Oud 05-03-2007, 18:03
Canine 13
Canine 13 is offline
Ik weet niet waar dit hoort, maar volgens mij heb ik echt problemen. Altijd als mijn broer boos is ofzo scheld hij mij uit. Hij blijft ook steeds zeggen dat ik doof ben. Maar dat ben ik niet. Hij heeft altijd commentaar op me. Hij is 2 koppen groter dus ik weet ook niet wat ik eraan moet doen. Mijn vader wil zich neutraal houden, en mijn moeder is er dan meestal niet. Dus die weet niet wat ze eraan moet doen, ookal vertel ik het haar.

Het gaat gewoon niet meer. Ik ben nu zo boos en verdrietig dat ik alle houten dingen in mijn kamer kapot heb getrapt. Houten bankje, 1 van de 2 stoelen. Ik moet gewoon ergens mijn energie kwijt dan.

En er is niemand hier die me kan helpen.

Loop nu ook al de hele tijd te huilen....
Dit is gewoon niet leuk meer, het geen geintje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2007, 18:09
Moustache
Moustache is offline
Hmm, twee dingen werken samen volgens mij:

-Je broer heeft een probleem (duh)
-je vader neemt zijn verantwoordelijkheid niet

Praten met je broer werkt niet?
En je bent 20.. uit huis gaan is geen optie?
Oud 05-03-2007, 21:05
Verwijderd
Je bent inderdaad 20 en in principe oud genoeg om uit huis te gaan.
Maar of je hier in staat tot bent is een andere vraag. Mijn advies is om hulp hiervoor te zoeken. Ik heb geen idee wat voor instanties je hebt, Maar het thuis niet veranderd wordt de emotionele wond alleen maar groter.
Probeer sterk te zijn en neem de stap om naar de huisarts te gaan met je problemen, zij/hij kan je vast wel doorverwijzen naar iets.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 21:53
Canine 13
Canine 13 is offline
Ik ga inderdaad op school met iemand over praten, dat heb ik gelukkig net al besloten. Ik zij net tegen mijn ouders hoe ik me erbij voelde. Mijn broer loopt meteen weg. Mijn moeder was er niet bij, en mijn vader zegt steeds: Ik deed toch niks.

Ik denk dat hij ook jaloers is. (broer) Ik deed namelijk een lager schoolnivo dan hem, en omdat ik er nogal hard voor werk ben ik uiteindelijk op zijn nivo uitgekomen. Hij echter maakte zijn huiswerk nooit. Hij was alleen maar bezig met de computer. Dus hij zakte een nivo. Sinds dat is gebeurd gedraagt hij zich allen nog maar erger tegen me. Daarvoor voelde hij zich te goed voor me.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 06:59
Verwijderd
je doet aan martial arts, lees ik in je profiel...

ik zou zeggen, kegel hem eens de kamer door, en laat eens niet zo vreselijk over je heen lopen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 07:27
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 06-03-2007 @ 07:59 :
je doet aan martial arts, lees ik in je profiel...

ik zou zeggen, kegel hem eens de kamer door, en laat eens niet zo vreselijk over je heen lopen.
slaan is niet de beste optie, maar in dit geval zou een beetje gebruik daarvan maken geen kwaad kunnen...

Heb je trouwens al eens geprobeerd om een goed gesprek met hem aan te gaan? Kweet niet of dat zou kunnen helpen? Mss is hij idd jaloers, maar durft hij dat niet toe te geven

En sowieso, als je er aan toe bent om op jezelf te gaan wonen, al dan niet begeleid, zou ik dat zeker doen
Oud 06-03-2007, 07:57
Verwijderd
Misschien eens proberen een gesprek met je ouders aan te gaan zonder dat je broer er bij is en dan proberen je vader duidelijk te maken dat dat hij niets doet nu juist (een deel van) het probleem is.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 08:51
dallie
dallie is offline
Negeren.
Oud 06-03-2007, 09:34
Moustache
Moustache is offline
Citaat:
dallie schreef op 06-03-2007 @ 09:51 :
Negeren.
Dat lukt je een paar dagen, maar dat hou je nooit vol.
Oud 06-03-2007, 09:50
Verwijderd
Citaat:
K9 schreef op 05-03-2007 @ 22:53 :
Ik ga inderdaad op school met iemand over praten, dat heb ik gelukkig net al besloten. Ik zij net tegen mijn ouders hoe ik me erbij voelde. Mijn broer loopt meteen weg. Mijn moeder was er niet bij, en mijn vader zegt steeds: Ik deed toch niks.

Ik denk dat hij ook jaloers is. (broer) Ik deed namelijk een lager schoolnivo dan hem, en omdat ik er nogal hard voor werk ben ik uiteindelijk op zijn nivo uitgekomen. Hij echter maakte zijn huiswerk nooit. Hij was alleen maar bezig met de computer. Dus hij zakte een nivo. Sinds dat is gebeurd gedraagt hij zich allen nog maar erger tegen me. Daarvoor voelde hij zich te goed voor me.
Jammer dat je ouders het niet zien, Zij zijn zich misschien ook radeloos. Als het niet werkt met je ouders is het inderdaad goed dat je met iemand op school hierover praat.
Wees eerlijk en schaam je niet om dit op tafel te leggen bij een vertrouwenspersoon.
Jaloezie is vaak een vervelende menselijke eigenschap. Mensen vergelijken zichzelf met elkaar. Ik zelf probeer dit steeds minder te doen, maar onbewust doe ik het toch wel. Gelukkig wel minder.
Het is begrijpelijk dat je broer zich slechter voelt doordat hij een niveau gezakt is. Hij heeft hoogstwaarschijnlijk emotionele problemen die hij moeilijk kan uiten. Jij bent makkelijk slachtoffer om op af te reageren, en hierdoor heb jij ook weer problemen.
Eigenlijk zal je broer ook met iemand praten, maar denk maar eerst aan jezelf.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 14:52
Verwijderd
jullie kunnen overdrijven zeg

'je bent toch oud genoeg om het huis uit te gaan' etc, sorry hoor, maar: OMG

ben ik de enige die het zinnetje 'altijd als mijn broer boos is ofzo' gelezen heeft? als míjn broer boos, slecht gezind of ziek is doet ie ook niks dan mij uitschelden en agressief uit de hoek komen, en dan moet ik ook huilen etc, maar dat wil nog niet zeggen dat ik uit huis moet gaan
en als mijn broer niét boos is, issie best wel lief, dan komtie mij een knuffel geven als ik na een weekje op kot weer thuis kom in het weekend.

daarom deze vraag: hoe is de relatie met je broer als ie niét 'boos ofzo' is?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 15:13
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 06-03-2007 @ 15:52 :
jullie kunnen overdrijven zeg

'je bent toch oud genoeg om het huis uit te gaan' etc, sorry hoor, maar: OMG

ben ik de enige die het zinnetje 'altijd als mijn broer boos is ofzo' gelezen heeft? als míjn broer boos, slecht gezind of ziek is doet ie ook niks dan mij uitschelden en agressief uit de hoek komen, en dan moet ik ook huilen etc, maar dat wil nog niet zeggen dat ik uit huis moet gaan
en als mijn broer niét boos is, issie best wel lief, dan komtie mij een knuffel geven als ik na een weekje op kot weer thuis kom in het weekend.

daarom deze vraag: hoe is de relatie met je broer als ie niét 'boos ofzo' is?
Nu ik dit lees, mis ik echt wel een zus zeg.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 15:21
Verwijderd
Citaat:
DoraRing schreef op 06-03-2007 @ 16:13 :
Nu ik dit lees, mis ik echt wel een zus zeg.
om te knuffelen?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 15:31
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 06-03-2007 @ 16:21 :
om te knuffelen?
Heel veel voordelen zie ik eraan.

1: De vrouw beter te begrijpen
2: Machtspelletje spelen met iemand van het andere geslacht op een andere manier.
3: Vriendinnen van haar die langskomen om mee te flirten.
4: Een vrouw om regelmatig samen mee uit te gaan.
5: Ik ben haar broer en heb respect voor me zus
6: Om te knuffelen .
7: Goed om mee te praten.
8: Een soort van vriendschap met een vrouw die niet over gaat .
(heb ik ook wel met nichtjes, maar die zie ik niet zoveel meer).
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 16:04
Verwijderd
Citaat:
DoraRing schreef op 06-03-2007 @ 16:31 :
3: Vriendinnen van haar die langskomen om mee te flirten.
>>

en nu wil ik ook een zus

Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 16:17
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 06-03-2007 @ 17:04 :
>>

en nu wil ik ook een zus

Wat is daar mis mee dan?

Laatst gewijzigd op 06-03-2007 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 17:29
Verwijderd
Citaat:
DoraRing schreef op 06-03-2007 @ 17:17 :
Wat is daar mis mee dan?
alles
ik zou iig niet willen dat mijn vriendinnen m'n broer(tje) versieren, en andersom is al even erg

okee, terug ontopic nu
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 18:16
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 06-03-2007 @ 15:52 :

ben ik de enige die het zinnetje 'altijd als mijn broer boos is ofzo' gelezen heeft?
Ik heb dat zinnetje wel gelezen, maar, en misschien dat die conclusie wat snel getrokken is, de indruk die ik krijg nav de post van TS is niet dat hij maar één keer per week of maand boos op haar is, maar ietsje vaker dan dat.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-03-2007 @ 19:16 :
Ik heb dat zinnetje wel gelezen, maar, en misschien dat die conclusie wat snel getrokken is, de indruk die ik krijg nav de post van TS is niet dat hij maar één keer per week of maand boos op haar is, maar ietsje vaker dan dat.
en ik kreeg de indruk dat 't gewoon nét 'weer maar eens' gebeurd was en dat ze nu zat te huilen achter haar pc [vandaar het verwarde verhaal]. Misschien is het niet slecht van eerst eens te vràgen of het vaak gebeurt, ipv er maar gewoon van uit te gaan dàt het wel vaak zal gebeuren en dan direct beginnen gooien met oplossingen als 'verhuizen' ...

er worden hier zoveel dingen over het hoofd gezien en niet gevraagd:

- hoe oud is je broer eigenlijk?
- hoe is de relatie met je broer als hij niét boos is?
- heb ik het goed als ik denk dat het probleem niet alleen bij je broer ligt, maar vooral ook bij de reactie van je ouders? dat je je onbegrepen en alleen voelt?
- je zegt dat je broer zich vroeger 'te goed voelde' voor jou, wat bedoel je daarmee?
- etc etc

topicstarter haalt best veel dingen aan die niks met haar broer te maken hebben, wat mij de indruk geeft dat het probleem evengoed ergens anders kan liggen.
en daar bedoel ik dan niet mee dat het gedrag van haar broer geen probleem is, maar daar bedoel ik mee dat het best goed kan zijn dat ze op een aantal vlakken in de knoop ligt met zichzelf en dat dit voorval nu gewoon effe de druppel was

Laatst gewijzigd op 06-03-2007 om 19:30.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 19:16
madelief21
madelief21 is offline
Denk dat het tijd wordt dat je, jezelf gaat opstellen als observator in jullie gezin. Jij kiest er namelijk voor hetgeen wat je broer en vader zegt binnen te laten komen. Je betrekt het op jezelf. Dat je broer een probleem heeft met zichzelf is zijn probleem hoe jouw vader hiermee omgaat is het probleem van je vader. Je kan hun namelijk niet veranderen, wat je wel kan doen is hun gedrag hierin sturen. Je moet zeker niet gaan schreeuwen of voor jezelf opkomen want dat werkt toch niet. Je kan beter niet meer reageren op uitspraken of anders een luchtige uitspraak maken met goh, ben je weer bezig ik laat je wel even dan spreken we elkaar straks wel weer. Jij kiest er namelijk voor zijn projectie tot jouw energie te maken, en wie zegt dat dat nodig is? Niemand toch. Laat hem maar lekker schreeuwen en tieren joh.... Je moet nooit bewust iemand gaan negeren dat zorgt er alleen maar voor dat je meer in de strijd met die persoon komt, die persoon zal jou weer terug willen pakken of jou weer iets willen flikken. Maar als jij het bij hem laat kan hij je niets doen! In de meeste gevallen zal hij na een tijdje zeggen hé sorry dat had ik anders kunnen doen let maar eens op! Succes Meid,
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 08:04
Verwijderd
dat is een héle goede tip

(ga ik ook opvolgen )
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 08:09
Verwijderd
@madelief21: Is de manier die omschrijft ook niet een vorm om voor je zelf op te komen? Wel heel anders dan mensen gemiddeld doen, maar het lijkt me dat je er toch wel redelijk assertief voor moet zijn om dat te kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2007, 21:56
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
Moustache schreef op 05-03-2007 @ 19:09 :

En je bent 20.. uit huis gaan is geen optie?
Loop je je probleem dan niet uit de weg, vraag ik mij dan af...

Een kennis van mij is verhuids vanwege zijn vader en hij zelf kan geen "nee" zeggen. Vervolgens ging hij samenwonen met een maatje van hem.. ook ruzie gekregen en toen ging hij samenwonen met zijn vriendin. Zo ontloop je je problemen even, maar als hij straks ruzie met zijn vriendin krijgt, moet hij dan weer verhuizen? Ik bedoel: je kan niet blijven weglopen.. toch??
Oud 14-03-2007, 00:01
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Moustache schreef op 06-03-2007 @ 10:34 :
Dat lukt je een paar dagen, maar dat hou je nooit vol.
o, jawel hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten