Oud 11-03-2010, 19:38
Minth
Minth is offline
ok, even een vraagje...maar meer uit onzekerheid

ik ben dus aan de pil sinds een maand, en over n tijdje zou ik eig wel graag met mn vriend seks willen hebben...en dat zonder condoom.

we zijn allebij maagd, dus een condoom vonden we in dit geval niet echt nodig, aangezien we vrij zeker weten dat geen van ons 2 ergens last van heeft.
maar een vriendin van mij raad mij toch aan een condoom te gebruiken de 1e keer, omdat ze zegt dat je net zult zien dat ik die 0,02% ben die wel zwanger word...

maar nu dus mijn vraag... als ik aan de pil ben, is een gebruik van condoom echt nodig
want mij lijkt dat ik er gwn op kan vertrouwen maarjaa

sorry als het nogal dom overkomt
Oud 11-03-2010, 19:41
Pluis
Pluis is offline
hm dat topic dat "eerst lezen en dan NIET posten" helpt dus ook al niet meer

anyways: topics over zwangerschap horen op lichaam en gezondheid, dus daar gaat deze topic naartoe.

als je de pil gebruikt, kun je er vanuit gaan dat je niet zwanger wordt. Ja er worden er 5 op de 1000 per jaar toch zwanger ondanks de pil, maar daar zit ook de groep bij die het niet netjes geslikt heeft of die de pil weer uitgekotst heeft bij ziekte of aan de diarree was of antibiotica gebruikte.

als je je écht veilig wilt voelen, is er overigens ook helemaal niets op tegen om toch een condoom te gebruiken.
Oud 11-03-2010, 19:50
Musiquefreak
Musiquefreak is offline
In principe ben je alleen met de pil er al zeker van dat je niet zwanger kunt worden, maar wil je echt 200 % zekerheid dan zou ik het met condoom doen. Als het je eerste keer is zou ik het sowieso met doen, ik maakte me echt dik zorgen dat ik toch zwanger zou worden, gewoon omdat alles voor het eerst is. Ik ben de volgende morgen naar de apotheek gerend om een morning-after pil te halen, dus dat was voor mij niet zo'n succes En trouwens, je moet wel zeker weten dat hij ook nog maagd is. Zonder condoom ben je dan wel beschermd tegen zwangerschap, maar wie weet heeft hij wel een of andere SOA onder zijn leden, je weet maar nooit. Mee uitkijken!

Geeft je toch een stukje geruststelling. Maar ja, dat is maar een tip
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 13:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
maar een vriendin van mij raad mij toch aan een condoom te gebruiken de 1e keer
Je loopt de eerste keer volgensmij niet meer of minder risico om zwanger te worden, dus waarom dan wel een condoom en daarna niet?
Oud 12-03-2010, 15:51
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Waarschijnlijk gewoon voor het gevoel van zekerheid omdat het de eerste keer het engste is en je je daarna minder druk maakt over zwanger worden en er gewoon van kan genieten?
Oud 12-03-2010, 17:49
Minth
Minth is offline
ok dank je wel voor jullie reacties

@martino...
t was idd zoals Cherry Springs zei
maar ook omdat er oa glijmiddel opzit en t daardoor mss ook wat beter gaat
Oud 12-03-2010, 22:52
Martiño
Martiño is offline
Ahzo. Je kunt glijmiddel overigens ook los kopen hè!
Oud 13-03-2010, 17:48
keepdreaming
keepdreaming is offline
Citaat:
ok, even een vraagje...maar meer uit onzekerheid
omdat ze zegt dat je net zult zien dat ik die 0,02% ben die wel zwanger word...

Citaat:
want mij lijkt dat ik er gwn op kan vertrouwen maarjaa
Als jij er heilig in gelooft dat jij niet die 0,02% bent die wel zwanger wordt, dan kun je het gewoon zonder doen. Echter raad ik het je echt af. De pil helpt inderdaad, maar niet voor 100% tegen zwangerschap. Als je gewoon zeker wilt zijn dat je niet zwanger wordt, volg dan het advies op van je vriendin en gebruik een condoom! Zo erg is dat toch niet?

Citaat:
sorry als het nogal dom overkomt
Het komt wel wat dom over als je zelf waarschijnlijk ook weet dat er altijd kans in zit dat je zwanger wordt bij gebruik van alleen de pil. Maar des-al-niet-te-min vind ik dat domme vragen niet echt bestaan, het is pas dom als je iets doet zonder het te vragen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 19:11
silentbob
silentbob is offline
100% zekerheid heb je nooit, ik heb zelfs wel eens een geval gezien op tv waarbij iemand zwanger was geworden ondanks de pil en een condoom
maar dat is maar een heeel kleine kans
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 13:05
Verwijderd
Je kunt ook gewoon elke 2 maanden een zwangerschapstest doen, dat doe ik ook. Dan heb je echt zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 13:09
WAT
WAT is offline
Citaat:
Je kunt ook gewoon elke 2 maanden een zwangerschapstest doen, dat doe ik ook. Dan heb je echt zekerheid.
dit lijkt me vooral onnodig uitgeven van geld.
de kans dat je zwanger raakt ondanks de pil is bij correct gebruik minimaal (zelfs veiliger dan condooms) en dat je vervolgens wel ongesteld zou worden ondanks zwangerschap is nog kleiner.....

ik weet een meid die 2 keer zwanger geworden is ondanks pil maar zij kwam er later achter dat zij een te lichte pil slikte.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 13:47
Sennah
Sennah is offline
Citaat:
Als je écht zekerheid wilt hebben, dan doe het met pil én condoom en neem je na elke beurt een morning after pil. Als het dán nog mis gaat, weet ik het ook niet meer! En anders gewoon complete onthouding. Geen betere remedie tegen zwangerschap dan gewoon geen geslachtsgemeenschap!
Misschien licht neurotisch?
Oud 15-03-2010, 19:30
Verwijderd
Nou nou, er is hier iemand op het forum ook zwanger geraakt door de pil heen hoor, en die kwam daar pas heel laat achter. Ik zit daar gewoon niet op te wachten. En ik heb nu goedkope testen gevonden, 2 voor 5 euro dus dat valt allemaal wel mee.
Ik moet vaak overgeven en ik vergeet de pil soms, en ik wil geen risico lopen.

Je hoeft niet met rologen te reageren hoor, ik ben gewoon ontopic.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 09:24
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
met een zwangerschapstest voorkom je geen zwangerschap hé als je geen risico wilt lopen kan je best geheelonthouding doen

maar ik snap je punt wel hoor, àls je zwanger bent wil je het liefst zsm weten, logisch, dus is het niet zo raar om regelmatig een testje te doen voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 13:17
Volk
Volk is offline
Citaat:
Als je écht zekerheid wilt hebben, dan doe het met pil én condoom en neem je na elke beurt een morning after pil. Als het dán nog mis gaat, weet ik het ook niet meer! En anders gewoon complete onthouding. Geen betere remedie tegen zwangerschap dan gewoon geen geslachtsgemeenschap!
Misschien licht neurotisch?
Hoe vaker je de MA gebruikt hoe minder effectief hij is.

Citaat:
Nou nou, er is hier iemand op het forum ook zwanger geraakt door de pil heen hoor, en die kwam daar pas heel laat achter. Ik zit daar gewoon niet op te wachten. En ik heb nu goedkope testen gevonden, 2 voor 5 euro dus dat valt allemaal wel mee.

Je hoeft niet met rologen te reageren hoor, ik ben gewoon ontopic.
Als je zo vaak overgeeft en je wil geen risico lopen is het slim om over te stappen op andere anticonceptie dan de pil. Dan kun je wel steeds zwangerschapstesten halen maar dat heeft geen zin als je anticonceptie niet deugt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 15:11
blauw engeltje
Citaat:
Als je zo vaak overgeeft en je wil geen risico lopen is het slim om over te stappen op andere anticonceptie dan de pil. Dan kun je wel steeds zwangerschapstesten halen maar dat heeft geen zin als je anticonceptie niet deugt.
true, nuvaring of spiraaltje lijkt mij betere oplossing in this case!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 17:19
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
met een zwangerschapstest voorkom je geen zwangerschap hé als je geen risico wilt lopen kan je best geheelonthouding doen

maar ik snap je punt wel hoor, àls je zwanger bent wil je het liefst zsm weten, logisch, dus is het niet zo raar om regelmatig een testje te doen voor de zekerheid.
Of je kunt de zwangerschap afbreken...

Maar naast een spiraaltje, of ring heb je ook nog de prikpil en het implantatiestaafje, maargoed, die hebben ook allemaal weer hun voor- en nadelen.
Oud 17-03-2010, 14:51
Minth
Minth is offline
hmm jaa ik denk dat ik wel zie hoe het loopt, ik twijfel nog steeds maar dat komt ook wel weer
dnak je voor jullie reacties...ben alleen zooo bang dat t fout gaat
maar mss moet ik dat gwn uit mn hoofd zetten want ik neem gwnelke dag rond zelfde tijd de pil en ben niet ziek geweest of dingen, dus tjaa...
Oud 17-03-2010, 19:44
blauw engeltje
Citaat:
Of je kunt de zwangerschap afbreken...
zwangerschap afbreken =/= zwangerschap voorkomen, slimpie
maargoed, het "dan kan je het best zsm weten" gedeelte sloeg inderdaad wel op dat soort drastische maatregelen, maar voorkomen is nog steeds beter dan genezen, vandaar het advies over te schakelen op een ander anticonceptiemiddel.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 09:28
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
zwangerschap afbreken =/= zwangerschap voorkomen, slimpie
maargoed, het "dan kan je het best zsm weten" gedeelte sloeg inderdaad wel op dat soort drastische maatregelen, maar voorkomen is nog steeds beter dan genezen, vandaar het advies over te schakelen op een ander anticonceptiemiddel.
Geen reden om te rologen hoor. Ik beweer nergens dat het hetzelfde is.
Mijn punt was dat als je zwanger bent ondanks het gebruik van anticonceptie, je dan uiteindelijk toch niet met een kind opgezadeld zit (als je tenminste kiest voor een abortus). Als je er pas achter komt dat je zwanger bent als je 6 maanden bent, dan is het denk ik te laat.
Oud 18-03-2010, 09:46
blauw engeltje
Citaat:
Geen reden om te rologen hoor. Ik beweer nergens dat het hetzelfde is.
Mijn punt was dat als je zwanger bent ondanks het gebruik van anticonceptie, je dan uiteindelijk toch niet met een kind opgezadeld zit (als je tenminste kiest voor een abortus). Als je er pas achter komt dat je zwanger bent als je 6 maanden bent, dan is het denk ik te laat.
ik zeg toch dat ik hetzelfde bedoelde? ik had beter de " " gebruikt.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten