Yoghurt kan je een week na de THT datum nog eten, het wordt hooguit wat dunner en zuurder maar als het nog goed smaakt en er normaal uitziet is er niets aan de hand. Vla, melk en optimel wat minder lang maar eigenlijk zelfde verhaal. Hangt er ook vanaf hoelang het pak al open is. Bavarois zou ik niet meer eten na de THT datum omdat er rauwe eieren in verwerkt zijn.
Dingen als kip, gehakt, filet americain en ander rauw vlees om te bakken eet ik niet meer na de THT datum maar bijvoorbeeld spekreepjes ofzo kan je daarna nog prima gebruiken (zeker een aantal dagen). Voor op brood ligt het er aan wat het is, kipfilet ofzo zou ik niet doen maar gekookte worst of gebraden gehakt kan je nog wel een aantal dagen erna eten (heb vandaag ook nog gebraden gehakt gegeten houdbaar tot 2-12). Groente/fruit kan je gewoon nog eten als het er nog goed uitziet en niet vies ruikt.
Verder idd wat Alopia al zegt. Als je van plan bent om dingen langer te bewaren vries ik het altijd zo snel mogelijk in.