Oud 03-12-2005, 17:56
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoi,

Ik open even een topic omdat ik langzamerhand toch wel vraagtekens begin te zetten bij een zekere pijn in mijn linkerarm.

Eergisteren heeft mijn linkerarm behoorlijk wat opdonders gehad, toen ik mijn paard aan het longeren was [voor de leken onder ons; Bij longeren loopt een paard rondjes om je heen terwijl jij hem aan een touw vasthoud. Het is een manier om het dier beweging te geven]. Alles ging goed totdat meneer paard andere ideeën kreeg en al bokkend en steigerend de bak door galoppeerde. Omdat ik de mede-bakgebruikers alle mogelijke gevaren van een op hol geslagen paard wilde besparen weigerde ik hem los te laten en hield ik het touw net zolang vast totdat ik het dier in kwestie weer rustig had, dit heeft +- 10 minuten geduurd. In de arm waarmee ik het touw vast had - de linker dus - voelde ik halverwege een behoorlijk gruwelijke pijn die eigenlijk alleen nog maar erger werd. Volgens getuige schijn ik toen ook een behoorlijke gil te hebben gegeven....

Enfin eenmaal thuis een tijdje gekoeld en daarna een drukverbandje om gedaan omdat ik een lichte kneuzing vermoedde. Nu 2 nachten verder is de pijn (vooral bij mijn elleboog) alleen nog maar toegenomen, ziet m'n arm wat blauw en voel ik aan de bovenzijde van m'n elleboog een 'hard' gedeelte wat er eerst nog niet zat. Ik begin nu dan ook best wel te twijfelen aan de o.a. door mij eerder getrokken conclusie.

Deze arm heb ik al eerder gebroken, maar ik kan hem infeite normaal bewegen, alleen een draaiende beweging is erg pijnlijk. Buigen en strekken voel ik wel, maar de pijn neemt op dat moment niet grandioos toe, wat bij een draaiende beweging juist wel het geval is. Zou het nu zo kunnen zijn dat er hier wat anders aan de hand is dan een kneuzing?

Ik heb voor maandagochtend een afspraak staan bij de huisarts, maar misschien is er hier iemand die enig idee heeft? Want ik vind het echt heel vreemd, zeker omdat dit heel anders voelt dan een kneuzing of botbreuk.. (En ja ik heb al heel wat ding gebroken of gekneust )

Alvast bedankt..

P.s. om even een idee te geven van hoe groot de kracht van een trekkend paard is: Ik had nieuwe, stevige leren handschoenen aan die nu dus compleet verneukt zijn en onder de scheuren zitten.. en dat gebeurde al bij de 1e paar rondjes dat hij er vandoor ging... En dat touw is op 1 plek tot op m'n vlees doorgesneden...

Laatst gewijzigd op 03-12-2005 om 18:01.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 19:56
Iveauh
Iveauh is offline
hoogstwaarschijnlijk scheurtje in de spieren
oplossing : rust
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 23:01
toemba
toemba is offline
[QUOTE]HvJ schreef op 03-12-2005 @ 18:56 :
[B]Hoi,

Zou het nu zo kunnen zijn dat er hier wat anders aan de hand is dan een kneuzing?

Ja tuurlijk, je elleboog kan ontwricht zijn. Dit is een blessure die je vaak bij kleine kinderen ziet, omdat ouders te hard aan de armen van hun kind hebben getrokken. Een spierscheuring zou ook nog kunnen, maar lijkt me minder waarschijnlijk. Hoewel dat beeld totaal zou kunnen veranderen als iemand het ziet/ bewegingsonderzoek doet. Omdat bewegen geen pijn doet, alleen draaien, lijkt het heel onwaarschijnlijk dat je m gebroken hebt.. In ieder geval is de HA de oplossing. Keep me posted!
Oud 04-12-2005, 09:19
Mariekje*
Mariekje* is offline
Viel vanacht vrij snel in slaap maar was ook even snel weer wakker: Denk dat ik op m'n arm was gaan liggen of iets, want zelfs m'n moeder stond binnen 3sec naast m'n bed om te vragen wat er was omdat ze me ineens een gil had horen geven. Haha, dat ik haar uit haar slaap heb gekregen is al een wonder opzich.
Vannacht heb ik m'n arm ingesmeerd met speciaal spul dat in de paardenwereld veel wordt gebruikt bij blessures aan spieren, pezen en/of gewrichten, dit verlichtte ietsjes. De zwelling lijkt nu iets te zijn afgenomen maar het 'harde' gedeelte zit er nog steeds. Het rare is dat de pijn inmiddels erger is geworden dan dat hij gisteren was - ondanks enkele pijnstillers -, inmiddels is het ook pijn gaan doen bij een buigen/strekken beweging.

Ben echt benieuwd wat het nu eigenlijk is want het voelt echt super vaag. Misschien ga ik vanmiddag al langs bij de EHBO in het ziekenhuis(en ja ik weet dat het zondag is, haha) om te zien of ze er iets aan kunnen ontdekken.

Bedankt voor jullie reacties in iedergeval!

Liefs,
Oud 04-12-2005, 14:03
*Primo
*Primo is offline
Citaat:
Iveauh schreef op 03-12-2005 @ 20:56 :
hoogstwaarschijnlijk scheurtje in de spieren
oplossing : rust
Hier sluit ik mij bij aan. Wat je beschrijft, de pijn, en het harde bobbeltje etc. duidt een scheurtje van de spier of de spier-peesovergang aan.
Oplossing is inderdaad rust, warm houden, hoog houden.
Oud 04-12-2005, 16:54
BleuEyes
BleuEyes is offline
Hoe is het afgelopen??
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 22:41
Magican
Magican is offline
Scheur aanhechting pezen met bot. Heb ik ook, bij rechts. Schijtirritant, maar bij mij is het een scheur-tje.
Oud 05-12-2005, 19:04
Mariekje*
Mariekje* is offline
Vanmiddag op m'n smoel gegaan op Rotterdam Centraal omdat een 1 of andere idioot klaarblijkelijk meer haast had dan mij en me dus maar een flinke duw van de trap gaf. Gevolg: Je arm is zo vriendelijk om te klappen op te vangen om de rest te sparen.

Net naar de Eerste hulp geweest in het ziekenhuis om de pijn echt om te snijden was. Ze dachten in 1e instantie aan een breuk maar 3 doktoren later en enig beraad werd er geconcludeerd dat het gaat over een gescheurde pees, en een geraakt 'telefoonbotje' een zenuw dus haha. Anyway: Rust en koeling, en als de pijn alsnog erger wordt moet ik weer eventjes terug komen.

Toch raar dat al die artsen gelijk gillen: Jou ken ik nog van de vorige keer, zelfde paard zeker of niet? Verkoop die beesten toch eens.

Hier iedereen bedankt in iedergeval.
Oud 06-12-2005, 09:10
toemba
toemba is offline
Ik ben blij dat alles meevalt! Een gescheurde pees is beroerd, en zal best wat last veroorzaken, maar vergeleken met wat het had kunnen zijn valt het mee

Beterschap!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten