Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Afhankelijk van de sfeer binnen het bedrijf zou ik het wel even mondeling of schriftelijk meedelen, ook al hoeft dat officiëel niet zolang jij geen nieuw contract tekent. MAAR als je nog wel ingeroosterd wordt na 2 oktober door het bedrijf EN jij komt op die ingeroosterde dagen ook daadwerkelijk opdagen, dan geldt dat weer als een stilzwijgende verlenging van het oude contract. Ook al staat er helemaal niets nieuws op papier.
|
![]() |
|
Ik vind een brief schrijven nogal overdreven.
Formeel gezien hoef je helemaal niks. Het is aan hén om contact met jou te zoeken om te vragen of je er nog wil blijven (of eventueel aan jou om te vragen of je mag blijven, maar die bedoelingen heb je niet). Mondeling aangeven dat het wat jou betreft niet nodig is dat jouw contract verlengd wordt, vind ik dan al netjes genoeg.
|
Ik begrijp dat je oproepkracht bent, waarschijnlijk met een 0-urencontract?
Wat staat er precies in je contract over oproepen? Ben je verplicht om te komen, dan mag je inderdaad niet wegblijven helaas. Ben je niet verplicht om te komen, dan mag je weigeren zonder gevolgen voor je contract. Dan heb je natuurlijk wel kans dat je per 2 oktober geen verlenging krijgt op je contract. Wanneer jij daar een mededeling of brief over krijgt, hoef jij dan geen ontslagbrief zelf meer te schrijven. Sowieso is dat niet eens nodig, contract dat eindigt van rechtswege, daar hoeft geen brief bij van jouw kant. Alles goed meedelen is wel netjes, zoals is gezegd. Ik zelf heb ook wel gesteggel gehad om het aantal uren dat ik zou moeten werken. Ik heb (ook) een 0-urencontract zonder verplichte oproep, dus ik heb de 'eis' vaker te komen werken ook gewoon afgewezen. Ik doe het niet. Wees vriendelijk, maar stellig. Hou vol. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
TS: was afgelopen weken op vakantie en geeft nu een reactie op het topic. Heb besloten om toch te blijven werken bij mijn huidige werkgever als mijn contract verlengd voor een half jaar. Aangezien de bedrijfsleidster niet echt naar mij luisterd ben ik van plan om het volgende te doen om het toch zo nog daar te kunnen werken. Zoals jullie in mijn situatie hebben kunnen lezen is dat ik niet op zaterdag kan werken i.v.m. sport. Ik ben van plan om het hoofdkantoor van mijn werkgever en het de situatie daar uit te leggen. Als ik dit heb gedaan dat mijn bedrijfsleider dan wel is luistert. En dat ze dan een opdonder krijgt van het hoofdkantoor. Hoe zou ik dit aan moeten pakken? Hebben jullie advies? Met vriendelijke groeten, Brands
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Ontslag nemen Vuurlokje | 4 | 08-11-2012 14:13 | |
Werk, Geld & Recht |
Gedwongen ontslag Rachel | 19 | 03-07-2007 08:49 | |
Vrije tijd |
Opmerkelijke Sportberichten, deel III Gimme more beer | 500 | 29-09-2006 14:00 | |
Werk, Geld & Recht |
ontslag? Romie | 14 | 16-02-2006 00:38 | |
Werk, Geld & Recht |
Ontslag snooppielove | 2 | 29-01-2006 09:04 | |
Werk, Geld & Recht |
vraagjes over ontslag recht miekmuis | 23 | 21-06-2004 17:07 |