![]() |
|
official site
imdb trailer normaal trailer in high definition (niet aan te raden voor oude computers) wat krijgen we nu ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
http://www.apple.com/trailers/wb/thefountain/trailer1/
nieuwe trailer. Ik heb wel het idee dat er nogal wat gespoild wordt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
De beeldenpracht houdt je wakker, maar de manier waarop de film in elkaar steekt is dat wat de film echt prachtig maakt. Het verhaal is een vehikel en als je, als filmkenner, daadwerkelijk, goed had opgelet dan had je opgemerkt dat de film geen film over liefde en eeuwig leven (hoewel daarbij opgemerkt dat het 1: moedig is om dit thema aan te pakken en 2: het ook nog alleraardigst is gedaan door Jackman en Weisz), maar een film over filmmaken zelf is. Zoals een Hitchcock dat op zijn manier deed (whoh, herkende ik iets van Vertigo?), Godard dat op zijn manier, of zelfs Tarkovsky op zijn manier. Ik ben het dan ook niet eens dat dit anders is dan RfaD of Pi: het is eenzelfde maar beter mechanisme in een ander jasje. Laatst gewijzigd op 20-05-2007 om 12:25. |
![]() |
||
Citaat:
Verder wil ik hem nog steeds in de bioscoop zien, maar het overdreven acteerwerk in de trailer schrikt me af.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-05-2007 om 19:49. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar helaas, puur als filosofische lovestory met een paar geinige thema's komt de film ook niet heel ver, dus het ligt niet alleen aan mij. Acteren op meerdere lagen? Het spijt me, maar dat is echt nonsens. Jackman is een acteur zonder enige range, dus over welke lagen hebben wij het? Weisz is beter, maar zelfs zij beschikt niet over de diepgang om haar personage, zoals het was geschreven, een dergelijk niveau te geven. Ik begrijp echt niet waar je het over hebt ![]() Sowieso, overdrijf je niet een heel klein beetje? Meditatieve videokunst? Godard? Hitchcock? (die andere gast ken ik amper) Dat is echt té veel eer. Misschien dat Aronofsky zich ooit zal bewijzen als regisseur van dat kaliber, maar met The Fountain lukt dat niet.
||
![]() |
Citaat:
Om mijn punt te sterken wijs ik alleen op één overgang in de film: op een gegeven moment loopt een sequentie van Dokter Tommy af, er is een cut naar een hal van een tempel, een vogel vliegt voorbij, maar dit laatste blijkt, na uitzoomen een schilderij in de kamer van Dokter Tommy te zijn. En volgens mij is dit niet alleen 'geinig' zoals die snorrycamshots in Requiem dat wel waren, maar daadwerkelijk belangrijk voor hoe het verhaal te interpreteren is of belangrijk voor hoe ik de film ervaren heb. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
welke film heb je gezien? DanielC | 500 | 24-07-2010 10:40 | |
Films, TV & Radio |
De beste film ooit haha444haha | 180 | 16-08-2007 21:26 | |
Films, TV & Radio |