Oud 11-08-2011, 16:36
koospcloos
koospcloos is offline
Een kennis van mij heeft een computer die redelijk vaak uitvalt.

Stofophoping is waarschijnlijk niet het probleem.

Hij valt vaak uit tijdens het openen van e-mail.

Maar soms ook bij internetsites

Iemand oplossingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2011, 20:20
freyk
freyk is offline
Wat bedoel je met "uitvallen"?
Valt het dan echt uit of herstart automatisch?
Oud 12-08-2011, 00:11
Daantjer
Daantjer is offline
waarschijnlijk een oud lijkje, gaat hij uit op ieder willekeurig moment dat je je mail opent, of doet hij dat als 1 van zijn eerste taken op zijn pc.
Ik denk zelf echter aan een overleden CPU...
Oud 12-08-2011, 07:59
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als hij uitvalt, start hij daarna wel gelijk weer op(uit zichzelf of als je hem aandrukt).
Ik zou toch denken dat het te heet wordt, misschien niet door stof, maar gaan de fan(s) überhaupt wel aan?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2011, 14:34
freyk
freyk is offline
Het is bij windows mogelijk om foutmeldingen (bsod's) te laten tonen, zonder dat het meteen zichzelf herstart.
Deze meldingen worden in c:\windows\minidumps opgeslagen en deze kan je dan weer uitlegen met blue screenview.
Oud 13-08-2011, 18:22
koospcloos
koospcloos is offline
de pc start automatisch weer op na het uitvallen.

soms is het wel 1 van de eerste taken maar het is eigenlijk random.

toch is het vaak bij microsoft outlook... dat is best merkwaardig.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2011, 11:15
AceSpade
AceSpade is offline
Dat kan werkelijk alles betekenen. Van RAM geheugen tot ventilatoren tot.. behuizing. Je kunt altijd outlook eens opnieuw installeren.

Dit is wat ik zelf heb meegemaakt:
- Koelpasta was verouderd waardoor de CPU te heet werd.
- Kleine ventilatoren die niet goed draaiden vanwege stof. Dus de CPU werd in het algeheel heet. Waardoor vaak schijven / PC uitvielen.
- Slechte behuizing. De PC was statisch geladen door de behuizing. Klinkt vaag maar heel vaak als je de PC aanraakte met een hand of iets dergelijke sprong die uit. Ook als ik zelf bezig was. Er kwam dan een klein sparkje op de behuizing en daardoor sprong de PC uit en startte opnieuw op.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 09:13
Verwijderd
Ik zou zeggen dat de voeding naar z'n grootje is.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Dat kan werkelijk alles betekenen. Van RAM geheugen tot ventilatoren tot.. behuizing. Je kunt altijd outlook eens opnieuw installeren.

Dit is wat ik zelf heb meegemaakt:
- Koelpasta was verouderd waardoor de CPU te heet werd.
- Kleine ventilatoren die niet goed draaiden vanwege stof. Dus de CPU werd in het algeheel heet. Waardoor vaak schijven / PC uitvielen.
- Slechte behuizing. De PC was statisch geladen door de behuizing. Klinkt vaag maar heel vaak als je de PC aanraakte met een hand of iets dergelijke sprong die uit. Ook als ik zelf bezig was. Er kwam dan een klein sparkje op de behuizing en daardoor sprong de PC uit en startte opnieuw op.
Niet om het één of ander maar koelpasta scheelt hooguit een graad of 5, give or take 3 (van niets/prefab naar top-of-the-line pasta). Dat kan nooit het verschil maken tussen een werkende kist of een falende kist; er moeten dan andere variabelen zijn die de boel écht voor je verzieken.

Stoffige fans in combinatie met koelribben waar je geen zuchtje lucht meer doorheen krijgt vanwege stof en gorigheid zijn echter wél een reden voor zorgen inderdaad

Verder moet de topicstarter "Automatisch herstarten bij een storing" even uitzetten. Ik heb het vermoeden dat er een BSOD achter zit en met specifieke informatie uit de BSOD is het een stuk makkelijker troubleshooten.

Windows XP: http://pcsupport.about.com/od/tipstr...utorestart.htm

Windows 7:
http://pcsupport.about.com/od/window...-windows-7.htm

Dus schrijf eventjes de STOP-code op en eventuele DLL's die genoemd worden in het blauwe scherm. Tenminste, als het BSOD's zijn, that is. Overigens is Freyk z'n suggestie misschien een elegantere. Kijk daar even naar. Hoewel je er per definitie altijd goed aan doet om die automatische herstart na een BSOD uit te schakelen.

edit: Eau, dit is Dobermann, niet Pippeloen
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 15:50
Verwijderd
Offtopic: Ik zag in de index deze post als laatste post op H&E en toen dacht ik meteen al 'hm, dat is vast gewoon Q' maar toch moest ik hardop lachen toen Pippeloens account allemaal dingen zei over koelpasta.

Laatst gewijzigd op 20-08-2011 om 14:45. Reden: Offtopic-tags toegevoegd voor het gemak ;)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2011, 15:53
Verwijderd
Offtopic: Het ziet er wel stoer uit he, zo'n chickie en dan zo'n post?

Sorry zeer gewaardeerde forumbaasjes voor deze offtopic post in het voor de rest zeer constructieve topic. Mijn oprechte excuses voor al het leed

Laatst gewijzigd op 20-08-2011 om 14:46. Reden: Offtopic-tags toegevoegd voor het gemak ;)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2011, 14:45
WolterB
WolterB is offline
Offtopic: Ik vind het prima
Oud 20-08-2011, 17:53
music-boy
music-boy is offline
ik heb het probleem dat my pc uitvalt ook gehad...
je CPU wordt te heet of hij veel te veel werk

dan moet je gewoon de pc opn neuiw instaleren
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 17:56
Verwijderd
Citaat:
ik heb het probleem dat my pc uitvalt ook gehad...
je CPU wordt te heet of hij veel te veel werk

dan moet je gewoon de pc opn neuiw instaleren
Je enthousiasme om anderen te helpen vind ik zeer lovenswaardig maar vind je zelf ook niet dat je wel zeer uneducated aan het guessen bent en daar dus ook niet bijster veel mee helpt?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 18:36
music-boy
music-boy is offline
Citaat:
Je enthousiasme om anderen te helpen vind ik zeer lovenswaardig maar vind je zelf ook niet dat je wel zeer uneducated aan het guessen bent en daar dus ook niet bijster veel mee helpt?
en wat bedoel je er dan jijgenlijk mee
Met citaat reageren
Oud 21-08-2011, 19:30
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
en wat bedoel je er dan jijgenlijk mee
Dat je met jouw reactie niet veel meer dan niets opschiet. Er worden al flink wat suggesties gedaan, waar de topicstarter hopelijk iets mee kunt en er wordt doorgevraagd waar de oorzaken zouden kunnen liggen.
In jouw reactie komt niets van dat alles naar voren en je lijkt maar wat te gokken met wat het probleem zou kunnen zijn, zonder eerst de moeite van de andere reacties gelezen te hebben.
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten