Oud 12-07-2017, 20:42
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Hoi
In een eerder topic had ik verteld over dat ik best binnenkort seks zou willen.
En dat meende ik ook echt, maar ik ben er op het moment niet klaar voor. Ik denk dat dat ook een deel ligt aan dat ik opgevoed ben met het idee dat je er niet te vroeg aan moet beginnen en dat het heeeeel speciaal is want het is de eerste keer.
Alsof de volgende keren niet speciaal zijn? Ik had dus laatst een gesprek over dat mijn ouders bang waren dat ik het al zou willen doen, en dat ze me er echt te jong voor vonden en 15 eigenlijk ook nog.
Maar ik weet zeker dat als ik 15 ben, dat ik niet ga wachten omdat mijn ouders dat te jong vinden. Mijn vriendin vindt het trouwens ook te jong.
Het is ook gewoon zo vervelend dat ze er zo stom over doe omdat ik pas 14 ben. Ik voel mezelf echt al lang 15, niet 14. Ik ben de jongste van de klas, en heb me altijd al ouder gedragen dan ik eigenlijk ben. Ik heb al 9 maanden met mijn vriendje, en hopelijk nog veeeeel langer. En ik denk dat als ik niet meer onzeker ben over mijn lichaam met hem erbij, dat ik dan klaar ben voor seks. En het enige waar ik nu nog onzeker over ben zijn de vorm van mijn borsten en mijn vagina. En dat eerste is al bijna weg, dus het zal niet lang meer duren. En hij heeft er zelf ook al wel zin in (al best lang eigenlijk)
Maar ik zou geen seks willen hebben zonder dubbele bescherming, dus condoom én aan de pil omdat ik absoluut niet zwanger wil raken. Ik ken zo veel mensen die een ongelukje gehad hebben terwijl ze gewoon met het condoom dingen deden! Ik wil niet op zo'n jonge leeftijd al zwanger raken, snap je? Maar ja, aan de pil mag ik niet. Misschien later voor anticonceptie zeggen mijn ouders. Maar daarvoor moet ik het dus met ze bespreken, en aangezien ze er zo streng tegen zijn is dat geen optie.
Dus met andere woorden kan ik geen seks hebben waar ik me comfortabel bij voel voor mijn 16e. Want dan pas mag ik aan de pil voor anticonceptie als ik geluk heb.
Ik weet niet wat ik moet doen
Oud 12-07-2017, 20:51
Elin3
Elin3 is offline
Misschien kan je zelf naar je huisarts gaan voor anti-conceptie? Heel goed dat het veilig wil doen, een zwangerschap is op jouw leeftijd inderdaad niet aan te raden.
Oud 12-07-2017, 20:56
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Misschien kan je zelf naar je huisarts gaan voor anti-conceptie?
Het probleem is dus dat als mijn ouders erachter komen dat ik aan de pil zit, dat ik eruit gezet wordt. Hebben ze zelf gezegd. Ik heb het al een paar keer aangekaart met als argumenten dat het fijner is om je menstruatie te regelen, en krampen tegen te gaan maar ze zeggen dat ik mijn lichaam maar even zijn gang moet gaan en dat het slecht voor je is omdat er hormonen inzitten.
Maar dat snap ik niet, ik ben al 3 jaar ongesteld en waarom zouden er nu nog dingen moeten settelen? En transgenders krijgen bijvoorbeeld ook hormonen en zij zijn ook niet minder gezond dan mensen zonder die hormonen.
Oud 12-07-2017, 21:06
Alwaysnice
Alwaysnice is offline
Ik snap wat je bedoelt, maar toch denk ik dat op die leeftijd je dingen toch even rustig aan moet gaan doen. Overigens denk ik, dat je ouders je er echt niet uit zullen zetten als je tóch aan de pil gaat. Mijn vriendin en ik waren 14 en 16 toen we elkaar leerden kennen. Ik weet nog dat haar moeder op dag 1 al de pil voor haar gehaald had. Natuurlijk deden we het toen niet, maar toch voor het geval dat
Bespreek het met je ouders, en zeg dat het ook tevens voor je eigen veiligheid en toekomst is.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2017, 21:13
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Ik snap wat je bedoelt, maar toch denk ik dat op die leeftijd je dingen toch even rustig aan moet gaan doen.
Waarom vind je dat dan?

Citaat:
Bespreek het met je ouders, en zeg dat het ook tevens voor je eigen veiligheid en toekomst is.
Dat durf ik dus niet, ik ben echt bang voor hun reactie. Ze hebben heel duidelijk gemaakt dat het niet mag, en mijn vriendin is er ook tegen. Heb niet echt iemand anders waarmee ik er over kan praten
Oud 12-07-2017, 21:14
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Waarom vind je dat dan?

Dat durf ik dus niet, ik ben echt bang voor hun reactie. Ze hebben heel duidelijk gemaakt dat het niet mag, en mijn vriendin is er ook tegen. Heb niet echt iemand anders waarmee ik er over kan praten
Je kunt het wel een keer met je huisarts bespreken, zonder dat je direct besluit om wel of niet de pil te gaan gebruiken.
Oud 12-07-2017, 21:24
Alwaysnice
Alwaysnice is offline
Citaat:
Waarom vind je dat dan?

Impulsief, jong en een foutje is snel gemaakt.

Uiteraard snap ik je ouders ook. Denk dat de beste oplossing is je huisarts te vragen om raad. Of iemand anders die er meer van weet die je kent en het gesprek mee aandruft.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2017, 22:29
Mark52
Mark52 is offline
Zeg tegen je ouders dat ze niet kunnen voorkomen dat je seks hebt, maar wel kunnen helpen te zorgen dat je niet zwanger wordt. Willen ze soms een zwangere dochter van 15?

Verder vind ik je nog vrij kinderlijk overkomen (niet lullig bedoeld), maar je praat wel weer heel verstandig over niet zwanger willen worden op je 15e.

En als ze dreigen om je eruit te zetten, zeg je dat je dan bij je vriendje gaat wonen en 3 keer per dag seks gaat hebben moehaha .

Verder: Er is geen juiste leeftijd voor seks. Doe iets wanneer je er zin in hebt. Je hoeft trouwens ook niet gelijk "all the way" te gaan. Je kan best eerst naakt knuffelen, orale seks doen, hem aftrekken of wat dan ook. Doe wat je wilt.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2017, 06:13
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Verder vind ik je nog vrij kinderlijk overkomen (niet lullig bedoeld)

Verder: Er is geen juiste leeftijd voor seks. Doe iets wanneer je er zin in hebt. Je hoeft trouwens ook niet gelijk "all the way" te gaan. Je kan best eerst naakt knuffelen, orale seks doen, hem aftrekken of wat dan ook. Doe wat je wilt.
Hoezo dan?
En oraal enzo hebben we al gedaann
Oud 13-07-2017, 08:09
Jandevries881
Jandevries881 is offline
Vroeger hadden ze ook nog een andere manier om hun maagdelijkheid te behouden tot het huwelijk. Tevens een manier dat je niet zwanger kan worden....
Met citaat reageren
Oud 13-07-2017, 08:30
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Vroeger hadden ze ook nog een andere manier om hun maagdelijkheid te behouden tot het huwelijk. Tevens een manier dat je niet zwanger kan worden....
Seksualiteit is een heel normaal en gezond onderdeel van een relatie. Daarmee wachten is niet voor iedereen weggelegd, en wachten tot je getrouwd bent kan nog wel heel lang duren als je op je 14e of 15e al een relatie hebt en je nog helemaal niet bezig bent met de vraag of je ooit wel wil trouwen
Oud 13-07-2017, 09:22
Jandevries881
Jandevries881 is offline
Citaat:
Seksualiteit is een heel normaal en gezond onderdeel van een relatie. Daarmee wachten is niet voor iedereen weggelegd, en wachten tot je getrouwd bent kan nog wel heel lang duren als je op je 14e of 15e al een relatie hebt en je nog helemaal niet bezig bent met de vraag of je ooit wel wil trouwen
Ik bedoelde dat er nog een andere manier is om seks te hebben zonder zwanger te worde😉
Met citaat reageren
Oud 13-07-2017, 09:29
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik bedoelde dat er nog een andere manier is om seks te hebben zonder zwanger te worde😉
Anaal bedoel je? Misschien had je iets duidelijker moeten zijn, jouw bericht is ook te interpreteren als "onthouding".
Oud 13-07-2017, 09:38
Jandevries881
Jandevries881 is offline
Citaat:
Anaal bedoel je? Misschien had je iets duidelijker moeten zijn, jouw bericht is ook te interpreteren als "onthouding".
Anaal inderdaad
Met citaat reageren
Oud 13-07-2017, 12:34
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik respecteer de mensen die wachten tot ze trouwen, ik ken ook een paar vriendinnen die dat willen, maar zelf wil ik dat niet. Maar ik ben totaal niet van anaal
Oud 13-07-2017, 21:04
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Een aantal dingen:

- Je mag zelf beslissen met wie, wanneer, waar, etc. je seks hebt. Daar hebben je ouders verder niets over te zeggen, ook al zouden ze dat vast graag willen.
- Je moet seks hebben op het moment dat je er zelf achter staat, zin in hebt en het graag wilt doen. Leeftijd maakt daarvoor niet uit.
- Je kunt zelfstandig de pil halen, daar heb je je ouders niet voor nodig.
- Je ouders kunnen je voor zover ik weet niet zomaar uit huis zetten op jouw leeftijd:

Citaat:
Minderjarige kinderen
Ook kinderen jonger dan 18 jaar mag je uit huis zetten, maar hieraan zijn strenge voorwaarden verbonden. De wet bepaalt dat je als gezaghebbende ouder voor je minderjarig kind onderdak moet verschaffen, maar niet dat dit in je eigen huis moet zijn. Op grond daarvan kun je je minderjarig kind de deur wijzen.
Hierbij rijst direct de vraag hoe oud een kind moet zijn, voordat je als ouder zoiets kunt doen. Het kind moet in zo'n situatie wel voor zichzelf kunnen zorgen en die zelfredzaamheid verschilt van kind tot kind, waarbij de leeftijd uiteraard een grote rol speelt. Tegenwoordig is het tenslotte niet ongebruikelijk dat een 17-jarige op zichzelf gaat wonen. Kort gezegd, hoe jonger het kind, hoe minder snel die zelfredzaamheid zal worden aangenomen.

Fatsoenlijk onderdak
Als je ervoor kiest om je kind niet bij je in huis te laten wonen, dan dien je zelf voor fatsoenlijk onderdak voor je kind te zorgen. Ook dien je ervoor te zorgen dat het over voldoende financiën beschikt om in het eigen onderhoud te kunnen voorzien.
Aangezien minderjarigen handelsonbekwaam zijn, dien je (samen met het kind) de huurovereenkomst te tekenen als je ervoor kiest om je kind in een huurwoning te laten wonen of op kamers te laten gaan. Ook blijf je als ouder verantwoordelijk voor het tijdig betalen van de huur.
Kortom, ze zullen er eerder mee dreigen om bang te maken dan dat ze het echt kunnen / willen doen. Er zijn genoeg redenen om de pil te willen slikken (je hoopt natuurlijk dat het nooit gebeurt, maar stel dat je ineens te maken krijgt met ongewenste seksuele activiteiten, dan loop je ook het risico zwanger te raken...) en uiteindelijk is het jouw beslissing, niet die van je ouders. Dat gezegd hebbende, je leeft met ze samen, dus het is handiger om rustig met ze in gesprek te gaan en uit te leggen wat je wilt en waarom, dan er een hele ruzie over krijgen als ze er ineens achter komen.

Succes!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten