Oud 30-06-2010, 20:23
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik studeer diergeneeskunde aan de Universiteit Utrecht. Omdat ik in december/januari mijn onderzoeksstage gepland heb, kan ik in september alleen keuzevakken volgen. Mijn faculteit biedt echter geen keuzevakken aan, waardoor ik naar een andere faculteit moet. Ik wil graag vakken volgen aan de Universiteit van Amsterdam. Maar nu loop ik een beetje vast met regelen en de studieadviseur van mijn eigen faculteit is niet echt behulpzaam.
Ik weet dat ik aan de UvA in principe gewoon vakken mag volgen zonder daar collegegeld te betalen, omdat ik aan de UU collegegeld betaal. Nu wil de UvA het volgende van mij hebben:

Citaat:
Tevens heb je een schriftelijke toestemming (origineel) van de examencommissie van je eigen instelling nodig om een bijvak aan de UvA te volgen.
Ik ben naar de studieadviseur van mijn faculteit geweest (zij zit ook in de examencomissie) en volgens haar geeft de examencomissie zulke brieven niet af. Dus ik krijg geen schriftelijke toestemming van de examencomissie, maar de UvA wilt dit wel hebben en zonder die toestemming mag ik ook niet naar de UvA.

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Zijn er hier mensen die vakken gevolgd hebben op een andere universiteit? Wat moesten jullie daarvoor regelen?
Mag de UU mij die schriftelijke toestemming weigeren te geven (terwijl ik volgens de studieadviseur wel vakken op een andere faculteit mag volgen)? En mag de UvA mij weigeren zonder die toestemming?

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen, dus alle adviezen en ervaringen zijn welkom
Oud 30-06-2010, 21:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou vooral volhouden. Met andere dingen heb ik wel ervaren dat de volhouder uiteindelijk wint, ook al 'doen we dat normaal gesproken niet'. Geef aan dat de andere universiteit daar om vraagt en dat ze dan maar een uitzondering moeten maken. En desnoods zet je de verklaring 'Heksjuh heeft toestemming om bijvak x te volgen aan de UvA' op papier en vraag je of ze dan daar een handtekening onder willen zetten.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 13:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel vervelend dat jouw faculteit zich zo stug houdt. Wat je kunt doen is naar de algemene studieadviseur gaan (je kunt er een afspraak mee maken in het bestuursgebouw). Misschien kan die je helpen en/of tips geven. Maar sowieso zou ik een brief aan de examencommissie van DGNK schrijven.

Sowieso mag de UU je niet weigeren.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 19:39
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
een vriendin van mij heeft vanuit de UU vakken gevolgd aan de universiteit van Nijmegen. Het kwam erop neer dat zij eerst toestemming kreeg in nijmegen om zich daar in te schrijven, daarna via studielink daar ingeschreven, bewijs van betaald collegegeld naar nijmegen en daar vervolgens ingeschreven voor de vakken.
Oud 23-07-2010, 16:03
Heksjuh
Heksjuh is offline
Bedankt voor de reacties! Ik heb uiteindelijk na slechts 1 mailtje naar mijn studieadviseur toch de benodigde toestemming op papier gekregen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten