Advertentie | |
|
![]() |
|
Religieuze muziek kan zowel voor god als voor zijn aanhangers als voor geld, aandacht, macht, chicks en dergelijke gemaakt zijn, wat Kazet zegt.
Veel 'White Metal' word alleen maar gemaakt om ook onder (vaak antireligieuze) metalheads zieltjes te winnen, om het zo te noemen. Niets mis mee wat mij betreft, maar die muziek is in elk geval niet primair gemaakt voor god. Er zijn in elk geval genoeg motieven voor het maken van religieuze muziek, in welke vorm dan ook ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
muziek geschreven voor god? Ga toch weg. Alsof die kerel zin heeft om naar die crap te luisteren, die heeft wel wat betere dingen te doen: AIDS en tacogriep verspreiden, orkanen maken, aardbevingen laten ontstaan, tsunami's veroorzaken en de wereld ongelofelijk oneerlijk verdelen zodat wij lekker kunnen eten en miljarden mensen in Azië en Afrika sterven van de honger. Maar gelukkig houdt iedereen nog van hem.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ontopic weer, violingirl, wat vind jij zelf eigenlijk?[/QUOTE]
Ik denk dat religieuze muziek wel voor God is geschreven. Ik heb het eigenlijk vooral over oude(re) muziek, en een paar eeuwen geleden bestonden er bijna geen atheďsten. Ik denk dat mensen die 'religieuze' muziek schreven, alleen omdat ze daar de opdracht voor hadden gekregen, eerder uitzondering dan regel waren. Als je in deze tijd religieuze muziek schrijft, dan heeft dat zeker iets met je geloof te maken, omdat je in deze tijd niet meer in opdracht hoeft te componeren. Het kan natuurlijk ook zijn dat je het niet letterlijk voor God schrijft, maar bijvoorbeeld over God. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Valt mij altijd op dat zeker vanuit Evangelische hoek, men vaak nogal erg obscure invullingen aan 'religieus' heeft. 'Gemaakt voor god' vind ik daar zeer mooi voorbeeld van en 'bijbels' is nog een betere.
zo ooit keer discussie gehad met een 'gelovige' metalhead: "Nee dat is geen religieuze muziek! daar zitten geen bijbelse teksten in!" Ja. En het evangelisch christendom is de enige religie op de wereld... Religie in de ruime betekenis, is dus het zoeken naar antwoorden op levensvragen. en als dem uziek daarover gaat, dan kunnen er wel eens juweeltjes uit voortvloeien. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ja en Elly en Rikkert waren ooit vette hippies, maar toen hadden ze een bad trip ofzo en gingen ze nare christenenmuziek maken omdat ze bang waren geworden van hun eigen ongewassen onderbroeken
![]() Die shite vóór ze in den hoere/here raakten was echt heel goed. Check De Draad van Ariadne maar eens!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |