Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2007, 15:16
Bongalientje
Avatar van Bongalientje
Bongalientje is offline
ik weet niet of ik hier moet zijn, of bij L&R het spijt me als ik verkeerd kies

ik ben benieuwd naar mensen die bewust wel of geen sex
zelf was ik hier niet zo mee bezig, tot ik mensen leerde kennen die hier heel anders over dachten dan ik.
Dus hierbij:

wat vind je van sex voor het huwelijk!
als je sex hebt voor het huwelijk, hoe lang wacht jij met sex als je een vriendje heb? Heb je allang sex gehad voor jullie een relatie kregen, of wacht je nog jaren?
__________________
infusió de fruites assocciades al desig sexual i l'amor passional. Gust dolç i amb cos
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 15:27
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Stel je hebt geen seks voor het huwelijk, en je hebt dan seks in de eerste nacht en hij/zij blijkt heel slecht in bed te zijn... Kun je het maar beter vooraf uitproberen lijkt mij, dan weet je tenminste wat je van elkaar kunt verwachten.

Lijkt mij net als pas gaan samenwonen als je getrouwd bent, ook verstandig om dat vooraf te testen. De gevolgen zijn minder erg als het niet bevalt als je niet getrouwd bent.

Vrienden van mij hebben overigens bewust wel gekozen voor geen seks voor het huwelijk en pas samenwonen nadat ze getrouwd waren. Zij hebben dit uit geloofsovertuiging gedaan.

Ik denk juist dat het belangrijk is om elkaar goed te kennen voordat je besluit te trouwen, dus dat je weet hoe het is om seks te hebben met elkaar en dat je weet hoe het is om met elkaar samen te wonen.

Overigens heb ik met mijn vriend geen seks gehad voor onze relatie, maar toen de relatie er was hebben we vrij snel daarna voor het eerst seks gehad. In ieder geval geen jaren gewacht.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 15:28
Zeenimf
Avatar van Zeenimf
Zeenimf is offline
Citaat:
kunst schreef op 04-03-2007 @ 16:16 :
ik weet niet of ik hier moet zijn, of bij L&R het spijt me als ik verkeerd kies

ik ben benieuwd naar mensen die bewust wel of geen sex
zelf was ik hier niet zo mee bezig, tot ik mensen leerde kennen die hier heel anders over dachten dan ik.
Dus hierbij:

wat vind je van sex voor het huwelijk!
als je sex hebt voor het huwelijk, hoe lang wacht jij met sex als je een vriendje heb? Heb je allang sex gehad voor jullie een relatie kregen, of wacht je nog jaren?
ik vind het zelf nogal raar om pas seks te hebben met iemand als je getrouwd bent. Het huwelijk stelt in deze tijd al een stuk minder voor en seks is lekker, dus gewoon doen
__________________
psssttt <3<3
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 15:30
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik ben absoluut voor seks voor het huwelijk. Seks met enkel de ware is een hele mooie gedachte, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Je kan trouwen met de juiste, er voor de eerste keer seks mee hebben, en na 10 jaar toch nog scheiden. Dan heb je mooi voor niks gewacht Ik vind het nogal een ouderwetse gedachte en heb veel bewondering voor diegene die het kunnen, want ik vind seks te lekker en te intiem om het niet te delen. En ik ben nog te jong om te trouwen...
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 15:31
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Ik ben tegen sex voor het huwelijk, of voor sex na het huwelijk; net wat je wilt. Vroeger baseerde ik dat alleen maar op religieuze overwegingen maar ik zie er nu ook absoluut de 'praktische' waarde van in.
Het is niet zo dat ik denk dat alle voor-huwelijkse seks emotioneel slecht is voor de personen opzich en/of de relatie maar ik geloof wel dat je er uiteindelijk meer kapot door kan maken dan je er van kan krijgen. Met een boel geluk kan alles prima gaan en je helemaal gelukkig zijn samen maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat dat uitzondering zijn.
Ik ben geen maagd meer en al houd ik nog steeds van diegene waarmee ik het heb gedaan heb ik er wel ontzettend veel spijt van. Ik vind seksualiteit en intimiteit ontzettend fijn en op zulke momenten verlang ook echt naar meer seksualtieti maar ik weet uit ervaring hoeveel risico ik daarmee zou nemen.

Nee, ik wil geen seks meer voor het huwelijk. Seksualiteit en bovenal mijn partner zijn mij daar veelste kostbaar voor. Dat doet echter niets af van de intimiteit die wij hebben.

Al veroordeel ik niemand die daar anders over denkt (ik weet immers hoe het is) hoop ik wel dat dit de algemene stelling gaat worden.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 15:31
Bongalientje
Avatar van Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Zeenimf schreef op 04-03-2007 @ 16:28 :
ik vind het zelf nogal raar om pas seks te hebben met iemand als je getrouwd bent. Het huwelijk stelt in deze tijd al een stuk minder voor en seks is lekker, dus gewoon doen
het was geen schreeuw om advies, ik heb voor me zelf al besloten maar ik zoek even andere reacties, om de mensen om mij heen beter te begrijpen..

ik vind wachten met sex voor het huwelijk opzich heel dapper, maar daar had k te laat over na gedacht!

Ik merk van me zelf dat ik hypocriet ben, als ik een vriendje heb wil ik netjes wachten, maar ik heb wel sex met mensen waar ik niets mee wil... :$

ik vind sowieso dat het hebben van sex iets leuks/fijns/moois (etc.) is, en dat vind ik ook van het huwelijk
maar ik vind dat je sex moet hebben als je dit wilt, niet perse voor of na het huwelijk. Als jij alleen sex na het huwelijk wilt, moet je het vooral van te voren niet doen
Maar ik wil het wel, daarom doe ik het wel
__________________
infusió de fruites assocciades al desig sexual i l'amor passional. Gust dolç i amb cos

Laatst gewijzigd op 04-03-2007 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 15:36
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Zeenimf schreef op 04-03-2007 @ 16:28 :
ik vind het zelf nogal raar om pas seks te hebben met iemand als je getrouwd bent. Het huwelijk stelt in deze tijd al een stuk minder voor en seks is lekker, dus gewoon doen
Het huwelijk stelt evenveel voor als je er zelf van maakt, netzoals seksualteit trouwens. Voor mij is seks veel meer dan 'lekker'. Lasanga is lekker, maar daar ga ik seks niet meer vergelijken.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 15:37
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
ik denk dat er op subforum seksualiteit weinig/geen mensen komen die zich onthouden tot na het huwelijk.
op 'religie' zou je meer reacties krijgen, maar daar hoort dit topic niet dus.
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 15:41
Bongalientje
Avatar van Bongalientje
Bongalientje is offline
misschien moeten we het verwijzen en ook van L&R!!!

OT: ik ben voor iedereen een eigen mening, maar ik begrijp dus moeilijk sommige mensen en zoek hier mensen die hun mening uitgebreid uit kunnen leggen
__________________
infusió de fruites assocciades al desig sexual i l'amor passional. Gust dolç i amb cos
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 15:51
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2007 @ 16:31 :
Met een boel geluk kan alles prima gaan en je helemaal gelukkig zijn samen maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat dat uitzondering zijn.
Waarom denk je dat dat uitzonderingen zijn?


Ikzelf vind seks voor het huwelijk geen probleem. Seks zonder relatie in principe ook niet, maar daar heb ik zo weinig plezier aan dat ik het voor mezelf afgezworen heb. Maar op het moment dat ik een relatie heb ga ik toch wel samen met mijn partner naar seks toe werken. Hoe lang het duurt tot het zover is ligt dan aan de relatie en de manier waarop over seks gecommuniceerd wordt. In ieder geval niet de eerste avond, maar het duurt ook zeker geen maanden.
En seks vind ik alleen leuk als er sprake is van liefde. Hoewel het huwelijk wel iets is dat me aanspreekt vind ik het geen voorwaarde om elkaar trouw te beloven en afspraken te maken die min of meer gelijk zijn aan die van een huwelijkseed. Dus wachten tot je wat zekerder van elkaar bent is iets waar ik in kan komen. Wachten tot het huwelijk eigenlijk niet.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 16:36
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2007 @ 16:31 :
Ik ben tegen sex voor het huwelijk, of voor sex na het huwelijk; net wat je wilt. Vroeger baseerde ik dat alleen maar op religieuze overwegingen maar ik zie er nu ook absoluut de 'praktische' waarde van in.
Het is niet zo dat ik denk dat alle voor-huwelijkse seks emotioneel slecht is voor de personen opzich en/of de relatie maar ik geloof wel dat je er uiteindelijk meer kapot door kan maken dan je er van kan krijgen. Met een boel geluk kan alles prima gaan en je helemaal gelukkig zijn samen maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat dat uitzondering zijn.
Ik ben geen maagd meer en al houd ik nog steeds van diegene waarmee ik het heb gedaan heb ik er wel ontzettend veel spijt van. Ik vind seksualiteit en intimiteit ontzettend fijn en op zulke momenten verlang ook echt naar meer seksualtieti maar ik weet uit ervaring hoeveel risico ik daarmee zou nemen.

Nee, ik wil geen seks meer voor het huwelijk. Seksualiteit en bovenal mijn partner zijn mij daar veelste kostbaar voor. Dat doet echter niets af van de intimiteit die wij hebben.

Al veroordeel ik niemand die daar anders over denkt (ik weet immers hoe het is) hoop ik wel dat dit de algemene stelling gaat worden.
1. tegen sex voor het huwelijk en voor sex na het huwelijk is natuurlijk niet hetzelfde. ik denk niet dat iemand snel tegen sex na het huwelijk is. (sowieso is het in dat geval 'bruiloft').

2. je maakt wel veel statements zonder die te onderbouwen.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 17:08
Zeenimf
Avatar van Zeenimf
Zeenimf is offline
Citaat:
kunst schreef op 04-03-2007 @ 16:31 :
het was geen schreeuw om advies, ik heb voor me zelf al besloten maar ik zoek even andere reacties, om de mensen om mij heen beter te begrijpen..

ik vind wachten met sex voor het huwelijk opzich heel dapper, maar daar had k te laat over na gedacht!

Ik merk van me zelf dat ik hypocriet ben, als ik een vriendje heb wil ik netjes wachten, maar ik heb wel sex met mensen waar ik niets mee wil... :$

ik vind sowieso dat het hebben van sex iets leuks/fijns/moois (etc.) is, en dat vind ik ook van het huwelijk
maar ik vind dat je sex moet hebben als je dit wilt, niet perse voor of na het huwelijk. Als jij alleen sex na het huwelijk wilt, moet je het vooral van te voren niet doen
Maar ik wil het wel, daarom doe ik het wel
het was ook geen advies voor jou, maar ik ben van mening dat wachten onzin is en dat je het gewoon moet doen als je daar behoefte aan hebt.

Ik vind het niet 'dapper' om te laten zien dat je kan wachten met seks.

maar ik vind wel dat als je in een relatie zit met iemand die wel wil wachten, moet je het of respecteren en ook wachten of het uitmaken omdat je er niks mee moet.

Misschien dat je meer mensen zoekt met godsdienstige achtergrond, die op basis van hun geloof wachten.
Zelf ben ik niet gelovig en vind ik het raar dat je niet aan seks begint omdat in een of ander boekje staat dat het niet mag.

en Diary of Dreams:
ik ben van mening dat het huwelijk wel een mooie verbintenis is, maar dat het niet zo moet zijn dat je pas nadat je het ja-woord hebt gegeven opeens heel veel dingen mag die je ervoor niet mag.
voor mij is een huwelijk leuk en wel een extra sterke verbintenis met iemand, maar niet een goedkeuring voor allerlei dingen die nou eenmaal bij het leven horen.
__________________
psssttt <3<3
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 18:03
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2007 @ 16:31 :
Ik ben tegen sex voor het huwelijk, of voor sex na het huwelijk; net wat je wilt. Vroeger baseerde ik dat alleen maar op religieuze overwegingen maar ik zie er nu ook absoluut de 'praktische' waarde van in.
Het is niet zo dat ik denk dat alle voor-huwelijkse seks emotioneel slecht is voor de personen opzich en/of de relatie maar ik geloof wel dat je er uiteindelijk meer kapot door kan maken dan je er van kan krijgen. Met een boel geluk kan alles prima gaan en je helemaal gelukkig zijn samen maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat dat uitzondering zijn.
Ik ben geen maagd meer en al houd ik nog steeds van diegene waarmee ik het heb gedaan heb ik er wel ontzettend veel spijt van. Ik vind seksualiteit en intimiteit ontzettend fijn en op zulke momenten verlang ook echt naar meer seksualteit maar ik weet uit ervaring hoeveel risico ik daarmee zou nemen.

Nee, ik wil geen seks meer voor het huwelijk. Seksualiteit en bovenal mijn partner zijn mij daar veelste kostbaar voor. Dat doet echter niets af van de intimiteit die wij hebben.

Al veroordeel ik niemand die daar anders over denkt (ik weet immers hoe het is) hoop ik wel dat dit de algemene stelling gaat worden.
man, je hecht echt way too much waarde aan sex hoor.
Niet dat het allemaal niets is,maar je doet alsof er levens door verwoest worden.

Ik vind dat iedereen het voorzich moet weten en dat je er allebei goed over moet praten enzo voor ergens aan te beginnen.

Wil een van de twee het niet ,of voelt een van de twee zich er niet fijn bij;dan is het simpel geen sex.

Wat het huwelijk ermee te maken heeft snap ik niet helemaal; behalve dat het dus zou kunnen zorgen dat je dus 1 sexpartner hebt,maar zeker tegenwoordig kun je scheiden en hertrouwen en op die manier alsnog een hele sloot sexpartners hebben in je leven.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 18:18
Verwijderd
er worden ook wel levens door verwoest natuurlijk. In het geval van verkrachting. Maar dat is weer iets heel anders.

Ot: ik vind seks voor het huwelijk goed, het versterkt de band die je met iemand hebt. Ik wacht geen bewuste tijd met seks als ik een 'vriendje' heb, ik zie wel hoe het loopt. Met mijn vriend was het na 1 maand, maar het had ook zonder probleem een dag of een halfjaar kunnen zijn (nouja, in dat laatste geval had-ie wel een goede reden moeten hebben ervoor )
Als andere mensen geen seks voor het huwelijk willen kan ik daar, eerlijk gezegd, geen begrip voor opbrengen. Geen seks buiten een relatie snap ik helemaal, geen seks voordat je zeker weet dat het echt bestendig is ook wel, maar om dan nog vanaf dat moment te gaan wachten tot je er een contract voor hebt, dat begrijp ik simpelweg niet. Ik zou zelf dus ook geen relatie willen met een jongen die geen seks voor het huwelijk wil.
Maar ik laat mensen die dat niet willen verder wel in hun waarde natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 04-03-2007 om 18:27.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 18:24
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Gristus, ik kan me niet voorstellen hoe je het überhaupt met elkaar uithoudt zonder te neuken. Zelfs bij van die figuren die dan 6 maanden een relatie hebben en dan voor het eerst het met elkaar doen...


In mijn ogen is zoveel mogelijk seks met zoveel mogelijk verschillende partners toch echt de beste optie, zodat je dan een weloverwogen keuze kan maken wil je ooit nog eens gaan trouwen en kinderen en blah.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 18:49
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Tiño schreef op 04-03-2007 @ 19:03 :
man, je hecht echt way too much waarde aan sex hoor.
Niet dat het allemaal niets is,maar je doet alsof er levens door verwoest worden.
Dat worden er wel degelijk; ik heb het in mijn vriendenkring meegemaakt en ben er zelf ook heel dichtbij geweest. Ik denk dat jij seksualiteit eerder onderschat dan dat ik het overschat. Waarschijnlijk kom ik nogal pessimistisch of cynisch over maar het slechts gebaseerd op ervaring en observatie.

Ik vind het zonde dat zoveel mensen en met name de jeugd steeds minder waarde hechten aan seksualiteit. Het is zeker geen uitzondering dat het voor mensen ophoudt bij 'het is lekker en intiem en dus wil ik het'. Het is geweldig dat de meeste taboes over seks ondertussen al niet meer bestaan maar soms verlang ik wel degelijk terug naar de tijd dat seksualiteit nog massaal gekoesterd werd.

Voor mij is liefde het grootste wat er bestaat en vormt eigenlijk de kern van het doel van mij leven. Gemeendschap is een van de manieren om die liefde te uiten. Liefdevolle seks heeft wat mij betreft totaal niets te maken met klaarkomen, al is dat natuurlijk helemaal geweldig. Liefdeloze seks is iets waar ik geen begrip voor op kan brengen, al laat ik de mensen zelf wel in hun waarde natuurlijk.

Ik ben het met Sarah eens dat seks voor het huwelijk de band versterkt die je met iemand hebt. Het versterkt de lichamelijke/seksuele band met je partner. Maar de liefdes en intimiteits band staat daar los van en is daar niet van afhankelijk, al gaat het vaak wel samen.
Aan intimiteit hecht ik meer waarde dan aan seksualiteit maar ze zijn niet goed vergelijkbaar. Seksualiteit is lichamelijk en gaat vaak gepaard met liefde. Intimiteit ontstaat uit liefde en gaat vaak gepaard met lichamelijkheid. Seks kan je hebben met iemand van wie je niet echt houd, intimiteit niet; seks kan je niet hebben tijdens lichamelijke afstand, intimiteit wel. Omdat intimiteit niet zonder liefde kan is de kans dat hij beschadigt word veel minder groot dan seksualiteit die niet per se uit liefde hoeft te komen.
Met mijn partner ga ik voor liefde. Die uit en ervaar ik het meest in intimiteit en dat is dan ook het kostbaarst voor me. Seksualiteit is ook een onderdeel van onze relatie; zoenen en lichamelijk contact in het algemeen vind ik ook seksueel. Voor het huwelijk doe/deel/heb ik alles met mijn partner op seks na; de meest lichamelijk vorm van het uiten en ervaren van liefde. Seks heb ik echter totaal niet nodig om mijn liefde voor haar te uiten en haar liefde te ervaren. Dus wacht ik voorlopig met seks om onze relatie zo mooi en puur mogelijk te houden en die zoveel mogelijk te beschermen.

Waarom dan pas seks na "het huwelijk"? Het gaat mij helemaal niet zozeer om het huwelijk of om de ceremonie. Waar het mij om gaat is dat je pas met de hoogste vorm van seksualiteit begint nadat je beide zeker bent dat je de hoogste vorm van liefde en intimiteit hebt bereikt. Het huwelijk is in feite niets meer dan dat allemaal uitspreken naar elkaar en je omgeving. Omdat we nog steeds niet perfect zijn heb je dan ook je omgeving die je kan steunen, helpen en aan herinneren dat je gezegt hebt de ander altijd liefde te geven. Het gaat dus helemaal niet om het officiele gedoe in het gemeentehuis.

Citaat:
Escapism schreef op 04-03-2007 @ 17:36 :
je maakt wel veel statements zonder die te onderbouwen.
Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk helderheid te geven over mijn argumenten. Let wel dat dit slechts mijn mening is en dat ik het zeker niet wil brengen als feiten of iets dergelijks.

Citaat:
Mephisto schreef op 04-03-2007 @ 19:24 :
Gristus, ik kan me niet voorstellen hoe je het überhaupt met elkaar uithoudt zonder te neuken. Zelfs bij van die figuren die dan 6 maanden een relatie hebben en dan voor het eerst het met elkaar doen...

In mijn ogen is zoveel mogelijk seks met zoveel mogelijk verschillende partners toch echt de beste optie, zodat je dan een weloverwogen keuze kan maken wil je ooit nog eens gaan trouwen en kinderen en blah.
Misschien moet je dan is bedenken dat seks an sich niets te maken heeft met liefde. Je houd toch niet van iemand om haar te neuken, of wel?
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?

Laatst gewijzigd op 04-03-2007 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 18:54
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
dat kan wel zo zijn, maar als je zegt 'seks verwoest veel levens', dan vind ik dat toch wel iets om wat verder uit te diepen.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 18:59
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik zie het nut er niet van in om te wachten tot je getrouwd bent. Zonde van de verloren tijd
Nee maar serieus, wat is de toegevoegde waarde? De meeste eerste keren van mensen zijn niet zo heel uberfantastisch door de zenuwen, de eventuele pijnen en de nogal snelle afloop.
En dat is waar de dan al maanden/jaren op aan het wachten bent?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 19:12
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Escapism schreef op 04-03-2007 @ 19:54 :
dat kan wel zo zijn, maar als je zegt 'seks verwoest veel levens', dan vind ik dat toch wel iets om wat verder uit te diepen.
Wat wil je nog meer uitdiepen dan? In-direct en behooorlijk direct ben ik er zelf bijna aan onderdoor gegaan, ik heb het van dichtbij meegemaakt dat mensen onzettend veel hebben geleden door seks. Zelf zul je of in je vriendenkring of in elk geval via de media ook genoeg te horen hebben gekregen over verkrachtingen, seksuele mishandeling, dwang door sociale controle, etc.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 19:21
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2007 @ 19:49 :
Misschien moet je dan is bedenken dat seks an sich niets te maken heeft met liefde. Je houd toch niet van iemand om haar te neuken, of wel?
Juist wel, ik uit mijn liefde in keiharde seks.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2007 @ 19:49 :
-
Ik snap het gevoel hier achter wel, maar veel mensen zijn tegenwoordig zonder te trouwen of voor het trouwen al op zo'n punt in een relatie dat die intimiteit en verbondenheid er al is. Als je seks goed doet, is het inderdaad een uiting van die gevoelens van diepe liefde en verbondenheid.

Echter, als een relatie misloopt, is het niet pijnlijk dat je seks hebt gehad, per se, maar het feit dat je dat grote gevoel gedeeld hebt, die verbondenheid gehad hebt, en dat is weg. Dat kan inderdaad 'kwaad doen'. Maar als je voor het huwelijk toch al die gevoelens hebt, heeft het weinig zin om de seks dan maar achterwege te laten.

Wil je zo'n echte, diepe huwelijkachtige relatie vóór je gaat trouwen, dan kan die seks er net zo goed bij - is misschien zelfs noodzakelijk om het een gezonde relatie te houden. Anders zul je vrij snel moeten gaan trouwen, want ik denk dat zo'n diepe liefdesrelatie zonder seks vrij snel stagneert.

Als je per se problemen buiten het huwelijk om wilt voorkomen, moet je denk ik uberhaupt niet dergelijke relaties aangaan. Het zíjn namelijk een soort huwelijken-zonder-dat-het-voor-altijd-moet, en het punt was denk ik juist dat dát 'kwaad kan', als zo'n relatie misloopt.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 19:48
Dragon_Fly
Avatar van Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Mijn nicht kreeg ook een vriend die zich daaraan hield, zeg maar, en zij respecteerde dat. Ze zijn getrouwd en nu hebben ze een meisje van 8 maanden. Ik heb respect voor die mensen, tuurlijk, maar zelf ben ik het meer met Muchacha en Qimm eens. Je kan steeds makkelijker scheiden. Weer opnieuw trouwen en dan weer erop los. Seks voor het huwelijk bespaart je wat dat betreft een hoop geld en moeite.

Citaat:
Qimm schreef op 04-03-2007 @ 19:59 :
Ik zie het nut er niet van in om te wachten tot je getrouwd bent. Zonde van de verloren tijd
Nee maar serieus, wat is de toegevoegde waarde? De meeste eerste keren van mensen zijn niet zo heel uberfantastisch door de zenuwen, de eventuele pijnen en de nogal snelle afloop.
En dat is waar de dan al maanden/jaren op aan het wachten bent?
Haha

Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2007 @ 20:12 :
Wat wil je nog meer uitdiepen dan? In-direct en behooorlijk direct ben ik er zelf bijna aan onderdoor gegaan, ik heb het van dichtbij meegemaakt dat mensen onzettend veel hebben geleden door seks. Zelf zul je of in je vriendenkring of in elk geval via de media ook genoeg te horen hebben gekregen over verkrachtingen, seksuele mishandeling, dwang door sociale controle, etc.
Ik vind dit een beetje jammer in combinatie met seks voor het huwelijk. Verkrachting en mishandeling heeft niets te maken met seks voor of na het huwelijk. Stel je voor, je wordt als meisje van 17 (ik bijv.) van de fiets gesleurd, in de bosjes gestouwd en je wordt verkracht om het even cru te zeggen. Zal ik dan wachten met seksen totdat ik getrouwd ben? Ik weet wel bijna zeker van niet. Sterker nog, je zult weer opnieuw moeten leren met seks/intimiteit om te gaan. Dat herstel kan beter zo snel mogelijk. Iemand die niet (voldoende) herstelt is, zal even zo goed geen seks na het huwelijk hebben als ervoor. Ik denk dat je dat vertrouwen moet hebben en dat krijg je niet d.m.v. dat papiertje.
Daarnaast heeft mijn moeder mij geadviseerd een beetje te 'experimenteren' met meer dan 1 jongen. Wel veilig natuurlijk. Maar dat heeft weer andere redenen
__________________
Letting go isn't giving up, it's accepting that some things just aren't meant to be..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 19:51
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2007 @ 19:12 :
Zelf zul je of in je vriendenkring of in elk geval via de media ook genoeg te horen hebben gekregen over verkrachtingen, seksuele mishandeling, dwang door sociale controle, etc.
Zulke dingen gebeuren ook bínnen het huwelijk wel, verkijk je er niet op
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 19:52
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik vind dat iedereen dat lekker zelf mag weten...

Zelf doe ik niet aan geen seks voor het huwelijk. One night stands ook niet. Maar ik hoef niet een relatie te hebben om seks te hebben.. maar dan is het wel met iemand die ik al een beetje ken en verder ook oke vind .
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2007 @ 20:12 :
Wat wil je nog meer uitdiepen dan? In-direct en behooorlijk direct ben ik er zelf bijna aan onderdoor gegaan, ik heb het van dichtbij meegemaakt dat mensen onzettend veel hebben geleden door seks. Zelf zul je of in je vriendenkring of in elk geval via de media ook genoeg te horen hebben gekregen over verkrachtingen, seksuele mishandeling, dwang door sociale controle, etc.
Verkrachting en seksuele mishandeling hebben natuurlijk niets met wel of niet willen wachten te maken - ook iemand die wil wachten met seks tot het huwelijk kan verkracht worden. Dwang door sociale controle kan wel lastig zijn, ja, maar dat was er vroeger natuurlijk omgekeerd: toen móest je maagd blijven tot het huwelijk (met name vrouwen, dan, bij mannen was het leuk, maar dat viel toch niet te controleren), en als je dat door welke reden dan ook niet meer was, kon je niet meer aan de man komen. En dan had je weinig keus dan hoer worden. In zo'n geval leidde juist de norm 'geen seks voor het huwelijk' tot een enorme hoop pijn en ellende.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:00
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Seks is vaak een onderdeel van een relatie, om hiermee te wachten tot na het huwelijk is vaak een keuze die van gelovige afkomen. Ik heb er wel mee gewacht tot ik zeker wist dat het de moeite waard was in deze relatie.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, dus dan heb je gewacht tot na het huwelijk omdat pa je anders met de riem komt slaan en de priester je komt vertellen dat je naar de hel gaat, en dan blijken beide partners totaal niet bij elkaar te passen.

Oh great, hop, naar de rechtbank, mekaar de hut uit vechten, uiteraard over de rug van de kinderen, prijs de zegeningen van de victoriaanse moraal.


Afijn, ik denk dat iedereen op dit forum, enkele uitzonderingen daargelaten, wel door heeft dat je eerst alles moet doen in een relatie en het daarna pas vast moet leggen, omdat je er anders achteraf achter komt dat het niet werkt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:44
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 04-03-2007 @ 22:29 :
Ja, dus dan heb je gewacht tot na het huwelijk omdat pa je anders met de riem komt slaan en de priester je komt vertellen dat je naar de hel gaat, en dan blijken beide partners totaal niet bij elkaar te passen.

Oh great, hop, naar de rechtbank, mekaar de hut uit vechten, uiteraard over de rug van de kinderen, prijs de zegeningen van de victoriaanse moraal.


Afijn, ik denk dat iedereen op dit forum, enkele uitzonderingen daargelaten, wel door heeft dat je eerst alles moet doen in een relatie en het daarna pas vast moet leggen, omdat je er anders achteraf achter komt dat het niet werkt.
Beetje kort door de bocht, hè. Het is '...en dan blijken beide partners totaal niet bij elkaar te passen. Oh great, hop, 7 kinderen en een ietwat ongemakkelijk tot kut huwelijk.' Alsof je dan wel zou mogen scheiden.

Maar goed, het gaat natuurlijk ook vaak genoeg goed, hoe negatief je er ook over wil doen. Het is niet alsof je buiten de seks om niet te weten kunt komen of je bij elkaar past. En of je nu bij je eerste relatie op je achttiende met z'n tweeën uitvindt hoe dat nu eigenlijk allemaal moet, seks, of pas op je vierentwintigste in een huwelijk, dat maakt weinig verschil. Je moet het toch leren en als je er samen onwetend induikt, is het vrijwel altijd leuk.

Bovendien, als je niet meerdere sekspartners hebt gehad, weet je ook niet beter. En als je dan hoort van mensen dat anderen bepaalde dingen wel doen, kijk, dat soort dingen kun je altijd uitproberen. Je komt er alleen niet achter of je niet met iemand anders een veel grotere klik hebt ofzo. Maar goed, dat weet ik vooralsnog ook niet en kom ik misschien ook wel nooit te weten, en ik ben ook erg tevreden over onze seks.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:47
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Ja, maar als je't maar met 1 hebt gedaan dan blijf je toch ergens wel nieuwsgierigheid houden hoe dat nou is met iemand anders.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:50
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-03-2007 @ 22:29 :
Ja, dus dan heb je gewacht tot na het huwelijk omdat pa je anders met de riem komt slaan en de priester je komt vertellen dat je naar de hel gaat, en dan blijken beide partners totaal niet bij elkaar te passen.
Ja, dat gaat inderdaad zo als je seks als toppunt van je relatie ziet of iets dergelijks, in plaats van een van de manieren om je liefde te uiten. Let wel: seks is niet liefde.

Citaat:
Morgan schreef op 04-03-2007 @ 20:44 :
Als je per se problemen buiten het huwelijk om wilt voorkomen, moet je denk ik uberhaupt niet dergelijke relaties aangaan. Het zíjn namelijk een soort huwelijken-zonder-dat-het-voor-altijd-moet, en het punt was denk ik juist dat dát 'kwaad kan', als zo'n relatie misloopt.
Inderdaad, ik zou liever gaan samenwonen dan zo'n 'huwelijk' te hebben. Dat weet ik niet hoeveel % van de huwelijken tegenwoordig eindigen op scheiding ligt volgens mij niet aan het principe van het huwelijk maar aan de mensen zelf (dit zeggende zonder hiermee mensen te willen veroordelen).


Maar goed, ik denk niet dat het me zal lukken om op een betere manier mijn kijk hierop te verwoorden. Ik denk dat ik het hier maar bij laat .
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 04-03-2007 @ 22:47 :
Ja, maar als je't maar met 1 hebt gedaan dan blijf je toch ergens wel nieuwsgierigheid houden hoe dat nou is met iemand anders.
Natuurlijk wel, maar zoals ik zeg, bij mij komt het toevallig ook zo uit. En als ik de rest van m'n leven bij hem blijf, ga ik echt niet me kut voelen omdat ik er niet al vijf gehad heb, ofzo. Maar goed, ik heb natuurlijk met zoenen al genoeg rondgeslet, dat maakt misschien wel verschil.

Ik ben ook nieuwsgierig naar rallyrijden en Paaseiland en hoe het is om als Inuit te leven of naar de nieuwe afleveringen van Men In Trees, maar ik ben er niet rouwig om als ik er nooit achter kom hoe dat is...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:55
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wauw, wat zijn sommige mensen goed in het verdraaien van andermans woorden. Mijn complimenten.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 21:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-03-2007 @ 22:44 :
Alsof je dan wel zou mogen scheiden.
Met als resultaat huishoudens waar mensen een trauma oplopen vanwege de rotte thuissituatie. Wat ik duidelijk probeer te maken is hoe het werkt. Jezelf vastleggen in een huwelijk verbeterd problemen binnen een relatie niet. Andersom werkt het echter wel, het is zelfs logisch.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 22:04
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 04-03-2007 @ 22:59 :
Met als resultaat huishoudens waar mensen een trauma oplopen vanwege de rotte thuissituatie. Wat ik duidelijk probeer te maken is hoe het werkt. Jezelf vastleggen in een huwelijk verbeterd problemen binnen een relatie niet. Andersom werkt het echter wel, het is zelfs logisch.
Ik denk dat het enorm meevalt. Je wordt er niet bij uitgehuwelijkt, dus je kunt gewoon een jaar of wat verkering hebben en erachter komen of je bij elkaar past of niet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 04-03-2007 @ 16:27 :
Stel je hebt geen seks voor het huwelijk, en je hebt dan seks in de eerste nacht en hij/zij blijkt heel slecht in bed te zijn... Kun je het maar beter vooraf uitproberen lijkt mij, dan weet je tenminste wat je van elkaar kunt verwachten.
Alsof je in een eerste nacht al kan bepalen of iemand 'goed' of 'slecht' is in bed. Ik heb het idee dat iemand niet slecht in bed kan zijn, wel dat er dan sprake is van een slechte communicatie. Want als je niet gaat onderzoeken wat jij en de ander fjn vind blijft de seks bagger, hoe vaak je het ook doet.
Fijne seks is iets wat je samen doet en het wordt steeds fijner naarmate je de ander beter leert kennen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 22:31
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Uiteraard voor. Sex is niks heiligs. Voordat geloof bestond neukten holbewoners al en die voelden zich ook niet schuldig.

Niet dat ze toen trouwden, maar het gaat om het idee
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 23:16
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2007 @ 19:49 :
Dat worden er wel degelijk; ik heb het in mijn vriendenkring meegemaakt en ben er zelf ook heel dichtbij geweest. Ik denk dat jij seksualiteit eerder onderschat dan dat ik het overschat. Waarschijnlijk kom ik nogal pessimistisch of cynisch over maar het slechts gebaseerd op ervaring en observatie.

Ja, nou ik denk dat er weinig mensen zijn hier die deze observatie met je delen en/of kunnen bevestigen.

Daarbij opgeteld ook nog eens dat je een verhaal begint over seksuele mishandeling en verkrachting, je rukt dingen uit hun verband.

Waar is het misgegaan? of doe je dit namens een of andere religie? (serieuze vraag )
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:03
Verwijderd
Citaat:
dallie schreef op 04-03-2007 @ 23:31 :
Uiteraard voor. Sex is niks heiligs. Voordat geloof bestond neukten holbewoners al en die voelden zich ook niet schuldig.

Niet dat ze toen trouwden, maar het gaat om het idee


Ontopic: Ik vind het knap als mensen, in deze tijd, zich zo stellig kunnen houden dat ze geen seks voor het huwelijk hebben. Maar ik zou het zelf niet kunnen. Ik vind dat in een relatie seks toch de band versterkt en ik vind niet dat je daarmee hoeft te wachten tot na je huwelijk. Het huwelijk is voor mij alleen maar een velletje papier waarop staat wie mijn man is en wiens vrouw ik ben. Of een verbintenis met god, maar ik geloof niet in god, dus voor mij heeft dat geen waarde.
Verder, waarom zou je niet een beetje kunnen experimenteren op sexueel vlak, lijkt mij alleen meer goed.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:38
Verwijderd
Geen relatie zonder seks.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:40
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
wat vind je van sex voor het huwelijk!

Hetzelfde als seks binnen het huwelijk, lekker mits goed gedaan.


als je sex hebt voor het huwelijk, hoe lang wacht jij met sex als je een vriendin hebt?

Ligt eraan, soms begint de relatie met seks soms niet. Wanneer beide partijen het willen in ieder geval.



Heb je allang sex gehad voor jullie een relatie kregen, of wacht je nog jaren?

Dat verschilt dus, het kan beide.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:47
Young Predator
Avatar van Young Predator
Young Predator is offline
Citaat:
seks is niet liefde.
Nee, dat klopt. Maar ik heb seks uit liefde. Ik zal nooit seks hebben met een persoon waarmee ik geen liefde deel.
Wat is er beter dan verliefd zijn en zo dicht mogelijk bij elkaar willen zijn, dit kan door middel van seks.

Edit: En dus is het beter voor de relatie als er wel seks voor het huwelijk is.
__________________
A good student will always teach the teacher
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 05-03-2007 @ 00:16 :
Ja, nou ik denk dat er weinig mensen zijn hier die deze observatie met je delen en/of kunnen bevestigen.
Ja nou ja, ik ben er wel mee eens dat seks in sommige gevallen een enorme impact kan hebben. Maar hé, er kan zo veel gebeuren. Over het algemeen is seks fijn en lekker, en een enkele keer is het naar vervelend en soms traumatisch. Je kunt niet alles voorkomen.
DoD, ik heb het in mijn omgeving ook wel meegemaakt dat er wat dingen misliepen, maar daar leer je toch ook van?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:54
Verwijderd
Het huwelijk is sowieso overrated, ik kan geen enkele reden bedenken waarom je daarop zou willen wachten met seks
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 10:09
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
wat vind je van sex voor het huwelijk!

Prima, ik zou niet weten waarom niet (ben dan ook niet gelovig), en zie er eigenlijk alleen maar voordelen in (als in, weten hoe het is, een diepere band hebben, meer dingen delen etc).

Als je sex hebt voor het huwelijk, hoe lang wacht jij met sex als je een vriendje heb?

Met mijn eerste vriendje was dat na 8 maanden. De relatie duurde uiteindelijk anderhalf jaar.
Met mijn huidige vriend, gelijk ook de tweede, was dat al heel erg snel, maar voor ons gevoel hadden we ook al gelijk iets toen we elkaar voor de eerste keer zagen (we zijn ook 5 maanden na die eerste ontmoeting gaan samenwonen). Ook dat samenwonen zie ik alleen maar voordelen in: nu kunnen we er rustig aan wennen hoe het is samen. Als je pas na het trouwen gaat samenwonen, kan het gebeuren dat het totaal niet gaat samen (en als dat gebeurt als je gaat samenwonen zonder te trouwen, kun je er nog iets makkelijker een punt achter zetten). Dit wil trouwens niet zeggen dat ik het maar zie als iets vrijblijvends, we gaan er wel voor en willen ook zeker gaan trouwen, alleen is de situatie (ik studeer nog, we wonen in een klein appartementje, zijn aan het sparen etc) er nog niet naar. Maar waarom dan ook wachten met die andere dingen?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 11:03
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Ave schreef op 05-03-2007 @ 10:47 :
Ja nou ja, ik ben er wel mee eens dat seks in sommige gevallen een enorme impact kan hebben. Maar hé, er kan zo veel gebeuren. Over het algemeen is seks fijn en lekker, en een enkele keer is het naar vervelend en soms traumatisch. Je kunt niet alles voorkomen.
DoD, ik heb het in mijn omgeving ook wel meegemaakt dat er wat dingen misliepen, maar daar leer je toch ook van?
ja, zo lust ik er nog wel een paar.

Ik ken wel meer alledaagse dingen die op bepaalde labiele personen een negatieve impact kunnen hebben.

Iedereen moet voorzichzelf kijken wat hoe en wanneer hij seks wilt. Simple as that.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 05-03-2007 @ 12:03 :
ja, zo lust ik er nog wel een paar.

Ik ken wel meer alledaagse dingen die op bepaalde labiele personen een negatieve impact kunnen hebben.

Iedereen moet voorzichzelf kijken wat hoe en wanneer hij seks wilt. Simple as that.
Dat was dus precies mijn punt Ja het kan impact hebben, maar goed dat kan bij van alles zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 11:59
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2007 @ 20:12 :
Wat wil je nog meer uitdiepen dan? In-direct en behooorlijk direct ben ik er zelf bijna aan onderdoor gegaan, ik heb het van dichtbij meegemaakt dat mensen onzettend veel hebben geleden door seks. Zelf zul je of in je vriendenkring of in elk geval via de media ook genoeg te horen hebben gekregen over verkrachtingen, seksuele mishandeling, dwang door sociale controle, etc.
denk je nou echt dat geen sex voor het huwelijk een oplossing is voor deze zaken?

dat is wel een goede, als iemand je probeert te verkrachten gewoon zeggen 'ik doe niet aan sex voor het huwelijk', dan houdt diegene vast wel op

als iemand je mishandelt, seksueel of anderzins, zit er iets niet goed in je relatie. ik zie niet in wat het huwelijk daar mee te maken heeft.

dwang door sociale controle... tja, dan sta je zelf gewoon niet stevig in je schoenen.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 13:35
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Een paar jaar geleden is er een groot onderzoek geweest naar getrouwde stellen die wel en die niet aan seks voor het huwelijk hadden gedaan. En wat bleek? Bij de groep die niet aan seks voor het huwelijk gedaan had kwam scheiden meen ik 4 of 5x zo vaak voor. Nou kan je niet direct zeggen dat het daardoor komt, maar t is wel frappant .

Ik ben zelf ook uitermate voor seks voor het huwelijk: je moet toch weten of je op dat vlak compatibel bent voor je gaat trouwen dunkt me.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 14:28
Verwijderd
Ook voor seks voor het huwelijk. Kan sowieso al niet meer terug, maar dat terzijde..

Het is te leuk om mee te wachten tot je getrouwd bent. En zoals al eerder gezegd, je moet wel een beetje van de ander/mekaar weten of je bij mekaar past in dat opzicht, wat toch wel belangrijk is
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 15:13
Bongalientje
Avatar van Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 04-03-2007 @ 20:12 :
Wat wil je nog meer uitdiepen dan? In-direct en behooorlijk direct ben ik er zelf bijna aan onderdoor gegaan, ik heb het van dichtbij meegemaakt dat mensen onzettend veel hebben geleden door seks. Zelf zul je of in je vriendenkring of in elk geval via de media ook genoeg te horen hebben gekregen over verkrachtingen, seksuele mishandeling, dwang door sociale controle, etc.
Ik vind jou posts echt heel goed, en ik vind het heel knap dat jij geen sex voor het huwelijk wilt en dat je het daarom ook niet doet.. Daar heb ik echt respect voor

MAaar deze post niet! Sex voor of na het huwelijk heeft niets, maar dan ook niets te maken met verkrachtingen en sexuele mishandeling ...
Maar dat is volgens mij al duidelijk gemaakt, ik hoop dat het hier verder niet over hoeft te gaan,..,


je bent tot nu toe helaas de enige die geen sex voor het huwelijk wilt, iets wat ik opzich knap vind voor een jongen van 17.
__________________
infusió de fruites assocciades al desig sexual i l'amor passional. Gust dolç i amb cos
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Sex voor het huwelijk?
Smobbo
104 05-06-2005 22:17
Levensbeschouwing & Filosofie Sex voor het huwelijk
Emoboy
139 21-03-2005 13:04
Liefde & Relatie sex voor het huwelijk bij moslims...
Nath
15 27-01-2003 20:05
Seksualiteit Sex voor het huwelijk
le Big Boss
43 13-10-2002 20:48
Seksualiteit sex voor het huwelijk
M@TRIX
9 17-05-2002 10:27
Levensbeschouwing & Filosofie Aan alle christenen: Hoe denken jullie over sex voor het huwelijk?
Janicha
13 08-03-2002 18:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.