![]() |
|
hoezo heb je het opgegeten en ben je nou ziek
![]() hehe ach gaat wel weer ocer, je gaat er niet aan dood, je krijgt er geen kanker van. Het moet uit je systeem, das alles
|
Je kunt diarree krijgen of het kan zijn dat je moet braken.
Ik zou het maar gewoon weggooien. ALs het kaas zou zijn dat beschimmeld was, dan zou je de beschimmelde stukjes er nog vanaf kunnen halen. Overigens is beschimmeld fruit niet zo erg; het smaakt erg vies ![]() |
![]() |
|
Nou het punt is dat mijn neefje er misschien van gegeten heeft..
Hij zegt zelf van niet maar hij liegt echt ontzettend vaak... Hij blijft hier vannacht logeren dus ik wil ff weten wat hij eventueel zou kunnen krijgen... Ik weet dat hij eraan heeft gezeten maar of hij ook gegeten heeft weet ik niet... Dus vandaar....
|
Verwijderd
|
![]() penecyline (of hoe je het ook schrijft) is goed, penecyline is een schimmel, dus: alle schimmels zijn goed! hahaha sommige schimmels zijn dus goed, andere niet maar ik denk dat je er niet heel erg ziek van zult worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Iedereen thanx voor het advies
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Schimmels die worden wel enigzins tegengehouden door zo'n dekseltje, maar als het er lang genoeg staat, zoals nu, dan gaat het er wel doorheen. Waarom bewaar je die mandarijntjes zolang? Als je zo'n conservenblik hebt opengemaakt (ik ga ervanuit dat ze uit zo'n blikje komen), dan kan je ze wel een paar dagen goed houden die mandarijntjes op siroop, maar na die paar dagen raad ik het je niet meer aan om p te eten. Omdat je het conservenblik geopend hebt, zijn er microorganismen bijgekomen. Tenzij je het natuurlijk ook steriele wijze hebt overgebracht, maar dat lijtk me sterk ![]() Waarom bewaar je puntjes in de koelkast? Deze kan je daar beter echt niet bewaren. Het is er veel te vochtig voor, dan gaan ze dus schimmelen zoals je zag. Als je puntjes bij kamertemperatuur bewaard, gewoon in een plastic zak o.i.d. dan zijn ze enkele dagen wel te eten. Hoewel de kwaliteit wel achteruit gaat, microbiologisch zijn ze dan nog goed (zolang er geen beleg op zat). Soms kan het nog beter zijn om ze in de vriezer te bewaren, dan kan je heel lang goed houden. Wel goed verpakken, anders drogen ze uit en zijn ze niet meer lekker. Als je ze goed hebt verpakt kan je ze in de vriezer echt gigantisch lang goed houden Citaat:
Hoewel je hier hele dicussies over kan houden, maar je kan niet zeggen dat ze goed zijn. Je hebt trouwens wel bepaalde kazen die met behulp van schimmel worden bereid, waarmee je de schimmel ook opeet. Zalig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat van die puntjes... ik denk dat je me een beetje fout hebt begrepen... ik bedoelde dat bovenop die manarijntjes.. maar nog wel in dat bakje allemaal kleine schimmelpuntjes zaten. die dus wit zijn.. en ik bedoelde niet de broodjes... maar bedankt voor de tips daarvoor ik zal het onthouden!!! Kuzz Dreen
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoelang bewaren jullei ze meestal? Als je zo'n blik mandarijntjes openmaakt met een schone blikopenen en met schone handen, in een schoon bakje doet, dan kan je het wel een behoorlijke tijd goedhouden. Het gaat erom dat er geen microorganismen inkomen. Met schoon bedoel ik hiermee dan ook dat er zo min mogelijk mocroogganismen opzitten. Witte puntjes op de mandarijnen...ahha, zo...volgens mij zitten die er al op als je het blik open maakt. ![]() Trouwens, bewaar voedingsmiddelen nooit in een blik in de koelkast, maar even in een ander bakje doen. Blik gaat oxideren in de koelkast. |
![]() |
||
Citaat:
M'n vader hakte altijd dat stuk kaas eraf waar schimmel op zat en at de rest verder op. Kan dat dan niet?
||
Citaat:
![]() Ohw ja.. die witte puntjes waren duidelijk schimmel ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
hehehehe. en tje, je kunt mijn opa van alles vertellen maar hij is nóg eigenwijzer dan ik (en dat zegt veel) en hij neemt dat niet van je aan... mja. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |