Oud 12-12-2012, 04:10
MiBe
MiBe is offline
Ik ben op zoek naar een IBM Model M toetsenbord. De variant maakt me bar weinig uit zolang hij maar 'clicky' is. In ruil ervoor bied ik vijf USB toetsenborden met blauwe achtergrondverlichting aan. Ze hebben een QWERY-ES toetsenindeling en zijn allemaal hagelnieuw in doos.

Ik wil:

Jij krijgt vijf maal:

Kleine tip: De toetsenborden zijn ouder dan ik ben dus de zolder is een aan te raden plaats om te zoeken

Bij voorkeur in omgeving Breda of omgeving Zwolle.
Oud 17-12-2012, 03:14
MiBe
MiBe is offline
Rotschop naar boven. Niemand die zo'n ding heeft liggen op zolder?
Oud 17-12-2012, 14:59
bloodyb
bloodyb is offline
Ik zal eens kijken of ik wat kan regelen. Je hoort het nog wel (of niet natuurlijk)
Oud 19-12-2012, 02:51
MiBe
MiBe is offline
Het zou helemaal top zijn als dat zou lukken
Oud 19-12-2012, 14:44
bloodyb
bloodyb is offline
Het is geen IBM maar is dit wat je zoekt?

Laatst gewijzigd op 01-08-2014 om 14:00.
Oud 19-12-2012, 15:26
MiBe
MiBe is offline
Ik vrees van niet. Zo te zien is dat een regulier toetsenbord en waar het mij om gaat zijn juist die clicky buckling springs die IBM in de Model M toetsenborden gebruikt, dat maakt dat ik ze zo fijn vind typen. In ieder geval bedankt voor het zoeken
Oud 21-12-2012, 18:28
Verwijderd
Ha, je wil wel heel graag van die kermistoetsenborden af hm?

Toevallig heb ik een tijdje terug een heerlijk klikkerdeklik toetsenbord weten te hosselen. Zelfs de gewreekte windows toets is er niet. Het is geen IBM maar wel uit dezelfde periode.

Helaas voor jou doe ik hem voor geen goud weg, maar mijn zus heeft er als het goed is nog een paar liggen (ook zij heeft geen behoefte aan de nieuwe stijl toetsenborden). Ik zal haar eens vragen of ze zin heeft in een ruil.

Mijn bling:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG-20121221-00022.jpg (428.6 KB, 22x gelezen)
Oud 22-12-2012, 22:33
Verwijderd
Ik zal het aan ons pa vragen of zelf even gaan kijken op zolder. Ik weet dat ze er heel lang hebben gelegen, maar ik vrees dat ze een tijd geleden zijn opgeruimd. Kan wel een paar dagen overheen gaan, nu met Kerst, pm me als je donderdag nog niks hebt gehoord.

Wat is er trouwens zo speciaal aan? Ik weet dat die nieuwe toetsenborden zo plat zijn, dat typt niet fijn (zeker niet als mijn nagels langer dan normaal zijn, dan raak ik alle toetsen rondom, maar niet de juiste), maar wat is er dan anders aan die van bloodyb? Ik heb zelf ook zoiets denk ik (maar die krijg je ook niet ).
Oud 22-12-2012, 22:38
Verwijderd
Ah, die werken met veertjes?
Oud 22-12-2012, 23:44
MiBe
MiBe is offline
Inderdaad. Die borden zijn clicky en maken gebruik van burgler springs. Het voelt met typen heel anders dan de toetsenborden van nu die gebruik maken van rubber dome switches of in het geval van de toetsenborden met lage toetsen scissor switches. Ik vind ze enorm fijn typen. Ik had er vroeger één maar die kon niet goed tegen cherry cola, nu zou ik er graag weer één willen.
Oud 23-12-2012, 15:18
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
mibe, als je het ibm toetsenbord niet kan vinden wil ik best wel zo'n hip toetsenbord van je kopen
Oud 24-12-2012, 02:35
MiBe
MiBe is offline
Ook dat is mogelijk, voor 7,5 euro kun je er een komen halen
Oud 25-12-2012, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Wat is er trouwens zo speciaal aan? Ik weet dat die nieuwe toetsenborden zo plat zijn, dat typt niet fijn (zeker niet als mijn nagels langer dan normaal zijn, dan raak ik alle toetsen rondom, maar niet de juiste), maar wat is er dan anders aan die van bloodyb? Ik heb zelf ook zoiets denk ik (maar die krijg je ook niet ).
Epische aanslag, praktisch onverwoestbaar en een valide moordwapen.
Oud 26-12-2012, 18:20
Vowel
Vowel is offline
Die krengen zijn ontzettend prijzig. Ik vind dat je dat er wel even bij mag zeggen voordat iemand met je ruilt.
Oud 26-12-2012, 23:41
Verwijderd
Zeg dat nou niet, mormel
Oud 27-12-2012, 06:04
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Die krengen zijn ontzettend prijzig. Ik vind dat je dat er wel even bij mag zeggen voordat iemand met je ruilt.
Op Marktplaats gaan ze meestal voor zo'n 30 à 35 euro dus denk dat mijn voorstel heel redelijk is. Ze waren een tijdje meer waard maar sinds de komst van moderne mechanische toetsenborden met Cherry MX switches is dat weer wat afgenomen.
Oud 27-12-2012, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Ik had het iig al bedacht ^^ als ik er één kan vinden, kijk ik wel eerst wat het kan opbrengen, voor ik het zomaar ruil

MiBe, pa denkt dat ze allemaal weg zijn, maar zegt ook dat er best nog ergens wat kan slingeren. Ik zoek nog even verder.

Overigens, die toetsenborden die jij hebt, wat is QWERTY ES? Ik heb geen idee waar ES voor staat, ik ken alleen Amerikaanse en Nederlandse versies, welke van de 2 is het of is het nog iets anders? En ik neem aan dat die met usb werken?
Oud 27-12-2012, 18:23
Verwijderd
Zus heeft nog een lading maar bewaart die liever voor zichzelf als die van haar (of die van mij of m'n bro) weer eens een drankje toegediend krijgt.
Oud 18-01-2013, 23:06
:mosh:
:mosh: is offline
Ik zal de zolder hier eens uitmesten. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het ligt er dus wie weet.
Oud 19-01-2013, 09:32
Verwijderd
Ben je inmiddels al voorzien?
Oud 22-01-2013, 15:25
MiBe
MiBe is offline
Nog steeds opzoek. Wel een aantal reacties gehad maar dat betrof niet het type Model M dat ik zoek. Er zijn er namelijk ook met rubber dome switches maar ik wil die met burkling springs die hem dat 'clicky' gevoel geven.
Oud 22-03-2013, 02:51
MiBe
MiBe is offline
Kickje, verhoog mijn aanbod van 5 naar 8 toetsenborden.
Oud 23-03-2013, 08:32
Verwijderd
Ja want dat is inderdaad het probleem dat je geen ruil had tot nu
Oud 23-03-2013, 17:14
Zoari
Zoari is offline
MiBe, Waarschijnlijk heeft mijn vader nog zo´n Toetsenbord. Ik zal even vragen of het daadwerkelijk zo"n toetsenbord is.
Is het ook mogelijk om er geld voor te krijgen? (Just asking)
Oud 24-03-2013, 22:28
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Ja want dat is inderdaad het probleem dat je geen ruil had tot nu
Wellicht motiveert het mensen toch eens een kijkje op zolder te nemen

Citaat:
MiBe, Waarschijnlijk heeft mijn vader nog zo´n Toetsenbord. Ik zal even vragen of het daadwerkelijk zo"n toetsenbord is.
Is het ook mogelijk om er geld voor te krijgen? (Just asking)
Dat hangt ervan af hoeveel, welk type bord en in wat voor staat hij is maar voorstellen zijn altijd welkom.
Oud 25-03-2013, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Overigens, die toetsenborden die jij hebt, wat is QWERTY ES? Ik heb geen idee waar ES voor staat, ik ken alleen Amerikaanse en Nederlandse versies, welke van de 2 is het of is het nog iets anders? En ik neem aan dat die met usb werken?
Hier ben ik nog steeds nieuwsgierig naar ^^
Oud 27-03-2013, 01:50
MiBe
MiBe is offline
Oh sorry, die had ik over het hoofd gezien. Het is gewoon een ES staat voor España en betreft dus de 'Spaanse variant'. Heeft net als in Nederland de QWERTY-indeling (en dus niet QWERTZ zoals in Duitsland of AZERTY zoals in België/Frankrijk). Sommige tekens zitten echter op een andere plaats en er is bijvoorbeeld een ñ aanwezig, uiteraard kun je hem softwarematig gewoon op QWERTY-US zetten (wat de meeste Nederlanders gebruiken).

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten