Oud 03-05-2005, 16:09
suzly
suzly is offline
Startschot door de duinen geschoten
in stille hoop
van zand gekomen.

Rennend, mond vol zand
en tandenknarsend kwam
de zee, vroeger dan
ik zwemmen kon.

Ik sterf alsnog
waar ‘k ooit begon
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2005, 20:18
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Leuk gedaan . Niet erg veel op aan te merken (en dat zegt vrij veel voor mij ).

Ik zou gelijk al na 'Startschot' een nieuwe regel beginnen, nu is het zo'n lange zin. De zin 'van zand gekomen' snap ik niet helemaal, klopt die zin wel?
De tweede strofe vind ik leuk. De tweede zin is een beetje dubbelop maar de derde zin ('de zee') komt weer erg onverwachts .
Op de laatste strofe heb ik niks aan te merken, maar hij is ook niet super goed/origineel. Ik snap alleen niet waarom je 'k inplaats van gewoon ik heb gebruikt, het loopt allebei even goed maar zonder komma staat het beter vind ik.
Oud 04-05-2005, 00:11
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 03-05-2005 @ 21:18 :
Leuk gedaan . Niet erg veel op aan te merken (en dat zegt vrij veel voor mij ).

Ik zou gelijk al na 'Startschot' een nieuwe regel beginnen, nu is het zo'n lange zin. De zin 'van zand gekomen' snap ik niet helemaal, klopt die zin wel?
De tweede strofe vind ik leuk. De tweede zin is een beetje dubbelop maar de derde zin ('de zee') komt weer erg onverwachts .
Op de laatste strofe heb ik niks aan te merken, maar hij is ook niet super goed/origineel. Ik snap alleen niet waarom je 'k inplaats van gewoon ik heb gebruikt, het loopt allebei even goed maar zonder komma staat het beter vind ik.
Ik heb er ook niet veel op aan te merken. Hij is grappig, kort maar krachtig! "Van zand gekomen". Ik heb er even over nagedacht, maar ik kan inderdaad ook niet vinden wat het zou moeten betekenen. De tweede zin die jij dubbelop vindt, die hoort daar juist wel. Het geeft de betekenis meer kracht. Natuurlijk kan iedereen bedenken dat je tanden gaan knarsen, als je je mond vol me zand hebt, maar die toevoeging maakt het juist leuk!
De laatste zin vind ik leuk. Niet supergoed inderdaad, niet bijster origineel, maar in zijn simpelheid toch wel erg krachtig. En het is een goede afsluiting van het gedicht!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten