Nouja, twee studies is niet onmogelijk. Maar het is wél erg veel gevraagd om twee propedeuses tegelijk te doen. Bedenk wel dat het aantal contacturen tijdens het eerste jaar het grootst is. En zeker bij Scandinavistiek (ik weet weliswaar niet waar je dat wil doen.) Aan de UvA is het in ieder geval zo dat je het hele eerste semester onder de pannen bent met alleen al negen uur taalverwerving per week. En daar komen dan nog een stuk of drie algemene vakken bij ook, die ook tijd kosten. Over die andere studies weet ik zo goed als niets.
Ik heb die fout ook gemaakt: twee propedeuses in een jaar te willen, en nee, dat is me bij lange na niet gelukt. Mijn advies is dus, om één hoofdstudie te kiezen, dáár in het eerste semester alle vakken van te doen, en in het tweede jaar kijken of je het makkelijk afgaat. Zo ja, dan zijn er vaak wel vakken in het tweede semester die niet voortbouwen op die uit semester één, en die kun je dan alvast doen. Om vervolgens het jaar daarop de ontbrekende vakken te doen..