Oud 12-01-2007, 14:26
beckham1990
beckham1990 is offline
Is het mogelijk dat je twee mensen écht graag ziet of is dit een leugen van mensen die geen keuze WILLEN maken?
Of kan het echt zijn dat je zo gek bent op twee mensen dat je gewoon niet kan kiezen en dat het dus niet zo is dat je geen van beiden gewoon niet graag genoeg ziet om te kunnen kiezen.
Ik heb het hier niet over verliefdheid, maar echt een relatie hebben met twee mensen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2007, 14:35
Verwijderd
Ik denk dat je tot op zekere hoogte gek kan zijn op twee mensen. Maar ik denk alleen dat zo'n relatie niet echt werkt. Tenzij die twee personen zich ook aangetrokken voelen tot elkaar, maar dat lijkt me niet, en dat wordt anders misschien een hele rare situatie.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 14:41
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
Mushu schreef op 12-01-2007 @ 15:35 :
Ik denk dat je tot op zekere hoogte gek kan zijn op twee mensen. Maar ik denk alleen dat zo'n relatie niet echt werkt. Tenzij die twee personen zich ook aangetrokken voelen tot elkaar, maar dat lijkt me niet, en dat wordt anders misschien een hele rare situatie.
Oei, zo bedoel ik het niet. Die twee personen weten dit natuurlijk niet dat degene in kwestie er twee relaties op na houdt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 14:48
snoopy
snoopy is offline
Ik denk dat het wel kan, hoor...
Oud 12-01-2007, 14:50
Verwijderd
Ja, op zich dacht ik dat wel, maar ik bedoelde dat ik denk dat zo'n relatie alleen beter kan gaan als beide personen ook in-to de ander zijn, zegmaar.

Anders, denk ik wel dat het misschien zou kunnen, maar dan zou je er een goed dubbelleven op na moeten houden, om de twee dus niets van elkaar af mogen weten en als je toch een zeer serieuze relatie of iets krijgt moet je kiezen.

Er zijn natuurlijk wel verhalen bekend over mensen die er bij hun vaste partner een losse vlodder erop na houden, maar ik denk niet dat dat helemaal te vergelijken is.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 14:57
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Mushu schreef op 12-01-2007 @ 15:50 :
Ja, op zich dacht ik dat wel, maar ik bedoelde dat ik denk dat zo'n relatie alleen beter kan gaan als beide personen ook in-to de ander zijn, zegmaar.

Anders, denk ik wel dat het misschien zou kunnen, maar dan zou je er een goed dubbelleven op na moeten houden, om de twee dus niets van elkaar af mogen weten en als je toch een zeer serieuze relatie of iets krijgt moet je kiezen.

Er zijn natuurlijk wel verhalen bekend over mensen die er bij hun vaste partner een losse vlodder erop na houden, maar ik denk niet dat dat helemaal te vergelijken is.
ik reageerde ook niet op jou, maar op de ts
Oud 12-01-2007, 15:00
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
Mushu schreef op 12-01-2007 @ 15:50 :

Die twee meisjes zijn echt into-hem. Hij heeft met beiden ook iets en beweert op allebei verliefd te zijn. Het ene meisje ziet hij niet zo vaak, vooral tijdens het weekend omdat ze nog niet zoveel mag (ze hebben ook geen seks). Het andere meisje is ouder en ziet hij vooral tijdens de week, heeft meer vrijheid en heeft hij wel seks mee.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 15:11
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 12-01-2007 @ 15:57 :
ik reageerde ook niet op jou, maar op de ts
Nee, weet ik, ik zag jouw reactie pas toen ik gepost had. Ik reageerde ook op de ts.

Laatst gewijzigd op 12-01-2007 om 15:14.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 15:13
Verwijderd
Citaat:
fiieke schreef op 12-01-2007 @ 16:00 :
Die twee meisjes zijn echt into-hem. Hij heeft met beiden ook iets en beweert op allebei verliefd te zijn. Het ene meisje ziet hij niet zo vaak, vooral tijdens het weekend omdat ze nog niet zoveel mag (ze hebben ook geen seks). Het andere meisje is ouder en ziet hij vooral tijdens de week, heeft meer vrijheid en heeft hij wel seks mee.
Mjah, dan is het dus toch geen gelijkwaardige relatie zegmaar. En hij kan het schijnbaar goed scheiden, naja, ik denk dat dat wel kan. Maar als ik dit zo zie heeft hij gewoon een makkelijk leven omdat hij het ene meijse alleen door de week ziet en het andere meisje in het weekend.
Dan kan het.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 15:32
Bloem
Bloem is offline
Het zal vast wel kunnen, ik zou alleen geen partner willen die ook gevoelens heeft voor een ander meisje én daar iets mee doet.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 15:38
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-01-2007 @ 16:32 :
Het zal vast wel kunnen, ik zou alleen geen partner willen die ook gevoelens heeft voor een ander meisje én daar iets mee doet.
Dit doet er niet toe, want die meisjes weten dat niet.

Jullie denken dus echt dat dit kan en niet dat hij 1 van de 2 gewoon gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 15:55
Anika
Citaat:
fiieke schreef op 12-01-2007 @ 16:38 :

Ik vind dat het niet kan. Als je zoiets doet heb je volgens mij voor beide vriendinnen geen respect, je moet constant tegen ze liegen zodat ze niet achter je dubbelleven komen. En ik kan me niet voorstellen dat je iemand waar je gek op bent zo respectloos kunt behandelen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 16:01
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
fiieke schreef op 12-01-2007 @ 15:26 :
Is het mogelijk dat je twee mensen écht graag ziet of is dit een leugen van mensen die geen keuze WILLEN maken?
Of kan het echt zijn dat je zo gek bent op twee mensen dat je gewoon niet kan kiezen en dat het dus niet zo is dat je geen van beiden gewoon niet graag genoeg ziet om te kunnen kiezen.
Ik heb het hier niet over verliefdheid, maar echt een relatie hebben met twee mensen.
Wat al niet mogelijk is...

Ja, dit is wel mogelijk, anders zou je immers ook nooit weer opnieuw verliefd kunnen worden als je relatie is uit gegaan. Die jongen heeft alleen de pech dat het nu tegelijkertijd gebeurt en dat die meisjes dat waarschijnlijk niet zullen accepteren, en door de maatschappij wordt het ook niet geaccepteerd.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Anika schreef op 12-01-2007 @ 16:55 :
Ik vind dat het niet kan. Als je zoiets doet heb je volgens mij voor beide vriendinnen geen respect, je moet constant tegen ze liegen zodat ze niet achter je dubbelleven komen. En ik kan me niet voorstellen dat je iemand waar je gek op bent zo respectloos kunt behandelen.
In deze situatie: inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 16:16
Verwijderd
Ligt eraan wat je definieert als "écht graag zien".
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 16:32
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-01-2007 @ 17:16 :
Ligt eraan wat je definieert als "écht graag zien".
Graag genoeg om die persoon niet kwijt te willen, geregeld willen zien, het idee niet kunnen verdragen dat ze iemand anders heeft. Een smile op je gezicht hebben van hier tot in tokyo als je een berichtje van haar krijgt, het niet kunnen laten om haar dagelijks te zeggen hoe leuk/lief ze is (via sms,mail,msn whatever).
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 16:35
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
fiieke schreef op 12-01-2007 @ 16:38 :

Ik vind dat hij ze in deze zin wel gebruikt, hij zou eerlijk tegen ze moeten zijn zodat zíj de keus kunnen maken of ze daar in mee willen gaan of niet.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 16:37
Verwijderd
Citaat:
fiieke schreef op 12-01-2007 @ 17:32 :
Graag genoeg om die persoon niet kwijt te willen, geregeld willen zien, het idee niet kunnen verdragen dat ze iemand anders heeft. Een smile op je gezicht hebben van hier tot in tokyo als je een berichtje van haar krijgt, het niet kunnen laten om haar dagelijks te zeggen hoe leuk/lief ze is (via sms,mail,msn whatever).
Ligt eraan wat je definieert als "niet kwijt willen", "niet kunnen verdragen", "smile van hier tot Tokio" en "niet kunnen laten".
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 16:43
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-01-2007 @ 17:37 :
Ligt eraan wat je definieert als "niet kwijt willen", "niet kunnen verdragen", "smile van hier tot Tokio" en "niet kunnen laten".
Jouw vermogen om je in een situatie in te leven is duidelijk veel slechter dan dat om bijdehand te doen.

Laatst gewijzigd op 12-01-2007 om 16:49.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat je stapelverliefd kunt zijn op 2 mensen tegelijk. Dus ook niet dat je met 2 mensen tegelijk een echte relatie kunt hebben. Wel met de een meer vriendschappelijk, of met de een meer sexueel..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 16:54
Verwijderd
Citaat:
fiieke schreef op 12-01-2007 @ 17:43 :
Jouw vermogen om je in een situatie in te leven is duidelijk veel slechter dan dat om bijdehand te doen.
Ongetwijfeld, maar dat neemt niet weg dat men langs elkaar gaat discussiëren als het helemaal niet duidelijk is waar men het nu eigenlijk over heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 17:14
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-01-2007 @ 17:54 :
Ongetwijfeld, maar dat neemt niet weg dat men langs elkaar gaat discussiëren als het helemaal niet duidelijk is waar men het nu eigenlijk over heeft.
"helemaal niet duidelijk" zal wel niet, want de graad van het graag zien doet er hier niet echt toe. Die is sowieso subjectief.

De vraag is dus gewoon of het mogelijk is om voor twee mensen diepe gevoelens te koesteren (hoe diep precies doet er niet toe),gewoon zodanig dat je met twee mensen een relatie wilt hebben en geen keuze weet te maken. Of is dit onzin en houdt hij 1 van de twee voor de gek om iets te verkrijgen wat hij bij de ander niet heeft en ziet hij dus geen van beiden graag.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 17:27
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Een keuze niet kúnnen maken komt slechts voort uit geestelijk- of fysieke beperking.

Al het andere is een keuze niet wíllen maken vanwege te verwachten consequenties of verwacht uitblijven van persoonlijk gewin.

Natuurlijk is een mens ertoe in staat voor twee personen een vergelijkbaar gevoel van geborgenheid te hebben (en al wat daaromheen hangt), maar elk mens is uniek (ook als men zich aan elkaar spiegelt) dus hetzelfde gevoel is het ook niet.

Lijkt me meer n gevalletje omgekeerde betrekkingswaan.
Oud 12-01-2007, 17:38
Verwijderd
Citaat:
fiieke schreef op 12-01-2007 @ 18:14 :
"helemaal niet duidelijk" zal wel niet, want de graad van het graag zien doet er hier niet echt toe. Die is sowieso subjectief.

De vraag is dus gewoon of het mogelijk is om voor twee mensen diepe gevoelens te koesteren (hoe diep precies doet er niet toe),gewoon zodanig dat je met twee mensen een relatie wilt hebben en geen keuze weet te maken. Of is dit onzin en houdt hij 1 van de twee voor de gek om iets te verkrijgen wat hij bij de ander niet heeft en ziet hij dus geen van beiden graag.
Tja, er is ook niet maar één soort relatie.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 17:47
beckham1990
beckham1990 is offline
Moet voor alles wat je wilt zeggen het woord gebruikt worden dat de exacte weerspiegeling weergeeft (terwijl dit gewoon niet altijd kan) vooraleer de situatie kan ingeschat worden en je hier een reactie krijgt die ontopic is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2007, 17:49
Verwijderd
Citaat:
fiieke schreef op 12-01-2007 @ 18:47 :
Moet voor alles wat je wilt zeggen het woord gebruikt worden dat de exacte weerspiegeling weergeeft (terwijl dit gewoon niet altijd kan) vooraleer de situatie kan ingeschat worden en je hier een reactie krijgt die ontopic is.
Liefde en verliefdheid zijn begrippen die, in principe, exact zijn te beschrijven. Het gaat er dus om dat je met een duidelijke vraagstelling moet komen, zodat er niet louter onderbuikgevoelens worden gespuid.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 17:57
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-01-2007 @ 18:49 :
Liefde en verliefdheid zijn begrippen die, in principe, exact zijn te beschrijven. Het gaat er dus om dat je met een duidelijke vraagstelling moet komen, zodat er niet louter onderbuikgevoelens worden gespuid.
Misschien wil ik die onderbuikgevoelens wel, jij bepaalt niet hoe duidelijk mijn vraagstelling moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 18:06
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Nee, maar jouw vraagstelling bepaalt wel hoe concreet de beantwoording hierop of aversie hiertegen
Oud 12-01-2007, 18:16
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 12-01-2007 @ 19:06 :
Nee, maar jouw vraagstelling bepaalt wel hoe concreet de beantwoording hierop of aversie hiertegen
Inderdaad, dus als IK concretere antwoorden wil zal ik mijn vraagstelling aanpassen en de aversie tegen mijn vraagstelling moet je maar in een apart topic uiten.

Laatst gewijzigd op 12-01-2007 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 18:45
Magican
Magican is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-01-2007 @ 16:32 :
Maar een partner die wél gevoelens heeft voor een ander maar daar niets mee doet wil je wel?

(Geweldige offtopic discussie trouwens)
Oud 12-01-2007, 20:40
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Magican schreef op 12-01-2007 @ 19:45 :
Maar een partner die wél gevoelens heeft voor een ander maar daar niets mee doet wil je wel?

(Geweldige offtopic discussie trouwens)
Nou ja, ook liever niet natuurlijk, maar ik kan me nog voorstellen dat je binnen een relatie gevoelens krijgt voor iemand anders en toch je relatie niet op wilt geven. Liever dat, dan dat hij er wel iets mee doet.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 23:15
Magican
Magican is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-01-2007 @ 21:40 :
Nou ja, ook liever niet natuurlijk, maar ik kan me nog voorstellen dat je binnen een relatie gevoelens krijgt voor iemand anders en toch je relatie niet op wilt geven. Liever dat, dan dat hij er wel iets mee doet.
Ik zou het dus zo hard uitmaken als mijn vriendin verliefd is op een andere en ik dat weet. Heeft dan toch geen zin meer om 'ervoor te vechten'.
Oud 13-01-2007, 01:59
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
fiieke schreef op 12-01-2007 @ 18:14 :

Vlakaf onzin. Die kerel houdt zichzelf voor de gek. Het kan best zijn dat hij van zichzelf overtuigd is dat hij geen van beiden tekort doet, maar het wordt hoog tijd dat hij terug met zijn voeten op de grond komt, voordat één van de drie af desnoods allemaal duchtig ontnuchterd worden.

Citaat:
Een meisje wordt niet per definitie gebruikt als ze in een relatie stapt die vanaf het begint gedoemd is om een fiasco te worden. De kans dat het om twee emotioneel domme, naïeve grietjes gaat is volgens mij minstens zo groot dan dat hij hen gebruikt. Of dat hij hen meer gebruikt dan dat die wichten hem gebruiken.

Enfin, als die kerel hier echt in gelooft, is het toch maar een simpel wezen.
Oud 13-01-2007, 09:04
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
fiieke schreef op 12-01-2007 @ 15:41 :
Oei, zo bedoel ik het niet. Die twee personen weten dit natuurlijk niet dat degene in kwestie er twee relaties op na houdt.
Ja, tuurlijk kun je op twee personen tegelijkertijd verliefd zijn. Vergelijk het maar met een lange relatie hebben en plotseling gevoelens krijgen voor iemand anders.
Al denk ik wel dat er verschil zit tussen liefde en verliefdheid.

Ik vind wel dat die jongen beide meisjes gebruikt, ook al weten ze niet van elkaar. In onze maatschappij is monogaam zijn gebruikelijk. (Polygamie is op zich ook geen probleem, als alle partners het er mee eens zijn, maar dat is weer een geval apart).

Ik denk dus wel dat hij op beide meisjes verliefd kan zijn. Ik denk niet dat hij van beide meisjes op dezelfde manier kan houden. (Dus over 2 jaar nog steeds in deze situatie zitten...)
Oud 13-01-2007, 10:31
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 13-01-2007 @ 02:59 :
De kans dat het om twee emotioneel domme, naïeve grietjes gaat is volgens mij minstens zo groot dan dat hij hen gebruikt. Of dat hij hen meer gebruikt dan dat die wichten hem gebruiken.

En naieve domme grietjes kun je niet gebruiken? Of dan is het niet erg?

Je kunt ze misschien eerder gebruiken en sneller misbruik van ze maken maar dat praat het niet goed dát je dat doet.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 16:30
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-01-2007 @ 11:31 :
En naieve domme grietjes kun je niet gebruiken? Of dan is het niet erg?

Je kunt ze misschien eerder gebruiken en sneller misbruik van ze maken maar dat praat het niet goed dát je dat doet.
Wat bedoel jij eigenlijk met gebruiken? Want dat is zo'n geladen, negatief woord waarvan ik stilaan begin te geloven dat ik het heel anders interpreteer dan ik op dit forum vaak lees.

Mijn mening: Als dat inderdaad van die naïeve grietjes zijn die niet willen/kunnen inzien dat ze allebei vervangmateriaal van elkaar zijn, en die niets liever willen dan met die kerel de koffer induiken, dan lijkt het me inderdaad absoluut niet erg. Als jij me vertelt dat je helemaal heet van me wordt en god-weet-wat met me wil uitspoken, gebruik ik je dan ook als ik daarop in ga en inderdaad die dingen met je uitspook? Neen, toch?
Oud 13-01-2007, 16:56
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 13-01-2007 @ 17:30 :
Wat bedoel jij eigenlijk met gebruiken? Want dat is zo'n geladen, negatief woord waarvan ik stilaan begin te geloven dat ik het heel anders interpreteer dan ik op dit forum vaak lees.

Mijn mening: Als dat inderdaad van die naïeve grietjes zijn die niet willen/kunnen inzien dat ze allebei vervangmateriaal van elkaar zijn, en die niets liever willen dan met die kerel de koffer induiken, dan lijkt het me inderdaad absoluut niet erg. Als jij me vertelt dat je helemaal heet van me wordt en god-weet-wat met me wil uitspoken, gebruik ik je dan ook als ik daarop in ga en inderdaad die dingen met je uitspook? Neen, toch?
Oh, voor mezelf vind ik gebruiken niet negatief maar ik heb het idee dat gebruiken op het forum vaak gelijk staat aan misbruiken, en in die zin bedoelde ik het eigenlijk.

Nee, ik vind niet dat je iemand dan gebruikt in negatieve zin (misbruikt dus, eigenlijk). Als de verwachtingen gelijk zijn dan gebruik je elkaar hooguit om elkaars behoeftes te bevredigen, maar daar is dan niets negatiefs of verkeerds aan. Het is anders als jij een relatie met iemand begint en diegene denkt dat zij de enige voor je is, terwijl jij er een ander meisje op nahoudt waar zij niks van weet. Dan kan ze misschien dom en naief zijn dat ze dat niet ruikt en er niet achterkomt, maar dan blijf jij degene die niet eerlijk is en dat meisje (/die meisjes allebei) dus gebruikt. Of misbruikt, net hoe je het wilt noemen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 19:33
Verwijderd
Het kan wel dat je gek bent op twee personen. Maar hetzelfde voelen, ik denk als je bij jezelf goed nagaat, is er altijd wel 1 persoon die meer voor jou gaat dan die ander, is er altijd 1 persoon waarmee het gevoel net wat specialer is als met die ander, is er altijd 1 persoon waarmee het verstandiger is om samen te zijn, maar bovenal is er eigenlijk altijd 1 persoon waarin je in je hart voelt dat het beter zit dan met die andere.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 20:36
Verwijderd
Volgensmij kan je wel gek zijn op twee personen ja. Maar als je zegmaar met beide personen een relatie hebt en die personen weten niet van elkaars bestaan af, ben je toch echt wel een boerelul.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 20:56
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat meph zegt. maar dit
Citaat:
fiieke schreef op 12-01-2007 @ 17:32 :
klínkt heel erg als niet willen kiezen of niet kunnen kiezen omdat ze blijkbaar allebei niet speciaal genoeg zijn. dé liefde is namelijk niet op jezelf gericht, maar gaat alleen over die ander. die ander moet bovendien volmaakt (bwvs)zijn en aangezien hij hier gaat combineren... het klinkt in ieder geval wanhopig kansloos .
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 23:14
Silencios
Silencios is offline
Citaat:
Je kunt dan beter de vraag stellen in hoeverre je van die desbetreffende persoon houdt. Ik denk als je een vriend hebt, dat je dan geen behoefte hebt aan een tweede?

Best wel apart volk.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2007, 09:49
elledc
elledc is offline
Hmm.. het is niet zeer praktisch maar het is uiteraard wel mogelijk.
Je hebt vele vormen van 'graag zien'. Ik geloof trouwens niet in een absolute eindeloze liefde voor 1 persoon. Het getuigt wel van onzekerheid denk ik als je 2 partners hebt maar waarom ook niet? Met de ene kan hij het misschien goed vinden betreft muziek, film, boeken en bij de ander vindt hij misschien de genegenheid die hij zoekt..?
Dat maakt het allemaal wel spannend.. maar waarschijnlijk is het wel gedoemd te mislukken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 01:27
LM
LM is offline
Als jij na moet denken of je iemand net zo leuk of leuker vind.
Dan twijfel je aan je partner, en dat is altijd fout.
Dat is een zeer slecht teken en betekend dan ook bijna altijd dat er geen toekomst meer in zit.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten