Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 23:08
Tsasil
Tsasil is offline
Ik heb net 'The Skeleton Key' gezien en ik vond het een behoorlijk belabberde flm, hoewel hij beter is dan de gemiddelde 'horror' uit amerika. Helaas is dit muziek, dus ik ga niet al te veel elaboreren hoe kut-ie was.

Tijdens de film ben ik wel ontzettend gefascineerd geraakt door de 'Hoodoo' chants die erin voor komen. Ze zijn bedoelt als een soort spreuk om dit en dat voor elkaar te krijgen, maar gezien ik geen neger ben hecht ik alleen waarde aan de klank. In de film zijn de spreuken die erin voor komen herhaalde gebeden aan god met wat achtergrondgerommel a la rammelende botten enzo.

Op het internet ben ik best veel info over Hoodoo tegen gekomen en ook over de magische spreuken die ermee gepaard gaan, maar helaas geen daadwerkelijke opgenomen spreuken. Die zou ik nu dus best graag willen hebben. Als iemand toevallig een idee heeft waar dat te vinden hoor ik het graag.

Maar omdat ik vermoed dat weinig mensen dit enthousiasme zullen delen, wil ik jullie allen ook eens aanraden om eens naar zuid-oost aziatische klassieke en religieuze muziek te luisteren. Chants over Shiva enzo, onder begeleiding van traditionele instrumenten en dus microtonaal. Goeie afwisseling voor ons westerse 12 tonige systeem wat je al je hele leven hoort. Best boeiend en relaxt om bij in slaap te vallen. Kortom, dit topic gaat wat mij betreft over elk soort religieuze chants.

Dus; Wel eens geprobeerd, niet bevallen? Een kast vol CD's van dit soort prut met dubieuze achtergronden? Je beoefend zelf Hoodoo en wilt je magische spreuken graag met mij delen? Laat maar horen!
Oud 21-08-2005, 23:17
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
ik ben alleen bekend met muziek uit t midden-oosten, wat dat betreft. Van dat volk wat de grondtoon maar blijft uitstellen tot vervelens toe
Oud 21-08-2005, 23:18
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 22-08-2005 @ 00:17 :
ik ben alleen bekend met muziek uit t midden-oosten, wat dat betreft. Van dat volk wat de grondtoon maar blijft uitstellen tot vervelens toe
[pimp] en natuurlijk ook onze toon ook in 9 stukjes heeft onderverdeeld, dus ook microtonaal [/pimp]
Reageren

Regels voor berichten