Nee, in mijn ogen is deze mate van mindering niet gezond. Niet na een jaar, maar zelfs niet na meerdere jaren naar mijn mening. Tuurlijk, ik weet niet precies hoe het hiervoor was, maar wat ik zo lees, waren jullie toch wel gewoon lijfelijk met elkaar. Misschien niet super klef (zoals ik zelf wel ben, dus ik zal proberen het niet met die mate te vergelijken

), maar wel gewoon een gezonde affectie naar elkaar toe.
En als ik dan lees dat hij helemaal geen toenadering meer zoekt en zelfs zijn hand wegtrekt 'omdat hij daar geen behoefte' aan heeft, vind ik toch wel vreemd. Zeker ook omdat hij dit eerst wel had. En ja, ik denk ook dat dit in de loop van een relatie iets kan verminderen, maar als het bij mij in deze mate zou zijn, zou ik me toch wel een beetje zorgen maken. En dat het een 'mannending' is, klinkt voor mij ook niet herkenbaar. De mannen in mijn omgeving hebben daar iig geen last van.
Dus als ik jou was, zou ik het er toch eens met hem over hebben. Want als zijn reden is dat hij er 'geen behoefte aan heeft', waarom is die behoefte er dan niet (meer)?