Oud 26-02-2002, 01:43
cyrillic
cyrillic is offline
Is het racistisch om te zeggen dat ik niet tegen belgen kan? Ik vindt het echt vreselijk om te lezen watvoor zinnen ze er uitgooien. Ze zeggen dat ze in belgië Nederlands en Frans spreken maar daar klopt geen hout van. Het is gewoon Belgisch en Frans (als de Fransen het wel ok vinden). Als het gewoon Belgisch genoemd werd had ik er geen problemen mee, maar je kunt het verstaan en dat is het erge, want het lijkt op Nederlands, maar dan ONTZETTEND scheef en als je het ziet denk je dat het geschreven is door een klein kind. Ik heb er echt moeite mee om het serieus te nemen. Zijn ze gehandicapped door hun taal omdat het als accentje van het Nederlands gesproken EN geschreven wordt?
Advertentie
Oud 26-02-2002, 06:23
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ik vind Vlaams vaak mooier dan onze Neerlandische woorden. Belgen schijnen immers nog grammatica en spelling te kennen. Als je de beter sprekenden hebt dan.
Oud 26-02-2002, 09:06
Silindistani
Silindistani is offline
Bij tien voor taal winnen de belgen veel vaker dan de Nederlanders...

En voor de rest spreken de Limburgers, Amsterdammers, Rotterdammers, Utrechters, Flevolanders en Groningers en alle andere mensen in Nederland over het algemeen ook niet bepaald standaart Nederlands.
Oud 26-02-2002, 09:13
Tom
Tom is offline
alee manneke stelt ge nie zo aan hè!

Maareh, zo kun je ook over Limburg/Brabant beginnen, en Friesland, en zo nog wel meer plekken. Vooral Friesland lijkt ook voor geen meter meer op Nederlands. Ik kan me er trouwens niet echt aan ergeren hoor, als je 'hier' plat praat is het vrij normaal... en overal hebben ze wel een eigen accent.
Oud 26-02-2002, 09:26
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Tom' schreef:
alee manneke stelt ge nie zo aan hè!

Maareh, zo kun je ook over Limburg/Brabant beginnen, en Friesland, en zo nog wel meer plekken. Vooral Friesland lijkt ook voor geen meter meer op Nederlands. Ik kan me er trouwens niet echt aan ergeren hoor, als je 'hier' plat praat is het vrij normaal... en overal hebben ze wel een eigen accent.

Fries is dan ook officieel geen Nederlands meer volgens mij
Oud 26-02-2002, 15:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Silindistani schreef:

Fries is dan ook officieel geen Nederlands meer volgens mij

Fries is nooit Nederlands geweest, Friezen horen echter wel óók Nederlands te praten.

Overigens kan het nooít racistisch zijn, aangezien dat over rassen gaat, en er niet zoiets als een belgisch ras bestaat.

En tenslotte gaat het hoofdzakelijk over taal uiteindelijk, dus verplaats ik dit naar moderne talen.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten