Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. Tuurlijk kan hij dat, zekers, maar toevallig ben ík op zijn pad gekomen. 3. Hij is zeker psychisch en seksueel gezond, we hebben gedate en het was gewoon normaal zoals ik het gewend ben. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is niet strafbaar. Een volwassene mag seks hebben met een 16 jarige en ouder. Heb je toevallig father-issues? Een relatie beginnen met een 35 jarige is behoorlijk ziekelijk. En ontzettend fout, vooral vanaf zijn kant. En ik denk dat je al je vrienden gedag kunt zeggen als zij er achter komen...
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Maar waarom open je dan een topic als je je toch overal "bewust" van bent en eigenlijk je mening al klaar hebt en je besluit al genomen is?
Kijk, far be it for me to say dat je iets niet moet doen, en niemand hier kan dat besluit voor je nemen, maar het is natuurlijk logisch dat mensen er naar op reageren. Persoonlijk vind ik het ook ontzettend vreemd (en dan houd ik me nog in ![]() Ziekelijk is een groot woord, maar ik vind het ook icky. Ik vertrouw het niet en vind het nogal triest dat een kerel van 35 het moet zoeken bij middelbare scholieren. Maar goed, wij weten allemaal dat jij toch wel gaat doen wat je wilt doen en dat er niets is dat wij kunnen zeggen waardoor jij opeens van mening verandert. Dus dan rest mij nog te zeggen dat je voorzichtig moet doen, dat je niets moet gaan doen dat je niet wilt en dat je moet oppassen voor een eventuele machtsverhouding. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat zulke vrienden het jou niet waard zijn kan ik me voorstellen, maar jij zit straks wel met de gebakken peren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kijk hier kan ik wat mee. Maar leg mij is uit, stel voor hij vind mij heel ontzetten leuk, waarom zou hij dan toch naar iemand van zijn eigen leeftijd gaan zoeken? Wat doet leeftijd er nou precies toe? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo kan het bijvoorbeeld ook best voorkomen dat een man van 40 daadwerkelijk echte gevoelens heeft voor een meisje van 14, maar zeg nou zelf, dat zou jij toch ook niet vertrouwen? Nu ben jij 16 en is het in principe niet meer strafbaar (al zou hij wel door jou aangeklaagd kunnen worden) om bijvoorbeeld seks te hebben, maar je moet er wel bij stilstaan dat hij misschien niet zulke goede intenties heeft. En natuurlijk komt hij daar niet voor uit. Nou goed, zoals ik al zei, wees gewoon voorzichtig. Ik ga echt niet iedereen over één kam scheren en ik geef meteen toe dat het in sommige gevallen wel "echt" is en niet één of andere viezerik (ik ken genoeg mensen die een relatie hebben met meer dan 10 jaar leeftijdsverschil), maar je moet er niet van uitgaan dat dit in ieder geval zo is. Pas in ieder geval op, want door het verschil kunnen de verhoudingen scheef worden. Dan krijg je een foute machtspositie. Jullie zitten allebei in heel andere fases in jullie leven en daar komen verschillende wensen en verwachtingen bij kijken (en niet alleen op seksueel gebied). Je moet oppassen dat hij geen overwicht gaat krijgen en jij jouw eigen wensen (en grenzen!) niet uit het oog verliest. En nog eventjes iets anders: Ik denk dat ik het antwoord wel kan raden, maar heb je er al over nagedacht hoe je deze eventuele relatie aan je ouders gaat bekendmaken? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zij er erg om zitten te springen. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je seks hebt met iemand onder de 16 ben je sowieso strafbaar bezig (je kunt dan bijvoorbeeld door de ouders worden aangeklaagd, zelfs wanneer de jongen/het meisje in kwestie ermee instemt). Wanneer iemand onder de 18 is, ben je "in principe" niet meer strafbaar, tenzij de persoon zelf jou aanklaagt. Kijk, of je daadwerkelijk veroordeeld wordt is natuurlijk maar de vraag, want ze willen toch wel bewijs van misbruik ed. maar eh, ja. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Ach, zo lang je er maar goed achterkomt dat hij oprecht is en zo lang het leuk is, is er niets mis met een leeftijdsverschil mijns inziens.. Niet strafbaar volgens mij inderdaad, als je jonger dan 16 zou zijn wel. En dan moet je ook nog bepaalde handelingen verrichten. En die hoeven volgens mij niet perse. Zeker niet als je net iemand kent..? En als je iemand nog maar net kent, zeker wil weten dat zijn intenties juist zijn (je kan mensen nooit doorzien, alleen jezelf kan je helemaal vertrouwen) en sowieso omdat je nog niet heel veel ervaring hebt op dat gebied zou ik even wachten met die bijzaken die strafbare handelingen zouden zijn als je jonger was dan 16........
Maatschappelijk gezien not-done? Vroeger was homo-zijn dat. Of misschien soms nog steeds.. En eigenlijk vind ik dat relaties met een groot leeftijdsverschil t zelfde is als homo-zijn. Een vorm van een relatie die niet standaard is. Steeds meer mensen accepteren homo's en ik denk dat ook steeds meer mensen grote leeftijdsverschillen zullen accepteren. Of jij degene bent die als ijsbreker te koop wil lopen met je relatie is een tweede. Dat is gewoon niet leuk. Maar je moet gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt. Als je niet helemaal eerlijk tegen mensen wilt zeggen hoe t zit met je vriend hoef je dat toch niet te doen? t zijn jouw zaken, niet die van hen! Groetjes Vimi |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit is wél vooroordelen, er word op voorhand gezegd dat een man van 35 jaar verkeerde intenties heeft. Levensfase, klopt, dat is waar, maar als er liefde is moet daar toch plaats voor gemaakt kunnen worden? |
![]() |
|
![]() |
het is jou eigen keus
maar uit ervaring heb ik al mee gemaakt dat de jonger persoon nog wilt stappen en lekker zijn ding doet maar de oudere meestal wilt settelen en het uitgaansleven niet meer zijn ding is de psygologische leeftijd kan daadwerkelijk op een gegeven moment een rol gaan spelen het is in hoever hij jou er in kan volgen heb jij de intensie om je sosiale vrijheid nu al op te geven ? en is dit een flirt of wil je de rest van je leven met hem delen daar moet je ook nog eens over na denken |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik al zei, uitgaan kan ik missen. Ik ga liever met hem uit, anders hoeft het niet. Ik ben een persoon dat snel jaloers word. Hij treedt wel eens op (bespeelt een instrument). Vandaag moet hij weer. Hier kan ik zo jaloers om worden, vooral omdat muzikanten veel aandacht krijgen wanneer ze op het podium staan. Maargoed ik ben zelf ook muzikant en krijg ook veel aandacht. Wat ik zelf moet leren is wanneer ik het normaal bij mezelf vind, het ook normaal bij hem moet kunnen zijn. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Leeftijdsverschil Boeini | 16 | 04-06-2013 05:44 | |
Liefde & Relatie |
Oke.. Sjit! Liefs_Lau | 49 | 02-03-2005 08:44 | |
Liefde & Relatie |