^ mee eens!
Ik heb een beetje een vergelijkbaar probleem en zit op de kunstacademie. (dus het is wel mogelijk, ondanks dit probleem!

) Ik weet niet welke richting je wilt doen, maar ik denk dat je bij autonome kunst (dus als je kunstenaar wilt worden) meer van jezelf moet laten zien dan bij bijvoorbeeld de toegepaste richtingen. (ik doe zelf dat laatste).
Maar je krijgt hoe dan ook behoorlijk wat kritiek te verduren en je moet jezelf constant bewijzen! Er wordt veel van je verwacht! Dat kan dus behoorlijk zwaar zijn als je redelijk snel dichtklapt.
Ik ben hier zelf al vaak tegenaan gelopen en heb ook al vaak getwijfeld of ik wel/niet zou gaan stoppen. Als ik opnieuw voor de keuze zou staan om naar de kunstacademie te gaan, dan weet ik eerlijk gezegd niet of ik het nog steeds zou doen.. Of misschien eerder als ik een paar jaar ouder zou zijn ofzo.
Maar dat betekent trouwens niet dat ik er nu spijt van heb, hoor! Maar het is behoorlijk zwaar, dus weet waaraan je begint!
Maar als je echt goed genoeg bent (en dat dus laat zien d.m.v. je werk), dan kijken je docenten uiteindelijk wel door dit probleem heen!
Oja, misschien is het overbodig om te zeggen, maar werk wel aan je probleem! Want hoe beter je iets van jezelf kunt laten zien, hoe makkelijker ook je studie (en je leven) gaat verlopen. Het is waarschijnlijk iets waar je in moet groeien. Maar ga je probleem dus niet uit de weg!