![]() |
Moonboy schreef op 12-06-2006 @ 10:32 :
Mn vriendin heeft wat gekocht via marktplaats. ze is zo stom geweest om gewoon 50 euro naar die persoon zijn rekening ove rte maken. Maar ze heeft het pakketje na een weke nog niet ontvangen. Is er een manier om het geld terug te krijgen? |
![]() |
Verwijderd
Bellen, mailen, bellen, mailen, bellen, mailen... tot je het pakje krijgt.
|
![]() |
En voortaan contant betalen, bij ophalen. Maar daar was je vast al achter.
![]() Wat Andijvie zegt.
weet ze zeker dat het pakketje verstuurd zou zijn? misschien is die persoon het gewoon vergeten.
|
![]() |
Als je z'n bankrekening nr. hebt en je gaat ermee naar de politie hebben ze 'm zo te pakken hoor..
En waarom zou de politie dat uberhaupt doen?
![]() |
![]() |
Konijn schreef op 15-06-2006 @ 10:06 :
Sorry hoor, maar de politie doet echt helemaal niks. (En al helemaal niet voor een lullig bedrag als 50 euro). Bovendien, ze kunnen niet eens iets doen, want het is jouw woord tegen het zijne; hij zegt dat ie het gestuurd heeft, jij zegt dat je het niet ontvangen hebt.
je kan toch binnen bepaalde tijdsperiode de overboeking terugdraaien?
als je dan alsnog het pakje binnenkrijgt, kan je het toch nog overmaken
hemhemhem schreef op 18-06-2006 @ 15:32 :
je kan toch binnen bepaalde tijdsperiode de overboeking terugdraaien? ![]()
KurtYo schreef op 15-06-2006 @ 12:02 :
Ik koop regelmatig iets op Marktplaats. Als ik mensen vertrouw - en af en toe doe ik dat wat te gemakkelijk in dit soort zaken - maak ik het geld zelfs over voordat ik het ontvangen heb. Maar ach, wat je kunt doen... Niet zoveel. Politie helpt niet, wellicht navragen bij Marktplaats en inderdaad een beetje dreigen via de mail/telefoon.
Bijouxxx schreef op 27-06-2006 @ 23:07 :
Je kunt de bank opbellen en zeggen dat je geld hebt ''gestuurd'' naar een verkeerde rekening (1 verkeerd cijfertje ofzo ![]()
deurbel schreef op 28-06-2006 @ 10:51 :
Volgens mij niet, ik heb ook een keer iets overgemaakt wat niet overgemaakt had moeten worden en dat kon met geen mogelijkheid ongedaan gemaakt worden door de bank. De enige manier om m'n geld terug te krijgen was als de persoon waarnaar ik het geld over had gemaakt het uit zichzelf terug zou boeken. Het is dan niet helemaal 'uit jezelf', de bank vraagt het aan je. |
![]() |
Relief schreef op 28-06-2006 @ 15:34 :
Paydutch systeem dat ze hebben ingevoerd/gaan invoeren bij speurders.nl zorgt ervoor dat dit soort frauduleuze situaties wordt vermeden. Jammer dat ze het niet hebben bij Marktplaats. Paydutch werkt zo: Jij maakt geld over aan paydutch. Paydutch geeft door aan de verkoper dat het geld binnen is. Koper stuurt het op naar klant. Als klant het heeft ontvangen, geeft klant door aan paydutch dat het pakket is ontvangen. En dan pas krijgt de verkoper het geld. Mocht de klant niets hebben ontvangen, dan krijgt de verkoper ook niets. Omdat paydutch juridische kracht heeft, kunnen ze zo uitzoeken wat er mis is. Alsnog kun je je geld terugkrijgen. Mocht de klant wel iets hebben ontvangen, maar geeft door aan paydutch niets te hebben ontvangen en de verkoper heeft bewijs van verzending dan moet de klant bewijzen niets te hebben ontvangen. Kortom: je kunt frauderen, als je tenminste flink wat geld hebt voor een juridisch gevecht. Zo ontmoedigen ze dus fraude.
Tiño schreef op 29-06-2006 @ 11:06 :
gebruik dan gewoon paypal
Mea Culpa schreef op 05-07-2006 @ 03:33 :
Maar dan heb je wel een creditcard nodig en de meeste studenten hebben dat tegenwoordig geloof ik toch (nog) niet.