie niet dat er een keer of een moment kan komen dat ik in zo'n discussie/gevecht kom te zitten dat het me, bij wijze van spreken, 'door het forum' me teveel zou worden. Dan zweer je het forum af, misschien elk contact via het internet, maar nee.... zover is dat niet te drijven.
Daar heb ik andere bronnen voor.
Oud 14-01-2005, 03:35
Methuselah
Methuselah is offline
Ik kan het me niet voorstellen.

Forum en irl zijn, althans voor mij, twee verschillende dingen.
Oud 14-01-2005, 06:14
marrel
marrel is offline
dat ligt er aan hoe er tegen die persoon gepraat word, maar volgens mij word het hier allemaal vrij netjes gehouden, op elk deelfora en anders word daar gelijk wat aan gedaan.

Het zou kunnen, maar lijkt me, zeker hier, vrij sterk.
Denk sowiso dat als dat gebeurd dat die persoon ook al echt heel erg op het randje moet staan anders houd je rl en dit wel uit elkaar.
Oud 14-01-2005, 06:59
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 14-01-2005 @ 04:35 :

Idd.

Ik vind over het randje duwen sowieso een rare formulering, imo kan dat ook niet eens.
Oud 14-01-2005, 07:25
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 14-01-2005 @ 04:35 :

Dit betekent trouwens niet dat ik mensen die ik via 'n forum leer kennen, irl geen vrienden kunnen worden.

Maar 't zijn enkel de goeien die ik irl wil leren kennen, dus 'n forum zou me eerder níet over 't randje duwen dan net wel, áls zoiets al mogelijk is...
Oud 14-01-2005, 07:40
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Methuselah schreef op [pl=15259607]14-01-2005 @ 04:35 Methuselah schreef op

bij mij zit ook er wel verschil in. Maar dingen die ik op het forum zeg zou ik irl ook zeggen. Ik denk ook wel na over dingen die ik op het forum lees maar ze beinvloeden mijn leven bijna niet.

Citaat:
Methuselah schreef Dit betekent trouwens niet dat ik mensen die ik via 'n forum leer kennen, irl geen vrienden kunnen worden.

Maar 't zijn enkel de goeien die ik irl wil leren kennen, dus 'n forum zou me eerder níet over 't randje duwen dan net wel, áls zoiets al mogelijk is...
ik ken geen mensen van forum irl dus dat zou ik niet weten. Maar het forum kan mij niet over het randje krijgen, dat weet ik zeker.
Oud 14-01-2005, 07:42
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 14-01-2005 @ 08:40 :
bij mij zit ook er wel verschil in. Maar dingen die ik op het forum zeg zou ik irl ook zeggen. Ik denk ook wel na over dingen die ik op het forum lees maar ze beinvloeden mijn leven bijna niet.
Dat beinvloeden weet je natuurlijk niet zeker. Maar er is wel een super verschil tussen beinvloeden en over het randje duwen.
Oud 14-01-2005, 07:46
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik denk het wel, als jij een kutleven hebt en je wordt dan zelfs op een forum nog even flink de grond in gestampt, waarom niet.
Oud 14-01-2005, 07:47
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 14-01-2005 @ 08:46 :
Ik denk het wel, als jij een kutleven hebt en je wordt dan zelfs op een forum nog even flink de grond in gestampt, waarom niet.
omdat de woorden van het forum bij mij heel anders aankomen dan wanneer mensen het echt tegen me zeggen.
Oud 14-01-2005, 07:49
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Miracle schreef op 14-01-2005 @ 08:42 :
Dat beinvloeden weet je natuurlijk niet zeker. Maar er is wel een super verschil tussen beinvloeden en over het randje duwen.
idd, maar bij mij is het niet dat ik uuuuren wakker lig van dingen die ik hier lees. nee, ik denk niet dat het forum mij ''over het randje'' krijgt.
Oud 14-01-2005, 08:55
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 14-01-2005 @ 08:47 :
omdat de woorden van het forum bij mij heel anders aankomen dan wanneer mensen het echt tegen me zeggen.
jij bent dan ook niet representatief voor alle zelfmoordenaars
Oud 14-01-2005, 09:05
AaronS
AaronS is offline
Het kan. Maar dan moet je denk ik eerder denken aan internetcontacten vía het forum dan het forum zelf. Het forum zelf is niet zoveel, op zich.
Oud 14-01-2005, 10:25
Verwijderd
Ik denk het niet. Mensen die met zulke serieuze zelfmoordplannen rondlopen dat ze het daadwerkelijk kunnen doen, gaan niet op dit forum posten. Mensen met zelfmoordplannen die op dit forum gaan schreeuwen dat ze het echt gaan doen, willen het helemaal niet echt doen. Die willen alleen maar aandacht. Het lijkt me dus heel sterk dat iemand hierdoor echt het ook daadwerkelijk zou doen.
Oud 14-01-2005, 10:32
deringmeester
deringmeester is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 14-01-2005 @ 09:55 :
jij bent dan ook niet representatief voor alle zelfmoordenaars
gelukkig niet, meer ik ben ook wel met die nare man eens.
Oud 14-01-2005, 10:47
Nona
Nona is offline
Ik snap dat zelfmoord een hot topic is, maar ik ben ook van mening dat het onderwerp nu even met rust gelaten moet worden. Voor je het weet heeft iedereen er een mening over en dat trekken mensen zich persoonlijk aan. Over een maandje ofzo kan het wel weer, als iedereen wat bijgekomen is.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten