![]() |
|
![]() |
Ik zal eerst ff melden om wat voor bende het gaat;
ECS K7S5A met onboad LAN VIA 735 chipset AMI BIOS gedateerd 27-08-2001. Nu wil ik 'm flashen, dus ik ga naar ECS en ik download daar het nieuwste bios, en een programma om het mee te flashen. Ik start op met een bootflop, zodat ik in DOS uitkom. Daar probeer ik dat programma te draaien, maar dan krijg ik een zo'n vervelende melding: "File not found" Nou heeft ie het dus niet over het .ROM of .BIN bestand want dat was aanwezig. D'r staat ook nix op de site van ECS, alleen dat je het in real-mode DOS moet draaien. Hmm, dat is toch met bootflop en niks geladen hebben?
|
![]() |
||
![]() |
Ik zou een bios flash pas overwegen als het ook echt belangsrijke update's heeft. Zoals ondersteuning voor grote hdd's etc etc.
Citaat:
Progie.exe bios.rom Bij een moederbord bij mij is het bios flashen een keer verkeert gegaan ! Nu is die bios chip leeg en dus is het moederbord onbruikbaar. Ik heb wel gehoort van een Hot-Flash zodat ik die chip weer vol kan krijgen. Stop een ISA videokaart in de pc en een volle bios chip, start pc, een haal vervolgens snel de volle chip er uit en plaats de oude terug. Zo zou ik em weer goed kunne krijgen (overigens nooit geprobeert...)
|
![]() |
Het is niet zo dat ik het nieuwste bios wil hebben om het nieuwste bios te hebben. Ik heb alleen laatst m'n L1 bruggen ingekleurd, en ik kon nog steeds niet overklokken, omdat het huidige bios dit niet kan. Hier staat die bios die dit wel kan.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Probleem met bios relyt | 4 | 04-09-2007 12:53 | |
Software & Hardware |
Beeld weg ]{ing | 18 | 27-05-2007 16:23 | |
Software & Hardware |
[DVD-drive] problemen met het lezen van een CD of DVD McMotion | 13 | 01-06-2005 20:14 | |
Software & Hardware |
[CD-RW] Probleem met Liteon brander skeleton | 34 | 29-12-2003 16:27 | |
Software & Hardware |
harddisk probleem tandenborstel | 0 | 28-12-2003 09:14 | |
Software & Hardware |
bios flashen ------> waarom wil dit niet fluminezamora | 2 | 27-10-2001 10:41 |