Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Alleen juist om de vraag die je stelt durf ik er sowieso niet zo goed heen. (en dan nog ut geld) Me faalangst is niet zo merkbaar (voor anderen) en sociaal gezien val ik gewoon niet op. Dus naja ik zit eigenlijk met dezelfde vraag als waar jij mee zit (lekker nuttig). Maar ik denk als je eenmaal naar psych gaat dat ie dan toch wel wil weten waarom je met hem/haar wil praten, dan komt er vanzelf wel iets toch? En ik denk dat een psych ook wel denkt dat je niet voor niks met hem/haar wil praten. Citaat:
Al je naar riagg gaat dan heb je toch eerst verwijzing van de huisarts nodig. Dan kom je volgens mij ook weer op de vraag "wat is je probleem?" denk ik. Nog eerder dan als je direct naar psych gaat. *=correct me if i'm wrong Ik denk er wel vaak aan om mezelf wel wat aan te doen zodat ik wel een "goede rede" heb om naar psych te gaan. Tot nu toe lukt dat me nog niet echt, en het lijkt me eigenlijk ook geen goede oplossing
Laatst gewijzigd op 29-08-2003 om 11:15. |
![]() |
|
nou, ik denk dat je duidelijk wel met bepaalde dingen zit, maar dat je misschien zelf niet weet wat het precies is... en daarom zijn er psychologen, om je te helpen zoeken en je te helpen om je weer beter te voelen...
nu, voor de vragen hoef je denk ik niet echt bang te zijn... ik dacht in het begin ook dat ze zo'n dingen zouden vragen, maar dat was niet het geval... de eerste keer bij mij vroeg ze gewoon: en, vertel een keer. en dan heeft ze me gewoon laten vertellen wat ik wou en dan heeft ze uitgelegd wat we gingen doen en zo en nou gaat het stukken beter met me, voel me beter, kan m'n gevoelens beter uitdrukken... probeer wat minder bang te zijn en als je je morgen toch niet op je gemak voelt of ze stelt vragen waarop je op dat moment niet wil antwoorden, dan hoeft dat ook helemaal niet! als je je niet op je gemak voelt, zou ik wel zoeken naar een andere psycholoog succes! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ga niet naar die psycholoog voor mijn faalangst ofzo, gewoon omdat ik me minder voel, en inderdaad zonder echte reden.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Gisteren ben ik dus voor de eerste keer geweest. Ik ben er niet zo lang geweest. Natuurlijk kwamen die verwachte vragen ook, waar jij ook bang voor bent. Ik had dus ongeveer dezelfde twijfels als jou, nu nog steeds. Ik heb er niet veel op kunnen antwoorden, maar natuurlijk is het maar de eerste keer, dus praten kunnen we nog altijd. Ik moet nu een aantal vragenlijsten invullen en misschien ga ik eens mijn gedachten en verwachtingen op papier proberen te zetten, omdat het dan makkelijker gaat om erover te beginnen, maar zelfs dat vind ik al moeilijk. Zelfs dan vind ik niet makkelijk mijn 'problemen', maar misschien komen we er samen, de psycholoog en ik, wel achter wat me zo dwarszit. Ook ik voel me niet de hele tijd rot ofzo, gisterenmiddag, 's avonds en deze voormiddag was ik bij een vriendin en al mijn zorgen waren weg. Maar éénmaal thuis kan ik niet echt positief denken, tenzij ik me echt met iets bezig kan houden, anders heb ik een beetje depri-gedachten. Ook al voelde ik me niet echt op mijn gemak en ik was bang, toch ben ik heel blij dat ik de stap gezet heb, omdat ik weet dat ik nu, als ik bv. de eerste week van het schooljaar me niet goed voel op sociaal vlak, ik er nu regelmatig over kan praten... De therapie die ik nu ga volgen is gedragstherapie, dus je kan er echt wel iets aan veranderen. Als ik jou was, zou ik ook de stap zetten... Ik weet dat ik misschien veel negatieve dingen over gisteren kan opsommen, maar toch lucht het ook heel wat op om te weten dat je er niet meer alleen voorstaat. Denk er nog maar eens over na, misschien helpt het je wel. En de stap op zich is nu ook niet supergroot, niemand hoeft het te weten (misschien je ouders best wel). Nog veel sterkte!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Met een diagnose naar de psycholoog Eloo | 12 | 21-06-2012 16:47 | |
Psychologie |
De psycholoog en client Verwijderd | 10 | 29-11-2011 15:47 | |
Psychologie |
Hoe krijg je iemand naar de psycholoog? vosje16 | 23 | 07-11-2007 16:24 | |
Psychologie |
Psychologen Kauw | 184 | 25-06-2007 12:25 | |
Psychologie |
Opnieuw naar psycholoog.... Stepsje | 16 | 02-09-2005 22:09 | |
Psychologie |
afspraak bij de psycholoog eerst naar de huisarts ? Str0nk | 25 | 20-03-2005 21:44 |