Oud 27-10-2002, 20:09
MrfUbU
MrfUbU is offline
Kan een meisje zwanger worden als ze ongesteld is?? Dus als ik klaar kom in haar vagina als ze ongesteld is?? had namelijk ergens gehoord dat het niet zo is
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:11
Grenwiel
Grenwiel is offline
Probeer t uit.
Oud 27-10-2002, 20:12
Destrøyer
Destrøyer is offline
zwanger raken kan altijd; OOK als ze ongesteld is. Bovendien kan je nog altijd SOA krijgen dus dat condoom is totdat je een vaste relatie/huwelijk hebt zeker aan te raden
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:14
Vinzz
Vinzz is offline
kans is misschien kleiner (weet ik niet) maar het kan zekerwel
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:19
Beefy
Beefy is offline
Citaat:
Reptile schreef:
zwanger raken kan altijd; OOK als ze ongesteld is. Bovendien kan je nog altijd SOA krijgen dus dat condoom is totdat je een vaste relatie/huwelijk hebt zeker aan te raden
Tijdens de menstruatie zwanger worden??
Ik dacht dat alleen bij een eisprong kon
Oud 27-10-2002, 20:22
MrfUbU
MrfUbU is offline
IK heb inderdaad ook zoiets gehoord... Daarom vraag ik het ook hier...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:24
Grenwiel
Grenwiel is offline
Hier ben ik beslapen? Kga maar eens een opfriscursus Latijn volgen een keer denk ik...
Oud 27-10-2002, 20:30
Destrøyer
Destrøyer is offline
Citaat:
Beefy schreef:
Tijdens de menstruatie zwanger worden??
Ik dacht dat alleen bij een eisprong kon
er zijn gevallen bekend...

bovendien weet niemand hoe lang sperma in leven blijft in de vagina/eierleider...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:43
Gothic
Gothic is offline
Hebben jullie geen bio?

Een vrouw kan 1x per maand (ongeveer) zwanger worden. Bij de eisprong. 24 uur lang. Omdat sperma 2 dagen kan leven, kan een vrouw dus 2 tot 3 dagen zwanger worden. Een eisprong is in het midden van die maand, ongeveer op de helft. Maar niet iedere vrouw mentrueert regelmatig... Dus niet als je ongesteld is, als het goed is...
Oud 27-10-2002, 20:45
Gothic
Gothic is offline
L&g
Oud 27-10-2002, 20:50
Beefy
Beefy is offline
Nou ik heb dus wel bio gehad

see my reply euj
Oud 27-10-2002, 20:51
Grenwiel
Grenwiel is offline
Reptile wat betekent je sig nou?

(ben offtopic omdat de hoofdvraag toch al door Gothic beantwoord is)
Oud 27-10-2002, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Hebben jullie geen bio?

Een vrouw kan 1x per maand (ongeveer) zwanger worden. Bij de eisprong. 24 uur lang. Omdat sperma 2 dagen kan leven, kan een vrouw dus 2 tot 3 dagen zwanger worden. Een eisprong is in het midden van die maand, ongeveer op de helft. Maar niet iedere vrouw mentrueert regelmatig... Dus niet als je ongesteld is, als het goed is...
jamaar, dat is anders wanneer je de pil slikt, volgens mij is er dan wel kans dat je zwanger wordt in de stopweek.

Maargoed, deze gaat naar L&G

xx
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 20:58
MrfUbU
MrfUbU is offline
OKe....Nu beweerd de 1 dat het wel kan zwanger worden wanneer meisje ongesteld is en de ander niet...komt iemand met het goede antwoord
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:31
Balance
Balance is offline
het klopt helemaal wat Gothic zegt, want zwanger worden kan echt alleen bij een eisprong.
Maar toch is het wel het slimste om ALTIJD een voorbehoedsmiddel te gebruiken, ten eerste omdat het kan dat iemand onregelmatig ongesteld is en ten tweede omdat het natuurlijk beschermt tegen soa's.
Oud 28-10-2002, 09:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
jamaar, dat is anders wanneer je de pil slikt, volgens mij is er dan wel kans dat je zwanger wordt in de stopweek.
Dat zou toch belachelijk zijn als je met de pil zwanger kan worden in de stopweek? Ik dacht dat de pil een mentruatie "nept"? Dat het eitje tegen wordt gehouden oid en dat je doordat je een week stopt met die hormonen (stopweek) je lichaam het baarmoederslijmvlies ed afstoot zodat je 'ongesteld' wordt?
Oud 28-10-2002, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Dat zou toch belachelijk zijn als je met de pil zwanger kan worden in de stopweek? Ik dacht dat de pil een mentruatie "nept"? Dat het eitje tegen wordt gehouden oid en dat je doordat je een week stopt met die hormonen (stopweek) je lichaam het baarmoederslijmvlies ed afstoot zodat je 'ongesteld' wordt?
Als je de pil slikt kan je niet zwanger worden (voor 99% dan oid), ook niet in je stopweek. De pil werkt dan gewoon door. En verder heb je idd gelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 10:27
Verwijderd
Hmm.. ik heb biologie en voorlichting gehad, daar werd me verteld dat er meisjes/vrouwen zijn die zwanger worden wanneer ze menstrueren.. Geen idee hoe het kan, maar het kan. (Ahum, een anekdote is dat mijn nichtje zo is ontstaan ze hadden geen condoom, maar veel zin, dachten 'ach het kan geen kwaad, ze is ongesteld' en negen maanden later hadden ze een dochterje...)
Maak je mij niet wijs dat het onmogelijk is, ik heb het meisje zelf vastgehouden
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 11:43
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Hmm.. ik heb biologie en voorlichting gehad, daar werd me verteld dat er meisjes/vrouwen zijn die zwanger worden wanneer ze menstrueren.. Geen idee hoe het kan, maar het kan. (Ahum, een anekdote is dat mijn nichtje zo is ontstaan ze hadden geen condoom, maar veel zin, dachten 'ach het kan geen kwaad, ze is ongesteld' en negen maanden later hadden ze een dochterje...)
Maak je mij niet wijs dat het onmogelijk is, ik heb het meisje zelf vastgehouden
misschien bedoelde de bio-leraar(es): wanneer meisjes/vrouwen gaan menstrueren zijn ze in de vruchtbare fase, m.a.w. dan kunnen ze zwanger worden.

Verder: als je tijdens de menstruatie onbeschermde sex hebt dan bestaat er een mogelijkheid dat je zwanger raakt. Deze kans is niet al te hoog gezien het feit dat de eisprong normaal gezien nog even op zich laat wachten, maarja, de natuur is soms onvoorspelbaar he :-)
Oud 28-10-2002, 11:50
miekmuis
miekmuis is offline
Nou in de bijsluiter van mijn pil staat volgens mij toch echt dat je in de stopweek vrolijk door kan gaan hoor
Oud 28-10-2002, 11:54
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef:
Nou in de bijsluiter van mijn pil staat volgens mij toch echt dat je in de stopweek vrolijk door kan gaan hoor
Als je aan de pil bent, ben je gewoon elke dag van de maand veilig...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 13:26
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Hebben jullie geen bio?

bullshit dat betekend dus dat ik de 1e 10 dagen en de laatste 10 dagen cvan de menstruatie zonder condoom kan doen? (en nu niet ff het soa verhaal kgheb hier puur over condoom tegen zwangerschap)

de kans is dan wel het groots mah de kans is er altijd
(9.2 voor het proefwerk )
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 09:06
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Als je aan de pil bent, ben je gewoon elke dag van de maand veilig...
Nie 100%...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 10:04
Herrie
Herrie is offline
In theorie zou het niet mogelijk moeten zijn!

Maar in de praktijk schijnt het toch nog wel eens voor te komen

Ik weet ook niet precies hoe het kan voorkomen, maar het gebeurt
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten