Oud 23-09-2005, 13:28
Verwijderd
en wat kan je allemaal terug vragen eigenlijk?
ik heb voor dit jaar een jaar mbo kok niveau 2 gedaan, had daarvoor kleren, messen ect nodig
voor deze opleiding weer lading boeken, laptop
is dat dan terug te vragen of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2005, 14:46
Verwijderd
Haha, ik zou ook wel willen dat de Belastingdienst mijn schoolboeken zou betalen á €700 per jaar
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 14:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hoezo heb jij dan perse een laptop nodig? Als dit moet, kun je waarschijnlijk al een korting krijgen via school.

Overigens kunnen bepaalde uitgaven voor school inderdaad wel van de belasting afgetrokken worden, mits het een totaal bedraagt van boven de 500 euro. Je boeken tellen hier uiteraard niet mee...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 16:33
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-09-2005 @ 15:48 :
Hoezo heb jij dan perse een laptop nodig? Als dit moet, kun je waarschijnlijk al een korting krijgen via school.

Overigens kunnen bepaalde uitgaven voor school inderdaad wel van de belasting afgetrokken worden, mits het een totaal bedraagt van boven de 500 euro. Je boeken tellen hier uiteraard niet mee...
Waar moet je hierbij aan denken dan?
Oud 23-09-2005, 16:39
MB
MB is offline
Ik heb kleding en messenset aan moeten schaffen à +- €650,- is dat aftrekbaar dan? (zoja, hoe?)
Oud 23-09-2005, 17:13
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ja. alle kosten die je maakt voor je studie kun je aftrekken van de belasting.

dat is wel wat anders dan dat je het terugkrijgt van de belasting. je kan het opgeven als studie-uitgaven, de belastingdienst houdt daar dan weer rekening mee en dan hoef je minder belasting te betalen.

voorwaarde daarbij is, je voelt m al aankomen, dat je belasting moet betalen. als je toch al geen belasting hoeft te betalen, kun je het ook niet aftrekken voor de belasting.

de fiscus gaat natuurlijk niet die 700 euro naar jou overschrijven of zo
Oud 23-09-2005, 17:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Kan ik dan zeggen dat mijn laptop die ik heb gekocht voor school bedoeld is? En dat mijn vader m er dus bij hem aftrekt?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-09-2005 @ 15:48 :

omdat daar alles met de computer gedaan word?, powerpoint presentaties, informatie ect ect
en nee je kon geen korting krijgen

ik dacht idd al dat je spullen voor school je terug kon vragen, maa rik wist niet wat wel en wat niet
de een zegt dat schoolboeken er dus wel bij horen, en de ander zegt van niet..

moeilijk
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 21:01
Verwijderd
Vandaag las ik een artikel over belastingaftrekbaarheid van apparatuur die noodzakelijk is voor een studie. Er zijn nu bedrijven die cursussen aanbieden over 'online werken' (omgaan met zoekmachines enzo ) waarbij je een laptop koopt, waardoor je voor vijfhonderd euro (dat is het drempelbedrag) een laptop van ruim 3000 euro kunt kopen. Het stond vandaag in de krant.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 21:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-09-2005 @ 18:40 :
Kan ik dan zeggen dat mijn laptop die ik heb gekocht voor school bedoeld is? En dat mijn vader m er dus bij hem aftrekt?
ik weet niet hoe het precies zit met ouderlijke bijdragen voor studies (van meerderjarige kinderen), maar in principe is het een studie-uitgave. (maar wel een uitgave van jou, voor jouw studie, denk ik.)

bedoel je dat je vader het bedrag bij zijn belastingaangifte kan verrekenen, of bedoel je dat je vader jouw belastingaangifte voor je doet ? (in het laatste geval, ja, dan kan je de kosten voor je studie inbrengen als kostenpost en hoef je logischerwijs minder belasting te betalen. in het eerste geval denk ik ook, hoewel ik het niet zeker durf te zeggen, aangezien je meerderjarig bent. )
Oud 23-09-2005, 23:44
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 23-09-2005 @ 22:01 :
Vandaag las ik een artikel over belastingaftrekbaarheid van apparatuur die noodzakelijk is voor een studie. Er zijn nu bedrijven die cursussen aanbieden over 'online werken' (omgaan met zoekmachines enzo ) waarbij je een laptop koopt, waardoor je voor vijfhonderd euro (dat is het drempelbedrag) een laptop van ruim 3000 euro kunt kopen. Het stond vandaag in de krant.
ik heb het gelezen ja, maar ik snapte er werkelijk geen hol van
bij mij kwam het over dat je een studie van 3000€ deed, in 6 jaar, en elke 2 jaar een nieuwe laptop kreeg, die je kon over kopen voor 125€?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 10:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
reuff schreef op 23-09-2005 @ 19:21 :
omdat daar alles met de computer gedaan word?, powerpoint presentaties, informatie ect ect
en nee je kon geen korting krijgen

ik dacht idd al dat je spullen voor school je terug kon vragen, maa rik wist niet wat wel en wat niet
de een zegt dat schoolboeken er dus wel bij horen, en de ander zegt van niet..

moeilijk
Natuurlijk niet je schoolboeken. Dan kan heel nederland zijn studieboeken van de belasting aftrekken. Lijkt me niet erg waarschijnlijk.

En goh, dat jij presentaties moet geven mbv powerpoint ed is wel een slappe smoes dat je een laptop nodig hebt. Of je moet informatica "studeren" oid.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 11:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-09-2005 @ 22:41 :
ik weet niet hoe het precies zit met ouderlijke bijdragen voor studies (van meerderjarige kinderen), maar in principe is het een studie-uitgave. (maar wel een uitgave van jou, voor jouw studie, denk ik.)

bedoel je dat je vader het bedrag bij zijn belastingaangifte kan verrekenen, of bedoel je dat je vader jouw belastingaangifte voor je doet ? (in het laatste geval, ja, dan kan je de kosten voor je studie inbrengen als kostenpost en hoef je logischerwijs minder belasting te betalen. in het eerste geval denk ik ook, hoewel ik het niet zeker durf te zeggen, aangezien je meerderjarig bent. )
Neej mijn vader dus bij zijn belastingaangifte. Ik werk niet echt veel, hoef dus ook geen belasting te betalen. Mijn vader betaalt wel alle kosten voor mijn studie. Mn laptop heb ik wel zelf betaald... Dus waarschijnlijk gaat dat sowieso niet op omdat ze op de rekening zien dat het van mijn bankrekening is betaald (neem aan dat ze de rekening willen zien?). Maar ik vind t wel apart... Een computer had ik trouwens echt nodig omdat ik er bij mijn vader geen 1 had, maar het had natuurlijk een stuk goedkoper gekund. En dat vind ik dus wel apart... Kan je het dan zo duur maken als je zelf wilt?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 11:02
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-09-2005 @ 11:57 :
Natuurlijk niet je schoolboeken. Dan kan heel nederland zijn studieboeken van de belasting aftrekken. Lijkt me niet erg waarschijnlijk.
Dat kan dus wel...
Oud 24-09-2005, 11:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 24-09-2005 @ 12:02 :
Dat kan dus wel...
Sorry, maar dat vind ik dus echt heeeeel erg vreemd.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 11:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-09-2005 @ 12:10 :
Sorry, maar dat vind ik dus echt heeeeel erg vreemd.
hoezo ? een bedrijf kan toch ook de gemaakte kosten aftrekken van de winst alvorens belasting te betalen ? studieboeken heb je nou eenmaal nodig.

ik heb ze elk jaar tot nu toe kunnen aftrekken met mijn aangifte. (nou betaal ik toevallig wel zelf belasting, dus dat is dan al geen probleem.)
Oud 24-09-2005, 13:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-09-2005 @ 12:53 :
hoezo ? een bedrijf kan toch ook de gemaakte kosten aftrekken van de winst alvorens belasting te betalen ? studieboeken heb je nou eenmaal nodig.

ik heb ze elk jaar tot nu toe kunnen aftrekken met mijn aangifte. (nou betaal ik toevallig wel zelf belasting, dus dat is dan al geen probleem.)
Ik bedoel meer van: Waarom heb ik daar nog nooit iemand over gehoord?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 14:05
Grimmetje
Grimmetje is offline
dat je er nog nooit iemand over gehoord hebt maakt het niet minder waar, natuurlijk
Oud 24-09-2005, 14:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-09-2005 @ 14:05 :
Ik bedoel meer van: Waarom heb ik daar nog nooit iemand over gehoord?
ik ben al jaren gewend om te weten hoe je belastingaangiftes regelt en zo, dat heb je met ondernemende ouders. overigens is het wel vrij algemeen bekend dacht ik... toch ?
Oud 24-09-2005, 14:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-09-2005 @ 15:06 :
ik ben al jaren gewend om te weten hoe je belastingaangiftes regelt en zo, dat heb je met ondernemende ouders. overigens is het wel vrij algemeen bekend dacht ik... toch ?
Mja Volgens mij weet mijn vader dit echt niet... Of misschien stiekem wel Ik zal het eens gaan rondvragen of anderen dit wel weten.

Er zijn trouwens wel meer belastingsvoordeeltjes ed waar veel mensen niet vanaf weten. Mijn neef had laatst ook iets uitgevonden waardoor ze meer dan 1000 euro van de belasting kregen (had te maken met het feit dat er bij hun een bepaalde periode 3 kinderen aan het studeren waren ofzo).
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-09-2005 @ 11:57 :

En goh, dat jij presentaties moet geven mbv powerpoint ed is wel een slappe smoes dat je een laptop nodig hebt. Of je moet informatica "studeren" oid.
wat zit je nou op mij te happen?
ik vraag alleen of je er geld terug voor kan krijg en jij begint me allemaal verwijten te maken?
ik heb nooit gezegd dat ik powerpoint presentaties moet maken, alles op school word daarmee gegeven en dan kan ik al die presentaties op me laptop krijgen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 16:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Dat is nog een slap excuus. Die kun je ook op je computer krijgen Of je moet die ook niet hebben.

Er zijn gewoon vrij veel mensen die zeuren dat ze echt een laptop nodig hebben terwijl dat vaak gewoon onzin is...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-09-2005 @ 17:40 :
Dat is nog een slap excuus. Die kun je ook op je computer krijgen Of je moet die ook niet hebben.

Er zijn gewoon vrij veel mensen die zeuren dat ze echt een laptop nodig hebben terwijl dat vaak gewoon onzin is...
als jij zegt dat dat een slap excuus is, dan zal het wel zo zijn he

en ookal heb ik het niet nodig?, wat maakt jou dat uit?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 16:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
reuff schreef op 24-09-2005 @ 17:45 :
als jij zegt dat dat een slap excuus is, dan zal het wel zo zijn he

en ookal heb ik het niet nodig?, wat maakt jou dat uit?
Jij zegt toch zelf dat je het nodig hebt? Ik vroeg jou waarom en je gaf mij geen reden. Daar kan ik toch wel op reageren? En doe eens rustig zeg
Met citaat reageren
Oud 24-09-2005, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-09-2005 @ 17:51 :
Jij zegt toch zelf dat je het nodig hebt? Ik vroeg jou waarom en je gaf mij geen reden. Daar kan ik toch wel op reageren? En doe eens rustig zeg
ja maar het gaat mij meer om de manier waarop je reageer, want het is meer zo dat je het de grootste onzin, zelfs dat ik het durf te vragen, bladiebladiebla
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2005, 17:56
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
kinders, het gaat hier niet om het nut van een laptop, het ging om de belastingregeltjes.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten