Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen op 12 september a.s.?
VVD 2 8.70%
PvdA 1 4.35%
PVV 1 4.35%
CDA 0 0%
SP 5 21.74%
D66 5 21.74%
GroenLinks 1 4.35%
ChristenUnie 1 4.35%
SGP 2 8.70%
Partij voor de Dieren 1 4.35%
DPK (voorheen OBP/groep Brinkman/TON) 0 0%
50PLUS 0 0%
Andere partij, namelijk: 1 4.35%
Ik stem blanco 0 0%
Ik ga niet stemmen 1 4.35%
Ik weet het nog niet... 2 8.70%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2012, 22:26
Martiño
Martiño is offline
Tot 12 september a.s. elke twee weken op Nieuws & Achtergronden een nieuwe poll om verschuivingen in kaart te brengen. Discussieer hier verder over politieke ontwikkelingen, jouw (voorlopige) keuze en vooral over mogelijke veranderingen in je keuze!

Als je nog niet mag stemmen, geef dan gerust aan waar je op zou willen stemmen!

Resultaten van de vorige peilingen:
*volgt*
Oud 06-08-2012, 13:41
Verwijderd
PVV want indo power.
Oud 06-08-2012, 13:47
Mark52
Mark52 is offline
PVV (waarschijnlijke Willie Dille).
Oud 06-08-2012, 14:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
D66, waarschijnlijk gewoon Pechtold maar ik moet nog even kijken wie ze op de lijst zetten.
Oud 07-08-2012, 05:27
Verwijderd
D66 tuurlijk
Oud 08-08-2012, 10:07
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik denk nog steeds dat ik op de PvdD ga stemmen, de onderwerpen die ik het belangrijkst vind, zijn voor hen ook speerpunten en ze denken er ook min of meer hetzelfde over (dat is dan natuurlijk wel handig ).

Wat ik mij afvraag: zijn jullie van plan om op de lijsttrekker te stemmen of op iemand anders? Want ik las ergens dat er steeds meer voorkeursstemmen worden gegeven en ik zat er zelf ook over te denken om dat te doen.

[edit] De kinderstemwijzer zegt ook PvdD. Maar volgens mij zijn sommige stellingen een beetje maf omdat alle partijen daar hetzelfde op hebben gezegd, of zie ik dat verkeerd?

Laatst gewijzigd op 08-08-2012 om 10:35.
Oud 08-08-2012, 10:40
Verwijderd
PvdD vertegenwoordigt mij voorlopig het beste van de zittende partijen. Ik ken de kandidaten niet goed genoeg om voorkeursstemmen te geven, dus uit 'luiheid' ga ik voor de lijsttrekker. Mijn schoonfamilie bestaat uit feministen, die stemmen op de eerste vrouw op de lijst.

Ik ben piraat. Arr.
Oud 08-08-2012, 11:55
Martiño
Martiño is offline
Stemwijzers, kieskompassen en dergelijke waren voorgaande jaren behoorlijk subjectief; daar baseer ik mijn stem liever niet op. Het enige handige is dat ze de standpunten van de partijen op een rijtje zetten.
Oud 08-08-2012, 12:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Stemwijzers, kieskompassen en dergelijke waren voorgaande jaren behoorlijk subjectief; daar baseer ik mijn stem liever niet op. Het enige handige is dat ze de standpunten van de partijen op een rijtje zetten.
Ja, uiteraard. Ik vind ze gewoon leuk om te doen en ook wel handig om een overzichtje te hebben, maar ik zou er nooit puur mijn stem op baseren.
Oud 08-08-2012, 13:09
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
En ze maken ook een selectie van standpunten, waarbij ze onderwerpen behandelen die jij wellicht helemaal niet zo belangrijk vindt en ze laten onderwerpen weg die jij wel belangrijk vindt.

Je moet de stemwijzers ook niet te serieus nemen, denk ik. Ik gebruik het puur als hulpmiddel (en omdat ik het leuk vind om in te vullen). Voor mensen die geen idee hebben waar ze op moeten stemmen kan het misschien wel een duwtje in de goede richting zijn.
Oud 08-08-2012, 19:14
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Mensen die hun stem laten afhangen van een kieswijzer zou het stemrecht ontnomen moeten worden. Mensen die op de PvD stemmen ook, maar daar zou je nog over kunnen discussieren.
Oud 08-08-2012, 19:19
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Ik weet het nog niet. Ik stem niet op de kunduzakkoord personen of PVV.
Ik stem waarschijnlijk PvdA, maar dat zijn ook kontdraaiers.....
Of wil ik een risico gaan lopen en toch SP stemmen. Ik vind SP een commerciele partij. Roemer lijkt mij een sympathieke man. Hij heeft wel vaak gelijk, maar ik realiseer mij wel dat het een politieke truc is. Ze zeggen wat je wilt horen, maar in feite voeren ze heel wat anders uit.
Oud 08-08-2012, 19:21
De Veroorzaker
Ik zou eerder SP stemmen dan die regenten van de PvdA nog een keer op het pluche te laten komen. Maar het zijn natuurlijk allemaal linkse hippies die je niet kunt vertrouwen.
Oud 08-08-2012, 19:25
De Veroorzaker
Ik had op groenlinks gestemd maar ik lees net dat ze een boete willen voor te dure medicijnen.

Citaat:
De partij maakt zich zorgen over hoge medicijnkosten, overmedicatie en oneerlijke concurrentie, waar de afgelopen weken veel om te doen was.
Kom dan met een idee, maar een boete? Het moet natuurlijk wel in de bestaande structuren passen, bah wat een ideeenloze verzameling mensen hebben wij in de tweede kamer zeg.
Oud 08-08-2012, 19:38
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik wil absoluut geen lans breken voor de PvdA, maar je standpunt wijzigen aan de hand van nieuwe feiten of nieuwe inzichten is in mijn ogen juist een goede zaak. Wat heb je liever, een politicus/partij die tot het bittere einde aan een standpunt blijft vasthouden, of iemand die fouten durft te erkennen en realistisch omgaat met nieuwe informatie en ontwikkelingen.

Overigens is er geen enkele partij die nooit van standpunt is gewijzigd, dus iedere partij en politicus kan van draaien beticht worden. De PvdA heeft alleen de pech dat de kwalificatie aan ze is blijven plakken.
Oud 08-08-2012, 19:39
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik zou eerder SP stemmen dan die regenten van de PvdA nog een keer op het pluche te laten komen. Maar het zijn natuurlijk allemaal linkse hippies die je niet kunt vertrouwen.
Ik sta een beetje wantrouwend tegenover de SP. Ik weet niet of we daar echt beter van worden.

Citaat:
Ik had op groenlinks gestemd maar ik lees net dat ze een boete willen voor te dure medicijnen.

Kom dan met een idee, maar een boete? Het moet natuurlijk wel in de bestaande structuren passen, bah wat een ideeenloze verzameling mensen hebben wij in de tweede kamer zeg.
Ja, dit is ook wel een beetje teleurstellend.
Oud 08-08-2012, 19:48
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:

Ach, het is verkiezingstijd
Maar even serieus.. je laat je keuze toch niet afhangen van één standpunt/actie?
Ik bedoel.. als ik GroenLinks een goede partij zou vinden, dan zou ik niet ineens op een andere partij stemmen om één standpunt/actie.

Citaat:
Ik wil absoluut geen lans breken voor de PvdA, maar je standpunt wijzigen aan de hand van nieuwe feiten of nieuwe inzichten is in mijn ogen juist een goede zaak. Wat heb je liever, een politicus/partij die tot het bittere einde aan een standpunt blijft vasthouden, of iemand die fouten durft te erkennen en realistisch omgaat met nieuwe informatie en ontwikkelingen.

Overigens is er geen enkele partij die nooit van standpunt is gewijzigd, dus iedere partij en politicus kan van draaien beticht worden. De PvdA heeft alleen de pech dat de kwalificatie aan ze is blijven plakken.
Daar heb je natuurlijk gelijk is, maar ik heb wel de indruk dat de PvdA een partij geworden is zonder een duidelijke ideologie of koers. Heb jij enig idee waar die partij voor staat?

En neem nou de SP.. Eerst prezen ze de SP de hemel in bij de PvdA en nu ineens is zogenaamd zo'n beetje alles slecht aan die partij.
Oud 08-08-2012, 21:25
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:

zo kan je het ook zien, maar PvdA heeft teveel negatieve inzichten gehad.
ahoewel ik wil Samson leuk vind. nah..op tv dan(samen met Gert)
Oud 08-08-2012, 21:28
De Veroorzaker
Citaat:
Ik sta een beetje wantrouwend tegenover de SP. Ik weet niet of we daar echt beter van worden.
Ja ik ook maar van de PvdA weet ik zeker dat ze niet te vertrouwen zijn en dat we er niet beter van worden.

Citaat:
Ach, het is verkiezingstijd
Maar even serieus.. je laat je keuze toch niet afhangen van één standpunt/actie?
Ik bedoel.. als ik GroenLinks een goede partij zou vinden, dan zou ik niet ineens op een andere partij stemmen om één standpunt/actie.
Nee het is niet eens de actie, het is meer dat ze er niet over nadenken maar wel iets roepen omdat het op het nieuws was.
Oud 08-08-2012, 21:30
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
zo kan je het ook zien, maar PvdA heeft teveel negatieve inzichten gehad.
Ook dat kun je van de meeste partijen zeggen.
Oud 09-08-2012, 04:32
Verwijderd
Mensen D66 is gewoon de bom accepteer het nou maar gewoon! (maar accepteer het dan wel LIKE A BOSS)
Oud 09-08-2012, 06:07
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik weet het nog niet. Ik stem niet op de kunduzakkoord personen of PVV.
Of wil ik een risico gaan lopen en toch SP stemmen. Ik vind SP een commerciele partij. Roemer lijkt mij een sympathieke man. Hij heeft wel vaak gelijk, maar ik realiseer mij wel dat het een politieke truc is. Ze zeggen wat je wilt horen, maar in feite voeren ze heel wat anders uit.
In welk opzicht is de PvdA een partij van "kontdraaiers" en is de SP een "commerciële" partij?
Oud 09-08-2012, 12:58
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
In welk opzicht is de PvdA een partij van "kontdraaiers" en is de SP een "commerciële" partij?
Kontendraaiers, zeggen het ene, maar doen het andere.
Er gebeurt iets in nederland en dan komtde sp weer op het nieuws. Of het gaat over peilingen...
Oud 09-08-2012, 13:16
Verwijderd
Nee, dat zijn leugenaars. Draaiers zijn partijen die tijdens de campagne A roepen en tijdens de regeerperiode B willen doen. Vaak ook logisch want er moeten compromissen gesloten worden bij de coalitieonderhandelingen.
Oud 09-08-2012, 13:19
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Kontendraaiers, zeggen het ene, maar doen het andere.
Heb je concrete voorbeelden, en kun je aangeven waarom dit probleem erger is dan bij andere partijen die vaak regeringsverantwoordelijkheid hebben?

Citaat:
Er gebeurt iets in nederland en dan komtde sp weer op het nieuws. Of het gaat over peilingen...
?
Advertentie
Oud 09-08-2012, 13:39
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Nee, dat zijn leugenaars. Draaiers zijn partijen die tijdens de campagne A roepen en tijdens de regeerperiode B willen doen. Vaak ook logisch want er moeten compromissen gesloten worden bij de coalitieonderhandelingen.
Ja, dat klopt. PvdA kan geen compromissen sluiten.
Oud 09-08-2012, 13:46
DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Heb je concrete voorbeelden, en kun je aangeven waarom dit probleem erger is dan bij andere partijen die vaak regeringsverantwoordelijkheid hebben?
Voorbeelden zijn te vinden in het kabinet van balkenende IV.
zoals bijv; de Nederlandse operatie Task Force Uruzgan. Ik weet dat het een gehele gekontendraai was. Eerst niet willen, maar dan weer wel.
Oud 09-08-2012, 13:55
Chris95
Chris95 is offline
Pvda of course (kwam uit verschillende stemwijzers)
Oud 09-08-2012, 14:14
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, dat klopt. PvdA kan geen compromissen sluiten.
De feiten spreken dit tegen. De PvdA heeft deel uitgemaakt van meerdere regeringen en dan sluit je per definitie een compromis; anders wil er geen enkele partij met je regeren.

Citaat:
Voorbeelden zijn te vinden in het kabinet van balkenende IV.
zoals bijv; de Nederlandse operatie Task Force Uruzgan. Ik weet dat het een gehele gekontendraai was. Eerst niet willen, maar dan weer wel.
Dat is toch juist een voorbeeld dat ze wel een compromis hebben gesloten?
Oud 09-08-2012, 14:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mensen die hun stem laten afhangen van een kieswijzer zou het stemrecht ontnomen moeten worden. Mensen die op de PvD stemmen ook, maar daar zou je nog over kunnen discussieren.
Nou zeg.

Het is trouwens wel echt cliché om te roepen dat de PvdA 'draaikonten' zijn. Dat heeft dan een keer iemand gezegd en daarna zegt ineens iedereen dat zonder ook maar te bedenken of het klopt of niet. Verder wat Martiño zei.
Oud 09-08-2012, 17:03
De Veroorzaker
Ach draaikonten, huichelaars, maakt niet veel uit eah. Wat verdient Wouter "het moet eerlijker" Bos tegenwoordig bij KPMG? En Wim "kwartje van" Kok bij de ING? En dan natuurlijk nog de wij zijn tegen maar we stemmen voor de oorlog in Irak missie, was ook grappig. Maar verder is het echt een cliche idd.

En nu hebben ze dan een kale meneer die zijn gehandicapte kind lekker uitbuit op tv.
Oud 13-08-2012, 13:57
Mark52
Mark52 is offline
http://http://www.stemwijzer.nl/

De stemwijzer is online. Ik heb hem al ingevuld. Dit is de uitslag. Er zijn 3 partijen op de eerste plek geëindigd.

1. ChristenUnie, SP, PVV
4. Partij voor de Dieren
5. PvdA
6. CDA
7. GroenLinks
8. SGP
9. VVD
10. D66

Ik ben benieuwd wat er bij jullie uit komt. Post je uitslag hier!
Oud 13-08-2012, 14:29
Schrödinger
Schrödinger is offline
1. D66 (hoewel oneens op 13 punten)
2. GroenLinks
3. Piratenpartij
Onderaan: Anti-Europa Partij.
Oud 13-08-2012, 17:29
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
SP
PvdA
50Plus
GroenLinks
Partij voor de Dieren
PVV
CDA
ChristenUnie
D66
SGP
VVD

Niets onverwachts dus, die marktwerking in de zorg vraag is gruwelijk en als je voor nog meer "marktwerking" en privatisatie bent is dat wel erg.
Oud 13-08-2012, 19:04
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
1. Partij voor de dieren
2. PvdA
3. SP

Komt wel aardig in de buurt, al zou ik niet op de PvdD stemmen. Wel raar dat Groenlinks nog op plek vier in mijn lijstje komt. Denk toch dat dertig vragen er te weinig zijn.
Oud 13-08-2012, 19:12
marijke 1992
marijke 1992 is offline
Ik stem sopn
Oud 13-08-2012, 19:24
HomoSignificans
"Het grote verschil van de SOPN met de overige politieke partijen is dat de SOPN niet aan symptoombestrijding doet. Iedereen die even de moeite neemt om zelf onderzoek te doen, die kan niet anders dan concluderen dat symptoombestrijding de situatie op de langere termijn alleen maar verergert. De voorbeelden hiervan zijn helaas legio: volksgezondheid, financiën, economie, milieu, onderwijs, discriminatie en ga zo maar door. Aan symptoombestrijding doet de SOPN daarom dan ook bewust niet mee.

De kernvraag is hier dus: waarom rijden we soms harder dan de geldende maximum snelheid? De voornaamste oorzaak is volgens mij: haast. Maar wie heeft er straks nog haast, wanneer we allemaal een basisinkomen hebben? We doen dan immers alleen nog maar dat wat we leuk vinden. Deze onthaasting zal ervoor zorgen dat we als meer bewuste mensen ons om verschillende redenen aan de maximum snelheid zullen houden, want daarmee belasten we het milieu minder, rijden we zuiniger en veroorzaken we minder ongevallen."

http://www.sopn.nl/partijprogramma/1...versie-2-.html

Had er niet eens eerder van gehoord.
Oud 13-08-2012, 19:33
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik stem sopn
Is dat niet dat clubje dat zich bezig houdt met buitenaards leven?
Oud 13-08-2012, 19:51
marijke 1992
marijke 1992 is offline
Sopn is tegen de schapen democratie.
We worden dom gehouden en genaait zonder de broek te laten zakken.
Lang leve de vernieuwing van sopn
Oud 13-08-2012, 19:53
marijke 1992
marijke 1992 is offline
Citaat:
"Het grote verschil van de SOPN met de overige politieke partijen is dat de SOPN niet aan symptoombestrijding doet. Iedereen die even de moeite neemt om zelf onderzoek te doen, die kan niet anders dan concluderen dat symptoombestrijding de situatie op de langere termijn alleen maar verergert. De voorbeelden hiervan zijn helaas legio: volksgezondheid, financiën, economie, milieu, onderwijs, discriminatie en ga zo maar door. Aan symptoombestrijding doet de SOPN daarom dan ook bewust niet mee.

De kernvraag is hier dus: waarom rijden we soms harder dan de geldende maximum snelheid? De voornaamste oorzaak is volgens mij: haast. Maar wie heeft er straks nog haast, wanneer we allemaal een basisinkomen hebben? We doen dan immers alleen nog maar dat wat we leuk vinden. Deze onthaasting zal ervoor zorgen dat we als meer bewuste mensen ons om verschillende redenen aan de maximum snelheid zullen houden, want daarmee belasten we het milieu minder, rijden we zuiniger en veroorzaken we minder ongevallen."

http://www.sopn.nl/partijprogramma/1...versie-2-.html

Had er niet eens eerder van gehoord.
Graag gedaan
Oud 13-08-2012, 19:54
marijke 1992
marijke 1992 is offline
Citaat:
Lach er maar om.
Wie het laatst lacht.
Oud 13-08-2012, 22:41
HomoSignificans
Citaat:
Hahaha serieus?
Oud 13-08-2012, 22:58
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Hahaha serieus?
Jup. De lijsttrekker (Johan Oldenkamp) geloofde, volgens mij, ook dat de wereld in 2011 zou vergaan
Oud 14-08-2012, 00:06
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
1. Partij voor de dieren
2. PvdA
3. SP

Komt wel aardig in de buurt, al zou ik niet op de PvdD stemmen. Wel raar dat Groenlinks nog op plek vier in mijn lijstje komt. Denk toch dat dertig vragen er te weinig zijn.
Dat komt omdat die test bagger is; de vragen kunnen op meerdere manieren worden geïnterpreteerd, en de standpunten van de partijen worden niet goed vertaald in de stellingen.

Laatst gewijzigd op 14-08-2012 om 07:39.
Oud 14-08-2012, 11:09
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
SP
PvdA
50Plus
GroenLinks
Partij voor de Dieren
PVV
CDA
ChristenUnie
D66
SGP
VVD

Niets onverwachts dus, die marktwerking in de zorg vraag is gruwelijk en als je voor nog meer "marktwerking" en privatisatie bent is dat wel erg.
Nu begrijp ik waarom jij een zo links mogelijk kabinet wilt. De uitslag gaat echt van links naar rechts bij jou
Oud 14-08-2012, 11:13
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Dat komt omdat die test bagger is; de vragen kunnen op meerdere manieren worden geïnterpreteerd, en de standpunten van de partijen worden niet goed vertaald in de stellingen.
Dus je doet niet mee?
Oud 14-08-2012, 11:33
HomoSignificans
Citaat:
Ja, en bijv. bij vraag 16 antwoordt de PvdA met geen van beide, en de SP met oneens, terwijl ze een soortgelijke toelichting geven.
Oud 14-08-2012, 11:37
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dus je doet niet mee?
Misschien, voor de leuk. Maar ik vind de stemwijzer niet handig. Naast de eerdergenoemde bezwaren vind ik het overzicht met standpunten dat je na het invullen krijgt ook niet overzichtelijk en onhandig te navigeren.
Oud 14-08-2012, 11:37
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, en bijv. bij vraag 16 antwoordt de PvdA met geen van beide, en de SP met oneens, terwijl ze een soortgelijke toelichting geven.
Precies; dat had ik dus ook bij D66 en GroenLinks en PvdA.
Oud 14-08-2012, 11:38
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Er is zeker wel het één en ander mis met de stemwijzer, maar ik denk wel dat het een goede indicatie geeft over welke partijen interessant zijn voor jou. Ik denk niet dat het toeval is dat de PVV bij mij bovenaan staat, bij Schrödinger D66 en bij Alpha_Omega de SP. Dan zit de stemwijzer toch wel aardig in de goede richting, volgens mij.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten