Met die vergelijking kom je inderdaad weinig verder, zeker als de uitleg en formule elkaar tegenspreken, de formule klopt wel, de uitleg niet. De stroom in een spoel, probeert het magnetisch inductieveld dat inwerkt tegen te werken.
Een spoel kan je weergeven als volgt (dit is iets dat af te leiden valt uit die andere formule):
Met die vergelijking zou je er wel moeten uitkomen, lijkt me (als je een beetje weet van afleiden/integreren). Het probleem is enkel dat er volgens mij geen enkele grafiek exact juist gaat zijn, uit die vergelijking kan je namelijk zien dat als je de I,t-grafiek integreert over de tijd. Ik heb dat even geplot voor je, dus in werkelijkheid zou je iets als bijgevoegde grafiekjes moeten bekomen. Van jouw oplossingen, is D hetgene dat daar het meeste op lijkt.
Wat vooral belangrijk is om te zien aan die grafiekjes, is dat de spanning voorijlt op de stroom. Dit kan je als volgt zien: op de spanningsgrafiek bekijk je de eerste top, en pas iets later gaat ook de stroomgrafiek een maximum krijgen. (Iets soortgelijks gaat op voor condensatoren, alleen ijlt de spanning na op de stroom, net omgekeerd dus).