Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2007, 11:55
Verwijderd
Ik ben 3e jaars Pedagogische Wetenschappen aan de UU.
Maar door wat studievertraging kan ik pas in het 4e jaar mijn bachelorthesis gaan volgen.
Dit betekent dat ik vanaf september een half jaar vrij ben.
Maar heb het gevoel dat ik nog niet genoeg heb gestudeerd dus wil wat extra vakken gaan volgen.
Maar er zijn nog maar weinig boeiende vakken op de UU van pedagogiek die ik nog niet gevolgd. Oftewel ik heb ze gevolgd of k vind ze niet boeiend.
Nu kan ik dan wel vakken gaan volgen van bijv. algemene sociale wetenschappen, sociologie, psychologie.
Maar ik wil toch graag in m'n eigen vakgebied blijven omdat ik graag wil gaan werken in de pedagogiek en me dus op dat terrein wil verdiepen.
Nu hoorde ik over de mogelijkheid om vakken te volgen bij andere universiteiten.
Nu heb ik wat op sites lopen rondspeuren van universiteiten die ook pedagogiek aanbieden.
Maar op de meeste sites kan ik niks vinden over of je vakken kan volgen als je van een andere universiteit bent.
Op de UVA en VU kon ik er wel wat over vinden.
Buiten dat de vakken toch wel redelijk overeenkwamen met het aanbod van de UU leek het me toch vrij moeilijk om dat te gaan doen. Studiepunten en bovenal blokken lopen niet gelijk. Je moet van allerlei kopieen laten zien om toch die vakken te mogen volgen. Mij leek het dat met de bachelor master structuur dat toch redelijk makkelijk geworden moet zijn.
Lang verhaal, maar mijn vraag is of misschien iemand ervaring heeft met het volgen van vakken bij andere universiteiten?
Is dat echt zo moeilijk of toch redelijk makkelijk?
Is het je goed bevallen?
Kwamen vakken niet teveel overeen met je eigen universiteit? Zelfde manier van werken als op je eigen universiteit? etc, ervaringen en aanbevelingen zijn zeker welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2007, 12:00
Verwijderd
Ik heb er geen ervaring mee, maar in principe is het altijd mogelijk als het roostertechnisch kan. Ik denk dat je daarvoor het beste contact kunt opnemen met de pedagogiek faculteiten die vakken hebben die je interessant vindt. Meestal valt er wel wat te regelen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 12:27
Balance
Balance is offline
Ik ben 3e jaars PW in Leiden, dus als je vragen hebt over vakken in Leiden hebt kun je dat sowieso vragen

Wij moesten 20 ECTS bij andere studies halen als keuzevakken. Dat mocht een andere studie in Leiden zijn, PW in een andere stad of een andere studie in een andere stad. Als het dus maar geen PW in Leiden was.

Ikzelf heb voor Psychologievakken gekozen in Leiden, maar er zijn ook best wat mensen naar o.a. Amsterdam gegaan om daar vakken te volgen van pedagogiek. Volgens mij hebben zij helemaal niet zoveel moeite gehad om dat te regelen en ik heb best wat positieve reacties gehoord (ook mensen die zeiden dat sommige vakken best wel anders waren als bij ons).
Oud 05-03-2007, 13:07
jbtq
jbtq is offline
Ik doe dan wel een hele andere studie dan jij, maar ik heb vorig jaar een vak op een andere universiteit gevolgd. Voor de duidelijkheid, ik studeerde op de UU en ben toen een van op de VU gaan volgen. Qua regelen valt het allemaal wel mee, ik moest toestemmming hebben van de examen commisie, al was dat niet meer dan een een standaard formuliertje invullen en inschrijven als tijdelijk student op de VU. Dat laatste ging ook vrij makkelijk, ik moest het een en ander invullen en daarna nog een bewijs van betaling van de UU laten zien en het was goed. Kortom qua regelen zou ik me geen zorgen maken. Al is het denk ik wel handig om van te voren te laten weten dat je komt aan de desbetreffende docent, zodat je ook toegang hebt tot computer etc.

En verder, tja, ik vond het zelf erg leuk om ook eens een kijkje op een andere universiteit te nemen en te zien hoe het allemaal daar aan toe gaat. Ik zelf merkte wel dat de VU anders werkte dan de UU en werden dingen uit andere hoeken belicht en dat maakt het gewoon extra intressant.
Oud 09-03-2007, 10:04
marieke1232
marieke1232 is offline
Hoi,

ik studeer ook heel wat anders dan jij, maar ook ik moest een vak volgen wat totaal niks mijn mijn studie te maken had en ik ben toen gaan kijken op andere universiteiten. Ik kwam ook terecht bij een vak van de vu en moest ook mijn examencommissie om toetsemming vragen en ik moest bij de vu toestemming vragen van een of andere gast van de betreffende opleiding. Verder bewijs van betaald collegegeld overhandigen en ik was ingeschreven. Het is heel leuk om te zien hoe eea er aan toe gaat op een andere universiteit (ik zit in Nijmegen), maar moet wel zeggen dat ik een vak gekozen heb dat alleen uit hoorcolleges bestond en niet ook nog uit werkgroepen. Dat zou mij nl te veel tijd kosten. Maar als het mogelijk is zou ik het zeker doen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten