Oud 04-01-2005, 12:22
Earendil
Earendil is offline
Begeleid kamerwonen en die zooi.
Weet iemand er iets meer van?
Hoe erg moet je situatie zijn, voordat je wordt toegelaten?
Wat zijn de voorwaarden?
Financiële poespas e.d.

Ik zocht en vond niks bruikbaars.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2005, 13:17
?OWAN!
?OWAN! is offline
ik woon via een begeleid kamer wonen plan.
het woont super. mijn begeleider doet de administratie voor mijn woning en dit is voor 1 jaar opdat ik zelf leer mijn eigen huishouden te runnen.
ik had het geluk om zo aan een kamer te komen omdat
ik kraak woonde, en psychiatrisch patient ben. mijn woonsituatie een slechte invloed had op mijn instabiele toestand.
Oud 04-01-2005, 13:21
C'est moi
C'est moi is offline
er zijn verschillende vormen er van waaronder tzt daar leer je zelfstandig te wonen voor dat je op je zelf gaat wonen!
Oud 04-01-2005, 14:10
Eend
Eend is offline
Ik heb zelf in een leefgroep gezeten en dat was 10 keer niks. Van begeleid kamerwonen weet ik niet veel en wil ik ook geen ervaring mee op gaan doen.

Ik heb gemerkt dat ik klaar ben voor een volgende stap en dat is gewoon helemaal op mezelf wonen. Maar zolang ik nog instabliele periodes heb, doe ik het nog even niet
Oud 04-01-2005, 14:12
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik woon in een KTC, een kamertrainingscentrum. Dat is een ook een vrom van begeleid wonen. Ik ben er via bureau jeugdzorg geplaatst.
Over ongeveer een jaar kan ik weg, enz..

Als je vragen hebt kan je me mailen of toevoegen op MSN,

xxxus mir

Laatst gewijzigd op 04-01-2005 om 17:52.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:46
Verwijderd
Ik ga over 2 weken op kamers binnen begeleid wonen, ik ga dit den omdat ik net uit een opname kom en het niet goed voor mij is om er in een keer alleen voor te staan. Ik moet daar 190 euro huur per maand betalen. dat verschilt wel per stad. ik weet niet waar je het wilt gaan doen?
als je vragen hebt mag je me wel even pmen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:08
Endomychus
Endomychus is offline
morgen ga ik op kamertraining..! klein kamertje is ut wel hoor! begeleid kamerwonen is niet iets waar je je zo voor kunt inschrijven ofzo. Meestal zitten er wel mensen met problemen en zo.
Oud 05-01-2005, 20:33
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
Earendil schreef op 04-01-2005 @ 13:22 :
Begeleid kamerwonen en die zooi.
Weet iemand er iets meer van?
Hoe erg moet je situatie zijn, voordat je wordt toegelaten?
Wat zijn de voorwaarden?
Financiële poespas e.d.

Ik zocht en vond niks bruikbaars.
Er staat idd weinig van op internet. Enige wat ik weet is over het begeleid wonen in Maassluis (www.stoed.nl). Daar zit je met zn alleen in een groot huis en leren ze je zelfstandig wonen. Ze regelen alles voor je (werk/uitkering, school, financieen, zoeken van kamer etc.) je geld houden ze in om bijv. je evt. schulden af te betalen ofzo, als je geen schulden hebt krijg je dat geld gewoon terug maar mag je maar bepaald bedrag van besteden en je krijgt zakgeld. Als je alles snel leert en het goed gaat kom je daar zo weg en kun je op jezelf gaan wonen. Dan mag je zeggen of je die begeleiding ook wilt houden als je op kamers gaat (dan regelen ze bijv. je financiën nog enzo) of niet. Het beste om toegelaten te worden is denk ik dat je wordt doorgestuurd door een instelling die erin gelooft dat jij nog niet zelfstandig voor jezelf kunt zorgen (of je bent dak/thuisloos). Dan heb je een bewijs want je kunt er niet zomaar terecht. Als er dan plek is wordt je wel toegelaten. En financieel moet je dus wel wat betalen per maand, maar als je nog geen werk of uitkering hebt mag je dat gerust later terug betalen. Maar zoveel is dat niet. Ik weet dus niet hoe het ergens anders werkt maar daar dus wel zo.

Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 20:54.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:17
Earendil
Earendil is offline
Bedankt,
voor de reacties.

Citaat:
Endomychus schreef op 04-01-2005 @ 21:08 :
morgen ga ik op kamertraining..! klein kamertje is ut wel hoor! begeleid kamerwonen is niet iets waar je je zo voor kunt inschrijven ofzo. Meestal zitten er wel mensen met problemen en zo.
Dat is de bedoeling ervan juist,
neem ik aan.
Daarom vraag ik er ook naar.

En Suusjuhh,
bedankt voor de site.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 18:32
metallica
metallica is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 04-01-2005 @ 21:08 :
Ik nu twee dagen Maar t is idd niet iets dat je zomaar kan gaan doen. Ik ben via het riagg en jeugdzorg door gestuurd.

Achja, al te geweldig is het nou ook weer niet, maar ik zit hier wel pas drie dagen, dus over een tijdje worden de regels wat soepeler, hoop ik.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten