Oud 26-04-2008, 16:05
DaStar
DaStar is offline
...Of is zij nou zo naief.

Het gaat onder andere om de jongen Job. Dat is een vriend van vakantie die ze al meerdere jaren kent (elk jaar naar dezelfde camping). Ik was laatst eens haar sms'jes aan het lezen (dat doen we wel vaker bij elkaars mobiel) en toen viel het me al op dat ze al zijn sms'jes had bewaard. Dus ik vroeg gewoon zo van 'heb je hem ooit is gezoend ofzo?'. Dat had ze niet, maar ze zei wel dat hij haar 1,5 jaar geleden op vakantie een keer geprobeerd heeft te zoenen (terwijl ze allebei al een relatie hadden). Ze heeft toen niet teruggezoend, maar ze zei wel dat ze dat gedaan zou hebben als ze toen geen vriendje had gehad. Dit verhaal heb ik uiteraard geen moeite mee maar dat is dus gewoon alles wat ik weet van die jongen.

Nu is ze in september een weekend daar blijven logeren (onder het mom 'bijpraten etc..') en eigenlijk was het de bedoeling dat te herhalen voor de zomer, dan zou hij haar kant opkomen. Maar in de tussentijd heeft ze mij leren kennen en ik trek het eigenlijk heel slecht. Waarom in vredesnaam moet er een jongen bij haar logeren die haar heeft geprobeerd te zoenen? (Dus duidelijk op haar valt).

Als ze nou vriendschappelijk gewoon een keer ergens wat gaan drinken ofzo (ondanks dat die jongen hier een eind uit de buurt woont) kan ik me nog wel in vinden. Maar waar is het voor nodig er een slaapfeestje bij aan te plakken?

Ik geloof sowieso niet in hechte 'vriendschappen' tussen jongens en meisjes en ik kan me dus ook totaal niet verplaatsen in die Job bijvoorbeeld. Ik zou nooit 'vriendschappelijk' een weekend opgeven om naar een of ander meisje toe te gaan.

Maar afgezien daarvan is het toch ook apart als je bij andere jongens gaat logeren en vice versie terwijl je een vriend hebt?

Er zijn trouwens wel meerdere dingetjes die zij jaloers noemt, maar waarvan ik zeg dat het haar naiviteit is, maar het gaat vooral hierom dus!

Ik ben in principe overtuigd van haar goede bedoelingen, maar die Job vertrouw ik echt voor geen meter. Mijn vraag kun je zien in de topictitel maar ook: Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Laatst gewijzigd op 26-04-2008 om 16:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2008, 16:35
Verwijderd
Gaan we weer, 'ik ben overtuigd van haar goede bedoelingen, maar vertrouw die Job niet'. Vooropgesteld dat hij haar niet aanrandt of verkracht, doet het er niks toe wat hij wil, want als zíj niet wil, gebeurt er niks. Als je haar vertrouwt, moet je haar ook vertrouwen, klaar.

Verder vind ik het niet raar dat ze bij 'm wil logeren als ze bijvoorbeeld ver van elkaar af wonen (dat doe je met vrienden van hetzelfde geslacht ook wel). Of hij haar heeft willen zoenen doet er dan weinig toe. Maarrr leuk zou ik het niet vinden, denk ik, als er dus inderdaad wel enige aantrekkingskracht is tussen die twee. En dan vooral van haar kant, 'als ik geen vriendje had gehad, zou ik met 'm gezoend hebben'. Hmja. Dat logeren heeft er dan weinig mee te maken maar ik zou zelf gewoon onzeker worden als ze vaak dingen doet met iemand die ze duidelijk aantrekkelijk vindt. Ze mag me dan wel even ervan overtuigen dat ze nooitnooitnooit wat met hem zou willen Maar als dat duidelijk is (zo van ik ben met hem bevriend en vind hem nog aantrekkelijk ook, maar zou nooit wat met 'm willen want we willen zulke andere dingen in het leven), dan zou ik er geen punt van maken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 17:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ken je die jongen zelf ook of alleen uit verhalen? Dat zou bij mij ook wel uitmaken denk ik. Ik ben niet jaloers aangelegd maar mijn ex-vriend was zelf wel heel erg jaloers. Ik heb zelf heel veel jongens als vrienden en mijn ex-vriend vond het ook nooit zo tof als ik daar mee af sprak of bij bleef slapen terwijl ik daar zelf helemaal geen slechte bedoelingen mee had. Mijn huidige vriend heeft er geen moeite mee, hij is vorig jaar toen we net wat hadden ook met een ander meisje (vriendin van hem, huisgenootje van mij) een lang weekend naar Berlijn geweest en als hij dat nu nog eens zou doen zou ik er geen problemen meer heb omdat ik ze allebei ken en weet dat het wel goed zit.
Oud 26-04-2008, 18:04
DaStar
DaStar is offline
Citaat:
Gaan we weer, 'ik ben overtuigd van haar goede bedoelingen, maar vertrouw die Job niet'. Vooropgesteld dat hij haar niet aanrandt of verkracht, doet het er niks toe wat hij wil, want als zíj niet wil, gebeurt er niks. Als je haar vertrouwt, moet je haar ook vertrouwen, klaar.
Ik heb dus meer zoiets van; waarom zou je met die jongen afspreken terwijl je weet wat zijn bedoelingen zijn.. Dat is de kat op het spek binden als je het mij vraagt. Ik ga toch ook geen speeddatesessie doen nu ik een vriendin heb?

Iets soortgelijks heeft zich al eerder voorgedaan. Een onbekende jongen bij een bushokje vroeg haar e-mailadres en die heeft ze gewoon gegeven. Zij dacht 'ah leuk weer een sociaal contact erbij'. Die jongen denkt: 'ah misschien nog wat te neuken van het weekend'.

Ben ik nou jaloers of moet ze gewoon geen emailadressen/telefoonnummers uitwisselen met onbekenden als ze een vriend heeft?

Citaat:
Verder vind ik het niet raar dat ze bij 'm wil logeren als ze bijvoorbeeld ver van elkaar af wonen (dat doe je met vrienden van hetzelfde geslacht ook wel). Of hij haar heeft willen zoenen doet er dan weinig toe. Maarrr leuk zou ik het niet vinden, denk ik, als er dus inderdaad wel enige aantrekkingskracht is tussen die twee. En dan vooral van haar kant, 'als ik geen vriendje had gehad, zou ik met 'm gezoend hebben'. Hmja. Dat logeren heeft er dan weinig mee te maken maar ik zou zelf gewoon onzeker worden als ze vaak dingen doet met iemand die ze duidelijk aantrekkelijk vindt. Ze mag me dan wel even ervan overtuigen dat ze nooitnooitnooit wat met hem zou willen Maar als dat duidelijk is (zo van ik ben met hem bevriend en vind hem nog aantrekkelijk ook, maar zou nooit wat met 'm willen want we willen zulke andere dingen in het leven), dan zou ik er geen punt van maken denk ik.
Hmm die eerste keer slapen heeft dus wel plaatsgevonden voor ik haar kende. In dit geval maakt het feit dat hij haar een keer heeft geprobeerd te zoenen echt de doorslag. Dat hij onbetrouwbaar is weet ik immers al, want hij is al een keer eerder vreemdgegaan met zn huidige vriendin en heeft haar dus al een keer geprobeerd te zoenen terwijl ze beiden bezet waren.

Maar er is toch een grens van wat je met andere jongens doet. Een romantisch diner -ik noem maar wat- is toch ook al een vorm van vreemdgaan ook al raak je elkaar verder met geen vinger aan.

Citaat:
Ken je die jongen zelf ook of alleen uit verhalen? Dat zou bij mij ook wel uitmaken denk ik. Ik ben niet jaloers aangelegd maar mijn ex-vriend was zelf wel heel erg jaloers. Ik heb zelf heel veel jongens als vrienden en mijn ex-vriend vond het ook nooit zo tof als ik daar mee af sprak of bij bleef slapen terwijl ik daar zelf helemaal geen slechte bedoelingen mee had. Mijn huidige vriend heeft er geen moeite mee, hij is vorig jaar toen we net wat hadden ook met een ander meisje (vriendin van hem, huisgenootje van mij) een lang weekend naar Berlijn geweest en als hij dat nu nog eens zou doen zou ik er geen problemen meer heb omdat ik ze allebei ken en weet dat het wel goed zit.
Het enige wat ik van hem weet is dus dat hij haar een keer heeft geprobeerd te zoenen en dat ie kleffe smsjes stuurt met bijvoorbeeld: 'Hey lieve ***, ik moest aan je denken kusjekusje (L)'. Niet dat ze elkaar helemaal plat sms'en, maar eens in de 3 of 4 weken krijgt ze zoiets.
Maar het is niet zo dat ik jaloers wordt zogauw ze een keer met een andere jongen praat of wat dan ook. Toen ze laatst bij een jongen uit haar klas bleef slapen vond ik dat ook geen probleem. Het beperkt zich vrijwel tot dit geval.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 18:26
Myuki
Myuki is offline
Als je van haar weet dat ze niks met hem zal doen is er toch niks aan de hand? Ik zou me er als ik jou was niet te druk om maken, daar heb je niks aan.
Oud 26-04-2008, 18:37
Nienna*
Nienna* is offline
Huh als die jongen ver weg woont, is het best logisch dat hij blijft slapen. Het is gewoon irritant als je op tijd naar huis moet omdat je anders je trein mist, of elkaar maar heel kort kunt zien in verband met reistijd en daarnaast een duur kaartje moet betalen of lang moet reizen enz.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 18:46
DaStar
DaStar is offline
Citaat:
Als je van haar weet dat ze niks met hem zal doen is er toch niks aan de hand? Ik zou me er als ik jou was niet te druk om maken, daar heb je niks aan.
Maar het is ook zo'n klefbek. Hij had al voorgesteld om samen naar de bioscoop te gaan ed. Dat soort activiteiten zie ik bijvoorbeeld al niet zitten.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 18:50
DaStar
DaStar is offline
Citaat:
Huh als die jongen ver weg woont, is het best logisch dat hij blijft slapen. Het is gewoon irritant als je op tijd naar huis moet omdat je anders je trein mist, of elkaar maar heel kort kunt zien in verband met reistijd en daarnaast een duur kaartje moet betalen of lang moet reizen enz.
Het gaat me er dus om dat het wel een jongen is die haar al een keer heeft geprobeerd te zoenen. Dat maakt voor mij het verschil. Als mn vriendin lelijk was geweest was die 'vriendschap' er nooit geweest.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 19:52
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Hmm, ik kan me voorstellen dat je behoorlijk jaloers hier van kan worden (ik ben wel een jaloers typje). Ik denk dat er inderdaad niet echt een onderscheid is tussen hem niet vertrouwen of je vriendin niet vertrouwen. Als zij echt niet wil dan gebeurd het ook niet.

Slapen ze dan samen op dezelfde kamer? Of misschien met twee matrassen naast elkaar? Dat zou voor mij toch ook wel al verschil maken. En als zij weet dat jij het irri vind dat hij bij haar blijft slapen kan je toch best een compromis sluiten dat hij bijvoorbeeld in een logeerkamer slaapt ofzo. (indien mogelijk natuurlijk)

Naar de bioscoop gaan moet echt wel kunnen vind ik. Je moet nou ook weer niet doorslaan.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 20:20
Verwijderd
Volgens mij ben je niet echt jaloers, maar heb je ergens gewoon gelijk. Ik denk dat je vriendin ookwel zou moeten inzien dat dit gewoon op de een of andere manier not done is. Die jongen vindt haar leuk, dan moet je zoiets gewoon niet doen, en dan doel ik op het bij elkaar slapen, zeker als het niet noodzakelijk zou zijn.

Maar goed, het heeft natuurlijk weinig zin je hierover gek te maken, het komt vast wel goed.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 00:32
Nienna*
Nienna* is offline
Ja ik snap wel dat je het kut vindt, maar ik bedoel meer dat het niets met zijn gevoelens te maken hoeft te hebben dat hij blijft slapen. Edit: of vooral met die van haar.
Anyway, aparte kamers aparte bedden, probeer haar te vertrouwen, anders gaat het gegarandeerd fout (lekker zwartgallig weer, sorry, ik ben heel chagrijnig ).

Laatst gewijzigd op 27-04-2008 om 11:39.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 13:47
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Volgens mij ben je niet echt jaloers, maar heb je ergens gewoon gelijk. Ik denk dat je vriendin ookwel zou moeten inzien dat dit gewoon op de een of andere manier not done is. Die jongen vindt haar leuk, dan moet je zoiets gewoon niet doen, en dan doel ik op het bij elkaar slapen, zeker als het niet noodzakelijk zou zijn.

Maar goed, het heeft natuurlijk weinig zin je hierover gek te maken, het komt vast wel goed.
Hier ben ik het wel enigzins mee eens. Natuurlijk vertrouw je je vriendin, maar hem niet. Je vraagt je toch af wat er zou gebeuren als die jongen jouw vriendin zoent. In de intieme omgeving van zijn slaapkamer Niet dat je denkt dat je vriendin je wil kwetsen, maar haar lichaam reageert gwn en bla
Het is niet leuk nee. Maar het domweg verbieden brengt ook irritatie en zegt zij misschien zelfs wel: ik voel me opgesloten.

Wat ik zou doen heb ik zelf ook in de praktijk gebracht. Ik zat in dezelfde situatie als jou alleen was het meisje bij wie mijn vriend zou gaan zijn EX die nog smoorverliefd op m is en een pesthekel aan mij heeft dus En die 2 zijn de beste vriendjes. Daar was ik dus helemaal niet van gediend Maar wat ik dan gedaan heb is zeggen: nja, ik kan je moeilijk vastbinden. Je houdt van mij, je gaat met mij en ik vertrouw je. In die zin dat ik denk dat jij wel weet wat mij kwetst en wat niet. Misschien een idee? Als je dan ziet hoe je vriendin daarmee omgaat --> dat zegt heel wat meer over haar en jullie relatie dan wanneer ze het niet doet omdat jij het verboden hebt. Ze moet wel lef hebben om dan je vertrouwen te beschamen Mijn vriend is toen niet meer bij haar gaan logeren. Zonder dat ik heb hoeven dwingen/gillen/pleiten/soebatten/onderhandelen en alles. En hij ervaart het ook niet als een gemis
Oud 27-04-2008, 15:21
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Het gaat me er dus om dat het wel een jongen is die haar al een keer heeft geprobeerd te zoenen. Dat maakt voor mij het verschil. Als mn vriendin lelijk was geweest was die 'vriendschap' er nooit geweest.
Je kan hem ook niet vertrouwen, noch haar. Je moet mentaal aan de slag gaan.
Zorg ervoor dat je positie ten opzichte van je meid goed zit. Zorg ervoor dat je van hoge waarde bent en onvervangbaar lijkt.
Kortom je eigen status en positie verzekeren.
Oud 27-04-2008, 15:36
DaStar
DaStar is offline
Citaat:
Hier ben ik het wel enigzins mee eens. Natuurlijk vertrouw je je vriendin, maar hem niet. Je vraagt je toch af wat er zou gebeuren als die jongen jouw vriendin zoent. In de intieme omgeving van zijn slaapkamer Niet dat je denkt dat je vriendin je wil kwetsen, maar haar lichaam reageert gwn en bla
Het is niet leuk nee. Maar het domweg verbieden brengt ook irritatie en zegt zij misschien zelfs wel: ik voel me opgesloten.

Wat ik zou doen heb ik zelf ook in de praktijk gebracht. Ik zat in dezelfde situatie als jou alleen was het meisje bij wie mijn vriend zou gaan zijn EX die nog smoorverliefd op m is en een pesthekel aan mij heeft dus En die 2 zijn de beste vriendjes. Daar was ik dus helemaal niet van gediend Maar wat ik dan gedaan heb is zeggen: nja, ik kan je moeilijk vastbinden. Je houdt van mij, je gaat met mij en ik vertrouw je. In die zin dat ik denk dat jij wel weet wat mij kwetst en wat niet. Misschien een idee? Als je dan ziet hoe je vriendin daarmee omgaat --> dat zegt heel wat meer over haar en jullie relatie dan wanneer ze het niet doet omdat jij het verboden hebt. Ze moet wel lef hebben om dan je vertrouwen te beschamen Mijn vriend is toen niet meer bij haar gaan logeren. Zonder dat ik heb hoeven dwingen/gillen/pleiten/soebatten/onderhandelen en alles. En hij ervaart het ook niet als een gemis
In feite heb ik het ook op een soortgelijke manier aangepakt als jij, maar achteraf vroeg ik me af of het niet te overdreven was van mij en vandaar dat ik dit topic opende.

Ik zag dus een paar dagen geleden weer een sms'je in haar mobiel staan waaruit bleek dat hij wel aanstalten wilde maken om dat weekend te gaan plannen.. De dag erop begon ik er pas over van 'hebben jullie nou eigenlijk al wat afgesproken of niet..'. Ik heb toen gezegd dat ik het echt overdreven zou vinden als hij bij haar bleef slapen etc en dat ze wat mij betreft maar lekker naar een pretpark of weet ik veel wat gingen. Dit leidde er eigenlijk toe dat ze maar een beetje triest voor zich uit zat te staren een uur ofzo, maar ze begreep me wel. Ik had haar nadrukkelijk gezegd dat ik haar niks zou verbieden maar dat als ze afsprak met "Job" dat garant stond voor een slechte nachtrust bij mij. Uiteindelijk kwam het er wel op neer dat ze niks meer ging afspreken omdat ze zich dan schuldig zou voelen tegenover mij..

Het doel van het gesprek was voor mij toch wel dat ze niet eens meer wilde afspreken met die jongen en dat is in zekere zin ook wel gelukt, maar toch voel ik me een beetje schuldig omdat zij zich belemmert voelt in iets wat ze gewoon als 100% vriendschap ervaart. Maar ik denk dat ze dus niet doorheeft dat jongens altijd meer in hun achterhoofd hebben. Mannen -ik spreek uit ervaring uiteraard- kunnen in principe wel vriendschappen met vrouwen opbouwen, maar ze houden áltijd in hun achterhoofd 'na een dronken avondje en we zijn toevallig met zn tweetjes, nou dan weet ik het wel'. Dat is dus precies de reden dat lelijke vrouwen geen mannenvrienden hebben (en mooie vrouwen des te meer).

Mijn vriendin is er door schade en schande al 2 of 3 keer achtergekomen dat de date die zij als geheel vriendschappelijk gepland had eigenlijk een stuk meer voor de jongen betekende. Daarom vertrouw ik haar redeneringsvermogen als het op Job aankomt dus ook een stuk minder.

Twee weken geleden was dat bijvoorbeeld nog het geval. In het uitgaanscentrum kwam er een jongen naar haar toe die zij uiteraard als vriend beschouwde.. Na een poosje praten had hij gezegd 'oh leuk werk je nu bij de bios, mss moeten wij daar binnenkort eens samen heen gaan!'. Ze stemt uiteraard in om 'gezellig' met de 'goede vriend' naar de bios te gaan.
Het belletje ging bij haar pas rinkelen toen die jongen boos naar haar toe kwam waarom ze met een andere jongen zat te 'sjansen' (mij , hij wist nl. niet dat ze al een vriend had) terwijl ze net een date hadden!

Wat die jongen precies zei hoorde ik dus pas later, maar hoe onnadenkend kun je zijn als meisje als je denkt dat een jongen dít vriendschappelijk bedoelt! Als ik niet mee was geweest naar het uitgaanscentrum had ze gewoon zo naďef als de pest een bioscoopje gepakt met iemand die alleen maar achter haar aanzit!

Ik wijd trouwens iets teveel uit besef ik nu, maar mn denkwijze is wel een beetje duidelijk denk ik haha.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 16:19
Verwijderd
ja
je maakt je druk om niks, en als je iemand iets moet gaan 'verbieden' is er in jullie relatie, en vooral ook bij jou iets niet helemaal 100%
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 16:31
Nienna*
Nienna* is offline
Haha, ik ben echt hetzelfde als je vriendin. Naďef, ja, maar niet expres, geloof me (wat betreft het bioscoopverhaal).
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 16:49
VeGs
VeGs is offline
Ik herken dat naieve ook wel. Vooral omdat je je ook erg arrogant zou voelen als je iets onschuldigs als een bioscoopje ofzo afslaat alleen maar omdat iemand er misschien meer mee bedoelt.
Daarnaast, als iemand weet dat ik een vriend heb en hij wil nog steeds afspreken, dan ga ik er vanuit dat hij snapt dat er toch niets gebeurt, aangezien ik bezet ben. Als hij dan nog steeds meer wil, dan is dat zijn probleem.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 17:27
DaStar
DaStar is offline
Citaat:
ja
je maakt je druk om niks, en als je iemand iets moet gaan 'verbieden' is er in jullie relatie, en vooral ook bij jou iets niet helemaal 100%
Ik heb haar toch ook niks verboden, ik heb alleen gezegd dat ik slecht zou slapen de desbetreffende nacht. Ik wil haar absoluut ook niks verbieden dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.

En ik weet dat ik me misschien ook wel druk maak om niks, maar jammer genoeg is die drukte er nou eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 17:51
DaStar
DaStar is offline
Citaat:
Ik herken dat naieve ook wel. Vooral omdat je je ook erg arrogant zou voelen als je iets onschuldigs als een bioscoopje ofzo afslaat alleen maar omdat iemand er misschien meer mee bedoelt.
Daarnaast, als iemand weet dat ik een vriend heb en hij wil nog steeds afspreken, dan ga ik er vanuit dat hij snapt dat er toch niets gebeurt, aangezien ik bezet ben. Als hij dan nog steeds meer wil, dan is dat zijn probleem.
Doet me wel denken aan een ander verhaal.

Laatst werd ze aangesproken op msn door iemand die ze sinds de middelbare school niet meer gesproken had. Die wilde graag wel een keertje wat drinken. Toen ze vroeg of hij dat bedoelde in de zin van een 'date' of gewoon vriendschappelijk zei hij dat ie voor allebei wel in was.

Dat geeft voor mij dus aan dat de intenties in eerste instantie bij meer dan 'vrienden-zijn' liggen wat betreft die jongen en waarom zou je er dan nog mee afspreken?

Maar ook als die jongen het echt bedoelt om alleen leuk bij te praten kan ik me er gewoon totaal niet in herkennen. Niemand van mijn vriendengroep en ik zouden zomaar voor de lol wat gaan drinken met een meisje die we al 2 jaar niet gezien hebben. En als dat al wel het geval zou zijn hou je platgezegd in je achterhoofd 'die zou ik nog wel is willen neuken'.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 18:47
Qimm
Qimm is offline
ik zou het best leuk vinden om iemand te spreken die ik al een aantal jaar niet meer gezien of gesproken heb. Ongeacht of ik wel of niet interesse zou hebben in seks met die gene. Ik ga vaak zat met jongens op stap waar ik geen seks mee wil, maar omdat het gezellig is.
Waarom moet overal toch seks achter liggen?

maar nu ben ik dan ook een meisje...
Oud 27-04-2008, 18:51
VeGs
VeGs is offline
Mja, precies. Waarom moet je er bij voorbaat al vanuit gaan dat er vast wel meer bedoeld wordt?
En als diegene weet dat je die intenties niet hebt, kun je toch prima afspreken als je daar een gezellige avond aan overhoudt?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 18:56
DaStar
DaStar is offline
Citaat:
Mja, precies. Waarom moet je er bij voorbaat al vanuit gaan dat er vast wel meer bedoeld wordt?
En als diegene weet dat je die intenties niet hebt, kun je toch prima afspreken als je daar een gezellige avond aan overhoudt?
Omdat die jongen dus liet blijken dat hij wel voor een date in was!

Maar ik zal het ook wel overdrijven..
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 19:04
Nienna*
Nienna* is offline
Nouja, ook als ik weet dat iemand meer bedoelt... als ik niets van diegene wil, ga ik toch gewoon met hem om hoor. Het is zijn probleem als hij me leuk vindt, niet het mijne, en als er van allebei de kanten duidelijkheid is, hoeft er niets aan de hand te zijn.
Als ik er niet op inga, is er toch geen probleem?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Het is zijn probleem als hij me leuk vindt, niet het mijne, en als er van allebei de kanten duidelijkheid is, hoeft er niets aan de hand te zijn.
Als ik er niet op inga, is er toch geen probleem?
Is er wel, aangezien je een zekere vorm van aandacht zoekt van iemand waarvan je weet dat diegene graag wat van je wil op een meer dan vriendschappelijke manier. Door dat soort contacten maak je het wel een soort van probleem voor je vriend. Roepen van 'ik heb het hem duidelijk gemaakt, dus speelt het niet meer' is natuurlijk niet hoe het werkt, zolang je dan veel contact zoekt heeft diegene hoop en zal het blijven proberen, en daarmee ontstaat er wel een bedreiging voor je vriend.

Iig zo zou ik het zien, maar ik neem aan dat een vrouw het ook vervelend vindt als haar vriendje veel contact zoekt met een meisje dat hem op een meer dan vriendschappelijke manier leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 21:43
AzN
AzN is offline
Ik vind dat je ergens wel gelijk hebt hoor, maar 'n goede relatie is gebaseerd op wederzijds vertrouwen en 't kan toch nooit iets worden als dat er niet is. Als ik jou was, zou ik tegen haar zeggen dat je haar vertrouwt en dat je haar alle vrijheid geeft. Schaadt ze dat vertrouwen, mag ze vertrekken. Als zij echt van je houdt, weet ze wel waar de grenzen liggen en hoef je je geen zorgen te maken.
Oud 27-04-2008, 22:05
Verwijderd
beiden
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 22:10
Verwijderd
Citaat:

Mh, ik vind dat toch een rottactiek. Nu moet ik zeggen dat ik 'm wel eens toegepast heb (maar dan tegenover exlief: "Natuurlijk mag je gaan en staan waar je wil, als je maar weet dat je mij er mee kwetst, mijn avond verpest, als je naar Mijn Favoriete Kroeg gaat op donderdag.." "Ja nu kan ik er dus nooit meer heen zonder dat ik meteen een enorme klootzak ben, hč." ) maar dan nog vind ik het éigenlijk valsspelen. Want dat jij erdoor gekwetst wordt, is wel waar, maar dat is jóuw probleem. Jij veroorzaakt je eigen onzekerheid en angst, en vervolgens vind je dat zíj het niet mag doen. Je kunt beter die angst en onzekerheid in jezelf wegnemen, want waar ligt vervolgens de grens?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 22:29
cabster
cabster is offline
ik heb me even speciaal aangemeld om een berichje te kunnen plaatsen hier.

kijk...het is leuk voor je vriendin dat ze even een oude vriend gaat opzoeken. Ook als jij het niet leuk vind moet dat wel kunnen. Maar slapen gaat een beetje te ver vind je ook niet? Zoals je al zelf zei: Eigenlijk kunnen mannen en vrouwen geen echte vrienden zijn...Maar daar denken mensen verschillend over.

Pas er gewoon voor op dat je niet voor de gek gehouden word. Ik ben daar zelf wel bang voor. Praat nog eens met haar over deze situatie. Hij heeft haar leuk gevonden. Wie zegt dat hi haar niet kan overhalen tot slechte daden. Ik wil je niet bang maken maar wees voorzichtig met dit soort dingen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 22:35
cabster
cabster is offline
owja en nog iets......Jongens hebben inderdaad altijd iets meer in hun achterhoofd spelen. Zo zijn jongens gewoon...Best erg maar zo is het nou eenmaal
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 22:37
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Is er wel, aangezien je een zekere vorm van aandacht zoekt van iemand waarvan je weet dat diegene graag wat van je wil op een meer dan vriendschappelijke manier. Door dat soort contacten maak je het wel een soort van probleem voor je vriend. Roepen van 'ik heb het hem duidelijk gemaakt, dus speelt het niet meer' is natuurlijk niet hoe het werkt, zolang je dan veel contact zoekt heeft diegene hoop en zal het blijven proberen, en daarmee ontstaat er wel een bedreiging voor je vriend.

Iig zo zou ik het zien, maar ik neem aan dat een vrouw het ook vervelend vindt als haar vriendje veel contact zoekt met een meisje dat hem op een meer dan vriendschappelijke manier leuk vindt.

Nee leuk is anders, maar wat ik meer bedoel te zeggen is dat als je vriendin/vriend je vertrouwt, en jij je niet (seksueel) aangetrokken voelt tot die andere persoon die meer van jou wil, er niets aan de hand hoeft te zijn. Ik heb zelf meermalen meegemaakt dat vrienden of kennissen meer gingen voelen. Ik heb toen meteen duidelijk gemaakt dat ik 1. niet gediend ben van aanrakingen, bijvoorbeeld kus/zoen/handopbeen/dat soort dingen en 2. het niets zal kunnen worden, omdat ik gek ben (was) op mijn vriend en ik hoe dan ook voor hem zal kiezen. En dat de kennis dus geen hoop moest hebben, omdat alles wat ik met hem deed op vriendschappelijk gebied was en dat hij nergens iets achter moest zoeken. Dat was duidelijk; we zijn gewoon samen film wezen kijken, wat wezen drinken etcetera, zonder vervelend gedoe.

Het speelt dan wel voor de kennis, maar niet voor mij. En ja in liefde en oorlog is alles geoorloofd, maar over het algemeen ga ik er vanuit dat als die kennis respect heeft voor mij en voor mijn relatie, dat hij niets zal proberen en er dus niets zal gebeuren. In die zin is er geen probleem. Edit; en er zou überhaupt niets gebeuren trouwens, want ik voelde me niet tot hem aangetrokken. Ik weet niet hoe dat met de vriendin van de TS zit.

Al geef ik eerlijk toe dat ik in die tijd na een periode van vriendschappelijk samenzijn de vriendschap heb verbroken, omdat mijn vriend er teveel problemen mee had. Dus ik zou wel vrijwel altijd voor mijn vriend kiezen, als het om een kennis gaat (als het mijn beste vriend was, zou het moeilijker liggen).
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 22:53
Verwijderd
Citaat:
ik heb me even speciaal aangemeld om een berichje te kunnen plaatsen hier.

kijk...het is leuk voor je vriendin dat ze even een oude vriend gaat opzoeken. Ook als jij het niet leuk vind moet dat wel kunnen. Maar slapen gaat een beetje te ver vind je ook niet? Zoals je al zelf zei: Eigenlijk kunnen mannen en vrouwen geen echte vrienden zijn...Maar daar denken mensen verschillend over.

Pas er gewoon voor op dat je niet voor de gek gehouden word. Ik ben daar zelf wel bang voor. Praat nog eens met haar over deze situatie. Hij heeft haar leuk gevonden. Wie zegt dat hi haar niet kan overhalen tot slechte daden. Ik wil je niet bang maken maar wees voorzichtig met dit soort dingen
Als je vriendin over te halen is tot 'slechte dingen' dan is ze een slechte vriendin en ben je haar beter kwijt dan rijk. Ik vind het zo'n onzin hč, als zij zich niet kan inhouden is zíj gewoon een domme muts en dan wíl je haar al niet als vriendin. Ik ga toch ook niet opeens met N00dles liggen vozen als we in hetzelfde bed slapen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:07
cabster
cabster is offline
Citaat:
Als je vriendin over te halen is tot 'slechte dingen' dan is ze een slechte vriendin en ben je haar beter kwijt dan rijk. Ik vind het zo'n onzin hč, als zij zich niet kan inhouden is zíj gewoon een domme muts en dan wíl je haar al niet als vriendin. Ik ga toch ook niet opeens met N00dles liggen vozen als we in hetzelfde bed slapen
Maar die informatie wil je niet achteraf horen. Tis niet normaal maar ik kan vrouwen gewoon niet vertrouwen ik ben altijd bang voor relaties.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 06:51
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik ga toch ook niet opeens met N00dles liggen vozen als we in hetzelfde bed slapen
Volgens mij zou hij het anders helemaal niet erg vinden
Oud 28-04-2008, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Ik heb haar toch ook niks verboden, ik heb alleen gezegd dat ik slecht zou slapen de desbetreffende nacht. Ik wil haar absoluut ook niks verbieden dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.

En ik weet dat ik me misschien ook wel druk maak om niks, maar jammer genoeg is die drukte er nou eenmaal.
Dat is gewoon indirect verbieden dmv emotionele chantage.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 10:20
WolterB
WolterB is offline
Wat me vooral opvalt is dat jij je druk loopt te maken over iets wat anderhalf jaar geleden gebeurd is. In die tussenliggende tijd kan er ontzettend veel veranderen en bij je vriendin is dat iig gebeurd, want ze heeft wat met jou gekregen.

Dat ze toen, anderhalf jaar geleden, die jongen gezoend zou hebben als ze niet bezet was betekent absoluut niet dat ze dat nu nogsteeds zou doen als ze vrijgezel zou zijn.
En daarbij, dat ze het toen niet gedaan heeft laat alleen maar zien dat je haar in zo'n situatie kan vertrouwen.

Dat ze bij elkaar overnachten hoeft ook niets te betekenen, kan verschillende redenen hebben die anderen ok al gezegd hebben. Moet je je ook niet druk over maken.

Haar dingen uit haar hoofd praten of het niet eerlijk spelen is voor mij eigenlijk allemaal met hetzelfde niet-zo-nette doel. Dat wil niet zeggen dat ik het nog nooit gedaan heb, maargoed, andere situatie, ander verhaal
Iemand iets echt verbieden vind ik absoluut niet kunnen en als dat bij mij in een relatie gebeurt is dat ook gelijk het laatste wat er in die relatie gebeurde.

Het is vooral een kwestie van vertrouwen en als die niet genoeg is bij je, dan heb je een probleem en kan je er maar beter mee stoppen.
Oud 28-04-2008, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zou hij het anders helemaal niet erg vinden
LOL, ojawel hoor, dan schop ik haar het bed uit en mag ze op de grond slapen

OT:
Dat die gozer 1,5 jaar geleden heeft geprobeerd met haar te zoenen, zegt feitelijk niks over hoe hij haar nú ziet. Interesse kan verdwijnen. Maar goed, laat ik niet helemaal naďef wezen: wetende dat hij interesse kán hebben zou ik -als ik jou was- wel van mijn vriendin de overtuiging willen horen dat ze niets in hem ziet en dat die kwestie tussen hen uitgepraat is.
Maar ja, het is en blijft aan jou om te bepalen of je haar daarin volledig durft te vertrouwen. Dat kan moeilijk zijn, maar als je niet zeker weet of je haar kunt vertrouwen, kun je het maar beter uitmaken. Als het goed zit met haar trouw aan jou, dan voél je dat ook gewoon.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 13:05
DaStar
DaStar is offline
Citaat:
Dat is gewoon indirect verbieden dmv emotionele chantage.
Dat is dus ook de reden dat ik me er een beetje schuldig over voelde.. Doel van mij was meer dat ze gewoon haar eigen naďviteit in zag wat betreft dit soort dingen. Ik ga d'r trouwens niet nog eens over beginnen, want ze heeft gezegd dat ze het er nooit meer over wilde hebben. Maar doet ze dat toch zal ik wel zeggen dat ik waarschijnlijk heb overdreven en dat die jongen maar gezellig langs moet komen.

Anderen wil ik bedanken voor geruststellende woorden. Maar men moet ten minste toegeven dat het overdreven is om hartjes en 'loveyou' te sms'en en bezette vrouwen aan te spreken met 'lieverd/schatje' ed.

De kwestie is eigenlijk ook niet een van vertrouwen. Ik vertrouw er blindelings op dat zij niks zou uitvreten met die jongen. Ik irriteer me wél aan het feit dat ze (meestal onbedoeld) valse hoop geeft aan jongens die achter haar aan zitten.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 13:20
kita
kita is offline
Nou, ik vind dat veel mensen er wel makkelijk over denken. Of het nu anderhalf jaar geleden is of niet, ik vind het een beetje onnodig spanning opzoeken en waarom zou je dat doen als je een relatie hebt.. Tuurlijk, afspreken en naar de bioscoop ofzo moet kunnen (al zou ik dat ook niet een heel prettig idee vinden, maargoed), maar waar ligt de grens?
Ik vind blijven slapen wél te ver gaan, gewoon omdat dit geen normale vriendschap is maar een vriendschap met een aantrekkingskracht tot elkaar. Ik vind het niet eerlijk tegenover jou als ze zou blijven slapen. Mijn vriend heeft een zo'n 'vriendin' waar hij voor mij vanalles mee gedaan heeft, maar ik heb hem wel even duidelijk gemaakt dat ik het niet relaxed vind als hij haar nog heel regelmatig ziet. Gewoonweg omdat het absoluut geen gewone vriendschap is, en ik vind best dat je dat mag aangeven. Iets verbieden is nooit goed en dat zou ik ook nooit doen, maar je kan best aangeven dat het je niet lekker zit. Misschien vindt ze het juist wel een fijn idee dat je het niet fijn vindt, dat geeft immers aan dat je veel om dr geeft. Mijn vriend vond dat in ieder geval wel in onze situatie.

Bovendien zou ik stoppen met smsjes van elkaar lezen, je wordt alleen maar onnodig geconfronteerd met dingen die waarschijnlijk heel anders bedoeld zijn dan hoe jij ze leest.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Ik irriteer me wél aan het feit dat ze (meestal onbedoeld) valse hoop geeft aan jongens die achter haar aan zitten.
Nu klinkt het alsof je te doen hebt met die jongens die de valse hoop verkeerd opvatten
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 13:41
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Nou, ik vind dat veel mensen er wel makkelijk over denken. Of het nu anderhalf jaar geleden is of niet, ik vind het een beetje onnodig spanning opzoeken en waarom zou je dat doen als je een relatie hebt.. Tuurlijk, afspreken en naar de bioscoop ofzo moet kunnen (al zou ik dat ook niet een heel prettig idee vinden, maargoed), maar waar ligt de grens?
Ik vind blijven slapen wél te ver gaan, gewoon omdat dit geen normale vriendschap is maar een vriendschap met een aantrekkingskracht tot elkaar. Ik vind het niet eerlijk tegenover jou als ze zou blijven slapen. Mijn vriend heeft een zo'n 'vriendin' waar hij voor mij vanalles mee gedaan heeft, maar ik heb hem wel even duidelijk gemaakt dat ik het niet relaxed vind als hij haar nog heel regelmatig ziet. Gewoonweg omdat het absoluut geen gewone vriendschap is, en ik vind best dat je dat mag aangeven. Iets verbieden is nooit goed en dat zou ik ook nooit doen, maar je kan best aangeven dat het je niet lekker zit. Misschien vindt ze het juist wel een fijn idee dat je het niet fijn vindt, dat geeft immers aan dat je veel om dr geeft. Mijn vriend vond dat in ieder geval wel in onze situatie.

Bovendien zou ik stoppen met smsjes van elkaar lezen, je wordt alleen maar onnodig geconfronteerd met dingen die waarschijnlijk heel anders bedoeld zijn dan hoe jij ze leest.
Om even naar mijn eigen situatie te gaan: Ik heb een hele goede vriendin daar ik ooit een zwak voor gehad heb en waarmee ik gezoend heb. Dat is ondertussen een jaar of 3 geleden. Als ik nu daar ben en blijf overnachten gebeurt er niets. Daarbij maakt het niet uit of één of beiden een relatie hebben of niet. De spanning die er toen was is er nu niet.
En hoe moeilijk het misschien ook uit te leggen is wanneer je een relatie hebt, het is en blijft een kwestie van vertrouwen en wanneer dat er niet is dan heb je een probleem.
Oud 28-04-2008, 14:00
kita
kita is offline
Citaat:
Om even naar mijn eigen situatie te gaan: Ik heb een hele goede vriendin daar ik ooit een zwak voor gehad heb en waarmee ik gezoend heb. Dat is ondertussen een jaar of 3 geleden. Als ik nu daar ben en blijf overnachten gebeurt er niets. Daarbij maakt het niet uit of één of beiden een relatie hebben of niet. De spanning die er toen was is er nu niet.
En hoe moeilijk het misschien ook uit te leggen is wanneer je een relatie hebt, het is en blijft een kwestie van vertrouwen en wanneer dat er niet is dan heb je een probleem.
Het hangt gewoon heel erg van de situatie af. Ik vind de vriendschap van jou wel klinken als een hele gewone vriendschap die gewoon moet kunnen, of jullie nou ooit gezoend hebben of niet. Maar zodra er onnodig spanning opgezocht wordt, vind ik het te ver gaan. En ook als je partner aangeeft het niet helemaal prettig te vinden, kun je je natuurlijk gaan afvragen hoe belangrijk die 'vriendschap' voor je is als je weet dat je partner met een kutgevoel loopt als jij slaapafspraakjes zit te maken.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 15:21
Verwijderd
nee, je vriendin is naief.
als die jongen haar al eens heeft geprobeerd te zoenen is t klaar ;x
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 16:17
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Mh, ik vind dat toch een rottactiek. Nu moet ik zeggen dat ik 'm wel eens toegepast heb (maar dan tegenover exlief: "Natuurlijk mag je gaan en staan waar je wil, als je maar weet dat je mij er mee kwetst, mijn avond verpest, als je naar Mijn Favoriete Kroeg gaat op donderdag.." "Ja nu kan ik er dus nooit meer heen zonder dat ik meteen een enorme klootzak ben, hč." ) maar dan nog vind ik het éigenlijk valsspelen. Want dat jij erdoor gekwetst wordt, is wel waar, maar dat is jóuw probleem. Jij veroorzaakt je eigen onzekerheid en angst, en vervolgens vind je dat zíj het niet mag doen. Je kunt beter die angst en onzekerheid in jezelf wegnemen, want waar ligt vervolgens de grens?
De grens ligt waar het vertrouwen beschaamd wordt. Ik zeg zoiets omdat ik bedoel dat hij prima in staat is te beoordelen wat kan en wat niet. Daar vertrouw ik mijn vriend blindelings in. Het is niet dat als hij toch gaat dat ik hem maar es even goed laat voelen hoe het mij heeft gekwetst. Natuurlijk als het ter sprake komt ga ik niet faken dat ik me helemaaaal niet slecht voel. Of dat ik zeg dat het me niet boeit. Maar daarvoor moet je dus wel een relatie hebben waarin het *goed* zit. Een keer in zo'n situatie (maar niet met die ex) was hij dus wel gegaan en dan is er geen vuiltje aan de lucht. Want er is toch niets gebeurd wat mij zou kunnen kwetsen. Maar de grens is dus waar het vertrouwen beschaamd wordt.
Oud 28-04-2008, 18:21
Verwijderd
Ik vind je niet jaloers, ik begrijp best dat je het niet zo ziet zitten, maar ik vind wel dat je haar ook echt moet vertrouwen. Je weet niet of zijn bedoelingen ook echt zijn om haar te gaan versieren in dat weekend. Daarbij heeft zij daar al een keer een weekend gelogeerd en is er, voor zover je weet, toch niets gebeurd? En daarbij heeft hij al eens geprobeerd haar te zoenen, maar heeft zij dit toen niet gedaan.. dat laat toch juist zien dat je niets hebt om je druk om te maken? Ze kon hem toen ook weerstaan zeg maar, waarom nu dan niet?

Verder geloof ik dus wel in vriendschappen tussen jongens en meisjes of mannen en vrouwen. Mijn vriend heeft ook nog weleens bij zijn ex gelogeerd terwijl wij al iets hadden, ik heb me hier geen seconde druk om gemaakt. Waarom niet? Omdat ik hem vertrouw, 100%. Verder heb ik zelf ook vrienden die weleens wat geprobeerd hebben of met wie er weleens wat is voorgevallen, maar ik ga echt 100% voor mijn vriend en zij zijn totaal geen verleiding voor me.. zo is het voor jouw vriendin vast ook. Ik wil die vrienden echt niet ineens laten vallen omdat ik een vriend heb, al zou ik wel rekening houden met hem en zorgen dat de jongen en hij elkaar ontmoeten en een beetje leren kennen + niet direct een heel weekend afspreken inderdaad.

Maar goed.. ik logeer ook weleens bij die vrienden van me.. mijn vriend doet daar gelukkig nooit moeilijk over, heel erg fijn. Hij weet dat ik te vertrouwen ben. Ik wil alleen maar hem!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2008, 12:29
stout!
stout! is offline
Citaat:
De kwestie is eigenlijk ook niet een van vertrouwen. Ik vertrouw er blindelings op dat zij niks zou uitvreten met die jongen. Ik irriteer me wél aan het feit dat ze (meestal onbedoeld) valse hoop geeft aan jongens die achter haar aan zitten.
Dit ben ik helemaal met je eens. Misschien vertrouw je er wel op dat er niets zal gebeuren, maar het feit dat ze aandacht zoekt bij jongens die duidelijk/mogelijk meer dan vriendschappelijke bedoelingen hebben vind ik wel een teken van gebrek aan respect voor jullie relatie.
Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind het niet normaal om een e-mailadres te geven bij een bushalte of met 'vreemde' jongens (dus niet al vrienden) naar de bioscoop oid te gaan. Ik kan me ook niet goed voorstellen dat je vriendin die avances helemaal nooit doorheeft, jongens zijn meestal best doorzichtig.
Dus misschien is niet zij naief, maar jij dat je dat denkt . Niet dat ze kwaadwillend zal zijn hoor of vreemdgaat, maar sommige meisjes zijn zo verkikkerd op aandacht van mannen dat ze soms even vergeten dat een relatie om twee mensen gaat en niet alleen maar om zelfverheerlijking.
Oud 29-04-2008, 14:53
DaStar
DaStar is offline
Citaat:
Dit ben ik helemaal met je eens. Misschien vertrouw je er wel op dat er niets zal gebeuren, maar het feit dat ze aandacht zoekt bij jongens die duidelijk/mogelijk meer dan vriendschappelijke bedoelingen hebben vind ik wel een teken van gebrek aan respect voor jullie relatie.
Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind het niet normaal om een e-mailadres te geven bij een bushalte of met 'vreemde' jongens (dus niet al vrienden) naar de bioscoop oid te gaan. Ik kan me ook niet goed voorstellen dat je vriendin die avances helemaal nooit doorheeft, jongens zijn meestal best doorzichtig.
Dus misschien is niet zij naief, maar jij dat je dat denkt . Niet dat ze kwaadwillend zal zijn hoor of vreemdgaat, maar sommige meisjes zijn zo verkikkerd op aandacht van mannen dat ze soms even vergeten dat een relatie om twee mensen gaat en niet alleen maar om zelfverheerlijking.
Ik ben wel blij dat er mensen zijn die mijn punt begijpen .

Ik denk niet dat het haar gaat om zelfverheerlijking. Wat ze zelf zegt is gewoon dat ze het leuk vind nieuwe mensen te leren kennen en gewoon heel sociaal is. Dat ís ook zo en eigenlijk kan ik het haar niet kwalijk nemen, want als het niet het geval was had ik haar waarschijnlijk nooit ontmoet .

Maar mijn punt is dus inderdaad dat ze van mij met iedere jongen mag praten/dansen/logeren behalve jongens die achter haar aan zitten.
Mogen is trouwens een verkeerd woord, maar ik heb meer zoiets van 'waarom zou je het doen'. Je geeft die jongens alleen maar de indruk dat je in meer geďnteresseerd bent, en waarom zou je dat willen.

Laatst gewijzigd op 29-04-2008 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 13:06
Verwijderd
ik vind je jaloers, om dit soort dingen zijn heel vaak relaties van mij op de klippen gelopen. iets met vertrouwen hebben in elkaar.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 13:47
Verwijderd
Citaat:
ik vind je jaloers, om dit soort dingen zijn heel vaak relaties van mij op de klippen gelopen. iets met vertrouwen hebben in elkaar.
Precies. Met veel mannelijke vrienden die ik heb is in het verleden iets voorgevallen of zijn er gevoelens in het spel geweest, ook van hun kant. Het is dus aan mijn vriend mij te vertrouwen.

Zo is er een jongen met wie ik een tijd had gedate en met wie ik afsprak toen ik inmiddels iets met mijn vriend had.. nou, die jongen kon gewoon zijn handjes echt niet thuishouden. Ik heb toen geprobeerd hier met hem over te praten, dat ik alleen bevriend met hem kon zijn als hij mijn relatie respecteerde.. hij gaf aan mijn relatie mijn probleem te vinden en zijn gedrag niet te willen veranderen.. nou ja, DAN is het dus exit. Die vriendschap heb ik dus verbroken.

Maar ik heb ook vrienden die als ik vrijgezel zou zijn, wel iets zouden proberen maar mijn relatie + mijn vriend respecteren en dat nu niet doen.. daarin moet mijn vriend mij dus kunnen vertrouwen, wat hij gelukkig doet.

Maar uit het verhaal van de TS maak ik gewoon niet op dat de jongen in kwestie zijn vriendin nu ook weer zal proberen te zoenen?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 12:52
Gevederde
Gevederde is offline
Citaat:
Haha, ik ben echt hetzelfde als je vriendin. Naďef, ja, maar niet expres, geloof me (wat betreft het bioscoopverhaal).
Hehe, ja ik herken me ook wel in je vriendin. Ik ben ook behoorlijk naďef, en ook niet expres. Heb ook veel jongens uit vrienden, maar probeer niet alleen af te spreken met jongens waarvan ik weet dat ze me echt leuk vinden. Maar ja.. soms komt het voor dat ik onbewust een afspraak heb, waarbij de jongen in kwestie wel gedacht had kunnen hebben dat het een date was.
Maar ja.. Een beetje aandacht leuk, maar ik zie zo'n afspraak alleen als vriendschap. Het zijn gewoon vrienden, net zoals ik vriendinnen heb.

Het is belangrijk voor je vriendin dat ze doorheeft of de jongens alleen vriendschap willen hebben of meer. Wanneer ze afspreekt met vrienden (jongens) die ze al lang kent van vroeger vind ik het weer heel wat anders, dan wanneer ze afspreekt met jongens die ze nieuw ontmoet.
Een mooie test voor zoiets voor haar is, om te kijken wat voor vriendschap het is, door naar een feest te gaan met een jongen (jou bijvoorbeeld) en om dan te kijken dat wanneer ze vrienden(jongens) tegenkomt ze zich ook totaal anders (bv afstandelijker) tov van haar gaan gedragen. Dat werkt goed in de praktijk

Soms kunnen jongens gewoon niet bevriend zijn met meisjes. Zo heb ik op het moment bijvoorbeeld een soort van stalker die me tijdens een studieproject steeds probeerde aan te raken (hand op rug/arm). Echt vreselijk irritant en ik voelde me gewoon sexueel geintimideerd. Hij zei steeds vervelende dingen tegen me en wou met mij lunchen/naar het zwembad. Dat heb ik gelukkig niet gedaan, maar hij bleef maar doorzeuren. Op msn heb ik hem veiligheidshalve maar geblokkeerd en als hij me weer belt neem ik niet op. Hij had zelfs gewoon een vriendin notabene. Dat soort mensen zijn niet te vertrouwen.. ik had het idee dat hij me zo zou zoenen als de gelegenheid zich voortdeed.

Het feit dat de jongen Job in kwestie ook met je vriendin wou zoenen terwijl hij bezet was, maakt hem niet betrouwbaarder... Dus over dat slapen betreft vind ik wel dat je absoluut gelijk hebt. Hij probeert vast wat anders en je vriendin kun je beter daar tegen beschermen. Ze heeft het zelf wss niet door.
Die jongen kan beter gewoon ff wat drinken in de stad met je vriendin. Heeft hij geen andere bekenden in dezelfde woonplaats als je vriendin wonen waarbij hij kan slapen? Of anders gewoon bij jou kan je hem gelijk leren kennen Maar anders kan ze beter gewoon een keer overdag afspreken met hem. Als hij bij haar thuis blijft slapen, zorgt hij er zeker wel voor dat hij haar zo manipuleert dat ze hem wel op haar kamer laat slapen...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 18:11
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Maar ook als die jongen het echt bedoelt om alleen leuk bij te praten kan ik me er gewoon totaal niet in herkennen. Niemand van mijn vriendengroep en ik zouden zomaar voor de lol wat gaan drinken met een meisje die we al 2 jaar niet gezien hebben. En als dat al wel het geval zou zijn hou je platgezegd in je achterhoofd 'die zou ik nog wel is willen neuken'.
jij verdient je vriendin helemaal niet.

Wat een gekke mensen hier, als iedereen zo was dan hadden er veel mensen een hekel aan me omdat ik met hun vriendinnen wat ging doen, maar ja, die vertrouwen hun vriendin wel. Stel ik zou wat proberen, dan zou het meisje me nooit meer willen zien. Dus laat die Job zich vooral in zijn eigen voet schieten, als je je vriendin toch vertrouwt zoals je beweert (wat ik zeer betwijfel).
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten