Oud 01-07-2005, 10:11
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Soms voel ik me echt minder en zelfs lelijk. Ik heb nl. best een knappe familie en ik vind dat ik daarbuiten val.. ik ben 16 jaar en heb nog helemaal geen borsten en ook daar schaam ik me voor. Kun je natuurlijk zeggen: iedereen moet je maar nemen zoals je bent, maar ik zit er zelf ook mee en als ik me zo voel straal ik dat ook uit. Er zijn ook wel momenten waar ik me wel goed voel en sterk, maar het zit me gewoon dwars. Het is overigens niet zo dat ik een heel slecht zelfbeeld heb, want dat is niet zo. Het is gewoon zo dat gister mijn nicht gala had en ik introducée was. Nou, iedereen natuurlijk hartstikke mooi opgemaakt, mooie jurken, borsten die ik niet heb enz. Ik probeer het vaak dan van me af te zetten en lol te hebben, meestal lukt dat ook heel goed - ik heb me kostelijk geamuseerd - maar meestal als ik dan de volgende dag de foto's bekijk, komen zulke gevoelens naar boven. Sorry voor dit verhaal want jullie kunnen eigenlijk niet echt goed beantwoorden denk ik.. Nou bedankt voor het luisterend oor kusjes

Inge
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2005, 10:21
dezeisvrij
dezeisvrij is offline
volgens mij heeft iedere tiener wel zo'n periode waarin hij/zij zich lelijk en niet gewaardeerd voelt..

en als je er zelf mee zit... misschien is een oplossing juist dingen aan te trekken waar door je je zekers bij voelt, je gemakkelijk bij voelt.. misschien een push-up bh, misschien als je iets ouder bent een borstvergroting (ben daar geen voorstander van..)

misschien iets meer make-up... gewoon zodat je beter in vel komt te zitten :-)
Oud 01-07-2005, 12:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
zolang het soms blijft
en niet altijd

als jij tussen allemaal schoonheidsidealen rondloopt, is het niet zo raar dat je jezelf minder vindt. Maar er is meer dan borsten. En je bent vast een hartstikke mooi meisje. Alleen je bent op dat soort momenten te veel gefocust op de punten waar je minder tevreden mee bent. Denk dan even bewust aan waar je wel tevreden mee bent.
Zoek anders eens lelijke dingen op fotos van andere mensen. Of bescherm jezelf gewoon en kijk niet naar de fotos.
Bovendien is er meer dan uiterlijk natuurlijk.
Oud 01-07-2005, 12:29
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
dezeisvrij schreef op 01-07-2005 @ 11:21 :
volgens mij heeft iedere tiener wel zo'n periode waarin hij/zij zich lelijk en niet gewaardeerd voelt..

en als je er zelf mee zit... misschien is een oplossing juist dingen aan te trekken waar door je je zekers bij voelt, je gemakkelijk bij voelt.. misschien een push-up bh, misschien als je iets ouder bent een borstvergroting (ben daar geen voorstander van..)

misschien iets meer make-up... gewoon zodat je beter in vel komt te zitten :-)
Jeroen nee
Alsof jezelf verven je lekkerder in je vel laat voelen. Zoveel helpt make up ook weer niet. En jezelf sminken voor anderen is ook zoiets ...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:31
dezeisvrij
dezeisvrij is offline
zeg toch alst het haar beter in der vel laat zitten om er mooier uit zte zien.. is dat een oplossing..

zegt niet dat ik daar achter sta...
Oud 01-07-2005, 12:35
Shitonya
Shitonya is offline
Goed Ts: je gaat je er niet beter door voelen om er mooier uit te zien, want je houdt jezelf voor de gek.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:40
Verwijderd
Trek kleding aan waarin jij je prettig en mooi vindt, maak je ook op zoals jij dat mooi vindt, loop een beetje mee met de mode en versier jezelf met armbandjes enz. Misschien een beetje rare tip maar misschien voel je jezelf wel mooier als je er gewoon op je mooist uitziet.
Je zou voorgevormde bh's kunnen dragen of met een beetje vulling zodat het toch nog wat lijkt.

Verder kan helpen, ik weet niet of je dit kan, maar door in de spiegel te kijken en een paar keer per dag tegen jezelf te zeggen dat je wel mooi bent.

Probeer de positieve punten op te schrijven van je uiterlijk en ook innerlijk. Je bent meer dan alleen uiterlijk...en er zijn vast ook een heleboel dingen die wel mooi zijn aan jou. Schrijf ze op en lees ze elke keer voor jezelf als je je down voelt.
Misschien helpt het ook zoals hier eerder gezegd is, over alle mensen die in jouw ogen zo mooi zijn negatieve punten op te schrijven, Zodat je ziet dat zij OOK negatieve punten hebt en jij OOK positieve punten
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 15:30
mira_love
mira_love is offline
Nou, dit heb ik ook gehad hoor. Toen ik zestien was had ik geen borsten en nu ik 18 ben nog steeds niets!!!!! Als ik een t-shirt aan zou hebben zonder bh, nou, dan is er niks te zien!!!!!!!! Ik draag dan ook push-up bh's, waardoor ik me iest zelfverzekerder voel. Maar echt, ik zit er niet meer zo over in! Mensen moeten je inderdaad gewoon nemen zoals je bent en dat zijn er echt wel genoeg hoor!!!! UIterlijk zegt echt niet veel over een persoon! Ik zou ook graag grotere borsten willen, maar ja, ik heb wel weer anderen dingen, zoals hele mooie blauwe ogen. Zo heb jij vast ook wel iest, dat weet ik zeker!!!
Oud 01-07-2005, 15:51
Verwijderd
Probeer het mischien wat rationeler te bekijken (ik weet dat dat soms moeilijk is!). Schoonheid is niet iets wat je wel of niet hebt, iedereen heeft wel iets moois. Voor de een is mooi weer iets heel anders als voor de ander.
en er wordt wel eens gedaan alsof er een soort maatstaf is voor schoonheid, maar ook modellen hebben imperfecties alleen worden die nooit getoont. Mijn advies is dan ook niet om aan je uiterlijk te werken, maar probeer beter om te gaan met de dingen waar je niet zo tevreden mee bent, en blij te zijn met de dingen die wel mooi vind.

Oja, en als dat niet helpt dan helpt het ook wel om mensen te zien die dezelfde imperfecties hebben, en dan te zien dat die er ook best goed uitzien
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 18:26
Nienna*
Nienna* is offline
Ik ben ook zestien en heb ook geen borsten... maar ik heb het geluk dat ik een lieve vriend heb, die me zekerheid geeft over alles.
Ik heb een zeer laag zelfbeeld en in verband met andere problemen krijg ik nu therapie, die mij ook helpen dit zelfbeeld te verhogen.
Als het dus echt ernstige vormen gaat vertonen, raad ik je dit aan.
Verder moet jij gewoon proberen de betere kanten van jezelf te zien. Ik weet dat dat moeilijk is, maar het helpt wel. Misschien kun je een lijstje maken van wat wél mooi aan je is - want iedereen heeft mooie kanten. Daar moet je je op focussen.

Het kan wel helpen mooie kleren te dragen en zo, maar vooral omdat je dan meer zekerheid gaat uitstralen en je zekerder voelt.

Ik draag overigens ook push up- beha's en dan valt het met mijn borsten reuze mee.. en je bent nog maar zestien, het kan nog flink groeien! En anders maar niet. Jij bent zoals je bent en dat moet je proberen te accepteren. Andere dingen aan jou zijn vast veel mooier dan die bij andere mensen zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 19:05
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik herken het wel een beetje. Maar er zijn heus wel dingen aan jou die mooi zijn. Dat moet je niet vergeten. Veel mensen zeggen van mij dat ik mooie ogen heb. Zoiets heeft iedereen wel, iets moois. En geloof ook als ze iets zeggen over je uiterlijk!

Echte schoonheid zit van binnen. Ik ken knappe mensen, maar mee om te gaan zijn het krengen. Vertrouw op je innerlijk.
Oud 02-07-2005, 15:13
schizofrenia
schizofrenia is offline
meid, lelijker dan mij kun je nooit zijn!Ik ben dik, heb duizenden puisten en bruine ogen, en daar ben ik echt niet blij mee.Ik heb een lelijke dikke kont vol met putten en ik heb lelijke lippen die ik altijd onder de lippenstift moet smeren anders ziet het er niet uit. Camouflagestift is onmisbaar voor me en mijn tanden zijn zo geel als wat. Erger kan het niet worden.
Voel je je weer down, lees dit dan en je voelt je meteen weer beter.Het is echt de waarheid hoor, ik lieg niet!
Oud 02-07-2005, 15:53
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
schizofrenia schreef op 02-07-2005 @ 16:13 :
meid, lelijker dan mij kun je nooit zijn!Ik ben dik, heb duizenden puisten en bruine ogen, en daar ben ik echt niet blij mee.Ik heb een lelijke dikke kont vol met putten en ik heb lelijke lippen die ik altijd onder de lippenstift moet smeren anders ziet het er niet uit. Camouflagestift is onmisbaar voor me en mijn tanden zijn zo geel als wat. Erger kan het niet worden.
Voel je je weer down, lees dit dan en je voelt je meteen weer beter.Het is echt de waarheid hoor, ik lieg niet!
ook tegen jou wil ik zeggen: Er is vast iets moois aan je. Dik zijn hoeft niet lelijk te zijn, en bruine ogen zijn juist mooi . En dikke lippen zijn juist heel apart. Iedere puber heeft wel eens puisten, maar je geen zorgen.

En het gaat om je innerlijk natuurlijk
Oud 02-07-2005, 16:06
schizofrenia
schizofrenia is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 02-07-2005 @ 16:53 :
En het gaat om je innerlijk natuurlijk
Groot gelijk. Innerlijk is uiteindelijk het belangrijkste, maar dat zie je als puber niet zo snel. De minder mooie meisjes worden namelijk altijd afgewezen omdat de jongens beter kunnen krijgen, en bij meisjes gaat het vaak ook zo, dat een jongen ze leuk vindt maar die is dus lelijk in de ogen van dat meisje, en ze wijst hem af omdat ze beter kunnen krijgen. Dat is echt te oppervlakkig voor woorden.
Oud 02-07-2005, 16:14
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
schizofrenia schreef op 02-07-2005 @ 17:06 :
Groot gelijk. Innerlijk is uiteindelijk het belangrijkste, maar dat zie je als puber niet zo snel. De minder mooie meisjes worden namelijk altijd afgewezen omdat de jongens beter kunnen krijgen, en bij meisjes gaat het vaak ook zo, dat een jongen ze leuk vindt maar die is dus lelijk in de ogen van dat meisje, en ze wijst hem af omdat ze beter kunnen krijgen. Dat is echt te oppervlakkig voor woorden.
knappe meisjes hoeven echt niet altijd een jongen achter hun aan hebben lopen. Zie post even hierboven.
Oud 02-07-2005, 16:41
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 01-07-2005 @ 11:11 :
Soms voel ik me echt minder en zelfs lelijk. Ik heb nl. best een knappe familie en ik vind dat ik daarbuiten val.. ik ben 16 jaar en heb nog helemaal geen borsten en ook daar schaam ik me voor. Kun je natuurlijk zeggen: iedereen moet je maar nemen zoals je bent, maar ik zit er zelf ook mee en als ik me zo voel straal ik dat ook uit. Er zijn ook wel momenten waar ik me wel goed voel en sterk, maar het zit me gewoon dwars. Het is overigens niet zo dat ik een heel slecht zelfbeeld heb, want dat is niet zo. Het is gewoon zo dat gister mijn nicht gala had en ik introducée was. Nou, iedereen natuurlijk hartstikke mooi opgemaakt, mooie jurken, borsten die ik niet heb enz. Ik probeer het vaak dan van me af te zetten en lol te hebben, meestal lukt dat ook heel goed - ik heb me kostelijk geamuseerd - maar meestal als ik dan de volgende dag de foto's bekijk, komen zulke gevoelens naar boven. Sorry voor dit verhaal want jullie kunnen eigenlijk niet echt goed beantwoorden denk ik.. Nou bedankt voor het luisterend oor kusjes

Inge
puiberteit, gaat met de tijd wel weg
Oud 02-07-2005, 16:57
Luna
Luna is offline
ik voel me soms gewoon meer dan anderen.
Oud 02-07-2005, 18:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Luna schreef op 02-07-2005 @ 17:57 :
ik voel me soms gewoon meer dan anderen.
Goh, daar heb ik ook vaak last van. Vooral op het forum.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 21:51
duifeltje
duifeltje is offline
Ik begrijp je helemaal. 'K voel me soms echt helemaal zoals jij beschrijft (zal de leeftijd wel zijn).
Maar het helpt echt om jezelf gewoon dagelijks in te peperen (desnoods hardop voor de spiegel). Dat jij net zoveel waard bent als alle anderen, dat je heus niet minder bent, dat je er heus wel leuk uitziet. En voel je je goed van binnen, dan zie je dat aan de buitenkant, echt waar! Doe genoeg leuke dingen met mensen waar je je prettig bij voelt.

Het wil ook nog wel eens helpen om een keer met bijv. een vriendin ofzo hele mooie foto's van jezelf te maken. Elke keer als je je dan lelijk voelt kan je daarnaar kijken. Niet dat het dan echt om uiterlijk gaat maar je kan je er soms wel wat beter door gaan voelen.

Succes, je komt vast wel weer uit dit dipje
Oud 05-07-2005, 22:10
Vejji
Vejji is offline
Citaat:

Inge
ik ken een heleboel meisjes die hartsikke mooie borsten hebben, maatje 36 hebben, sterven in de merk kleding, er altijd stylisch uitzien,

maar god wat zijn ze oppervlakkig en lelijk,

het is een cliché maar het is zeker waar: ware schoonheid zit van binnen.

en denk je nou werkelijk dat jongens verliefd worden op borsten?
ik persoonlijk heb veel liever een leuk gezichtje dan "een handje vol" oid
Oud 10-07-2005, 21:00
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
Gijsbertus schreef op 05-07-2005 @ 23:10 :

en denk je nou werkelijk dat jongens verliefd worden op borsten?
ik persoonlijk heb veel liever een leuk gezichtje dan "een handje vol" oid
en toch ook weer liever een lief karakter dan een leuk gezichtje?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 21:54
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Je kunt natuurlijk ook gewoon accepteren dat je je minder voelt dan anderen. Scheelt veel stress. Kun je er later, als je weer in je schoenen past, er eens aan gaan werken.

En vrijwel alles gaat uit zichzelf weer over
Oud 12-07-2005, 19:42
ilse
ilse is offline
minder DAN anderen

ik heb dat ook, ben er voor in therapie maar dat is wel weer wat adners. maar je moet erachter komen wat er achter zit dat je je zo over jezelf voelt.
Oud 20-07-2005, 21:33
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
joh over borsten gesproken.....er is nog hoop!
ben net 20, ze stonden al jaren stil en dacht echt dat ze wel uitgegroeid waren, maar nee hoor! ze zijn weer gaan groeien, mensen om me heen viel t zelfs op
echt geloof me, je komt er echt overheen. zoals velen al gezegd hebben, mooi zijn is niet alleen d-cup en n wespentaille

cheer up girl! *knufft*

Karin
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 21:37
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Soms voel ik me echt minder en zelfs lelijk.
Yay pubertijd!
Oud 20-07-2005, 23:56
Vejji
Vejji is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 10-07-2005 @ 22:00 :
en toch ook weer liever een lief karakter dan een leuk gezichtje?
50% / 50%

maar ik zou zeker verliefd kunnen worden op een meisje die miss niet een schoonheidsprijs zou winnen, maar wel gewoon een geniaal karakter heeft weg maar
Oud 21-07-2005, 07:32
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Citaat:
-SoloWolf- schreef op 02-07-2005 @ 17:41 :
puiberteit, gaat met de tijd wel weg
Er zit wel een verschil tussen puberteit en (in mijn geval tenminste) depressiviteit...Mag toch hopen dat ik ondertussen wel uit mn puberteit ben, maar dat lage zelfbeeld is nooit weggeweest hoor...Anyway, veel sterkte, veel mensen hier leven met je mee en/of voelen hetzelfde/maken hetzelfde mee
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 07:36
Verwijderd
Er zit idd een verschil tussen puberteit en depressiviteit of iig, er kan een verschil tussen zitten. Niet iedere puber is depressief en niet iedereen die depressief is is een puber.

Ik denk alleen dat iemand van 18 heel goed nog in de puberteit kan zitten of iig, er vaak nog niet volledig uit is. Sowieso denk ik dat er na de puberteit nog een periode komt waarbij min of meer dezelfde 'verschijnselen' ook veel voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2005, 13:27
Divinia
Divinia is offline
Citaat:
ilse schreef op 12-07-2005 @ 20:42 :
minder DAN anderen

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten