Oud 27-12-2012, 13:50
Verwijderd
Ik had een beugel ±1 jaar terug en daar kreeg ik wel blaren van .. nu is die er uit normaal kreeg ik heel soms blaren en nu elke maand wel (ik weet het niet precies)
hoe kan ik er voor zorgen dat ze minder snel komen?
en hoe krijg ik ze zo snel mogelijk weg??

(in me mond trouwens xd)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 14:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb er nu ook een, aan de binnenkant van mijn wang. Denk dat ik erop geknaagd heb tijdens het slapen ofzo. Gewoon wachten tot het over is, ik geloof niet dat je veel meer kan doen.
Oud 27-12-2012, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er nu ook een, aan de binnenkant van mijn wang. Denk dat ik erop geknaagd heb tijdens het slapen ofzo. Gewoon wachten tot het over is, ik geloof niet dat je veel meer kan doen.
Ik had er vorige week of daar voor ook 1 toen was ik bij het eten er op gaan bijten -,-
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 17:36
Pluis
Pluis is offline
zijn het wel blaren en niet gewoon aften? Blaren zijn echt blaasjes, aften zijn meer kapotte pijnlijke plekjes.
Oud 27-12-2012, 17:40
Verwijderd
Citaat:
zijn het wel blaren en niet gewoon aften? Blaren zijn echt blaasjes, aften zijn meer kapotte pijnlijke plekjes.
Geen flauw idee maar doet niet pijn is meer irri
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Doet trouwens alleen pijn al ik er tegen aan komt met tandenborstel of ik lig op die kant

Laatst gewijzigd op 28-12-2012 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 18:02
Verwijderd
Dat zijn inderdaad waarschijnlijk aften, geen blaren. Ik denk dat blaren een stuk erger zijn om in je mond te hebben en dan merk je het wel.

Maar nee, het vitaminetekort is een lulverhaal. Voor zover ik weet is het nog steeds niet helemaal duidelijk hoe en waarom ze verschijnen. Er zijn allemaal mogelijke verklaringen voor maar er is nooit iets concreets over gezegd.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 20:35
Verwijderd
Iemand nog iets om het zo snel mogelijk weg te krijgen ?

ik irriteer me er echt aan ;s
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 22:11
Attention
Attention is offline
Gewoon afleiding zoeken.. als je er teveel op gaat concentreren duurt het juist langer..
Oud 29-12-2012, 07:00
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik weet niet of het helpt, maar ik spoel altijd met mondwater als ik een aft heb.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Gewoon afleiding zoeken.. als je er teveel op gaat concentreren duurt het juist langer..
negeren als je dat bedoelt kan niet echt als je hem hele dag voelt
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of het helpt, maar ik spoel altijd met mondwater als ik een aft heb.
ik ga het proberen t mond water hier moet toch op
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 12:15
Pluis
Pluis is offline
aften gaan vanzelf weg, niks aan te doen. Niet te veel aan prutsen, zie het maar als een wondje, daar moet je ook van af blijven om het te laten genezen.
Oud 29-12-2012, 18:56
Verwijderd
Citaat:
aften gaan vanzelf weg, niks aan te doen. Niet te veel aan prutsen, zie het maar als een wondje, daar moet je ook van af blijven om het te laten genezen.
Heb er vandaag perongeluk op gebeten .. bij het eten -,-
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 19:01
Araignee
Araignee is offline
Citaat:
Dat zijn inderdaad waarschijnlijk aften, geen blaren. Ik denk dat blaren een stuk erger zijn om in je mond te hebben en dan merk je het wel.

Maar nee, het vitaminetekort is een lulverhaal. Voor zover ik weet is het nog steeds niet helemaal duidelijk hoe en waarom ze verschijnen. Er zijn allemaal mogelijke verklaringen voor maar er is nooit iets concreets over gezegd.
Nou, ik heb jarenlang last van aften gehad. Toen kreeg ik van de tandarts het advies elke dag twee kiwi's te eten voor de vitaminen. Sindsdien toch echt geen last meer van..
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 19:18
Verwijderd
Dat zal best. Dat neemt echter niet weg dat er geen aantoonbaar verband tussen vitaminetekort en aften is.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 19:25
Araignee
Araignee is offline
Citaat:
Dat zal best. Dat neemt echter niet weg dat er geen aantoonbaar verband tussen vitaminetekort en aften is.
Nee, maar dat neemt wel weg dat het vitaminetekort verhaal per definitie een lulverhaal is
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 20:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn moeder zegt dat ook altijd, maar ik heb vorige week een halve kilo mandarijnen gegeten en toch een aft gekregen. Ik denk dat het gewoon iets is wat ouders graag zeggen.
Oud 29-12-2012, 21:01
Hawahaai
Hawahaai is offline
Toch heb ik wel het idee dat ik vaker een aft heb als mijn weerstand lager is.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 21:04
Verwijderd
@reverend

aften ook goed ,, heb op internet gekeken maar zag het verschil tussen blaren en aften niet echt
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 21:08
Araignee
Araignee is offline
Citaat:
Mijn moeder zegt dat ook altijd, maar ik heb vorige week een halve kilo mandarijnen gegeten en toch een aft gekregen. Ik denk dat het gewoon iets is wat ouders graag zeggen.
Ik denk ook dat het gewoon per persoon verschilt. Mensen zeggen heel vaak dat de oorzaken niet bekend zijn maar volgens mijn tandarts is dat niet waar. Het is gewoon zo dat er heel veel verschillende mogelijke oorzaken zijn. De een is heel vatbaar voor vitaminetekort, terwijl bij de ander zelfs stress een rol daarin kan spelen.

Het blijft denk gewoon een kwestie van allemaal dingen proberen tot je voor jou de juiste oplossing hebt gevonden.

Ook een goeie schijnt kaneel te zijn trouwens, zou ontsmettend werken.

@-winter- Dat komt denk ik doordat heel veel mensen het verwarren met blaren. De, meestal, witte plekjes met rode rand erom (ziet er ontstoken uit) zijn vaak aften.

Laatst gewijzigd op 29-12-2012 om 21:13.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Ik denk ook dat het gewoon per persoon verschilt. Mensen zeggen heel vaak dat de oorzaken niet bekend zijn maar volgens mijn tandarts is dat niet waar. Het is gewoon zo dat er heel veel verschillende mogelijke oorzaken zijn. De een is heel vatbaar voor vitaminetekort, terwijl bij de ander zelfs stress een rol daarin kan spelen.

Het blijft denk gewoon een kwestie van allemaal dingen proberen tot je voor jou de juiste oplossing hebt gevonden.

Ook een goeie schijnt kaneel te zijn trouwens, zou ontsmettend werken.

@-winter- Dat komt denk ik doordat heel veel mensen het verwarren met blaren. De, meestal, witte plekjes met rode rand erom (ziet er ontstoken uit) zijn vaak aften.
Blaren zouden denk ik net zo irri voelen als aften
Met citaat reageren
Oud 31-12-2012, 21:23
Verwijderd
Aften zijn echt de meest vreselijke dingen die er zijn
Met citaat reageren
Oud 31-12-2012, 21:31
Verwijderd
hij is bij mij nu zo goed als weg voel nog beetje met me tong maar doet niey pijn en niet meer irri
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten