Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2003, 13:57
Nath
Nath is offline
Hey mensen...
Ik heb even een vraagje over iets wat mij nogal onduidelijk is : Ik weet ondertussen wel dat moslim-meisjes geen sex voor het huwelijk mogen omdat ze dan 'bedorven' zouden zijn. Maar, hoe zit het met moslim-jongens mogen die dat wel???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2003, 14:02
Verwijderd
Mja, volgens mij wel... maar dat kunnen ze eigenlijk not controleren he.. Vroeger was het zo dat de vrouw op de huwelijksnacht moest bloeden, als soort van bewijs voor de ontmaagding. Niet iedere vrouw bloedt wanneer ze ontmaagd wordt, dus duwden sommige vrouwen een spons met kippenbloed naarbinnen -> wanneer de man daar tegen zou stoten, kwam dat bloed vrij. Of ze sneden zichzelf een klein beetje bij de vagina.. Maar mannen hoeven dus niet te bloeden en volgens mij mogen zij gewoon seks hebben. (Sommigen hebben een tijd lang een vriendin, waarmee ze dus ook seks hebben.. 't Komt vaak voor dat hij die vriendin dan dumpt en gaat trouwen met een maagd..)

Maar ja, volgens mij mogen mannen gewoon seks hebben voor het huwelijk...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 14:06
Nath
Nath is offline
oke dan snap ik iets niet.... waar halen ze die vrouwen dan vandaan??? want die moeten wel maagd blijven...

....soms snap ik echt niks van godsdiensten....
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Nath schreef:
oke dan snap ik iets niet.... waar halen ze die vrouwen dan vandaan??? want die moeten wel maagd blijven...

....soms snap ik echt niks van godsdiensten....
Er zijn vrouwen die dus geen maagd meer zijn, maar er over liegen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 14:20
Verwijderd
dat is voglens mij wel, vrouwen zijn daar nog min of meer een soort van bezit daar van de mannen en die wensen dat ze op hem wachten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Er zijn vrouwen die dus geen maagd meer zijn, maar er over liegen.
die prikken of snijden zich ergens zodat t lijkt alsof ze ontmaagd zijn en dus bloeien, wel lullig las je maagd bent en niet bloeid
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 14:37
smoguzbenjamin
smoguzbenjamin is offline
Wat er heel vaak gebeurd is dat ze zich in hun vinger prikken en het bloed op de lakens laten vallen.
Citaat:
Andyvie schreef:
Of ze sneden zichzelf een klein beetje bij de vagina..
Dat hoeft dus helemaal niet, heh, waarom zou jt op een pijnlijk plekje doen als t ook minder pijnlijk kan??!!
Oud 27-01-2003, 15:49
Nath
Nath is offline
ja k weet dat maagden vaak niet bloeden...
sorry maar die mensen lijken soms zo achterlijk, ik weet wel dat een groot deel dat niet is, maar wie verzint zoiets?!? hallo dan moet er toch wel ergens een steekje los zitten ofzo of ligt da nou aan mij?!?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:05
Verwijderd
Citaat:
smoguzbenjamin schreef:
Wat er heel vaak gebeurd is dat ze zich in hun vinger prikken en het bloed op de lakens laten vallen.

Dat hoeft dus helemaal niet, heh, waarom zou jt op een pijnlijk plekje doen als t ook minder pijnlijk kan??!!
gebeurt ook, zijn heel veel manier hoor.. sommige vrouwen stoppen er dus een spons met kippenbloed in, of snijden zich bij de vagina, of in de vinger..
't Is (of was) iig een must om de bloeden, en er was eigenlijk ook altijd wel bloed, alleen niet altijd van de ontmaagding
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Nath schreef:
ja k weet dat maagden vaak niet bloeden...
sorry maar die mensen lijken soms zo achterlijk, ik weet wel dat een groot deel dat niet is, maar wie verzint zoiets?!? hallo dan moet er toch wel ergens een steekje los zitten ofzo of ligt da nou aan mij?!?
veel geloven zijn zo hoor...
en die mensen geloven daarin, dat maakt ze niet achterlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
veel geloven zijn zo hoor...
en die mensen geloven daarin, dat maakt ze niet achterlijk.
het maakt ze niet achterlijk maar ik ga me wel afvragen waarom mensen dat serieus nemen.. ik vind het echt geen fuck met godsdienst te maken hebben, lekker zinvol dat je boeid tijdens je ontmaagding
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:09
Verwijderd
Citaat:
suicidal eendje schreef:
het maakt ze niet achterlijk maar ik ga me wel afvragen waarom mensen dat serieus nemen.. ik vind het echt geen fuck met godsdienst te maken hebben, lekker zinvol dat je boeid tijdens je ontmaagding
Het gaat er dus niet om dat je bloedt tijdens je ontmaagding, veel landen zijn nog niet heel erg medisch ontwikkelt en denken dus dat de vagina hélemaal wordt afgeschermd door een vlies, wat dan wordt doorbroken bij de ontmaagding. Maar er ís geen vlies, alleen maar een klein randje wat soms weggaat en soms niet. Het kan weggaan door paardrijden, tampons, vingeren etc, maar zelfs dán hoeft het niet de bloeden. Veel moslimlanden zijn denken echter dat het dus wél bloedt, maar alleen wanneer een vrouw ontmaagd wordt. Bloed een vrouw dus niet op de huwelijksnacht, dan was ze geen maagd toen ze het huwelijk intradt, en dus 'bevuild'. Dat is héél slecht voor zo'n vrouw. Vrouwen weten echter dat ze lang niet altijd bloeden bij de ontmaagding, dus hebben ze sponsjes met kippenbloed. En natuurlijk zijn er ook vrouwen die die sponsjes gebruiken wanneer ze geen maagd meer zijn...

Het heeft wel met godsdienst te maken, ze zien het als een soort controle op de ontmaagding. Maar ja, ik ben het met je eens dat het al behoorlijk achterhaalt is. En het gebeurt ook al niet meer zo vaak hoor
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:31
Verwijderd
whahah, die regel slaat echt nerges op, alleen omdat mohammed zelf een man was had ie een reden om er maar op los te neuken, en omdat ie bang was op commentaar moesten alle dames maagd zijn...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:33
Verwijderd
dat DENK ik, voor ik weer is commentaar krijg dat ik discrimineer, of een racist ben of meteen weer bedreigd word door een of andere idioot

(wat ik wel verwacht want dat is zon btje standaard dat je meteen met de dood bedreigd wordt...)

Laatst gewijzigd op 27-01-2003 om 17:36.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:46
Verwijderd
hm, hoewel als ik er zo over nadenk...best wel leuke regel , maar nu is ie wel btje achterhaald, maar vroeger wel slim bedacht hehehe
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 20:05
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
*knip*
Maar ja, volgens mij mogen mannen gewoon seks hebben voor het huwelijk...
Vrouwen mogen ook eisen dat de man maagd is. Alleen zo jammer dat dat niet helemaal te controleren valt...
Reageren

Regels voor berichten